Czym wyróżnia się współpraca z blogerami modowymi?

Współpraca z blogerami modowymi to obecnie jedna z najpopularniejszych na rynku form promocji. Dzięki ich rozpoznawalności w social media, produkty przez nich promowane, kupowane są przez coraz większą rzeszę konsumentów. W efekcie firmy, które wprowadzają na rynek nowy towar, zabiegają wręcz o uwagę i zainteresowanie ze strony blogera w ramach wzajemnej współpracy.
Ponad 5100 portali, 4900 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Sesje zdjęciowe

Ja wiem, że blogi modowe wyróżniają się na tle innych! Czym? To przede wszystkim oryginalne fotografie prezentujące stylizacje blogerów. Współpraca z daną firmą w tym przypadku, polega na użyciu do zdjęć produktu, np. ubrań, butów, czy akcesoriów oraz podpisania go nazwą marki. Czytelnicy uwielbiają naśladować styl blogerów, którzy stają się dla nich inspiracją i guru w świecie mody. Podanie nazwy sklepu z którego pochodzi dany element stroju spowoduje istny “boom” na dany produkt, którego statystki sprzedaży kilkakrotnie się zwiększą.

Współpraca podczas sesji zdjęciowych może przyjąć również formę promowania usługi fotografa. Wykonane zdjęcia, bloger podpisuje imieniem i nazwiskiem osoby, która zrealizowała zlecenie. Jakość fotografii, a także niezawodna współpraca opisana przez blogera ma zwiększyć ilość zleceń usługodawcy.

Fotografie w social media

Blogerzy zyskują popularność nie tylko dzięki swoim blogom, ale także za pośrednictwem kanałów social media. Ja jako bloger również mam swój Fanpage —> KLIK! Konta na Facebook’u, Instagramie czy Twitterze to obecnie bezsprzeczny must have w tej branży. Wśród publikowanych zdjęć, które ukazują codzienne życie blogera, wielokrotnie pojawiają się fotografie “sponsorowane” produktów, wrzucane za porozumieniem ze zleceniodawcą. Cel jest taki sam jak w przypadku wpisów na bloga, czyli wzbudzenie zaufania klientów do marki, którą promuje osoba popularna. Szeroko komentowana była kiedyś współpraca Macademian Girl z marką ASOS, polegającej na publikowaniu przez Tamarę zdjęć na profilach social media produktów tej firmy.

Wyjścia i wyjazdy sponsorowane

Wielu moich kolegów i koleżanek po fachu chętnie korzysta z ofert darmowych wyjazdów na popularne Tygodnie Mody. Firmy sponsorują takie wydarzenia, określając z góry warunki współpracy. Blogerzy modowi otrzymują również zaproszenia na otwarcia sklepów, galerii handlowych czy siłowni. Najczęściej jest to promocja za pomocą kanałów social media ich produktów elektronicznych, ale również ubrań, kosmetyków czy produktów spożywczych.

Wyprzedaż ubrań

Na popularności blogerów modowych, mogą skorzystać także strony zajmujące się sprzedażą ubrań z drugiej ręki. W ramach współpracy, sklepy internetowe, takie jak np. lamoda.pl wystawiają na sprzedaż ubrania blogerów, których ci chcą się pozbyć. To doskonały sposób na przyciągnięcie uwagi czytelników, którzy marzą nie tylko o ciuchach swoich idoli. Bardzo często można kupić wówczas ubrania z górnej półki w przystępnych cenach. Blogerzy dzięki temu mogą zrobić dodatkowe miejsce w szafie na nowe perełki, portal zaś zyska nowych klientów oraz popularność na rynku.

Niestandardowe kampanie

Współpraca z blogerami modowymi może przybierać także dość niesztampowe formy. Doskonałym przykładem jest polska fashionistka Macademian Girl, która w 2013 roku na dwa dni została Redaktor Naczelną portalu MilionKobiet.pl. Miało to na celu korzyści wzajemne, poprzez promocję blogerki na portalu, a także odwrotnie. Tamara Gonzalez Perea od 6 do 7 czerwca zamieszczała w swojej specjalnej rubryce artykuły związane z jej blogiem. Dzięki temu fani Macademian Girl trafili na portal MilionKobiet.pl, zaś czytelnicy kobiecego poradnika mogli bliżej poznać kolorowy świat Tamary.

Pamiętajcie zatem, że odpowiednio określone warunki współpracy, pozwolą firmie na korzystną promocję swojego produktu dzięki popularnym blogerom. Im mniejszego zaangażowania ze strony blogera będą wymagały punkty umowy, tym większe jest prawdopodobieństwo nawiązania współpracy. By jednak informacje o produkcie dotarły do większego grona odbiorców, blog musi należeć do kategorii tych bardziej poczytnych i popularnych.

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?