Certyfikat pozycjonera - czyli Certyfikat CEC in SEO



certyfikat CEC in SEO
Czy da się ocenić wiedzę pozycjonera, zwłaszcza wtedy, kiedy sami jej nie mamy? To bardzo trudne. Dlatego zdumiewa fakt, że dopiero po tylu latach rozwoju rynku SEO powstała idea nadawania certyfikatów potwierdzających kompetencje SEO. Dlaczego tak późno? Okazuje się, że przedsięwzięcie nie jest proste, a sama idea jest dyskusyjna. Na szczęście pomysł wprowadza w życie firma Wake App, której założyciele mają dużą wiedzę i znajomość rynku pozycjonerów.

Na to przedsięwzięcie środowisko pozycjonerów na pewno nie zareaguje jednoznacznie. Jest sporo za i przeciw, nie mówiąc o tym, że każdy pozycjoner uważa się za "guru", a samo pozycjonowanie dla wielu to proces losowy. Jednak warto odrzucić uprzedzenia i zastanowić się nad ideą certyfikacji na spokojnie. Ona ma sens!

 

Po co certyfikacja i sprawdzanie wiedzy?

W zasadzie w każdej branży i specjalności są podmioty, które weryfikują i nadają kolejne stopnie wiedzy - także w informatyce. Nie trzeba szukać daleko - już teraz w cenie jest posiadanie statusu Certyfikowane Partnera Adwords. Korzyści jakie daje posiadanie "dowodu na wiedzę" w postaci certyfikatu, dyplomu, stopnia naukowego:

  • pracodawcy chętniej zatrudniają osoby o sprawdzonych kwalifikacjach. Liczą się tytuły, stopnie - szczególnie powiązane z przydatną wiedzą
  • certyfikowani specjaliści to duży plus dla firmy. Dzięki nim firma może pochwalić się tytułami - ich oferty wyglądają bardziej profesjonalnie
  • pozwalaja porównać kompetencję osób - to może być duży plus dla klientów.

 

Certyfikacja nie jest prosta

Żeby ocenić czyjąś wiedzę należy najpierw ją zdefiniować. I tutaj w przypadku pozycjonowania rozpoczynają się "schody". Bo trzeba wiedzieć, że cały proces SEO opiera się o magiczne, zamknięte pudełko jakim jest Google. Oczywiście, mamy mnóstwo doświadczeń, jednak czy ktoś może na 100% zapewnić, że dane stwierdzenie jest prawdą, że dane postępowanie przynosi efekty, albo że znamy konkretne i jednoznaczne skutki potencjalnych działań. Nie do końca. 

Mamy mnóstwo książek, przewodników, ebooków i artykułów. Są dostępne dla każdego. Spotkać możemy jednak sprzeczne informacje. Dodatkowo wiedza o pozycjonowaniu ewoluuje. Przy wysypie kilkuset zmian do algorytmu deklarowanych przez Google jest to naturalne.

Ostatecznie, badając czyjąś wiedzę należałoby dokładnie określić jej ramy i źródło.

 

Competence Examination Center in SEO

Organizacja Competence Examination Center in SEO prowadzonej przez firmę Wake App Sp. z o.o.. To jest ta sama firma, która stworzyła Brandle i SeoStation, czyli osoby z doświadczeniem i ogromną wiedzą o rynku. To daje nadzieję, że przedsięwzięcie się powiedzie. Na stronie http://www.cecinseo.org/ możemy przeczytać:

Certyfikat CEC in SEO to oficjalne potwierdzenie kompetencji osoby, która profesjonalnie zajmuje się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych. W celu uzyskania certyfikatu należy zdać kompleksowy egzamin pisemny, który jest organizowany kilka razy w roku dla różnych poziomów zaawansowania. Wystarczy wybrać odpowiedni poziom, termin i dokonać rezerwacji miejsca.

Okazuje się, że nie można otrzymać zaświadczenia o certyfikacie zdalnie, należy zdać egzamin i jest to opisane dokładnie i wygląda bardzo poważnie:

Egzamin ma formę pisemną. Każde ze 100 pytań egzaminacyjnych zakłada jedną poprawną odpowiedź, którą należy wybrać z trzech możliwych opcji.Egzamin trwa 2 godziny. Kandydaci spotykają się w monitorowanej sali i są poddani typowym rygorom egzaminacyjnym: legitymowanie, zachowanie poufności, zachowanie ciszy w trakcie egzaminu, obowiązek pozostania przy swoim stanowisku przez cały czas trwania egzaminu.

Wake App określił też ramy wiedzy wymaganej przy odpowiednich poziomach zaawansowania i certyfikacji. Wygląda to tak:

CEC in SEO

(źródło: http://www.cecinseo.org/certyfikacja,poziomy.html).

Jak się okazuje można już zapisać się na pierwszy egzamin. Odbędzie się on 8 listopada 2014 roku w Warszawie.

 

Duże szanse na powodzenie

Każdy powód motywujący do poszerzenia wiedzy, a potem do jej weryfikacji może tylko pozytywnie wpłynąć na świadomość SEO w Polsce. A ta jest na różnym poziomie. Wiele firm i osób będzie zainteresowanych zdobyciem certyfikatu. Czasami dla satystakcji, a czasami dla zbudowania lepszego wizerunku.

Już teraz widać, że założenia przedsięwzięcia są przemyślane. Zostały określone poziomy wiedzy (choć według mnie warto rozbudować tą część) i forma egzaminowania. Wszystko zostało "ładnie" zareklamowane na stronie internetowej i jest firmowane przez znaną osobę.

Mam nadzieję, że wokoło inicjatywy zostanie zbudowane zaplecze (najlepiej firmy zewnętrzne), które będą skutecznie edukowały w zakresie pozycjonowania. Że jakość przekazywanej wiedzy będzie wysoka i zunifikowana, a same szkolenia dostępne cenowo. 

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Nie wysyłamy reklam, nie spamujemy. Zapisz się!
Zobacz także
Komentarze
Googler 2015-05-30, 12:12
zgodzę się z przedmówcami - idiotyczny pomysł, ma to mogła wpaśc tylko Pani Marta.
Darek 2015-05-29, 12:05
Pierdoły to są :)
Piotrek 2015-01-15, 11:53
według mnie dzięki certyfikatom będzie można odróżniać prawdziwych seowców od ludzi "nawalającym" linkami, ale też w praktyce pewnie różnie z tym może wyjść ;)
bubel 2014-10-14, 11:22
Dajcie spokój. Nikt z branzy kto ma sprawdzone know how nie bedzie tego łatwo sprzedał. To jest ważniejsze niz konkurs wiedzy z historii .... Poza tym SEO to tabliczka mnożenia, która jasno mówi ile jest 2x2. Czyjeś subiektywne odczucia mają być obiektywną ocena... jasne;) Good luck.

PS. ile znacie osób z branzy z cert. Google, a które w rzeczywistości za wiele nie potrafią?
PS2. Pytanie od Klienta/Pracodwacy - dlaczego nie ma efektów... przeciez ma Pan/Pani certyfikat... Tak, ale sprzed roku;)
Sebastian Miśniakiewicz 2014-10-05, 09:22
Po wysypie szkoleń z SEO mamy nowy sposób na wycuiągnięcie kasy od nieświadomych Klientów - żałosne i ... smutne
Zastanawiam się nad jednym - firma nie ma Klientów, że za 290 zł sprzedaje papierki - a co najgorsze zamierza umożliwiać "innym firmom szkoleniowym" - cokolwiek to znaczy - organizowanie w ich imieniu szkoleń?
Jak napisał Sprawny: "po pierwszej sesji egzaminów przewidywane jest podjęcie współpracy z firmami szkoleniowymi, które w swoim programie uwzględnią ramy programowe CEC in SEO"
Szok.
PS Ciekawe, czy na egzaminie pojawi się przykłąd wykorzystywania Brandle do spamowania for i blogów fakeowymi opiniami? Jakoś nie sądzę - bo włąściciel programu i organizator szkoleń łaczy ta sama osoba...
Jacek 2014-10-02, 20:51
Osoby prowadzące mają rozumiem ścianę certyfikatów upoważniających ich do oceniania wiedzy innych?
CEC in SEO 2014-10-01, 08:59
Kodeks etyczny CEC in SEO znajduje się w Karcie kompetencji, która jest dostępna po zalogowaniu w zakładce ze szczegółami egzaminu. Tam również znajduje się rozszerzona informacja o zagadnieniach, których będą dotyczyły pytania egzaminacyjne.
Ewe 2014-10-01, 08:45
a gdzie jest kodeks etyki zawodowej CEC in SEO... cena przyjemna 290 zł hmm... ciekawe ile jeleni się znajdzie... słabe
Bochun 2014-09-30, 22:27
nie bardzo rozumiem ekspert pozycjonowania? Kto to taki?
Ten kto zna odpowiedzi na pytania?
Igor 2014-09-30, 16:11
dzisiaj jest 1 kwietnia? a ile kosztuje ten certyfikat? ciekawe czy jelenie się znajdą
CEC in SEO 2014-09-30, 15:52
Możemy zagwarantować, że w projekt są zaangażowane osoby z odpowiednim doświadczeniem w temacie pozycjonowania. Docelowo natomiast planujemy zaangażowanie do współpracy znacznie szerszy krąg ekspertów w branży, jak również firmy szkoleniowe.
Olek 2014-09-30, 14:58
strona www sklecona na szybko, zakładka kontakt nie jest szczególnie wiarygodna, merytorykę pomijam w zupełności
jachu 2014-09-30, 14:35
Rozumiem, że osoba certyfikująca robi paydaye? :D
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Bloguj, inspiruj, zarabiaj!
Stworzyliśmy nowy moduł dla influencerów.
Zarejestruj się
Zapytaj o ofertę SEO.
Zintegrowane usługi SEO
dla wymagających.
Napisz do nas
Skuteczne narzędzie
wspierające e-Marketing.
Zobacz jak działa platforma
Sprawdź możliwości
Śledź nas na
Facebooku
Zobacz również
WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 45 1240 1170 1111 0010 5429 3648

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top