Wyszukiwarka zmienną jest, czyli 18 najważniejszych zmian, które Google wprowadziło w 2016 r.


Za wydarzenie roku można uznać wprowadzenie aktualizacji algorytmu Pingwin 4.0, którego zadaniem jest zwalczanie zabronionych sposobów pozyskiwania linków. Google kazało czekać na tę aktualizację prawie dwa lata! Wg przedstawicieli firmy algorytm działa teraz w czasie rzeczywistym i nie karze witryn jak dotąd, tylko pomija spamowe linki przy ustalaniu rankingu stron.
Wiele z pierwszoplanowych ulepszeń i nowości dotyczy wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Wprowadzono wyróżnienie w SERPach dla przyspieszonych stron mobilnych (AMP – accelerated mobile pages) i kary dla stron, które wyświetlają różnego typu okienka reklamowe użytkownikom przychodzącym z wyszukiwarki mobilnej. Od listopada prowadzone są testy nowego sposobu indeksowania powodującego, że na ranking strony wpływa zawartość jej wersji mobilnej. To wszystko jest konsekwencją podejścia mobile friendly w Google, które jest coraz silniej widocznym trendem. A ponieważ wyszukiwanie mobilne to często wyszukiwanie lokalne, nikogo nie powinna dziwić aktualizacja algorytmu nazwana Possum (Opos), w efekcie której duże zmiany objęły wyniki lokalne.
O wszystkich istotnych modyfikacjach w wyszukiwarce Google w 2016 r. przeczytać można na infografice przygotowanej przez agencję SEMTEC.
Tekst: Maciej Dobkowicz, Marta Drelich, agencja SEO SEMTEC
Opracowanie graficzne: Łukasz Gwizdała
Infografikę w pełnym rozmiarze można pobrać z tego linku.