Blog Conference Poznań – relacja

Jak uczynić z blogowania prawdziwy biznes? Czy na prowadzeniu internetowego dziennika da się regularnie zarabiać, a nawet stać się blogerem z zawodu? Jakie są największe grzechy polskiej blogosfery? O tych oraz o wielu innych kwestiach rozmawiano podczas odbywającego się w weekend Blog Conference Poznań – najpopularniejsi i najbardziej wpływowi autorzy w sieci spotkali się po raz drugi na terenie Centrum Handlu, Sztuki i Biznesu Stary Browar.
Ponad 5100 portali, 4900 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Blog Conference Poznań – dlaczego warto wziąć w niej udział?

W jednym z poprzednich wpisów przedstawiliśmy Wam kilka branżowych imprez dla blogerów, na których warto się pojawić. Wśród nich wymieniliśmy także Blog Conference Poznań. Stolica Wielkopolski to miasto ludzi przedsiębiorczych, kreatywnych i pełnych pasji; nie od dziś ściąga do siebie osoby, które poważnie myślą o przekuciu swojego hobby w biznes. W tym roku miała miejsce dopiero druga edycja tego wydarzenia, ale już zdążyła wyrobić sobie bardzo dobrą opinię wśród internetowych publicystów.

Blog Conference to wydarzenie wyjątkowe w skali całej Polski, bowiem wyraźnie stawia na biznesowy charakter publikowania w sieci. Jest to poważne zajęcie, które może stać się pracą na pełen etat; do tego potrzeba jednak wielu różnych umiejętności – nie tylko pisarskich. Zaproszeni prelegenci i paneliści przez dwa dni dzielili się swoimi doświadczeniami; podpowiadali też, jak działać w blogosferze, by osiągnąć sukces. Od czego rozpocząć budowę własnej marki osobistej i jak współpracować z partnerami? Jakie narzędzia podnoszą atrakcyjność bloga i jak je wykorzystać w kampanii? Na te i inne pytania odpowiadali zaproszeni goście, m.in. Monika Czaplicka, Eliza Wydrych – Strzelecka, Paweł Opydo, Joanna Pachla, Andrzej Tucholski czy Michał Szafrański.

Blogosfera: współprace reklamowe a CSR

Pierwszy dzień Blog Conference obfitował w prelekcje – dyskutowano m.in. o tym, dlaczego bloger mimo popularności nie zarabia, czy internetowy autor może sam zwrócić się do marki z propozycją współpracy i jak zrealizować własny projekt na blogu. O swoich doświadczeniach opowiadali m.in. Jan Favre ze StayFly, Konrad Kruczkowski z Halo Ziemia i Cezary Lech z ekipy SprawnyMarketing.pl.

Pojawiła się również okazja do wymiany poglądów na ważne w blogosferze tematy: pierwszy panel dyskusyjny dotyczył kwestii pisania o sprawach trudnych. Jak podejść do niewygodnych lub kontrowersyjnych tematów? Dyskusję prowadził Artur Jabłoński, a głos zabrali Joanna Jaskółka z bloga Matka Tylko Jedna, Monika Urban (prezes fundacji Siepomaga) i Agnieszka Kaluga (Zorkownia). Drugi zaś poruszał kwestię techniczną publikacji w sieci. Blog czy vlog – który z formatów jest „narzędziem przyszłości” dla internetowych autorów? Swoje zdanie na ten temat przedstawili Andrzej Tucholski, Kasia Ogórek (Twoje DIY), Łukasz Kielban (Czas Gentlemanów) i Maciej Blatkiewicz (Wygrywam z Anoreksją). Panel prowadził Maciej Mazurek, znany też jako Zuch – podczas Blog Conference przypadł mu także zaszczyt prowadzenia całego wydarzenia i musimy przyznać, że sprawdził się na piątkę z plusem – konferencję prowadził w sposób naturalny, spontaniczny i z humorem. Równocześnie w drugiej sali odbywały się warsztaty przygotowane przez sponsorów wydarzenia: marki Semilac, Pampers i Factory. Wieczorem zaś wszyscy blogerzy ruszyli na middle-party, zorganizowane na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Spełnione marzenia, ale i blogerskie grzeszki

Drugi dzień konferencji rozpoczęła prelekcja Moniki Czaplickiej – opowiadała ona o 7 grzechach głównych blogerów. Ukazywała błędy, ale i udzielała wskazówek, jak ich uniknąć. Kolejną prelekcję prowadził Mateusz Krogulec z agencji Szeri Szeri: przyjrzał się blogosferze z finansowego punktu widzenia. Andrzej Tucholski poruszył w swoim wystąpieniu nieco bardziej osobiste podejście do blogowania: jak znaleźć w sobie motywację i pasję, by publikować w sieci? W końcu każdy z autorów kiedyś spotyka się wątpliwościami i miewa gorsze momenty – Andrzej przekonywał, że mimo wszystko warto to robić! Udowodnił, że systematyczna praca przynosi oczekiwany sukces.

Drugi dzień Blog Conference to także panele dyskusyjne – pierwszy poświęcony był kwestii angażowania się blogerów w akcje charytatywne: czy warto to robić? Jak dobrze przeprowadzić takie współprace i jak często można się w nie angażować? Prowadziła go Matylda Kozakiewicz (Segritta), a głos zabrali Michał Górecki z Never Grow Up, Kuba Pasek z Oczekując.pl, Natalia Sitarska z Taste Away oraz Ania Piwowarczyk, reprezentantka Szlachetnej Paczki. Drugi panel dotyczył prowadzenia samych dzienników internetowych – czy blog to przeżytek? O tej kwestii dyskutowali Paweł Opydo, Joanna Pachla (Wyrwane z kontekstu), Kasia Kędzierska (Simplicite) i Joanna Glogaza (Style Digger). Drugiego dnia również odbywały się warsztaty, tym razem przygotowane prze marki Ceneo i Śnieżka. Jednocześnie w hotelu Andersia trwała bitwa smaków – kulinarne warsztaty poprowadzili Viola Urban (Okiem Dietetyka) i Tomek Czajkowski (Magiczny Składnik).

Blog Conference zamknęła zaś prelekcja Michała Szafrańskiego z Jak Oszczędzać Pieniądze – opowiedział on o swoich doświadczeniach związanych z zawodowym blogowaniem. Sam utrzymuje się z prowadzenia internetowego dziennika od 2013 roku, więc jest niekwestionowanym autorytetem w dziedzinie finansów! Dzięki rozważnie wybieranym współpracom reklamowym może pozwolić sobie na prowadzenie własnych projektów oraz pomoc innym w zawiłych kwestiach finansowych. Udowodnił wszystkim, że warto jest inwestować w swój rozwój oraz zmierzać ku profesjonalizacji – jeśli robi się coś, co się uwielbia, wtedy w pełni można cieszyć się życiem.

Podsumowując dwa dni Blog Conference Poznań, jesteśmy bardzo zadowoleni, że mogliśmy wziąć w niej udział. Zdobyliśmy cenną wiedzę i uczyliśmy się od profesjonalistów w blogerskim fachu, a wiedzę mogliśmy wykorzystać podczas warsztatów praktycznych. Dowiedzieliśmy się zarówno, jak zarobić na blogu, ale i nie stracić zapału do pisania, rozwijania się i wykorzystywania w pełni swojego potencjału. Tegorocznej edycji Blog Conference bardzo dziękujemy i… z niecierpliwością czekamy na kolejną!


Zdjęcia: Marcin Perfuński – Supertata.tv/Blog Conference Poznań/Cały ja/

Zdjęcia: Amethyst / Szklany Samuraj / Gruszka z fartuszka / Motheratorka


Zdjęcia: Chichotka.pl/Narower.com/Blog Conference Poznań


Zdjęcia: Cały Ja / Bake & Taste / Magiczny Składnik / Little Hungry Lady

Wasze komentarze (1)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Blogger

    Tak od siebie dodam. Wszyscy najlepsi blogerzy, których śledziłem wypuścili po pewnym czasie książki. Mieli tylu czytelników, tyle do powiedzenia, pisali na tyle przystępnym językiem że książki rozchodziły się ekspresowym tempie.

    designcart.pl

    2018-03-28, 19:54
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
See Bloggers 2016 – relacja

Relacja z See Bloggers 2016. Czwarte wydarzenie jednego z największych spotkań digital influencerów w Polsce zgromadziło mnóstwo osób z branży. Warsztaty i liczne prelekcje były świetną okazją, aby bliżej poznać realia działalności blogerskiej. Jeżeli nie udało się Wam udać do Gdynii na to spotkanie, koniecznie przeczytajcie tę relację.

Social Media & Content Marketing na AGH - konkretny kierunek kształcenia!
Social Media & Content Marketing na AGH - konkretny kierunek kształcenia!

Wydział Humanistyczny Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie rozpoczął rekrutację na czwartą już edycję studiów podyplomowych „Social Media & Content Marketing”. Studia cieszą się bardzo dobrą opinią u absolwentów, a wśród zalet słuchacze wymieniają możliwość nabycia praktycznych umiejętności, fachową kadrę oraz możliwość nawiązania cennych kontaktów.

Zmiany w projekcie NKS
Podsumowanie projektu NKS

Projekt Nowa Koncepcja SEO kończy swoją dynamikę - choć nadal będziemy publikować artykuły i prowadzić szkolenia z zakresu NKS i link buildingu, zmniejszamy częstotliwość naszych działań. Po tych kilku bardzo intensywnych miesiącach pora na podsumowania projektu - co udało nam się osiągnąć i jaki był odbiór NKS w branży?