Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe do pozycjonowania?

słowa kluczowe do pozycjonowania
Dobrze wykonana analiza słów kluczowych jest w dużej mierze czynnikiem odpowiadającym za sukces późniejszych działań SEO. Jeżeli nie przeprowadzimy wcześniej gruntownej analizy, może okazać się, że mimo iż występujemy na określone słowa kluczowe wysoko w wynikach wyszukiwania, to nie przynosi to nam żadnych wymiernych korzyści.
Ponad 3800 portali, 1800 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Czym jest copywriting

Copywriting to usługa polegająca na przygotowywaniu treści na strony internetowej. Treści mogą mieć charakter między innymi felietonów, artykułów, poradników czy aktualności. Popularny jest także tzw. SEO Copywriting czyli przygotowywanie treści przyjaznych algorytmom wyszukiwarek.
 

Czym są słowa kluczowe?

Słowami kluczowymi nazywamy wyrazy, które wpisywane są do wyszukiwarki Google w celu odnalezienia konkretnych informacji, usług lub produktów. Słowa kluczowe nazywane są także frazami lub frazami kluczowymi.

jak wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania
Słowo kluczowe wpisane w wyszukiwarkę

Mówiąc o słowach kluczowych w kontekście pozycjonowania, można wyróżnić kilka ich typów:

  • brandowe (brand = marka, nazwa firmy) - słowa kluczowe wpisywane są przez użytkowników wyszukiwarki najczęściej w sytuacji, kiedy nie znają oni konkretnego adresu strony internetowej danej firmy, ale chcą na nią trafić. Zazwyczaj strony internetowe nie wymagają specjalnych działań, żeby znaleźć się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania na frazę będącą nazwą firmy. Wynika to z kilku faktów:
     
    • nazwa firmy przeważnie jest unikalna (jeżeli jeszcze jesteś na etapie wyboru nazwy firmy, sprawdź czy nie istnieje inna o tej samej nazwie, w przeciwnym wypadku Twoja strona może nie znaleźć się na 1. miejscu w wynikach wyszukiwania na frazę będącą nazwą firmy)
       
    • nazwa domeny jest przeważnie taka sama jak nazwa firmy, co również przyczynia się do tego, że strona z nazwą firmy pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania
       
  • ogólne słowa kluczowe - słowa kluczowe składające się najczęściej z 1-2 wyrazów, tego typu słowa kluczowe najczęściej wpisywane przez osoby, które są zainteresowane jakimiś produktami lub usługami, ale nie mają jeszcze sprecyzowanych preferencji. Obecność na wysokich pozycjach na te frazy kluczowe niekoniecznie musi się więc przekładać na korzyści biznesowe. Dodatkowo, pozycjonowanie na takie słowa kluczowe jest trudniejsze, ze względu na dużą konkurencję.

    Przykładowe słowa kluczowe tego typu:
     
    • buty
    • wycieczki
    • zegarki
  • słowa kluczowe long-tail (tzw. długi ogon) - do tego rodzaju słów kluczowych zaliczyć możemy przede wszystkim słowa kluczowe, składające się z ilości wyrazów większej niż 2. Internauci, wpisując w wyszukiwarkę Google tego typu słowa, mają już bardziej sprecyzowane potrzeby i dokładnie wiedzą czego szukają. Pozycjonowanie na tego typu słowa kluczowe jest zwykle łatwiejsze, ponieważ jest mniejsza konkurencja.

    Przykładowe słowa kluczowe tego typu:
     
    • buty skórzane zimowe
    • wycieczki objazdowe na kubę
    • zegarki męskie z paskiem

Powyższe zestawienie dotyczy głównie stron internetowych związanych z jakimś biznesem - sprzedających lub reklamujących usługi bądź produkty. Poza wymienionymi wyżej typami słów kluczowych możemy wyróżnić także informacyjne słowa kluczowe, związane z wyszukiwaniem konkretnych odpowiedzi np. “stolica Kenii”, “jak zawiązać krawat”, “prezydent Czech”

Pomiędzy słowami kluczowymi składającymi się z rożnej ilości słów, możemy wyróżnić pewne zależności, dobrze opisane na poniższej grafice:

słowa kluczowe - long tail

Podsumowując:

  • im zwrot wpisywany w wyszukiwarkę ma mniej wyrazów, tym częściej jest szukany przez internautów, wraz ze zmniejszającą się liczbą wyrazów w zwrocie rośnie także konkurencyjność (trudność wypozycjonowania danego słowa kluczowego) oraz koszty z nim związane
     
  • im zwrot wpisywany w wyszukiwarkę ma więcej wyrazów, tym będzie mniej konkurencyjny, ale też rzadziej szukany przez Internautów

Warto także dodać, że większa ilość wyrazów wpisywanych w wyszukiwarkę świadczy o bardziej sprecyzowanych potrzebach, a co za tym idzie, jest większa szansa, że trafiając z wyników wyszukiwania na naszą stronę użytkownik znajdzie właśnie to czego szukał.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Wiemy już, jak dzielą się słowa kluczowe i czym charakteryzują się ich różne rodzaje. Skąd jednak brać na nie pomysły? Oto kilka sposobów:

  1. Spisz oferowane przez siebie usługi oraz produkty
    Podstawowy i najbardziej skuteczny sposób na utworzenie listy słów kluczowych do pozycjonowania. Warto przy tym pamiętać o obszarze, na jakim prowadzimy swoją działalność. Jeżeli mamy firmę, która oferuje usługi tylko lokalnie (na terenie danego miasta), warto dodać do słów kluczowych nazwę miasta - ponieważ właśnie w ten sposób najwięcej internautów będzie poszukiwało danej usługi.

    Kilka przykładów, jakie słowa kluczowe możemy wybrać, w zależności od prowadzonego przez nas biznesu:
     
    • Przykład 1: serwis komputerowy w Łodzi:
      • naprawa laptopów łódź
      • naprawa komputerów łódź
      • czyszczenie laptopów łódź
         
    • Przykład 2: sklep internetowi z akcesoriami do urządzeń Apple:
      • obudowa iphone 4s
      • bateria iphone 6
      • ładowarkia iphone 4
         
  2. Skorzystaj z sugestii wyszukiwarki Google
    Wpisując w wyszukiwarkę daną frazę, Google podpowiada nam, żebyśmy spróbowali poszukać interesujących nas informacji również pod innymi hasłami. Podpowiedzi takie znajdziemy w 2 miejscach:
     
    • pod listą wyników wyszukiwania

      pomysł na słowa kluczowe
       
    • w polu służącym do wpisywania słowa kluczowego


       

    Sugestie te są nie tylko dobrą podpowiedzią dla szukających, ale także dla tych, których chcą wybrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony. Wśród podpowiedzi znajdują się bowiem hasła podobne do tego które wpisywaliśmy, które są często wyszukiwane przez Internautów.

  1. Skorzystaj z narzędzia Ubersuggest - ubersuggest.org
    Ubersuggest jest narzędziem o podobnym działaniu do sugestii wyszukiwarki Google. Na podstawie jednego słowa kluczowego uzyskamy sugestie innych - podobnych słów kluczowych, na które warto się pozycjonować, ponieważ również są wyszukiwane przez Internautów. Korzystanie z narzędzia jest bardzo proste.

    Ubersuggest - narzędzie do słów kluczowych

    W polu (1) wpisujemy podstawowe słowo kluczowe, w polu (2) wybieramy Polish - ponieważ interesują nas polskie słowa kluczowe - i klikamy Suggest. Oto przykładowe rezultaty, uzyskane po podaniu słowa kluczowego “wycieczki objazdowe”.

    Ubersuggest - narzędzie do słów kluczowych

    Bardzo zbliżoną listę słów otrzymalibyśmy po kolei wpisując w pasku wyszukiwania
     
    • wycieczki objazdowe a
    • wycieczki objazdowe b
    • wycieczki objazdowe c
       

    i kolejno spisując sugestie przedstawione przez wyszukiwarkę. Używając Ubersuggest czynność ta zostaje za nas wykonana automatycznie.

  1. Skorzystaj z narzędzia KeywordTool - keywordtool.io
    Narzędziem o podobnym działaniu jest KeywordTool. Działa ono na bardzo podobnej zasadzie, lecz zwraca jeszcze więcej gotowych sugestii słów kluczowych. Sposób korzystania z KeywordTool jest również bardzo intuicyjny.
    keyword tool - narzędzie do słów kluczowych

    Bazowe słowo kluczowe, na którego podstawie chcemy wygenerować propozycje innych słów wpisujemy w polu (1) i wybieramy przycisk (2).

    Oto jak prezentują się wyniki tym razem:

    keyword tool widok - słowa kluczowe
     
  2. Skorzystaj z narzędzia GoogleAdWords Planer Słów Kluczowych
    Kolejne narzędzie, które pomoże nam wybrać odpowiednie słowa kluczowe do pozycjonowania to Google AdWords KeywordTool. Żeby z niego skorzystać należy być zalogowanym na swoje konto Google i wpisać w przeglądarce adres: https://adwords.google.com/ko/KeywordPlanner/.
    Uzyskanie listy propozycji słów kluczowych będzie możliwe po wybraniu opcji “Szukaj propozycji nowych słów kluczowych i grup reklam”.

    adwords - słowa kluczowe

    Następnie należy w polu (1) wpisać podstawowe słowo kluczowe, np. tak jak w poniższym przykładzie “karma dla psa” oraz kliknąć (2) Wyświetl propozycje.

    Wyniki, znajdujące się na karcie Propozycje słów kluczowych powinny zaprezentować się następująco:

    słowa kluczowe - adwords
     

Jak analizować słowa kluczowe pod kątem potencjalnego ruchu?

Posiadając już pełną listę słów kluczowych, opracowaną przy użyciu wymienionych metod, pozostaje sprawdzić, jak często dane słowo kluczowe jest wyszukiwane przez użytkowników wyszukiwarki Google. Jest to możliwe również przy użyciu wspominanego już wyżej programu Google AdWords KeywordTool. Jednakże tym razem po wejściu na stronę KeywordPlanner wybrać należy opcję Pobierz listę operacji wyszukiwania dla listy słów kluczowych (...) i w pokazanym niżej polu wkleić listę słów kluczowych, których liczbę wyszukań chcemy sprawdzić.

jak wybrać słowa kluczowe - adwords

Po wpisaniu listy słów wybieramy opcję Pokaż liczbę operacji wyszukiwania. Przykładowe wyniki (znajdujące się na karcie Propozycje słów kluczowych) będą wyglądały tak:

słowa kluczowe ilość wyszukań

W kolumnie Śr. miesięczna liczba wyszukiwań znajduje się informacja o tym, ile razy (średnio) miesięcznie dane słowo kluczowe jest wpisywane w wyszukiwarkę przez Internautów. Dodatkowo, po najechaniu na ikonkę wykresu, znajdującą się po lewej stronie tej liczby dostaniemy informację o tym, jak często słowo to jest wyszukiwane w konkretnym miesiącu (dane bazują na ostatnich 12 miesiącach).

słowa kluczowe ilość wyszukań

Jak widać na przykładzie, niektóre ze słów kluczowych są sezonowe. Oznacza to, że ich popularność jest mocno uzależniona od miesiąca.

Jak należy interpretować informację o średniej liczbie wyszukiwań danego słowa kluczowego? Czy bazując na przykładzie możemy przyjąć, że będąc na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania na frazę wycieczki objazdowe last minut naszą stronę będzie odwiedzać dodatkowe 480 osób miesięcznie? Niestety sprawa nie jest tutaj tak oczywista, co szerzej opisaliśmy w poprzednim artykule (na czym polega pozycjonowanie stron internetowych) w sekcji Pozycjonowanie stron www w google...
 

Co ma wpływ na konkurencyjność słów kluczowych?

Ostatnią  i bardzo istotną kwestią przy wyborze słów kluczowych do pozycjonowania jest ich konkurencyjność. Od niej zależy bowiem, jaki będzie koszt wypozycjonowania strony na dane słowo kluczowe oraz ile czasu może to potrwać. Ocena konkurencyjności słów kluczowych jest zagadnieniem wymagającym już specjalistycznej wiedzy SEO i pewnego doświadczenia. Dlatego też jedynie wymienimy czynniki, które mają wpływ na konkurencyjność słów kluczowych:

  • branża - najbardziej konkurencyjne są słowa kluczowe związane z gałęziami biznesu, które pozwalają na największe zyski. Czołowymi sektorami są z pewnością finanse, bankowość i ubezpieczenia
  • liczba konkurentów - im więcej stron o podobnej tematyce, firm prowadzących podobną działalność, tym ciężej jest osiągnąć lepszy wynik od konkurentów
  • optymalizacja pod kątem SEO stron internetowych konkurentów - im więcej lepiej zoptymalizowanych pod SEO stron w wynikach wyszukiwania na dane słowo kluczowe, tym ciężej będzie przebić się kolejnej witrynie, o optymalizacji stron internetowych pod kątem SEO będzie można przeczytać więcej w kolejnych artykułach z naszej serii
  • liczba linków i jakość linków prowadzących do stron konkurentów - im więcej wartościowych linków posiadają nasi konkurenci, tym ciężej będzie nam z nimi walczyć o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Polecane artykuły
Audyt SEO - wyprzedź konkurencję!
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z

Postaraliśmy się zebrać wszystkie istotne informacje na temat audytów SEO. Zobacz co to jest audyt seo, kiedy go wykonać i czego po nim się spodziewać. Zobacz także nasz gotowy audyt SEO dla portalu weselnego oraz e-book który pozwoli Ci samodzielnie przygotować darmowy audyt SEO.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy też zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy ze swoją konkurencją? Czy monitorujesz ich zachowanie? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Zacznij to robić najlepiej już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!

Wasze komentarze (44)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Malna

    Kolejna dawka informacji. Czy jest jakaś reguła co ile google aktualizuje swoje algorytmy?
    Pozdrawiam way2wedding.pl

    2017-06-11, 18:06
  • Illusion

    Cenne wskazówki! rafalreszke.pl

    2017-06-11, 18:04
  • Event

    Słowa kluczowe-często bez składu i ładu, ale skuteczne:) maxpoint.pl

    2017-06-11, 18:03
  • Mateusz

    Wybór słów kluczowych to podstawa jest to jeden z ważniejszych elementów.Przy złym wyborze fraz dla klienta można być tylko stratnym bo na przykład klient 1 będzie wysoko na frazę która jest zbyt ogólnie tematyczna i nic mu nie daje oprócz nabijania ruchu. grupa-icea.pl

    2017-04-10, 19:05
  • Iza

    Przyznaję rację, że dobór słów kluczowych, to kluczowy element pozycjonowania :), bez tego ani rusz, jednakże ja bym też troszkę pozostawiła intuicji, a nie tylko narzędziom i statystykom. Przecież my wszyscy sami jesteśmy użytkownikami internetu, wyszukujemy informacje, wpisujemy słowa kluczowe w wyszukiwarkę tak samo jak i inni, jak nasi potencjalni czytelnicy czy klienci, dlatego warto czasami siebie słuchać, a nie tylko ufać statystykom. Artykuł bardzo fajny i przede wszystkim niezmiernie przydatny, dziękuję. oytam.pl

    2017-03-20, 14:24
  • Przemek

    Zauważyłem, że Google umożliwia korzystanie z KP tylko po uruchominiu kampanii... trochę dziwne podejście. mintlaboratory.com

    2017-03-16, 06:52
  • Radek

    Podobnym narzędziem do ubersugest i keywordtool jest jeszcze http://answerthepublic.com Dodatkowo przedstawia też bardzo fajne zestawienie graficzne różnych kombinacji słów kluczowych. bhp-online.com

    2017-03-12, 15:38
  • Kiterelax

    Fajny artykuł ! Teraz do roboty :D kiterelax.com

    2017-03-07, 16:05
  • Ania

    Dzięki za artykuł! Kolejna kopalnia wiedzy! madcow.pl

    2017-02-17, 13:37
  • Do Agi

    Możesz podać link, w co wchodzisz? Nic takiego co piszesz nie ma - planner działa jak opisany w tym artykule. Może nie szukaj problemu w artykule, tylko w sposobie korzystania narzędzia przez samą siebie...

    2017-02-15, 16:56
  • Aga

    i jeszcze trzeba podać numer karty płatniczej. Dlaczego nikt o tym nie napisał w artykule?

    2017-02-02, 15:02
  • Aga

    Google Planner podczas rejestracji chce aby podać nazwę strony, określić co chcemy reklamować, napisać reklamę (nagłówek1, nagłówek2 oraz opis) oraz określić miesięczny budżet wynoszący min.100 zł. Bez podania tych danych nie można przejść do pola dotyczącego słów kluczowych. Artykuł wprowadza w błąd.

    2017-02-02, 14:48
  • Teresa

    Bardzo się cieszę, że tu trafiłam, nareszcie napisane coś " po ludzku" .
    Czekam na kolejne artykuły, są na prawdę potrzebne.....

    2017-01-20, 10:36
  • Adam

    Ciekawy poradnik, wiele mi rozjaśnił w wielu kwestiach. dekoracja-swiatlem.pl

    2017-01-19, 19:07
  • pawel lakwa

    Wielkie dzięki, tego właśnie szukałem ! alpin-term.pl

    2017-01-16, 16:41
  • Adrian

    Z tego co widzę to artykuł już jest dość stary, a wiedza ciągle na czasie. Fajny tutorial dla wszystkich chcących coś osiągnąć. Dzięki iarea.pl

    2016-12-27, 22:35
  • Gosia

    Po raz kolejny - bardzo, bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki! Nieoceniona pomoc dla laików. sauolook.com

    2016-12-11, 12:31
  • Krzysztof

    Dzięki za ciekawy poradnik, szukałem w jaki sposób analizować wyniki z Google Adwords, a znalazłem dodatkowe narzędzia do analizy słów kluczowych, na pewno skorzystam! vesperevent.pl

    2016-11-22, 17:12
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2016-10-26, 11:21
  • Sławek

    Krok po kroku przygotowana wiedza pod fundamenty Seo. Nawet Ja jako laik, będę mógł lepiej spojrzeć na mój sklep od podszewki. Pewnie czeka mnie wiele poprawek, ale bez tego ani rusz.
    Dziękuje za cenną wiedzę :) fajna-bizuteria.pl

    2016-10-06, 12:12
  • Dj Santi

    Dobrze, że dzielicie się wiedzą. Skorzystam z Waszego systemu i wdrożę wiedzę przekazywana przez was na moją stronę internetową. djnaweselekatowice.pl

    2016-09-30, 16:04
  • Anicenta

    super artykuł, zaraz sprawdzę, czy działa także dla niszowych, innowacyjnych usług; mam wrażenie, że dzięki temu co przeczytałam nie dam się łatwo naciągnąć nierzetelnym firmom "pomagającym"

    2016-09-21, 07:55
  • Mirosław

    Wreszcie ciekawy materiał na temat pozycjonowania. Wszystko w kolejności i na miejscu :-) erosplay.pl

    2016-09-09, 10:37
  • Monika

    Bardzo ładnie to wyłożyliście :) Dziękuję. fotopakt.pl

    2016-08-25, 22:04
  • Marcin

    Bardzo ciekawy artykuł, w łatwy i przyjemny sposób napisany jeden z trudniejszych tematów. podusie.pl

    2016-08-23, 22:07
  • Moc Słowa

    Bardzo rzetelnie napisany artykuł - dziękuję. mocslowa.pl

    2016-08-09, 17:42
  • Falownik

    Rewelacyjny artykuł, świetne podpowiedzi dla początkujących. Dziękuję. falowniki-sklep.pl

    2016-07-22, 13:54
  • Irek

    Doskonale rozbudowany artykuł pogłębiajacy wiedzę na tema doboru słów kluczowych kanon24.pl

    2016-07-21, 15:50
  • Marcin

    Ogromna garść informacji. Zapoznałem się z artykułem, który otwarł mi oczy na wiele aspektów. Dziękuję :) agmarprzewozy.pl

    2016-07-19, 21:25
  • Matt

    Bardzo przydatny artykuł bo właśnie zaczynam optymalizację niektórych podstron z usługami. Kieruję się w stronę łatwiejszych słów, które generują mniej ruchu po to by z nich wyciągnąć TOPy. Więcej tych łatwiejszych pozwoli mi osiągnąć porównywalną ilość klików ksservice.pl

    2016-07-12, 12:24
  • kibic

    Ciekawe narzędzia do wyszukiwania słów kluczowych z pewnością wypróbuję . Troszkę więcej o konkurencyjności poproszę,ale i tak fajny artykuł. Do ciężkich branż dodał bym jeszcze bukmacherkę i specyfiki na powiększanie jednych części ciała a zmniejszanie innych gdzie CPS jest wyższy niż za założenie lokaty czy kupno ubezpieczenia . rajkibica.pl

    2016-05-24, 16:37
  • Tomasz

    Bardzo przydatne informacje :) Z pewnością pomogą mi one w przyszłości minikalkulator.pl

    2016-04-07, 14:52
  • Mateusz

    Dzięki za rozjaśnienie. A czy faktycznie pozycjonowanie na "długi ogon" stanowi wsparcie dla głównych fraz? colosphera.pl

    2016-02-19, 10:37
  • Robert

    Dobry artykuł. Bez porządnego researchu jeśli chodzi o dobór słów kluczowych nie ma co zaczynać pozycjonowania. Warto na to poświęcić nawet kilka dni. dobrucki.com

    2016-02-08, 20:51
  • MTrader

    pobierz prognozy ruchu dla listy słów kluczowych -działa i wyswietla dokładne wyniki maklerfx.pl

    2016-01-03, 14:58
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2015-10-12, 09:58
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2015-10-08, 16:19
  • Damian

    Dzięki za wskazówki, dobre rady i konkretny artykuł. Dużo z tych narzędzi przyda się do pozycjonowania. templates4free.pl

    2015-04-23, 19:34
  • Messi Design

    @Mateusz Rzetecki
    Klienci nie znają podstaw bo często po prostu nie mają na to czasu, zresztą z naszego pkt widzenia to faktycznie podstawy i rzecz fundamentalna do wykonania bo to rzutuje na efektywność późniejszych działań. Tyle, że to z naszego bo już "chwilkę" w tym grzebiemy...
    Zgadzam się całkowicie, że pomysł jest BARDZO DOBRY bo mam przyjemność wrzucić ten adres do opracowania dla klienta by wiedział, że wiemy :)

    2014-10-24, 01:29
  • Messi Design

    w raportach do pobrania z narzędzia też jest kolumna "keyword type"... gdzie wszystkie frazy są oznaczone jako "board". Wniosek mam taki, że funkcjonalność istnieje, ale nie mamy do niej dostępu :(

    2014-10-08, 16:07
  • Messi Design

    w narzędziu występuje jeszcze podział, konkretnie w sekcji... "pobierz prognozy ruchu dla listy słów kluczowych", ale niestety nie działa... Szkoda bo moja założenia się sprawdzały. Jeżeli odjąć od ogólnej liczby dopasowanie ścisłe to widzimy jak wiele się "opowiada w okół tematu/frazy"... no ale jeżeli nie ma :( to zostało płakać za rozlanym mlekiem. Jakieś pomysły/propozycje by tą funkcjonalność przywrócić? Właśnie robię rozbudowaną analizę dla klienta i chciałem "zabłysnąć" a tym czasem będę robił dobrą minę do nieTakDobrejGryJakBymChciał...

    2014-10-08, 15:58
  • Karol Soja

    @Messi Design
    Miesiąc temu Google ogłosilo usunięcie tej opcji z Planera słów kluczowych GoogleAdWords :/
    http://adwords.blogspot.com/2014/08/close-variant-matching-for-all-exact.html

    2014-10-08, 15:52
  • Messi Design

    mam pytanie a propos "pokaż liczbę ilości wyszukiwania"... W starym narzędziu (oj, kiedy to było), mogłem zmienić typ dopasowania, bądź też wpisywać odpowiednio frazy z "", [] i bez. W nowym narzędziu, pomimo przeszukania wszystkich opcji nie widzę niestety tego narzędzia... Ma ktoś może pomysł jak się dowiedzieć szacunków wyszukiwań dla dopasowania ścisłego i do wyrażenia. Kiedyś korzystałem z tego by określić przydatność frazy na potrzeby content marketingu dopasowanie ogólne - dopasowanie ścisłe/dopasowanie ogólne... teraz nie bardzo mam jak to zrobić :(

    2014-10-08, 15:18
  • Mateusz Rzetecki

    Bardzo fajny pomysł z tworzeniem poradnika dla początkujących. Często to właśnie podstawy kuleją u wielu klientów :)

    2014-10-08, 14:10