Jak zaplanować kampanię na blogach kosmetycznych?

Kosmetyki to coraz częściej powtarzający się trend w blogosferze. Ogrom blogerek, bo najczęściej to dotyczy płci pięknej, dwoi się i troi aby być niejako w centrum uwagi polecając coraz to nowe marki kosmetyczne. To również doskonałe źródło budowania nowych marek w branży kosmetycznej. Jakie są typy współpracy z blogerkami kosmetycznymi i dlaczego współpraca z Nimi przynosi tak dobre efekty? O tym w Naszym artykule.
Ponad 4900 portali, 4600 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Typy współpracy

Przejrzałem bardzo wiele blogów kosmetycznych, by bardziej zgłębić temat i udało mi się wyszczególnić kilka ciekawych typów współpracy z blogerami kosmetycznymi na których może skorzystać nie tylko marka, ale i bloger.

Ambasador marki

W zależności od oferty, którą złoży blogerowi firma, współpraca ta obejmuje recenzje produktów, użyczenie swojego wizerunku do promocji kosmetyków na stronie marki, a także liczne konkursy. Charakterystyczny jest również stosunkowo długi czas trwania projektu, nawet do kilku miesięcy. Taką współpracę rozpoczęła blogerka, Kosmetyczna Hedonistka z firmą Glazel Visage, producentem profesjonalnych kosmetyków do wizażu. Blogerka, w ramach cyklu postów, zamieszczała recenzje produktów firmy, a także tutoriale makijażowe z użyciem wyłącznie kosmetyków Glazel Visage.

www.kosmetyczna-hedonistka.blogspot.com

Testowanie produktów i recenzje

To doskonały sposób by przekonać czytelników do zakupu danej linii kosmetyków. Wpływ na to mają nie tylko zdjęcia obrazujące zastosowanie cieni, maskar czy pomadek, ale także pozytywna opinia blogera na ich temat. Przykładem blogerki kosmetycznej, której wpisy tego typu cieszą się ogromną popularnością jest Nuneczka. Na swojej stronie autorka recenzuje i testuje kosmetyki, przedstawiając zarówno ich plusy, jak i minusy.

www.nuneczka.pl

Wpisy na kanałach social media

Bardzo efektywnym posunięciem jest przydzielenie blogerowi kodu rabatowego, z którego mogą skorzystać czytelnicy bloga. Paula Jagodzińska o rabatach informuje czytelników najczęściej poprzez Instagram. Tutaj kod rabatowy dla sklepu mizon.com.pl.

www.instagram.com/paula_jagodzinska

Banery reklamowe

Zainteresowanie czytelników wzbudzają także banery firmy kosmetycznej umieszczone na blogu. Wystarczy jedno kliknięcie by przenieść się do sklepu on-line. Banery mogą być umieszczone w dowolnym miejscu na blogu. Doskonały przykład możemy znaleźć na stronie Agaty Bieleckiej, gdzie w bocznym panelu bloga widnieje reklama drogerii e-kobieca.pl. Bardzo łatwo jest sprawdzić efektywność tej formy reklamowej. Należy pamiętać, że baner umieszczony na blogu nie tylko bezpośrednio generuje sprzedaż, ale jest też źródłem wartościowego linku.

www.agatabielecka.pl

Konkursy z nagrodami

Wielu blogerów bardzo chętnie organizuje konkursy, w których główną nagrodą są kosmetyki danej firmy. Najczęściej przeprowadzane są za pośrednictwem Facebooka i polegają na kreatywnej odpowiedzi na zadane pytanie oraz polubieniu fanpage’a blogera oraz firmy kosmetycznej. Często z takiej formy współpracy korzysta Marta Dębska, autorka bloga www.make-up-today.pl.

www.facebook.com/makeuptodayblog

Eventy

Blogerki kosmetyczne chętnie biorą udział w eventach i otwarciach sklepów. Wówczas ich zadaniem jest opublikowanie na blogu szerokiej recenzji z wydarzenia, a także przedstawienie asortymentu. Wiele blogerek chwali się również prezentami, które otrzymało w ramach uczestnictwa. Za pośrednictwem platformy blogs4shops.pl przeprowadziłem tego typu kampanię. A co! Pochwalę się!

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?