Jak napisać dobry tekst internetowy?

Interesujący content na blogu to podstawa. Zobacz, jak napisać dobrej jakości tekst internetowy, który zatrzyma czytelnika na dłużej!
Ponad 4900 portali, 4600 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Możesz promować swojego bloga na sto różnych sposobów i w ten sposób zachęcić jak największą liczbę potencjalnych czytelników do jego odwiedzin. Ale tylko dobrej jakości teksty sprawią, że internauta “zostanie na dłużej” i będzie sam zaglądał na Twojego bloga w oczekiwaniu na nowe posty.

Czego internauci poszukują w sieci?

W swoim ostatnim artykule dla Blogs4Shops próbowałam przekonać Cię do tego, że każdy może nauczyć się pisać. Dzisiaj idę o krok dalej. Dzisiaj stwierdzę, że…wcale nie musisz być wybitnym pisarzem, żeby tworzyć naprawdę ciekawe i angażujące treści internetowe!
Skąd ta myśl? To proste – internauci nie szukają w sieci intrygi na miarę Umberto Eco, delikatnego surrealizmu w stylu Murakamiego lub “głębokich” myśli Paulo Coelho. Prawda jest taka, że w sieci najbardziej liczą się autentyczność i emocje podane w sposób treściwy i bezbolesny. Dodaj do tego szczyptę humoru, a czytelnicy Cię pokochają!

Wpis na bloga to nie rozdział książki

Musisz pamiętać, że tekst internetowy nie jest tym samym co treść przeznaczona do druku. Inaczej odbieramy te dwie rzeczy. Na artykuł w magazynie lub rozdział książki automatycznie poświęcamy więcej czasu, wyciszamy się, “zatrzymujemy” na chwilę. W internecie widzimy tekst na ekranie komputera i traktujemy go tak samo, jak jeszcze jeden nośnik multimedialnego contentu. To oznacza, że przeglądamy go pobieżnie, jednocześnie bombardowani powiadomieniami z Facebooka, linkami do innych stron, reklamami…Tych bodźców jest naprawdę dużo. Do tego mamy świadomość, że w każdej chwili możemy kliknąć czerwony krzyżyk i wrócić do przeglądania newsfeedu na Facebooku. Nic dziwnego, że tak niewiele artykułów w sieci jest czytanych do końca. Można jednak pisać teksty, które zwrócą uwagę, a nawet wzbudzą zainteresowanie czytelnika. W jaki sposób?

Jak pisać teksty na bloga?

Treść musi być krótka i zwięzła – daruj sobie opisy przyrody na trzy akapity, ponieważ szybko stracisz czytelnika. Tak naprawdę masz tylko kilka sekund na wzbudzenie jego zainteresowania i nie możesz ich zmarnować! Sprawdzaj każdy swój tekst i konsekwentnie wyrzucaj z niego WSZYSTKIE niepotrzebne wyrazy i kwieciste sformułowania. To bolesne, ale konieczne.
Pisz prosto – za pośrednictwem każdego wpisu tworzysz pewien przekaz. Pewnie chcesz, żeby dotarł do czytelnika. Aby tak się stało, musi on zostać zrozumiany. Dlatego nie używaj zawiłych, dziwnych i technologicznych słów. Do minimum ogranicz branżowy slang (nawet jeżeli jesteś autorem bloga eksperckiego). Twój post nie bierze udziału w konkursie literackim, więc im prościej tym lepiej.
“Rozmawiaj” z czytelnikiem – wpis na bloga musi być konwersacyjny. Zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy, nakłaniaj go do działania, na końcu zadaj pytanie. W ten sposób zachęcisz go do pozostawienia komentarza.
Pisz bez błędów ortograficznych – nic nie wygląda na blogu gorzej niż błędy ortograficzne. Masz z tym problem? Jesteś dyslektykiem? Konrad Kruczkowski z bloga Halo Ziemia też, a ma na swoim koncie już kilka poważnych nagród, serię wywiadów i książkę. Sprawdzaj swoje teksty kilka razy lub korzystaj z Language Tool. Po prostu.
Pisz na temat – każdy lubi długie opowieści Czesława Mozila. Ale nikt nie oczekuje tego po tekstach czytanych w sieci! Post o “pięciu sposobach na piękną sylwetkę” ma być właśnie o tym! W przeciwnym razie czytelnik może się poczuć oszukany.
Pisz pod SEO – poczytaj o pozycjonowaniu tekstów w wyszukiwarkach i dostosuj do tych zasad swoje posty. Przede wszystkim pisz tytuły, które w jasny sposób nawiązują do zapytań internautów, gdzie dalsza treść stanowi odpowiedź na te pytania. Stosuj słowa kluczowe. Wyszukuj popularne frazy w Google Trends i korzystaj z narzędzia Google Keyword Planner.

Tekst na bloga musi być również “przyjemny” w odbiorze. Poznaj trzy cechy treści, które nie tylko dobrze się czytają, ale również dobrze wyglądają w sieci:

Wiesz już, jak pisać dobre teksty internetowe. Jedyne co musisz teraz zrobić, to…zacząć. Po prostu. Praktyka czyni mistrza – im częściej będziesz pisać, tym lepszym blogerem będziesz! Wystarczy pasja i wiara w to, co chcesz przekazać swoim czytelnikom. Do dzieła!

  • Autor: Angelika Dąbek

    Copyblogerka

    Dziennikarka, Social Media Kid w Agencji Marketingowej Niebieski Lis i autorka bloga Copyblogerka. Uwielbia content marketing i autentyczność w biznesie. Uważa, że kreowanie marki osobistej/firmy bez świadomej aktywności w mediach społecznościowych jest dzisiaj niemożliwe. Kiedy nie pisze – biega. Kiedy nie biega, ogląda seriale.

Wasze komentarze (3)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Pani Ładna

    Niektórzy mają boży dar do lekkiego pióra, bawią się językiem polskim jak piłką żąglują słowami i to wszystko bez duplikacji treści sprzatanie-w-warszawie24.pl

    2018-02-24, 12:51
  • Ireneusz

    Sporo przydatnych informacji na początek. zdrowacaloria.pl

    2017-09-13, 19:00
  • Łukasz

    Bardzo ciekawy artykuł, bardzo przydatny na początek działalności blogowej. kiedos-tlumaczenia.com

    2017-05-17, 18:51
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?