Wyszukiwarka zmienną jest, czyli 18 najważniejszych zmian, które Google wprowadziło w 2016 r.

Google zmiany
Każdego roku Google aktualizuje algorytm wyszukiwania kilkaset razy. Większość to niewielkie poprawki, ale zdarzają się też takie, które mają ogromny wypływ na wyniki wyszukiwania. Modyfikacjom podlega także wygląd i działanie wyszukiwarki. W naszym podsumowaniu przedstawiamy 18 zmian w Google, które w 2016 r. były kluczowe.
Ponad 4900 portali, 4600 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Za wydarzenie roku można uznać wprowadzenie aktualizacji algorytmu Pingwin 4.0, którego zadaniem jest zwalczanie zabronionych sposobów pozyskiwania linków. Google kazało czekać na tę aktualizację prawie dwa lata! Wg przedstawicieli firmy algorytm działa teraz w czasie rzeczywistym i nie karze witryn jak dotąd, tylko pomija spamowe linki przy ustalaniu rankingu stron.


Wiele z pierwszoplanowych ulepszeń i nowości dotyczy wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Wprowadzono wyróżnienie w SERPach dla przyspieszonych stron mobilnych (AMP – accelerated mobile pages) i kary dla stron, które wyświetlają różnego typu okienka reklamowe użytkownikom przychodzącym z wyszukiwarki mobilnej. Od listopada prowadzone są testy nowego sposobu indeksowania powodującego, że na ranking strony wpływa zawartość jej wersji mobilnej. To wszystko jest konsekwencją podejścia mobile friendly w Google, które jest coraz silniej widocznym trendem. A ponieważ wyszukiwanie mobilne to często wyszukiwanie lokalne, nikogo nie powinna dziwić aktualizacja algorytmu nazwana Possum (Opos), w efekcie której duże zmiany objęły wyniki lokalne.

O wszystkich istotnych modyfikacjach w wyszukiwarce Google w 2016 r. przeczytać można na infografice przygotowanej przez agencję SEMTEC.

Tekst: Maciej Dobkowicz, Marta Drelich, agencja SEO SEMTEC
Opracowanie graficzne: Łukasz Gwizdała
Infografikę w pełnym rozmiarze można pobrać z tego linku.

Wasze komentarze (16)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Paweł Strzebiecki

    Ciągle coś zmieniają ^^ alfabet-sukcesu.pl

    2018-09-28, 01:10
  • Ania

    To ciekawe, że część zmian wciąż jeszcze czeka na wdrożenie. Straszą tym mobile first index, a wdrożenia ani widu, ani słychu ;) widoczni.com

    2018-03-21, 15:00
  • Pani Ładna

    Od lutego jest nowa forma rozliczania kampani Adwords - płatność za konwersje, przy czym nie można ustawić limitu na konwersję, ani limitu dobowego i jak to Wam się podoba, ja zamierzam przetestować sprzatanie-w-warszawie24.pl

    2018-02-24, 12:49
  • Pani Ładna

    Czyli trzeba być na bieżąco i na bieżąco się dokształać, ten rynek coraz bardziej wymagający sprzatanie-w-warszawie24.pl

    2018-02-24, 12:47
  • mgraph

    Podsumowanie całego roku w pigułce. Wszystko jasno i przejrzyście, tak trzymać! mgraph.pl

    2017-06-30, 11:08
  • samoseo

    SEMTEC jak zawsze z rzeczową i czytelną infografiką. Dobra robota! samoseo.pl

    2017-06-11, 19:24
  • Nadriu

    Zmian co nie miara... SERPgo.pl

    2017-05-30, 19:14
  • Maciek

    Ktoś wie jak wygląda sprawa po nowej aktualizacji z stycznia? sk-talent.pl

    2017-04-21, 20:23
  • Paweł Gawliński

    Dopiero dzisiaj miałem czas, żeby te podsumowanie przeczytać. Z pewnością rok 2016 obfitował w sporo zmian i każdy rok w naszej branży przyniesie coś nowego. Z ostatnich ważnych - pojawiły się kolejne zmiany w AdWords - kolory oznaczeń reklam, które zlewają się z wynikami organicznymi. Coś czuję, że będzie to lepszy CTR w wynikach sponsorowanych kosztem organica. gawlinskipawel.pl

    2017-03-12, 21:37
  • Bloger

    Dzięki za info. monitorbiz.pl

    2017-03-08, 14:54
  • Wojtek

    Fajne podsumowanie zmian w wyszukiwarce :) Dziękuję :D etna.waw.pl

    2017-03-05, 10:46
  • Ewa

    Bardzo dobre podsumowanie 2016 roku. czas-odnowy.pl

    2017-02-26, 19:52
  • Łukasz

    Co ciekawe nadal zdarzają się ewenementy że strona bez wersji mobilnej jest ponad wynikami tych mobilnych :Z best-vision.pl

    2017-01-30, 16:29
  • Zgred

    We wrześniu to nie był pingwin. Ale się wszyscy uparli na tego zwierzaka... zgred.pl

    2017-01-21, 10:28
  • Sewer

    Chyba najbardziej dotkliwy był 23 września, wtedy zaczęły się dziać cuda, ciekawe co jeszcze guglarz wymyśli, coraz to nowe...nowości isores.rzeszow.pl

    2017-01-20, 10:27
  • Agata

    Świetne podsumowanie graficzne. Dobrze sobie przypomnieć co było na początku roku, bo w gąszczu wszystkich newsów od Google można o tych najważniejszych zapomnieć, szczególnie że koniec roku był całkiem obfity w ważne aktualizacje. eactive.pl

    2017-01-19, 15:36
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
domeny dla swojego portalu i bloga
Jak wybrać odpowiednią domenę dla swojej strony internetowej

Wybór właściwej domeny dla swojej strony internetowej to jeden z pierwszych problemów na które natknie się każda osoba czy firma chcąca publikować w Sieci. Ceny poszczególnych adresów potrafią bardzo się różnić, nie zawsze odpowiadając ich rzeczywistej wartości. Zobacz jak się w tym chaosie odnaleźć i na co przede wszystkim zwrócić uwagę.

dozwolone sposoby reklamy notariuszy i komorników sądowych
Reklama notariuszy i komorników sądowych

Reklama to skuteczny sposób na zbudowanie przewagi konkurencyjnej, jednak nie wszyscy mogą się nią posługiwać ograniczeń. Są grupy zawodowe, które obowiązuje wiele zakazów w tej kwestii, na przykład komornicy sądowi i notariusze. Jak w takiej sytuacji można promować swoją działalność?