Jak umieszczać kody JavaScript w artykułach?

Zaktualizowano: 2014-10-02
kody java script
Wymagania reklamodawców są coraz większe. Większość agencji chce mierzyć skuteczność swoich działań, także w zakresie publikacji artykułów. Wymaga to umieszczenia odpowiedniego kodu, co nie zawsze jest proste. W tym artykule opowiemy, jak to zrobić i jakie problemy możemy spotkać. Zrobimy to na przykładzie edytorów treści popularnie wykorzystywanych w panelach administracyjnych stron i portali.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Kody śledzenia i analizy ruchu nie różnią się sposobem ich wstawiania. Taki kod może być skryptem zliczającym ruch w oparciu o Google Analitics, wewnętrznym systemem statystyk WhitePress lub innym autorskim rozwiązaniem. Coraz częściej kod ma umożliwiać działania remarketingowe.

Wszystkie strony internetowe działają w oparciu o edytor HTML. Aby poprawnie umieścić kod javascript w treści artykułu, należy wpierw przełączyć się w tryb edycji HTML, czyli źródło dokumentu.

W zależności od edytora treści zastowanego w panelu administracyjnym portalu, gdzie publikowany jest artykuł, przyciski mogą wyglądać różnie. Czasami konieczne może być znalezienie tej opcji w menu edytora lub klikająC prawym przyciskiem myszy.

kod java script

 

Po przełączeniu powinniśmy zobaczyć znaczniki HTML. Nie musimy ich rozumieć, wystarczy że upewnimy się, że występują ostre nawiasy <  > , które będą otaczać nasz tekst:

kot java script w artykulach html

 

Ostatnią czynnością jest wklejenie kodu śledzenia ruchu, najlepiej na samym końcu artykułu.

Poprawnie wklejony przykładowy kod wygląda tak:

kod java script w artykułach

 

Po wstawieniu kodu możemy już wyłaczyć źródło HTML i zapisać nasz artykuł. Jeżeli wszystko przebiegło pomyślnie, kod śledzenia ruchu będzie umieszczony w treści artykułu, a stastystyki powinny się zliczać.

 

Możliwe problemy, które należy skonsultować z osobą odpowiedzialną technicznie za działanie strony internetowej:

  • Edytor posiada wyłączoną możliwość wklejania kodu (należy przestawić w konfiguracji edytora odpowiedni parametr).
  • Edytor nie posiada żadnego przycisku przełączania źródła (należy dodać w konfiguracji edytora odpowiedni parametr).
  • Po zapisie kod nie jest umieszczany w artykule (być może edytor posiada ograniczenie w umieszczaniu znaczników <script> w treści. Konieczne będzie przestawienie opcji w edytorze pozwalającej na umieszczanie tych znaczników).
  • Po zapisie kod wygląda tak samo, cudzysłowia są zmienione (edytor może posiadać funkcję zamiany cudzysłowi i nawiasów ostrych na encje, które są tylko drukowalne, lecz nie spełniają żadnej funkcji. Należy wyłączyć w konfiguracji edytora parametr odpowiadający za konwersję znaków specjalnych na encje/entity przy zapisie).
Wasze komentarze (6)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • pawel

    Co ze stronami AMP

    Female.pl

    2022-01-09, 20:48
  • Jakub

    Jak rozpoznać czy kod Wasz czy osoby, która zamówiła artykuł?

    Borowiecj.com

    2020-03-22, 18:09
  • Łukasz M

    Kod nie przenosi się na wersje stron AMP.

    mobirank.pl

    2019-02-25, 14:07
  • MarcinM

    Próbuje zakończyć pierwszą współpracę z marką wrzuciłem kod przez GTM, ale nie działa.... blokujecie to w jakiś sposób? Debuger pokazuje że się odpala.

    milowski.eu

    2017-08-27, 23:49
  • Marcin Miłowski

    O wiele wygodniejsze jest umieszczanie kodu przez Google Tag Managera ;)

    itiq.pl

    2017-08-07, 23:54
  • Expert Advisor

    Ja umieściłem na samej górze

    expertadvisor.pl

    2016-07-25, 14:02
Polecane artykuły
guest posting
Guest posting: Jak wykorzystać artykuły gościnne do budowania wizerunku i link buildingu?

Szukasz sposobu na zwiększenie widoczności w sieci i przyciągnięcie nowych odbiorców? A może chcesz wzmocnić wizerunek eksperta w branży lub zacząć go budować? Guest posting może być odpowiedzią na Twoje potrzeby! Nie tylko umożliwi Ci dotarcie do nowych grup odbiorców, ale także pomoże w budowaniu reputacji eksperta w twojej branży i zdobycie cennych linków. Sprawdź jak rozpocząć swoją przygodę z artykułami gościnnymi!

email marketing
Email marketing w pigułce. Jak stworzyć skuteczną kampanią mailingową?

Skuteczny email marketing kieruje trafny komunikat do odpowiednich osób we właściwym czasie. Dobrze skrojona strategia powinna odpowiadać potrzebom konsumentów i ich zmieniającym się zachowaniom. Z tego artykułu dowiesz się jak prowadzić działania email marketingowe w swoim biznesie w swojej firmie - od pozyskania bazy klientów po budowanie relacji z potencjalnymi klientami prowadzącymi do zakupu.

Siła Topic Cluster w pozycjonowaniu witryny - strategia planowania treści

Planowanie treści to kluczowy etap, który często decyduje o ich późniejszym sukcesie. Algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna. Topic clustery, które w kontekście SEO czy pozycjonowania publikowanych w sieci treści, odgrywają bardzo ważną rolę. Czym są, w jaki sposób je tworzyć i jak prawidłowo implementować je w tworzonych treściach - tego dowiesz się z tego artykułu.