Wyszukiwarka zmienną jest, czyli 18 najważniejszych zmian, które Google wprowadziło w 2016 r.



Google zmiany
Każdego roku Google aktualizuje algorytm wyszukiwania kilkaset razy. Większość to niewielkie poprawki, ale zdarzają się też takie, które mają ogromny wypływ na wyniki wyszukiwania. Modyfikacjom podlega także wygląd i działanie wyszukiwarki. W naszym podsumowaniu przedstawiamy 18 zmian w Google, które w 2016 r. były kluczowe.

Za wydarzenie roku można uznać wprowadzenie aktualizacji algorytmu Pingwin 4.0, którego zadaniem jest zwalczanie zabronionych sposobów pozyskiwania linków. Google kazało czekać na tę aktualizację prawie dwa lata! Wg przedstawicieli firmy algorytm działa teraz w czasie rzeczywistym i nie karze witryn jak dotąd, tylko pomija spamowe linki przy ustalaniu rankingu stron.


Wiele z pierwszoplanowych ulepszeń i nowości dotyczy wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. Wprowadzono wyróżnienie w SERPach dla przyspieszonych stron mobilnych (AMP – accelerated mobile pages) i kary dla stron, które wyświetlają różnego typu okienka reklamowe użytkownikom przychodzącym z wyszukiwarki mobilnej. Od listopada prowadzone są testy nowego sposobu indeksowania powodującego, że na ranking strony wpływa zawartość jej wersji mobilnej. To wszystko jest konsekwencją podejścia mobile friendly w Google, które jest coraz silniej widocznym trendem. A ponieważ wyszukiwanie mobilne to często wyszukiwanie lokalne, nikogo nie powinna dziwić aktualizacja algorytmu nazwana Possum (Opos), w efekcie której duże zmiany objęły wyniki lokalne.

O wszystkich istotnych modyfikacjach w wyszukiwarce Google w 2016 r. przeczytać można na infografice przygotowanej przez agencję SEMTEC.

Tekst: Maciej Dobkowicz, Marta Drelich, agencja SEO SEMTEC
Opracowanie graficzne: Łukasz Gwizdała
Infografikę w pełnym rozmiarze można pobrać z tego linku.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Nie wysyłamy reklam, nie spamujemy. Zapisz się!
Zobacz także
Komentarze
Łukasz 2017-01-30, 16:29
Co ciekawe nadal zdarzają się ewenementy że strona bez wersji mobilnej jest ponad wynikami tych mobilnych :Z
Zgred 2017-01-21, 10:28
We wrześniu to nie był pingwin. Ale się wszyscy uparli na tego zwierzaka...
Sewer 2017-01-20, 10:27
Chyba najbardziej dotkliwy był 23 września, wtedy zaczęły się dziać cuda, ciekawe co jeszcze guglarz wymyśli, coraz to nowe...nowości
Agata 2017-01-19, 15:36
Świetne podsumowanie graficzne. Dobrze sobie przypomnieć co było na początku roku, bo w gąszczu wszystkich newsów od Google można o tych najważniejszych zapomnieć, szczególnie że koniec roku był całkiem obfity w ważne aktualizacje.
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Bloguj, inspiruj, zarabiaj!
Stworzyliśmy nowy moduł dla influencerów.
Zarejestruj się
Zapytaj o ofertę SEO.
Zintegrowane usługi SEO
dla wymagających.
Napisz do nas
Skuteczne narzędzie
wspierające e-Marketing.
Zobacz jak działa platforma
Sprawdź możliwości
Śledź nas na
Facebooku
Zobacz również
WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 45 1240 1170 1111 0010 5429 3648

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top