Jak przeprowadzić kampanię – Walentynki

Walentynki to nie tylko święto zakochanych, ale i (a może przede wszystkim) święto handlowców. W działaniach marketingowych należy zarezerwować miejsce na kampanie w blogosferze. Jakie korzyści może przynieść kampania walentynkowa na blogach i jak się do niej zabrać? W dzisiejszym wpisie postaram się odpowiedzieć na te pytania!
Ponad 5100 portali, 4900 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Walentynki w Polsce

Według badania przeprowadzonego w 2015 roku przez firmę SW Research, wśród najpopularniejszych prezentów walentynkowych znalazły się słodycze, biżuteria, a także ubrania. Jak widać, Polacy zdecydowanie cenią sobie słodkie wieczory z drugimi połówkami. Na pytanie kto ile pieniędzy przeznacza na prezenty, ankietowani odpowiedzieli identycznie. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni przeznaczają na prezenty walentynkowe kwoty od 50 do 100 zł.

Ankiety przeprowadzone wśród użytkowników serwisu E-Darling pokazują natomiast, w jaki sposób do tematu Walentynek podchodzą single. Aż 50% mężczyzn uważa, że tego dnia wypada iść na randkę. Kobiet jest nieco mniej, bo 33%. Single deklarują, że w Walentynki aż 78% z nich wybierze się na pierwszą randkę.

Użytkownicy portalu E-Darling zapytani o idealne miejsce na spontaniczną randkę walentynkową w większości wybrali romantyczną kolację we dwoje lub wyjazd w góry z drugą połówką. Jedynie 3,3% ankietowanych zabrałoby ukochaną osobę do kina.

Przed-walentynkowe kampanie blogerów

Blogerzy doskonale czują klimat Walentynek i zdają sobie sprawę, jak dużym zainteresowaniem cieszą się wpisy dotyczące dnia zakochanych. Zamieszczają je już kilka dni przed, aby zachęcić swoich czytelników do jego celebrowania.

Charlize Mystery w 2015 roku opisała swoim czytelnikom przygotowania do święta zakochanych w Nowym Jorku. Opublikowała zdjęcia kolorowych witryn sklepowych i słynnego napisu LOVE na jednej z ulic Big Apple, a także delikatnie ulokowała produkt marki Milka.

www.charlizemystery.com

Na blogu www.fashionable.com już 15 stycznia mogliśmy znaleźć przegląd filmów, idealnych na walentynkowy wieczór z ukochaną osobą.

www.fashionable.com

Bardzo ciekawe zestawienie przed-walentynkowe zaproponowała matkawariatka.pl. W swoim tekście autorka pisze nie tylko o tym, co warto kupić w prezencie walentynkowym dla swojej drugiej połówki.


www.matkawariatka.pl

Wpisy Walentynkowe

Większość wpisów dotyczących wieczoru walentynkowego blogera pojawia się dopiero następnego dnia i dotyczy przede wszystkim stroju lub wyjątkowego menu, które gościło na jego stole. Wśród autorów, którzy pokusili się o wpisy w Walentynki znaleźli się między innymi Kasia Tusk (www.makelifeeasier.pl), która przedstawiła wieczorową stylizację na randkę z ukochanym.

www.makelifeeasier.pl

Szukanie idealnego prezentu

„Jaki prezent na walentynki” – to pytanie zadaje sobie każdy zakochany. Gdzie szuka pomocy? Oczywiście u wujka Google, a ten niejednokrotnie odsyła ich na blogowe wpisy, które akurat traktują o pomysłach na prezent walentynkowy dla niej lub dla niego. Przyjrzyjmy się, jak to dokładnie wygląda.

Według Google Adwords najczęściej wyszukiwane frazy dotyczące Walentynek przedstawiają się następująco:

Po wpisaniu dowolnej frazy związanej z walentynkowymi prezentami na pierwszych stronach wyników wyszukiwania pojawiają się artykuły blogerów.

Nadchodzące Walentynki to doskonała okazja dla blogerów do dodatkowych działań promocyjnych i zaangażowania się w kampanie związane ze świętem zakochanych. Również firmy, które współpracują z autorami stron internetowych mają możliwość wykazania się kreatywnością podczas przygotowywania oferty współpracy.

Kampania walentynkowa z blogerami – jak ją przeprowadzić?

Jeżeli zdecydowałeś się na kampanię walentynkową, musisz być pewien, że Twoje produkty lub usługa nadają się do promocji tego święta. W jakich branżach się ona sprawdzi? 

  • Jubiler
  • Kwiaciarnia
  • Sklepy z odzieżą i bielizną
  • Marki produkujące słodycze
  • Kawiarnie i restauracje
  • Kina
  • Sklepy z gadżetami
  • Biura podróży, hotele, obiekty wypoczynkowe

Planowanie kampanii walentynkowej

Zaplanowanie kampanii, stworzenie odpowiedniego wpisu przez blogera, wysyłka Twoich produktów do recenzji – pomyślisz: „to zbyt wiele”. Ujmę to w czterech prostych krokach:

1. Research

Aby znaleźć odpowiedniego blogera do zaprezentowania swojej oferty musisz prześledzić wiele blogów i koniecznie sprawdzić jego podstawowe parametry. Należeć będą do nich statystyki z Google Analytics (m.in. liczba unikalnych użytkowników), parametry SEO witryny (np. Trust Flow), oraz target blogera, który musi pokrywać się z Twoim. Ważna jest również tematyka strony. Jeżeli jesteś producentem perfum, nie będziesz przecież reklamować się na blogu kulinarnym. Jeżeli Twoje produkty można kupić tylko w kilku miejscach w kraju lub z Twojej usługi korzystają wyłącznie mieszkańcy Trójmiasta – ważna będzie dla Ciebie regionalność witryny.

2. Finanse

Konieczne jest ustalenie konkretnego budżetu pod działania związane z kampanią na blogach. Ten musi być uzależniony od asortymentu – zastanów się, ile wart jest Twój produkt, bo przykładowo wypromowanie trzygwiazdkowego hotelu będzie droższe od reklamowania szminki, która kosztuje 20 zł. Trzeba dobrze przemyśleć kwestię barterów i nie rozliczać się tylko za ich pomocą. Możesz tym obrazić blogera, który za dostarczony przez Ciebie prezent niekoniecznie napisze o nim w samych superlatywach.

3. Terminy

Oczywiście, posty powinny być planowane z dużym wyprzedzeniem. Pamiętaj, że potrzeba czasu na koordynację działań reklamowych, kontakt z blogerem i dyskusję nad tematyką wpisu. Sam bloger musi również podjąć się organizacji swojego zobowiązania – nie jest to tylko wpis, ale również jego promocja na wszystkich kanałach social media, które należą do autora, odpowiednia oprawa graficzna zdjęć – na to potrzeba trochę czasu. Kiedy warto zabrać się za planowanie kampanii w blogosferze? Nawet 3-4 miesiące przed świętem zakochanych.

4. Ustalenia

Kolejnym aspektem o którym należy pamiętać jest podpisanie umowy z blogerem. Najczęstsza forma to umowa o dzieło. A taka powinna zawierać następujące elementy:

  • dokładny termin realizacji zlecenia – kiedy ma być opublikowany post;
  • na jakich elementach wpisu najbardziej Ci zależy – być może chcesz, aby post był zatytułowany w odpowiedni sposób, posiadał konkretną formę linków;
  • promocja w social mediach blogera – ilość wpisów, tagi, zdjęcia;
  • umowa powinna być wysłana pocztą tradycyjną (chyba że istnieje możliwość osobistego spotkania się);
  • w umowie ustal również ilość zdjęć we wpisie, ich parametry oraz podpisy – zdjęcia muszą też dobrze pozycjonować się w grafikach Google.

Pamiętaj, aby nie przesadzać z ilością wytycznych. Blogerowi należy dawać dowolność, warto też sugerować się jego spostrzeżeniami. W końcu to jego blog, treści i czytelnicy.

Po przeanalizowaniu blogosfery oraz zachowań konsumentów osobiście radzę wypróbować takie sposoby promocji:

  1. Post walentynkowy w formie przeglądu najlepszych prezentów dla drugiej połówki – taki wpis na pewno zaciekawi czytelników w pierwszym tygodniu lutego, kiedy będą zastanawiać się nad wyborem upominków dla partnera. To idealna okazja to zaprezentowania Twoich produktów i czysty zysk dla Twojego sklepu – zarówno internetowego, jak i stacjonarnego.
  2. Post na temat związku i relacji między partnerami – prezentując w nim najpopularniejsze formy spędzania czasu w parze lub miejsca, które można wspólnie odwiedzić, zyskamy idealny wpis reklamowy dla naszej usługi, którą chcemy wypromować. To świetny wpis dla blogerów lifestylowych, którzy trafiają do czytelnika wartościowymi tekstami i dobrymi zdjęciami.
  3. Warto zastanowić się również nad wpisem, który będzie zawierał bezpośredni odnośnik do Twojego sklepu wraz z kuponem upoważniającym do zniżki. Taka akcja walentynkowa z pewnością przyniesie oczekiwany efekt!

Powyższe działania i o wiele więcej pomysłów mam dla Ciebie ja i Blogs4shops.pl – nie będziesz musiał organizować wielu spraw, na które nie masz przecież czasu. Teraz wiesz z czym wiążą się przygotowania do tematycznej kampanii. Obserwuj nas na Facebooku, aby być na bieżąco —-> KLIK!

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Hotelarz

    Walentynki w hotelarstwie to doskonała okazja do zwiększenia ruchu w niskim sezonie, jakim jest luty. Zauważyły to już nie tylko duże sieci hotelowe, ale i małe hotele, które korzystają na tym, że pary korzystające z noclegu w Walentynki wydają więcej pieniędzy. Goście chętnie korzystają z usług dodatkowych lub od razu wykupują "pakiety romantyczne" obejmujące kolację dla dwojga czy zabiegi w spa.

    pl.hotelopedia.org

    2017-11-05, 11:56
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?