Zakładka współpraca - jak powinna wyglądać?

Zaktualizowano: 2016-02-02
Zakładka współpraca
Zakładka „współpraca” to jedna z najważniejszych części bloga, która ma wpływ na formę kontaktu między blogerem a czytelnikami oraz firmami zainteresowanymi współpracą. Jej treść powinna przyciągać uwagę i zawierać informacje istotne dla odbiorców. Wielu moich znajomych blogerów przykłada bardzo dużą uwagę do tego elementu, a ja zdecydowanie popieram to działanie!
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Wartościowa treść w Internecie

Podczas licznych dyskusji na ten temat, doszedłem do wniosku, że idealnie przygotowana zakładka musi zawierać najważniejsze informacje o które dodatkowo klient nie będzie musiał pytać. Bloger powinien skupić się na kwestii prezentacji swojej osoby, mianowicie kim jest, od kiedy prowadzi swoją stronę oraz kto ma być odbiorcą treści na niej prezentowanych. Warto wspomnieć również o nagrodach i wyróżnieniach, które otrzymał blog. Szczegółowe przedstawienie walorów strony pozwala zaskarbić blogerom zaufanie znanych na rynku marek, co bardzo często owocuje długofalową współpracą.

Zasady i formy współpracy

My blogerzy kierujemy się w naszej pracy własnymi zasadami. Wielu z nas bezpośrednio w tej zakładce informuje czy przewiduje możliwość współpracy barterowej czy też nie. Dwa zdania na ten temat z pewnością będą bardzo przydatne dla zainteresowanego, ponieważ pozwoli to uniknąć niepotrzebnej wymiany korespondencji i marnowania czasu obu stron. Firmy, chcąc nawiązać współpracę z blogerem, mają już najczęściej określony rodzaj kampanii, dlatego podanie informacji o dostępnych możliwościach będzie zdecydowanie korzystne dla obu stron. Bloger powinien także podać w prosty i trafiający do odbiorcy sposób formy współpracy. Według mnie, bardzo dobrze przedstawiła to autorka bloga www.BlackDresses.pl. Czytając taki opis zasad z pewnością nikt nie będzie miał dodatkowych pytań i wątpliwości.

www.blackdresses.pl

Adres e-mail

Elementy, które powinna zawierać zakładka to przede wszystkim adres e-mail, który ułatwi kontakt z osobą prowadzącą stronę. Nie popieram natomiast umieszczania przez niektórych blogerów formularzy kontaktowych. Takie zabiegi mijają się z celem, ponieważ wiadomości mają w zwyczaju trafiać do SPAM’u i uniemożliwiają bezpośredni kontakt z autorem. A tego przecież nie chcemy!

Bardzo profesjonalnie do tematu podeszła Macademian Girl. W jej zakładce dotyczącej współpracy możemy zobaczyć aż trzy różne e-maile, przeznaczone dla konkretnych grup docelowych – firm, prasy oraz fanów. Dzięki przyjętemu przez blogerkę systemowi, maile trafiają do odpowiedniej kategorii i nie giną wśród ważnych i mniej ważnych informacji.

www.macademiangirl.com

Statystyki bloga

To sztandarowa pozycja, niezbędna w naszej zakładce. Dzięki zamieszczonym danym z Google Analytics przyszły kontrahent ma możliwość zobrazowania sobie zasięgu bloga, a tym samym jego popularności w sieci. Informacja na temat unikalnych użytkowników oraz liczby odsłon pozwoli utwierdzić daną firmę w przekonaniu, że współpraca z blogerem będzie bardzo korzystna dla jego firmy. Przeglądając wiele blogów, moją uwagę przykuła zdecydowanie strona Pauli Jagodzińskiej, która na swojej witrynie prócz zakładki współpraca, umieściła osobną rubrykę dotyczącą statystyk. Jest ona co jakiś czas aktualizowana, dzięki czemu zainteresowane firmy mogą systematycznie sprawdzać na jakim poziomie utrzymuje się popularność jej strony.

Screen z Google Analytics do swojej zakładki „współpraca” załączyła Fashionelka. Ten sposób jest zdecydowanie bardziej przejrzysty i lepiej trafia do potencjalnych kontrahentów. Prócz liczb zawiera ona przede wszystkim wykres, który dokładnie przedstawia liczbę użytkowników odwiedzających stronę oraz pojedyncze wejścia.

www.fashionelka.pl

Infografika – co to jest?

O statystykach na blogu doskonale informuje również infografika, która przyciąga przede wszystkim ciekawą szatą graficzną. Jestem ogromnym entuzjastą tego typu rozwiązań. Przedstawienie informacji w ten sposób świadczy o profesjonalizmie blogera i kreatywności. W sieci istnieje wiele darmowych programów, które umożliwiają stworzenie tego typu grafiki. W bardzo ciekawy sposób dane zostały zaprezentowane na blogu Pozornie Zależnej.

www.pozornie-zalezna.blog.pl

Współprace blogowe

Publiczna informacja na temat przeprowadzonej współpracy ze znanymi markami działa bardzo korzystnie na wizerunek blogera. Pokazuje to, że firmy wiodące prym na rynku obdarzyły go zaufaniem. Im dłuższa będzie taka lista, tym potencjalnych zainteresowanych pojawi się więcej. Bardzo często dochodzi także do sytuacji w której to firmy rywalizują o względy blogera, zdając sobie sprawę z możliwych, pozytywnych efektów przyszłej współpracy.

Blog Zombie Samuraj o dotychczas zrealizowanych współpracach informuje na blogu za pomocą ikon z logiem firmy. To prosty i trafiający bezpośrednio do odbiorcy sposób, ponieważ logo nieraz bardziej niż sama nazwa jest kojarzone z konkretną marką.

www.zombiesamurai.pl

Dopiero po dłuższej analizie zauważyłem jak ważną częścią bloga jest zakładka współpraca. Na jej całość składa się bardzo wiele elementów, które mają istotny wpływ na zainteresowanie firm, gotowych nawiązać współpracę z blogerem. Wielu moich znajomych blogerów zupełnie nie przykłada do tego wagi, podając jedynie surowy adres e-mail. Marka chcąca nawiązać z nami współpracę, szuka przede wszystkim kogoś, kto wzbudzi jej zaufanie i której powierzy wizerunek swoich produktów. Nierzadko firmy porównują różnych blogerów, wybierając tych, którym zależy na profesjonalnym zaprezentowaniu swojego bloga i codziennej pracy nad nim.

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
email marketing
Email marketing w pigułce. Jak stworzyć skuteczną kampanią mailingową?

Skuteczny email marketing kieruje trafny komunikat do odpowiednich osób we właściwym czasie. Dobrze skrojona strategia powinna odpowiadać potrzebom konsumentów i ich zmieniającym się zachowaniom. Z tego artykułu dowiesz się jak prowadzić działania email marketingowe w swoim biznesie w swojej firmie - od pozyskania bazy klientów po budowanie relacji z potencjalnymi klientami prowadzącymi do zakupu.

outreach marketing
Jak wykorzystać outreach w strategii marketingowej?

Tworzysz wartościowe treści, publikujesz je na swojej stronie i w social mediach, wysyłasz newslettery, a mimo to nie widzisz wzrostu ruchu na twojej stronie? Jeśli jesteś młodą firmą, budowanie pozycji na rynku to nie lada wyzwanie. Czasem przyda się dodatkowy impuls, który wzmocni twoje działania. Poznaj outreach marketing, metodę, która pomoże ci zwiększyć widoczność twojej marki i pozycję witryny w wynikach wyszukiwania.