ContentStream - oceniamy jakość ruchu od Netsprint

Zaktualizowano: 2014-10-28
ruch z contentstream
ContentStream to narzędzie które umożliwia pozyskiwanie ruchu dla treści content marketingowych. Ruch pochodzi z setek portali, które umieszczają specjalne boksy pod artykułami. Boksy te są tematycznie powiązane z samym artykułem i historią zainteresowań internauty. ContentStream umożliwia rozliczanie w oparciu o atrakcyjne stawki CPC. Platforma WhitePress wykonała uproszczone testy jakości tego ruchu.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną wersją artykułu: https://wp2go.net/4h05 (14.06.2023).

Od października w platformie WhitePress można zakupić promocje dowolnego artykułu w rozliczeniu CPC. W zależności od tematyki artykułu wartość CPC wynosi od 33 do 55 groszy. To znacznie lepsza oferta niż przy standardowej kampanii (np. w Google Ads), w szczególności w tematach mocno konkurencyjnych takich jak nieruchomości, bankowość, ubezpieczenia itd. 


Czy ruch ten jest wartościowy?

Odpowiedź zamieszczamy poniżej, jednak wcześniej opiszemy czym właściwie jest ContentStream. Założenia testu, wyniki i naszą interpretację znajdziecie Państwo w drugiej części artykułu.


ContentStream - co to jest?

ContentStream to działająca od 2010 roku największa w Polsce sieć content marketingu, prowadząca kompleksową obsługę marek w obszarach: strategii, produkcji treści, publikacji i promocji contentu. Zasięg sieci to aż 88% polskiego internetu. Narzędzie to pozwala na pozyskanie względnie wartościowego ruchu dla treści content marketingowych. Dzieje się to za pośrednictwem specjalnych boksów umieszczanych pod powiązanymi tematycznie artykułami.

Poniżej postaramy się opisać to narzędzie zarówno od strony wydawców, jak i reklamodawców. 


Wydawcy

Aby nawiązać współpracę jako wydawca należy mieć własny serwis internetowy (np. bloga), który publikuje artykuły. Pod tymi artykułami będą się pojawiały boksy z linkami do innych artykułów.

Co ciekawe najczęściej te boksy odnoszą się do artykułów z naszego serwisu. I to jest niesamowicie atrakcyjna cecha, gdyż dodanie takich boksów pogłębia wizytę statystycznego internauty. Czasami w boksie pojawia się odnośnik do zewnętrznego artykułu i wtedy wydawca zarabia.

Przykładowi wydawcy, u których można znaleźć widget ContentStream:

 

Oto zalety stosowania ContentStream na stronie wydawcy:

  • widget zwiększa użyteczność serwisu w oczach użytkowników i pogłębia wizyty internautów,
  • boksy nie wyglądają jak reklama,
  • boksy cechuje wysoka klikalność,
  • wydawca zarabia przy każdym kliknięciu, co stanowi źródło przychodów,
  • reklamę można łączyć z innymi na stronie,
  • łatwe dopasowanie widgetu do witryny, szybkie wdrożenie (pomoc konsultantów),
  • możliwość dołączenia do programu każdego wydawcy; brak min. progu miesięcznej liczby odsłon - narzędzie dostępne dla bloggerów oraz właścicieli serwisów wertykalnych, forów internetowych, serwisów rozrywkowych.

 

Przykładowe umieszczenie boksów:

Wdrożenie widgetu na stronie jest dość proste. Wymaga rejestracji, wygenerowania listy artykułów w RSS i wklejenia kodu na stronę.


Reklamodawcy

Najważniejsze jest to, że sieć służy do promocji treści. Nie reklamuje całych stron, produktów, usług, a np. ciekawe artykuły, infografiki, galerie zdjęć. Reklamę można zamówić bezpośrednio na stronie http://contentstream.pl/ lub poprzez WhitePress

ContentStream pozwala dotrzeć z treściami content marketingowymi do osób, które są nimi naprawdę zainteresowane, dzięki targetowaniu m.in.: kontekstowemu, behawioralnemu, geolokalizacji, na wybrane serwisy www i kategorie tematyczne. Miesięczny zasięg sieci to 15 mln internautów.

Reklamodawca musi określić:

  • kategorie tematyczną
  • tytuł
  • zdjęcie
  • tekst opisujący artykuł (lead)
  • URL
  • zamawianą liczbę odsłon (kliknięć).

Od momentu zatwierdzenia kampanii jest ona wyświetlana tak długo, aż osiągnie zamierzony cel. Czasami trwa to jeden dzień, a czasami 2-4 tygodnie. Oczywiście warto zadbać, żeby zdjęcie i tytuł były atrakcyjne.

Niestety dość trudno zobaczyć własną reklamę, gdyż wyświetla się ona na wybranych stronach i jedynie wybranym użytkownikom. Co ważne, publikowane linki nie będą pozycjonowały naszej strony.

Nie będziemy w tym artykule analizowali i porównywali kosztów pozyskania użytkownika w różnych sieciach. Wystarczy jednak prosta weryfikacja wysokości realnych stawek CPC w Adwords w trudniejszych branżach, żeby stwierdzić, że oferowana poprzez WhitePress cena od 33 do 55 groszy jest niełatwa do osiągnięcia.

Analizując działanie ContentStream należy zwrócić uwagę na 3 cechy, które pozwalają zdobyć ruch w rozsądnej cenie:

1. Sieć promuje dobre treści - najczęściej bez charakteru komercyjnego - takie informacje są dużo chętniej poszukiwane przez Internautów. 2. Boksy z linkami do reklamowych treści dopasowane są do użytkownika, strony i artykułu pod którym się znajdują. Użytkownik dużo chętniej klika w taki link. 3. Boksy nie wyglądają na reklamowe, mimo że posiadają drobne oznaczenie że jest to materiał promocyjny.

Dodatkowo wydawcy chętniej zamieszczają tą formę reklamy i przez to operator (NetSprint) może negocjować z nimi atrakcyjne dla siebie stawki rozliczeniowe. Podane i oferowane stawki za pośrednictwem WhitePress (od 33 do 55 groszy) są atrakcyjne z 3 powodów:

  • proces zamawiania jest zautomatyzowany
  • WhitePress zamawia promocje w imieniu wielu partnerów
  • oferujemy usługę opierając się na bardzo niskiej marży.

Osoba kupująca usługę w firmie Netsprint otrzymuje ofertę zależną od wielkości zamówienia, historii współpracy i innych czynników.


Analiza jakości ruchu z ContentStream

Nasz test dotyczył artykułu: Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych. To dość przyjazny artykuł przeznaczony dla osób zainteresowanych SEO. Jego treść nie jest kontrowersyjna lub mocno odkrywcza i niestety nie buduje silnego efektu wirusowego.
 


Zakupiliśmy najtańszy pakiet 500 odsłon w cenie 55 groszy - czyli wydaliśmy 275 zł netto.

Kampanię rozpoczęliśmy około tygodnia po opublikowaniu artykułu, tak aby inne formy promocji nie miały wpływu na nasze badanie.

W okresie kampanii, która trwała 7 dni odnotowaliśmy 633 odsłony, w tym 588 unikalne. Na wykresie wizyt wyglądało to tak:

 

Poniżej kolejny wykres prezentujący średni czas spędzony na stronie:

 

Dla całego okresu promocji średni czas spędzony na stronie wyniósł 5 minut i 44 sekundy - czyli internauci czytali artykuł!

Jest to porównywalna wartość do czasu spędzonego przez internautów w okresie pierwszej "zupełnie naturalnej" promocji opartej o FB, G+ i emailing.

Niestety współczynnik odrzuceń był bardzo wysoki. Wyniósł prawie 90%. Jednak okazuje się, że to nie jest problem ruchu, a słabej architektury strony. Poniżej prezentujemy wykres tego współczynnika przez całe 3 tygodnie. Widać, że jest on prawie stały bez względu na źródło pozyskania ruchu (promocja trwała od 6 do 15 października).

Wniosek jest prosty: musimy poprawić stronę.

Na koniec przyjrzeliśmy się aktywności użytkowników z ContentStream. W okresie kampanii promocyjnej dokonali oni poniższych aktywności:

  • polubili artykuł 24 razy (w sumie 39 razy)
  • dwa razy udostępnili go na Google+ (w sumie 6 razy)

Te wartości można uznać za dość dobre, gdyż w sumie artykuł został wyświetlony ponad 1600 razy.

  

Oto porównanie średniej pozyskania "lajków" na 100 wejść:


Podsumowanie

ContentStream nie jest narzędziem dla każdego reklamodawcy. To sieć gwarantująca promocję treściom content marketingowym. Możemy liczyć na to, że osoby, które odwiedzą nasz artykuł to internauci, którzy nie zabłądzili. Pozyskany ruch jest wysokiej jakości, dopasowany tematycznie i powodujący interakcje.

To nie jest usługa przeznaczona do promocji produktów lub świadczeń. Internauta zakłada, że klikając w "zajawkę" trafi do artykułu, który go zainteresował.

Nasza analiza jest bardzo uproszczona, dokonana została na małej grupie badawczej i tylko w jednej tematyce - zdajemy sobie z tego sprawę. W przyszłośc postaramy się ją powtórzyć i podejść do tematu dużo dokładniej. Spróbujemy wdrożyć CTA i zmierzyć konwersję ruchu.

Wasze komentarze (4)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Jola

    Każdy sposób jest dobrym jeżeli jest oparty na jakości.

    samotnica.com

    2017-09-19, 21:17
  • Pytajnik

    Nie widzę Content Streama na Fakt.pl, Polki.pl i Forbes....

    2014-10-30, 11:42
  • WhitePress

    Oczywiście że można taki ruch otagować. W tym przypadku ruch pozostały (co widać na wykresie) był tak znikomy, że nie filtrowaliśmy go. Będziemy w przyszłości jeszcze analizowali to narzędzie przy większych kampaniach i wtedy wszystko będzie "cacy".

    2014-10-30, 10:10
  • Bartek

    Czy w Analitycsie widać, że to ruch z Contentstream? Czy można go otagować? Wtedy analiza tego ruchu będzie jeszcze lepsza i porównywalna z innymi formami (kanałami) promocji.

    2014-10-29, 21:27
Polecane artykuły
LinkedIn - Przewodnik dla początkujących
Jak działa LinkedIn - przewodnik dla początkujących

Portale networkingowe są najlepszym sposobem na znalezienie pracy w swoim zawodzie. Największym z nich jest LinkedIn - ponad 300 milionów zarejestrowanych. Chciałbyś zacząć korzystać z tego portalu, ale nie wiesz jak? Na co warto zwrócić uwagę i jak zoptymalizować swój profil, tak, by potencjalny pracodawca sam nas znalazł?