Czym wyróżnia się współpraca z blogerami modowymi?


Sesje zdjęciowe
Ja wiem, że blogi modowe wyróżniają się na tle innych! Czym? To przede wszystkim oryginalne fotografie prezentujące stylizacje blogerów. Współpraca z daną firmą w tym przypadku, polega na użyciu do zdjęć produktu, np. ubrań, butów, czy akcesoriów oraz podpisania go nazwą marki. Czytelnicy uwielbiają naśladować styl blogerów, którzy stają się dla nich inspiracją i guru w świecie mody. Podanie nazwy sklepu z którego pochodzi dany element stroju spowoduje istny “boom” na dany produkt, którego statystki sprzedaży kilkakrotnie się zwiększą.
Współpraca podczas sesji zdjęciowych może przyjąć również formę promowania usługi fotografa. Wykonane zdjęcia, bloger podpisuje imieniem i nazwiskiem osoby, która zrealizowała zlecenie. Jakość fotografii, a także niezawodna współpraca opisana przez blogera ma zwiększyć ilość zleceń usługodawcy.
Fotografie w social media
Blogerzy zyskują popularność nie tylko dzięki swoim blogom, ale także za pośrednictwem kanałów social media. Ja jako bloger również mam swój Fanpage. Konta na Facebooku, Instagramie czy Twitterze to obecnie bezsprzeczny must have w tej branży. Wśród publikowanych zdjęć, które ukazują codzienne życie blogera, wielokrotnie pojawiają się fotografie “sponsorowane” produktów, wrzucane za porozumieniem ze zleceniodawcą. Cel jest taki sam jak w przypadku wpisów na bloga, czyli wzbudzenie zaufania klientów do marki, którą promuje osoba popularna. Szeroko komentowana była kiedyś współpraca Macademian Girl z marką ASOS, polegającej na publikowaniu przez Tamarę zdjęć na profilach social media produktów tej firmy.
Wyjścia i wyjazdy sponsorowane
Wielu moich kolegów i koleżanek po fachu chętnie korzysta z ofert darmowych wyjazdów na popularne Tygodnie Mody. Firmy sponsorują takie wydarzenia, określając z góry warunki współpracy. Blogerzy modowi otrzymują również zaproszenia na otwarcia sklepów, galerii handlowych czy siłowni. Najczęściej jest to promocja za pomocą kanałów social media ich produktów elektronicznych, ale również ubrań, kosmetyków czy produktów spożywczych.
Wyprzedaż ubrań
Na popularności blogerów modowych, mogą skorzystać także strony zajmujące się sprzedażą ubrań z drugiej ręki. W ramach współpracy, sklepy internetowe, takie jak np. lamoda.pl wystawiają na sprzedaż ubrania blogerów, których ci chcą się pozbyć. To doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi czytelników, którzy marzą nie tylko o ciuchach swoich idoli. Bardzo często można kupić wówczas ubrania z górnej półki w przystępnych cenach. Blogerzy dzięki temu mogą zrobić dodatkowe miejsce w szafie na nowe perełki, portal zaś zyska nowych klientów oraz popularność na rynku.
Niestandardowe kampanie
Współpraca z blogerami modowymi może przybierać także dość niesztampowe formy. Doskonałym przykładem jest polska fashionistka Macademian Girl, która w 2013 roku na dwa dni została Redaktor Naczelną portalu MilionKobiet.pl. Miało to na celu korzyści wzajemne, poprzez promocję blogerki na portalu, a także odwrotnie. Tamara Gonzalez Perea od 6 do 7 czerwca zamieszczała w swojej specjalnej rubryce artykuły związane z jej blogiem. Dzięki temu fani Macademian Girl trafili na portal MilionKobiet.pl, zaś czytelnicy kobiecego poradnika mogli bliżej poznać kolorowy świat Tamary.
Pamiętajcie zatem, że odpowiednio określone warunki współpracy, pozwolą firmie na korzystną promocję swojego produktu dzięki popularnym blogerom. Im mniejszego zaangażowania ze strony blogera będą wymagały punkty umowy, tym większe jest prawdopodobieństwo nawiązania współpracy. By jednak informacje o produkcie dotarły do większego grona odbiorców, blog musi należeć do kategorii tych bardziej poczytnych i popularnych.