Digital influencer – kim jest? Jak się nim stać?

Przyglądamy się blogosferze nie od dziś: obserwujemy najbardziej znaczących autorów, ich ewolucję oraz proces profesjonalizacji działań marketingowych. Tematów do poruszenia jest wiele, blogerów się nimi zajmujących – jeszcze więcej. Choć znanych twórców internetowych dzienników jest wiele, nie każdy z nich może poszczycić się opinią digital influencera. Kim jest ta osoba i jaki ma związek z blogosferą? Na czym polega jej wyjątkowość spośród innych blogerów i kogo można zaliczyć do tego grona? Koniecznie przeczytajcie ten wpis, jeśli chcecie stać się digital influencerem.
Ponad 5100 portali, 4900 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Moim zdaniem Internet pełen jest dobrych i bardzo dobrych blogów. Spotykam się z coraz ciekawszymi tematami: dzięki internetowym dziennikom czytelnicy mogą wiele się dowiedzieć o wychowaniu dzieci, podróżach do najpiękniejszych zakątków Ziemi czy zdobyć przepis na przepyszny i nieopadający suflet. Pojawia się też coraz więcej profesjonalnie przeprowadzanych kampanii reklamowych z udziałem popularnych marek: stopniowo poszerza się grono blogerów, którzy mogą pozwolić sobie na rezygnację z pracy zawodowej i zajęcie się jedynie swoim dziennikiem.

Wielu autorów osiągnęło całkiem spory pułap rozpoznawalności i dobre zarobki, lecz zauważyłem jedno. Bloger blogerowi nierówny: nie każdy twórca jest w takim samym stopniu wpływową postacią, jak jego kolega po fachu. W blogosferze wielu znajdziemy przykładów autorów jako silnych marek, lecz nie każdy bloger jest tak samo opiniotwórczy. W związku z tym zadałem sobie ważne pytanie: po czym rozpoznać digital influencera? Jakie ma cechy i czym się odróżnia od innych blogerów?

Kim jest digital influencer?

To osoba, która jest najbardziej opiniotwórcza i najsilniej wpływa na swoich czytelników. Tworząc w sieci treści, które docierają do precyzyjnie określonej grupy docelowej, kieruje jej uwagę na określone produkty lub usługi. Dla wielu marek digital influencer jako ich ambasador to najlepszy sposób na reklamę. Bloger jest autentyczny, ma swoje zdanie i autorytet wśród czytelników. W jaki sposób działa w sieci i jak wpływa na decyzje zakupowe odbiorców.

Czym wyróżnia się digital influencer?

Digital influencer jest wyjątkowym blogerem – to osoba, która jako pierwsza wychwytuje trendy i nowinki w swojej branży. Nie powiela tematów, które pojawiły się już u wszystkich innych osób: jeśli nawet podejmuje to samo zagadnienie, to wnosi w dyskusję nowe wątki i argumenty. Jego unikalny styl i pomysł na siebie sprawiają, że wyróżnia się spośród innych blogerów. Pisze o tym, co jest aktualnie na topie, ale ma też doskonałe wyczucie nadchodzących trendów i mód. A nawet sam je tworzy!

Digital influencer to osoba, która doskonale odnalazła swoją niszę w Internecie i umiejętnie ją wypełnia. Pisze w unikalny dla siebie sposób, porusza tematy, które interesują jego odbiorców, a przede wszystkim – jest ekspertem w swojej dziedzinie. Jego profesjonalizmowi ufają tysiące wiernych czytelników, którzy regularnie powracają na bloga – chcą bowiem skorzystać z wiedzy i obecności kogoś, kogo szanuję i doceniają za wiedzę, pasję i zaangażowanie. Obserwują go z różnych powodów, ale najbardziej liczy się to, że stale odwiedzają witrynę. Jeżeli digital influencer chwali produkt, usługę lub markę, oznacza, że sam przetestował je pod każdym względem. Z drugiej strony digital influencer wciąż pozostaje człowiekiem – ma świadomość tego, że nie posiada całej wiedzy z każdej dziedziny, popełnia błędy i umie za nie przeprosić.

Z byciem ekspertem związana jest także inna kwestia. Można być profesjonalistą w swoim fachu i dzielić się wiedzą, ale jeśli bloger będzie prowadził tylko jednostronną komunikację, jego dziennik będzie monotonny i pozbawiony interakcji. Digital influencer podejmuje dialog, na bieżąco odpowiada na komentarze, pomaga swoim odbiorcom, angażuje ich. To osoba nastawiona na komunikację – w końcu po to założyła bloga! Porada od blogera jest również niezwykle cenna: czytelnicy często piszą do niego z konkretnymi problemami i zadają mu pytania. Odpowiadając na nie, digital influencer umacnia swoją pozycję w sieci i potwierdza znajomość tematu.

Digital influencer to także osoba, która biegle porusza się w świecie nowych mediów – techniczne umiejętności to podstawa działań w sieci. Dba o SEO, tagi oraz poprawne podlinkowywanie: dzięki takim działaniom sprawia, że czytelnicy skuteczniej trafiają do jego internetowego dziennika. Digital influencer wie, że na blogowaniu nie może opierać całej swojej działalności, więc korzysta z wielu narzędzi social media. W zależności od kanału przygotowuje ciekawy i zróżnicowany content: na Facebooku informuje swoich czytelników o najnowszych postach, na Instagrama wrzuca zdjęcia z backstage’u sesji fotograficznej, Vine służy mu do publikacji krótkich, zabawnych filmików, zaś Snapchat – podczas unpackingu produktów do testowania lub działań stricte wizerunkowych. To prawdziwy social media ninja!

Kim byłby prawdziwy digital influencer bez krytyków? Jeśli na jego blogu znajdują się jedynie pochlebne opinie, wygląda to bardzo podejrzanie i nienaturalnie – przecież nie istnieje osoba, która znałaby się na wszystkim, nie popełniała błędów lub, zwyczajnie i po ludzku, nie strzeliła gafy

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?