Jak zaplanować kampanię na blogach kosmetycznych?

Zaktualizowano: 2016-02-18
Kampania na blogu kosmetycznym
Kosmetyki to coraz częściej powtarzający się trend w blogosferze. Ogrom blogerek, bo najczęściej to dotyczy płci pięknej, dwoi się i troi aby być niejako w centrum uwagi polecając coraz to nowe marki kosmetyczne. To również doskonałe źródło budowania nowych marek w branży kosmetycznej. Jakie są typy współpracy z blogerkami kosmetycznymi i dlaczego współpraca z Nimi przynosi tak dobre efekty? O tym w Naszym artykule.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Typy współpracy

Przejrzałem bardzo wiele blogów kosmetycznych, by bardziej zgłębić temat i udało mi się wyszczególnić kilka ciekawych typów współpracy z blogerami kosmetycznymi na których może skorzystać nie tylko marka, ale i bloger.

Ambasador marki

W zależności od oferty, którą złoży blogerowi firma, współpraca ta obejmuje recenzje produktów, użyczenie swojego wizerunku do promocji kosmetyków na stronie marki, a także liczne konkursy. Charakterystyczny jest również stosunkowo długi czas trwania projektu, nawet do kilku miesięcy. Taką współpracę rozpoczęła blogerka, Kosmetyczna Hedonistka z firmą Glazel Visage, producentem profesjonalnych kosmetyków do wizażu. Blogerka, w ramach cyklu postów, zamieszczała recenzje produktów firmy, a także tutoriale makijażowe z użyciem wyłącznie kosmetyków Glazel Visage.

www.kosmetyczna-hedonistka.blogspot.com

Testowanie produktów i recenzje

To doskonały sposób by przekonać czytelników do zakupu danej linii kosmetyków. Wpływ na to mają nie tylko zdjęcia obrazujące zastosowanie cieni, maskar czy pomadek, ale także pozytywna opinia blogera na ich temat. Przykładem blogerki kosmetycznej, której wpisy tego typu cieszą się ogromną popularnością jest Nuneczka. Na swojej stronie autorka recenzuje i testuje kosmetyki, przedstawiając zarówno ich plusy, jak i minusy.

www.nuneczka.pl

Wpisy na kanałach social media

Bardzo efektywnym posunięciem jest przydzielenie blogerowi kodu rabatowego, z którego mogą skorzystać czytelnicy bloga. Paula Jagodzińska o rabatach informuje czytelników najczęściej poprzez Instagram. Tutaj kod rabatowy dla sklepu mizon.com.pl.

www.instagram.com/paula_jagodzinska

Banery reklamowe

Zainteresowanie czytelników wzbudzają także banery firmy kosmetycznej umieszczone na blogu. Wystarczy jedno kliknięcie by przenieść się do sklepu on-line. Banery mogą być umieszczone w dowolnym miejscu na blogu. Doskonały przykład możemy znaleźć na stronie Agaty Bieleckiej, gdzie w bocznym panelu bloga widnieje reklama drogerii e-kobieca.pl. Bardzo łatwo jest sprawdzić efektywność tej formy reklamowej. Należy pamiętać, że baner umieszczony na blogu nie tylko bezpośrednio generuje sprzedaż, ale jest też źródłem wartościowego linku.

www.agatabielecka.pl

Konkursy z nagrodami

Wielu blogerów bardzo chętnie organizuje konkursy, w których główną nagrodą są kosmetyki danej firmy. Najczęściej przeprowadzane są za pośrednictwem Facebooka i polegają na kreatywnej odpowiedzi na zadane pytanie oraz polubieniu fanpage’a blogera oraz firmy kosmetycznej. Często z takiej formy współpracy korzysta Marta Dębska, autorka bloga www.make-up-today.pl.

www.facebook.com/makeuptodayblog

Eventy

Blogerki kosmetyczne chętnie biorą udział w eventach i otwarciach sklepów. Wówczas ich zadaniem jest opublikowanie na blogu szerokiej recenzji z wydarzenia, a także przedstawienie asortymentu. Wiele blogerek chwali się również prezentami, które otrzymało w ramach uczestnictwa. Za pośrednictwem platformy blogs4shops.pl przeprowadziłem tego typu kampanię. A co! Pochwalę się!

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Polecane artykuły
Zarabianie na blogu
Jak zarabiać na blogu? 6 przepisów na zarabianie na blogu w 2024!

Twórca, który zakłada bloga, chciałby dzielić się ze swoimi czytelnikami ciekawymi treściami, zyskać popularność i renomę w branży. Wraz z sukcesami internetowego dziennika pojawia się coraz większa rozpoznawalność i liczniejsze propozycje współpracy ze strony marek. Przyglądamy się blogosferze pod kątem finansowym – jak zarabiać na blogu? Sprawdź 6 sposób na generowanie przychodów dzięki prowadzaniu bloga!