Anna Janda z Tygrysiaki.pl - wywiad

Zaktualizowano: 2016-02-09
Anna to amatorka rodzinnego spędzania czasu. Na pierwszym miejscu stawia rodzinę, jednak nie zapomina o swoich potrzebach. Jest przede wszystkim mamą i żoną. To właśnie z mężem – Krzysztofem prowadzi popularnego bloga parentingowego – Tygrysiaki.pl
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Kiedy zaczęłaś tworzyć swojego bloga? Co było tego przyczyną?

Bloga tworzę od nieco ponad roku. Mimo ścisłego wykształcenia zawsze ciągnęło mnie w stronę pisania i komentowania rzeczywistości, a kiedyś nawet marzyłam o studiowaniu dziennikarstwa. Przyczyną było więc moje niespełnione marzenie z dzieciństwa.

Kto lub co inspiruje Cię do blogowania?

Inspiracji do blogowania szukam w otaczającym mnie świecie. Czasem wystarczy jedna rozmowa czy sytuacja widziana na ulicy albo artykuł przeczytany w gazecie. Najczęściej jednak inspiracją do blogowania są moje dzieci i rodzinne życie, które staram się przedstawiać w nieco uogólnionym zarysie tak, aby każdy rodzic mógł się odnaleźć w opisywanej przeze mnie sytuacji.

Jak motywujesz się do blogowania, kiedy nie masz chęci na pisanie?

Kiedy tracę chęci na pisanie wracam do źródeł – zastanawiam się dlaczego zaczęłam pisać? Po co to robię? Szukam inspiracji w komentarzach na blogu i fanpage’u. Rozmawiam z mężem o potrzebnych zmianach. Sprawdzam statystyki, odwiedzam swoje profile społecznościowe i cieszę z każdej nowej osoby, która mnie odwiedziła zostawiając po sobie ślad. Zwykle przy tej okazji natrafiam na miłe niespodzianki – nagły skok odwiedzin, bardzo miły komentarz czy nawet prywatna wiadomość o treści: “Świetny blog”. Po przeczytaniu takiej wiadomości mogę pisać nawet całą noc.

Jaką radę dałabyś początkującym blogerkom i blogerom?

Warto się przełamać i zacząć pisać. Nawet jeśli nie bardzo wiesz o czym będzie Twój blog, to nigdy nie przekonasz się czy Twój pomysł był dobry, jeśli nie spróbujesz. Nie bój się wyjść do ludzi i komentuj na blogach dając o sobie znać innym blogerom.

Jakich blogów brakuje według Ciebie w polskiej blogosferze?

Polska blogosfera jest na tyle duża, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie. Każdego dnia odkrywam nowe blogi o których nie miałam pojęcia. Szczególnie cenię sobie te mniej popularne, którym nie brakuje profesjonalizmu i świeżego spojrzenia.

Jakie są Twoje plany związane z blogiem na następny rok/kilka lat?

Nie lubię robić tak odległych planów, szczególnie jeśli dotyczą one mojego bloga. Kluczowy cel jaki sobie założyłam to zwiększenie ilości stałych Czytelników, w czym ma pomóc nowy profesjonalny szablon. Wiem, że piszę wartościowe teksty, ale w praktyce to tylko 10-20% pracy jaką trzeba wykonać. Staram się więc korygować strategię rozwoju co miesiąc.

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
Zarabianie na blogu
Jak zarabiać na blogu? 6 przepisów na zarabianie na blogu w 2024!

Twórca, który zakłada bloga, chciałby dzielić się ze swoimi czytelnikami ciekawymi treściami, zyskać popularność i renomę w branży. Wraz z sukcesami internetowego dziennika pojawia się coraz większa rozpoznawalność i liczniejsze propozycje współpracy ze strony marek. Przyglądamy się blogosferze pod kątem finansowym – jak zarabiać na blogu? Sprawdź 6 sposób na generowanie przychodów dzięki prowadzaniu bloga!