Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?



pozycjonowanie stron www
Pozycjonowanie strony to Twój obowiązek, jeżeli chcesz zaistnieć w Internecie. Liczba Internautów w Polsce rośnie z roku na rok. Z samej wyszukiwarki Google miesięcznie korzysta około 20 mln Internautów, co stanowi 93% łacznej ich liczby. Jest to najlepszy dowód na to, że prowadząc biznes w Internecie, warto zadbać, aby nasi użytkownicy odnaleźli naszą witrynę internetową w wynikach wyszukiwania. Rozpoczynamy cykl artykułów dla osób, które wchodzą w temat pozycjonowania, także dla tych, którzy chcą promować stronę samodzielnie.

Czym jest Pozycjonowanie?

Pozycjonowanie w wyszukiwarce internetowej to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Najczęściej pozycjonowanie bazuje na technikach nie w pełni zgodnymi z wytycznymi wyszukiwarek. Pozycjonowanie często wykonywane jest razem z działaniami SEO.

 

Wyniki wyszukiwania

Wpisując w wyszukiwarce Google dowolne hasło, otrzymujemy listę stron internetowych, które są przez wyszukiwarkę uznane jako najlepiej pasujące do danego hasła. Mylne jednak jest myślenie, że ranking witryn ustalany jest od stron najlepszych do najgorszych. Często webmasterzy pomagają witrynom osiągnąć wyższe pozycje poprzez pozycjonowanie! Dowiedz się czym jest pozycjonowanie, z tego artykułu. Zacznijmy jednak od początku.


Strona wyników wyszukiwania prezentuje się zazwyczaj w taki sposób:

pozycjonowanie stron www - nowe wyniki wyszukania Google

Pierwsze 3 wyniki wyszukiwania oraz wyniki znajdujące się z boku oznaczone są znakiem “Reklama”. Są to tzw. płatne wyniki wyszukiwania. Jeżeli chcemy, żeby dana strona internetowa była wyświetlana pod konkretnym hasłem, trzeba za to zapłacić. Za wyświetlanie stron w wynikach wyszukiwania w bloku reklamowym odpowiedzialna jest usługa Google AdWords.

Nas jednak interesują tzw. naturalne wyniki wyszukiwania, czyli strony internetowe, które są na liście wyników wyszukiwania na dane hasło bez płacenia za to firmie Google. Na grafice takie strony oznaczone zostały na zielono i jest ich 10.

Warto wspomnieć, że strona z wynikami wyszukiwania, może wyglądać inaczej, zależnie od tego co wpisujemy w wyszukiwarkę. Różna może być także liczba stron, które znalazły się na pierwszej stronie wyszukiwania. Przykładowo, nieco inaczej będzie wyglądała strona wyników wyszukiwania dla tzw. fraz lokalnych, czyli zawierających nazwę miasta, np.:

  • dentysta wrocław
  • mechanik katowice
  • weterynarz gdańsk

Wyniki wyszukiwania dla hasła dentysta Wrocław prezentują się następująco:

wyniki wyszukiwania przy pozycjonowaniu lokalnym

Jak widać, w porównaniu z poprzednią stroną wyników wyszukiwania, nad wynikami organicznymi, znalazły się adresy firm oraz gwiazdki symbolizujące oceny użytkowników. Jest to spore ułatwienie dla Internautów, ponieważ możemy uzyskać najważniejszą informację(numer telefonu lub adres) bez odwiedzania strony internetowej. Co ciekawe, jeżeli przebywać będziemy we Wrocławiu lub okolicach, to niezależnie od tego czy wpiszemy w wyszukiwarkę “dentysta” czy “dentysta wrocław” uzyskamy takie same jak na powyższej grafice wyniki wyszukiwania. W skrócie - wyszukiwarka potrafi sama rozpoznać naszą lokalizację i na tej podstawie dostosować wyniki wyszukiwania(zaprezentować strony firm z miasta, w którym aktualnie przebywamy).

Dla osób zajmujących się pozycjonowaniem, obecność reklam płatnych oraz wizytówek Google Moja Firma nad wynikami organicznymi jest nieco kłopotliwa. Wyniki organiczne dostępne są często dla użytkownika dopiero po za linią kończącą ekran a to znaczy, że użytkownik może w ogóle nie dotrzeć do wyników organicznych!
 

Co to jest SEM

Search Engine Marketing (SEM) czyli marketing prowadzony w wynikach wyszukiwania. SEM to zbiór działań wykonywanych w ramach SEO, reklamy płatnej (PPC) oraz pozycjonowania. Działania SEM skupiają się przede wszystkim na pozyskiwaniu i monetyzacji ruchu na stronie internetowej. Przyjęło się stosować zapis SEM = SEO + PPC.

 

Kto ustala kolejność stron w wynikach wyszukiwania i od czego ona zależy?

Kolejność, w jakiej pokazywane są strony internetowe nie jest oczywiście przypadkowa. Najwyżej (nie licząc płatnych wyników wyszukiwania = reklam) znajdują się strony internetowe, które zostały uznane za najbardziej pasujące do wpisanego zapytania. Za ułożenie ich w odpowiedniej kolejności odpowiedzialny jest algorytm wyszukiwarki Google.
Dokładny sposób działania algorytmu nie jest oczywiście powszechnie znany, jednak znane są czynniki, które mają wpływ na to, że jedna strona znajduje się w wynikach wyszukiwania na wyższej pozycji niż inne. Wszystkich czynników, które mają na to wpływ jest około 200. Elementy, które maja wpływ na pozycje strony w wynikach wyszukiwania możemy podzielić na 2 ogólne grupy:

  • czynniki związane z treścią na stronie i jej działaniem
  • czynniki związane z popularnością strony internetowej w Internecie

Do tych pierwszych zaliczyć możemy m.in. :

  • ilość treści na stronie
  • występowanie słów kluczowych(tych, które wpisujemy w wyszukiwarkę) w tekście na stronie
  • występowanie słów kluczowych w nagłówkach tekstu
  • częstotliwość dodawania nowych treści(np. artykułów) na stronie internetowej
  • obecność słów kluczowych w adresie URL
  • unikalność treści na stronie(czy nie są skopiowane z innych źródeł)
  • szybkość ładowania strony
  • odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony

Z kolei czynniki związane z popularnością strony internetowej opierają się głównie na linkach(odnośnikach), które prowadzą do naszej strony www z innych stron. Przykładowe czynniki to np.:

  • ilość różnych stron internetowych, które zamieszczają odnośniki do naszej strony
  • łączna ilość linków z innych stron www
  • jakość stron internetowych, które linkują do naszej(liczba użytkowników je odwiedzająca, ich popularność)
  • obecność w social media(Facebook, Twitter, Google+)

Bardzo ciekawa infografika zestawiająca najważniejsze czynniki algorytmu wyszukiwarki, które wpływają na kolejność stron w wynikach wyszukiwania została opracowana przez portal Searchenginland: http://searchengineland.com/seotable
 

Pozycjonowanie stron www w google - czy warto być wysoko w wynikach wyszukiwania?

Jakie korzyści możemy osiągnąć, jeżeli nasza strona znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania? Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta, ponieważ to, ile osób wejdzie na naszą stronę ze strony wyników wyszukiwania na dane hasło zależy od dwóch czynników:

  • hasła, które było wpisane w wyszukiwarkę
  • pozycji, na której znajdzie się strona w wynikach wyszukiwania

Dla każdego słowa kluczowego można sprawdzić, jak wygląda średnia miesięczna ilość wyszukiwań, czyli ile razy dane słowo kluczowe było wpisywane do wyszukiwarki przez jej użytkowników.

Przykładowe średnie liczby miesięcznych wyszukiwań to np.:

  • części samochodowe - 33 000
  • prezent na dzień chłopaka - 2 900
  • buty zimowe skórzane - 40

Natomiast drugą kwestią, jest pozycja, na której znajduje się strona na liście wyników wyszukiwania. Im wyżej się znajduje, tym większy % osób, które wpisały konkretną frazę kliknie w dany wynik i przejdzie na konkretną stronę. W Internecie znaleźć można dość zróżnicowane statystyki, ale poglądowo można przyjąć, że wartości te przedstawiają się następująco:

Pozycja % osób, które wchodzą na stronę na tej pozycji
1. 51%
2. 34%
3. 29%
4. 23%
5. 20%
6. 17%
7. 15%
8. 15%
9. 12%
10. 11%

Opierając się na powyższych danych możemy więc przyjąć, że np. 5. miejsce na liście wyników wyszukiwania na frazę “części samochodowe” da nam miesięcznie 6600 wejść, a 1. miejsca na liście wyników wyszukiwania na frazę “buty zimowe skórzane” - 20.
Warto jednak dodać, że strona dobrze zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych będzie pojawiała się na wysokich pozycjach na bardzo dużą liczbę słów kluczowych, więc łącznie będzie zbierała dużą liczbę wejść z wyników wyszukiwania.

 

Na czym polega SEO (pozycjonowanie stron internetowych)?

Co więc zrobić żeby znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi? Wszelkie działania, które dążą do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania nazywane są pozycjonowaniem strony internetowej. Jest to polska nazwa tego procesu, za granicą działania te nazywane są po prostu SEO. Rozwinięcie skrótu SEO to Search Enginge Optimization, co możemy tłumaczyć jako “optymalizację pod wyszukiwarki internetowe”.

Na czym polega  więc pozycjonowanie?

Polega ono na dążeniu do poprawy wszystkich elementów, które mają wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Czynniki te były już wymienione wcześniej. Dla przypomnienia, są to czynniki związane z funkcjonowaniem strony www, treściami na tej stronie oraz jej popularnością wśród użytkowników.
Czynności, które są składowymi całego procesu pozycjonowania strony to m.in:

  • odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony
  • przygotowanie treści na stronie i odpowiednia ich optymalizacja(umieszczenie ważnych słów kluczowych, ustawienie właściwych nagłówków)
  • usprawnienie funkcjonowania strony pod względem technicznym(brak błędów na stronie, szybkość ładowania strony)
  • ustalenie odpowiedniej struktury strony(podzielenie informacji zamieszczonych w serwisie na odpowiednie podstrony)
  • przygotowanie wersji serwisu służącej do wyświetlania na urządzeniach mobilnych
  • zdobywanie linków z innych stron(zakup linków, publikacja artykułów, katalogi firm sponsorowanych, współpraca z innymi portalami, marketing szeptany)

To tylko kilka ze znacznie szerszej listy zadań, która towarzyszy procesowi pozycjonowania stron. Temat ten będzie opisany szerzej w kolejnych artykułach z tego cyklu.

 

Gdzie warto szukać pomocy dotyczącej pozycjonowania stron www?

Będąc świadomym korzyści, jakie może przynieść pozycjonowanie strony internetowej można zlecić taką usługę specjalistom lub próbować działać na własną rękę. Gdzie warto szukać pomocy działając samodzielnie? Oto kilka przydatnych adresów:

 

Często spotykane mity na temat SEO

Czytając w sieci artykuły dotyczące SEO nieraz można natknąć się na zupełnie nieprawdziwe informacje - mity na temat SEO. Zdarza się także wiele nieuczciwych firm, które próbują niecnymi praktykami oszukać klientów. Oto najczęściej spotykane mity i przekonania na temat pozycjonowania, które są nieprawdziwe

  • Pozycje osiągnięte raz, są dane na zawsze - nic bardziej mylnego, zmiany w wynikach wyszukiwania zachodzą cały czas, pozycja strony w wynikach wyszukiwania może zmienić się codziennie. Wynika to po pierwsze z tego, że Google wprowadza zmiany w swoim algorytmie, a po drugie - konkurencja nie śpi.
  • Istnieje jeden “przepis” na osiągnięcie najwyższych pozycji - pełnej wiedzy na temat funkcjonowania algorytmu wyszukiwarki nie posiada nikt, poza pracownikami Google. Dlatego też wszystkie działania SEO oparte są na testach, wiedzy oraz obserwacjach.
  • Pozycjonowanie to czynność jednorazowa - niestety, tak to nie działa. W większości przypadków, utrzymanie strony wymaga prowadzenia działań na bieżąco.
  • Gwarancja osiągnięcia pozycji - to sformułowanie spotkamy często w ofercie firm oferujących pozycjonowanie. Niestety, jest to tylko zwykły chwyt marketingowy. Nikt nie jest w stanie zapewnić 100% gwarancji osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

9 kroków do witryny przyjaznej pozycjonowaniu stron www w Google


1. Odpowiednia architektura informacji na stronie

Bardzo ważnym elementem pozycjonowania stron www jest odpowiednia architektura witryny, która zapewni zarówno użytkownikom, jak i robotom indeksującym odpowiednio szybkie dotarcie do najważniejszych treści. Pamiętaj o linkowaniu wewnętrznym i o indeksowaniu tylko najważniejszych podstron. 


2. Przyjazne adresy url

Odpowiednia optymalizacja adresów url jest ciągle bardzo ważnym czynnikiem pozycjonowania. Nie jest to konieczne, ale jeśli masz taką możliwość to używaj słowa kluczowego w nazwie domeny. Należy zadbać o to, aby w adresach pojawiły się najważniejsze słowa kluczowe przypisane do wybranej podstrony. Ważnym elementem jest długość adresów url i ich składnia.

Przykład adresu url z branży turystycznej dla tytułu strony:

  • Wakacje w Hiszpanii. Hotel IBRIS - Gran Canaria 
  • domena.pl/hiszpania/gran-canaria/hotel-ibris

Przykład adresu dla sklepu internetowego:

  • Buty męskie Reebok  Continental White
  • domena.pl/buty/meskie/reebok/continental-white
     

3. Linkowanie wewnętrzne

Odpowiednia struktura strony oraz linkowanie wewnętrzne ma bardzo istotny wpływ na pozycjonowanie. Dzięki umiejętnemu linkowaniu możemy określić jak rozdzielić przepływ page rank'u pomiędzy wybranymi podstronami danego serwisu.  Za pomocą linkowania wewnętrznego oraz odpowiedniego podlinkowania każdej ze znaczących witryn możemy osiągnąć sukces w postaci ruchu oraz wysokich wyników w serpach. Na poziomie tworzenia struktury serwisu warto rozrysować sobie schemat linkowania wewnętrznego. Będzie on bardzo pomocny na kolejnych etapach pozycjonowania.

 

4. Odpowiednie nakierowanie na słowa kluczowe

Bardzo ważnym czynnikiem pozycjonowania strony internetowej w Google jest odpowiednie nakierowanie na słowa kluczowe w linkowaniu wewnętrznym. Zawsze, jeśli tylko jest to możliwe, należy używać linków z anchor tekstem zgodym z najważniejszym słowem kluczowym. Dodatkowo trzeba pamiętać o tym, aby słowo kluczowe było użyte w znaczniku title linka. Jeśli to możliwe, zrezygnuj ze zwrotów typu "czytaj więcej" "przejdź dalej" "zobacz więcej". 
 

5. Optymalizacja treści zgoda z pozycjonowanym słowem kluczowym

Ważne, aby słowo kluczowe, które jest przypisane danej podstronie pojawiło się conajmniej kilka razy w treści witryny, w znacznikach <h1> <h2> <h3> oraz w tytule strony. Treść na witrynie powinna być odpowiednio nasycona słowa kluczowymi, aby Google mogło ją przypisać do odpowiedniego katalogu, oraz aby robot mógł określić o jakim temacie mówi dana podstrona. Dobrą praktyką w pozycjonowaniu stron www jest odmienianie słowa kluczowego przez przypadki oraz synonimy. Oprócz słowa przypisanego dla wybranej witryny można używać słów z długiego ogona.

Przykład dla podstrony bloga motoryzacyjnego z artykułem na temat Skody Octavii:

Tytuł strony: Skoda Octiavia - recenzja - dane techniczne - silnik - spalanie.

Zastosowanie <h1> : Skoda Octavia

Zastosowanie <h2>: Skoda Octavia - dane technicze | Skoda Octavia - silnik  | Skoda Octavia - spalanie 
 

6. Duplikacja treści, a pozycjonowanie

Skupiając się na problemie duplikacji treści w kontekście pozycjonowania stron internetowych należy rozważyć dwie kwestie. Duplikacje treści w obrębie witryny oraz duplikacje treści zaindeksowanych w Google. Pierwszym krokiem aby pozbyć się zduplikowanych treści jest zweryfikowanie adresu domeny w Google Search Console i zastosowanie odpowiedniego przekierowania 301 z adresu www na adres bez www lub w drugą stronę - z adresu bez www na adres z www. Przy tworzeniu treści na stronę internetową powinno się tworzyć tylko i wyłącznie unikalne treści, pamietając o tym aby treści nie były skopiowane z innych (szczególnie mocniejszych) stron internetowych. Ponadto należy pamiętać o tym, by ta sama treść nie była zaindeksowana pod różnymi adresami www (jest to ważne szczególnie gdy na stronie występuje wyszukiwarka, która indeksuje wyniki wyszukiwania).
 

7. Kanibalizacja słów kluczowych w pozycjonowaniu 

Kanibalizacją słów kluczowych w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach jest sytuacja, w której to samo główne słowo kluczowe zostaje użyte w optymalizacji kilku podstron. Wtedy robot Google sam wybiera stronę, która wyświetla się pod wybrane zapytanie. Często jako pierwsza wyświetlana jest podstrona, która nie jest "wskazana" przez właściciela witryny jako najważniejsza dla danego słowa kluczowego. Prowadzi to do sytuacji, w której różne podstrony pod danym słowem kluczowym wyświetlają się w serpach, co powoduję częstą niestabilność wyników. Wyjściem z problemu jest ograniczenie stosowania słów kluczowych na podstronach, które nie powinny być wyświetlane pod dane zapytanie w serpach.
 

8. Szybkość ładowania strony i jej wpływ na pozycjonowanie

Obecnie szybkość ładowania strony jest podawana jako jeden z czynników rankingowych w prawie wszystkich raportach, które mówią o czynnikach wpływających na pozycjonowanie. Najlepszym narzędziem na sprawdzenie jak Google ocenia witrynę jest PageSpeed Insights, które dodatkowo wskazuje na elementy, które można poprawić aby strona ładowała się szybciej. Dlaczego warto poświęcić czas na dopracowanie tego elementu?

  • roboty Google będą szybciej poruszać się pomiędzy podstronami serwisu, co spowoduje szybszą indeksację serwisu
  • użytkownicy nie lubią przebywać na witrynach, które się długo wczytują  - obniżenie czasu wczytywania doprowadzi do zmniejszenia współczynnika odrzuceń 
  • strona straci "kotwicę", która nie pozwala jej być odpowiednio widoczną w wynikach wyszukiwania - przełoży się to bezpośrednio na pozycje (szczególnie w drastycznych przypadkach) 


9. Wersja mobilna strony wpływa na pozycjonowanie w Google

Od 21 kwietnia 2015 roku dostowanie witryny pod urządzenia mobilne ma bardzo duży wpływ na pozycjonowanie strony. Na ten aspekt należy zwrócić uwagę szczególnie wtedy, gdy szata graficzna strony była tworzona kilka lat temu i od tego czasu nie była aktualizowana.  Jest to bardzo ważny czynnik, ponieważ coraz większy procent wszystkich zapytań pochodzi z urządzeń mobilnych, a brak dostosowania strony obniża jej pozycję w serpach. Najlepszym narzędzem do sprawdzenia czy strona jest dostosowana dla użytkowników korzystających z urządzeń moblinych jest test zgodności z urządzeniami mobilnymi.

 

Autorzy artykułu: Karol Soja, Tomasz Biegun

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Nie wysyłamy reklam, nie spamujemy. Zapisz się!
Zobacz także
Komentarze
Dr Arek 2017-02-22, 14:17
Bardzo przydatne porady dla początkujących. Czytam i korzystam z waszych treści Próbuję pozycjonować swoją stronę i nawet nieźle to wychodzi. Dziękuję
tomtur 2017-02-22, 11:44
Użyteczne porady. Trzeba zastosować się do rad. Sam jestem ciekaw efektów.
Marcin 2017-02-07, 15:44
Bardzo obszerny opis problemu.
Sprawa nie jest już tak łatwa jak kilka lat temu.
Krzysiek 2017-02-02, 15:03
No i fajnie, wszystko na temat. Bardzo potrzebowałem takiej usystematyzowanej wiedzy. Nie jest łatwo znaleźć tak dobrze przygotowane artykuły na innych serwisach, jest co naśladować
SEMFORCE 2017-02-02, 08:26
Ciekawy artykuł zawierący garść najważniejszych informacjji na temat pozycjonowania stron.
Thesis.pl 2017-01-24, 10:47
Jak to, nie wiesz jak strona whitepress.pl trafiła do czołówki wyników Google dla wyrażenia 'pozycjonowanie'? Człowiek z Whitepress opowiadał o tym w ubiegłym roku na spotkaniu branży SEO w Katowicach. Najpierw sukcesywnie budowali content tej podstrony dodając co pewien czas nowe treści. Potem zdobywali sensowne linki. Pewnie sporo linków pochodzi ze stron partnerskich platformy Whitepress. Dzięki temu ładnie się to wszystko pozycjonuje. Oczywiście linki trudno znaleźć przy pomocy narzędzi typu ahrefs.com, bo są zamieszczone na stronach, które mają zablokowane wizyty robotów spod znaku SEO. Niby nic odkrywczego, a jednak im się udało :)
Marek 2017-01-20, 11:04
Jak to się stało że ta strona trafiła na pierwszą pozycję w google na frazę pozycjonowanie ?
Sławek 2017-01-17, 19:26
Przydatne informacje nie tylko dla początkujących.
Grazyna 2017-01-16, 22:13
Pozycjonowanie stron jest trudniejsze od prowadzenia ksiegowosci
Ewa Franc 2017-01-02, 11:32
Bardzo fajny artykuł. Próbowałam sama pozycjonować swój sklep internetowy, jednak nie mam jakichś zadowalających efektów. Korzysta ktoś z jakichś firm oferujących pozycjonowanie? Pełno ich na rynku. Przydałby się tekst, jak wybrać dobrą firmę. Ze swojej strony podpisałam umowę z Seofabryką, moi znajomi polecili mi tę firmę więc nie podpisałam umowy w ciemno;)
Primero 2016-12-28, 15:48
Lata mijają, a treści prawie cały czas aktualne. Widzę, że podmieniliście grafiki ;)
SEMPIRE 2016-12-24, 11:08
Świetny wpis pokazujący podstawy tego jak bardzo złożony jest proces pozycjonowania stron www. Informacje przydatne zarówno osobom zaczynającym swoją przygodę z SEO jak również klientom :)
Gosia 2016-12-11, 11:30
Świetny, klarowny artykuł, bardzo dziękuję. Cała seria idealna dla osób zaczynających swoją podróż z SEM i SEO, bo w skondensowany i zrozumiały sposób przedstawia wszelkie zaległości i przekazuje porady, jak skutecznie działać :-) Super, naprawdę super, dodaję do ulubionych :-)
emi300 2016-12-08, 12:37
Dużo ciekawych informacji, dzięki :)
Tadeusz 2016-12-06, 20:15
Jaki wpływ na seo mają automatyczne tłumaczenia stron w WP?
Jak jest to widziane przez google?
Mariusz 2016-12-05, 22:08
Świetny artykuł polecam.
Adam zabrzanin 2016-12-05, 09:46
Ciekawy artykul, ale jednak do calosci trzeba miec wprawe i trzeba robic to z glowa!
iskaw 2016-11-30, 23:50
Bardzo pomocny artykuł.
Dude 2016-11-30, 11:51
Bardzo ciekawy wpis zawierający wiele podstawowych informacji na temat pozycjonowania stron.
Katarzyna Baranowska 2016-11-28, 20:26
Uff, sporo tego.
Dodałabym tylko, że przy linkowaniu wewnętrznym znaczenie ma nie tylko sam fakt umieszczenia odnośników do innych podstron, ale również użycie odpowiednich anchor text i różnicowanie typów linków (grafika, linki śródtekstowe, video, przekierowanie itp).
Mats 2016-11-27, 21:49
Przydatny artykuł, szczególnie dla początkujących. Dobra robota.
Radek 2016-11-27, 12:58
Bardzo dobry artykuł na początek pracy z optymalizacją. Ogólnie strona bardzo ciekawa i dobrze napisana. Gratuluję i polecam.
Aga 2016-11-23, 18:25
super przydatne informacje :)
Adam 2016-11-19, 13:42
Konkretna wiedza dla nowicjusza ;-).
Paweł 2016-11-17, 17:50
Bardzo fajny artykuł. Kompleksowa informacja na początek dla kogoś kto chce się dowiedzieć czym jest pozycjonowanie. Obowiązkowa lektura dla każdego co ma stronę www :)
Tomek 2016-11-11, 20:21
Sporo ciekawych i przydatnych informacji na temat SEO ;)
--Zablokowano-- 2016-11-08, 11:55
Komentarz został zablokowany przez redakcję.
Michał Barczyk 2016-11-01, 10:38
Bardzo dobre opracowanie teoretyczne procesu pozycjonowania. W praktyce dochodzi wiele dodatkowych wątków, których niestety nie zrozumie się nie uczestnicząc w pracach pozycjonerskich. Zastanawiam się coraz bardziej czy nie powinniśmy tego dzielić na działania SEO i na pozycjonowanie jako dwa osobne działania, mające 1 cel :)
Krzysztof 2016-10-18, 22:33
Wszystko w pigułce, dobry artykuł. Pozdrawiam!
Damian 2016-10-17, 14:53
Super artykuł. Zdobytą dzięki niemu wiedzę zastosujemy w działaniach przy swojej stronie internetowej. Dzięki
skynetic 2016-10-07, 18:21
Trzeba też pamiętać że pozycja w Googlu zależy w dużej mierze również od Twojej lokalizacji wyszukiwań.
Michał 2016-10-07, 17:24
Przydatny artykuł, dzięki
Sławomir 2016-10-07, 14:53
Fajne wprowadzenie, które napewno pomoże każdemu w świadomości całego procesu. Wszędzie słyszy się tylko o optymalizacji, a nie wiadomo co się za tym kryje. Więc już troszeczkę teraz wiadomo :)
Należy za tem tylko podziękować i wgłębiać się dalej w szczegóły :)
--Zablokowano-- 2016-10-02, 13:05
Komentarz został zablokowany przez redakcję.
Adam 2016-09-28, 12:04
Bardzo pomocny artykuł. Na wielki plus zasługuje infografika do której odnośnik znalazł się w treści. Artykuł w jasny i przejrzysty sposób ukazuje jak podejść do tematu samodzielnego pozycjonowania strony internetowej.
Marek 2016-09-23, 15:09
Świetny artykuł :)
Saphira 2016-09-20, 23:28
Artykuł bardzo pomocny zwłaszcza na początku przygody z pozycjonowaniem. Duży plus za 9 kroków! Dziękuję
Moneybox 2016-09-16, 15:30
Bardzo ciekawy artykuł. Myślę że przyda się każdemu kto zaczyna swoją przygodę z pozycjonowaniem. Duża łapka w górę!
Marek Extraseo 2016-09-15, 11:09
Bardzo rzetelnie przedstawiona wiedza dla każdego "zielonego" klienta który chciałby wiedzieć czym się to je. Kawał dobrej roboty
Tomek 2016-09-13, 18:23
Bardzo ciekawy artykuł. Mocna dawka wiedzy skondensowana w postaci wartościowego wpisu.
Wypożyczalnia Busów Gdynia 2016-09-09, 11:18
Bardzo przydatny poradnik, dziękuję:) wkrótce zabieram się za wdrażanie krok po kroku poszczególnych etapów, bo niestety pozycja strony spada:( pozdrawiam!
Matematyka 2016-09-06, 01:05
Ciekawy artykuł nie tylko dla początkujących. Sporo wiedzy w jednym miejscu. Dziękuję i pozdrawiam.
Piotr 2016-09-05, 12:05
Super artykuł, bardzo wartościowa wiedza na wysokim poziomie. Z artykułu można się sporo dowiedzieć o pozycjonowanniu, dzięki Whitepress!
--Zablokowano-- 2016-09-01, 08:49
Komentarz został zablokowany przez redakcję.
Biznes Forum 2016-08-24, 23:16
Takie podstawy seo, wytłumaczone w przyjaznej formie. Pozycjonowanie to niekończąca się opowieść :)
Biorę się za czytanie kolejnych wpisów.
Drukpoint.pl 2016-08-24, 15:52
Pomocny artykuł, nie tylko dla początkujących. Pozycjonując stronę trzeba pamiętać o wielu czynnikach. Trzeba wiedzieć, które mogą pomóc a które zaszkodzić. Więcej takich. Dzięki.
Piotrek 2016-08-13, 21:05
Ciekawy artykuł, ciekawie się prezentuje organicznie :)
Rafał Śliwiok 2016-08-12, 00:50
Dobry artykuł dla początkujących, a jeszcze lepsze pozycje w wynikach organicznych :). Gratuluje.
Ola 2016-08-11, 14:03
Dziękuję za bardzo fajny materiał nie ma jak dużo wiedzy zebranych w jeden artykuł. Również przygotowaliśmy może trochę krótszy artykuł, ale zapraszamy serdecznie na 7 porad dotyczących SEO. https://webwavecms.com/7_porad_SEO_ktore_pomoga_Ci_dotrzec_do_Twoich_klientow
wikrab 2016-08-11, 12:16
Bardzo fajny artykuł! Przydatny dla osób początkujących, jasno opisany! Mega:)
mBank 2016-08-10, 16:26
Niestety lub stety pozycjonowanie to proces długotrwały, a na popularne hasła przy konkurencji dosyć kosztowny, na co wiele osób nie może sobie pozwolić.
Linkolade.com 2016-08-09, 00:00
Jest też droga na skróty - gra internetowa http://Linkolade.com, której uczestnicy sami wejdą na Twoją stronę, jak tylko ją dodasz do katalogu.
BHPEX 2016-08-05, 22:21
Wpis dość ciekawy, ale raczej taki bardzo dla początkujących, może to i dobrze. Jedna sprawa mi utknęła najbardziej, a mianowicie nagłówki, Hx - wydaje mi się, że stosowanie dzisiaj nagłówka H1 jako słowa kluczowego na podstronie szkodzi niż pomaga. Zauważyłem to na wielu moich podstronach.
ctlprzeprowadzki 2016-08-04, 22:41
Porządny wpis, dla początkujących to i tak czarna magia :)

Pozdrawiam,
Przeprowadzki Białystok
Kacpuś 2016-07-31, 14:27
swietny artykuł uszanowanko jak sie ktoś sam mam siłe bawić, ja dla firmy próbowałem ale w końcu kupiłem na pinmedia.pl bardzo dobry efekt
eddiy28 2016-07-26, 10:07
Bardzo fajny wpis. Brakuje mi jeszcze opisania miejscówek do których warto wrzucać swoje linki. Czym takie miejsca powinny się charakteryzować.
Damian 2016-07-24, 12:37
Konkretny poradnik dla nowicjusza:)
Konrad 2016-07-24, 00:04
Ciekawy poradnik. Czy mozecie powiedziec jak istotny wplyw ma umieszczenie fraz kluczowych w tresci na stronie glownej w stosunku do podstron?
Borys 2016-07-21, 23:46
Swietny artykuł. Polecam każdemu kto rozpoczyna albo już rozpoczął przygodę z SEO. Zapraszam szopper24. Pl ;)
Boozer 2016-07-21, 12:42
Wreszcie jasno opisane, jakie są podstawy pozycjonowania. Bardzo dziękuję Autorowi za podzielenie się wiedzą.
SEOcomplex 2016-07-18, 21:23
Bardzo dobrze opracowane "Abecadło" pozycjonowania. Dodatkowo ubrane w ładną szatę graficzną. Brawo dla autora, któremu się chciało podzielić swoją dużą wiedzą z koleżankami i kolegami z netu.
Copycreative 2016-07-18, 18:45
Ciekawy artykuł dla początkujących. Każdy, kto posiada własną stronę internetową koniecznie powinien się z nim zapoznać ;)
Łukasz 2016-07-15, 01:35
Bardzo ciekawe informacje, szczególnie dla osób które dopiero zaczynają swoją przygodę z pozycjonowaniem stron.
Sevana 2016-07-14, 00:03
Kiedy następne wpisy??
Maciek 2016-07-04, 18:41
Trafiłem tu przypadkiem i szkoda że nie wcześniej! Genialny poradnik, nawet dla osób posiadających już jakaś minimalną wiedzę w tym temacie. Mogłem poukładać sobie wiele rzeczy, które teraz staram się stosować tworząc strony www dla klientów. Od dziś będę polecał ten artykuł, każdemu kto zapyta mnie o tematykę pozycjonowania czy też widoczności w Google. Tutaj naprawdę warto zacząć :)
noxu.pl 2016-06-27, 00:00
Właśnie zapisałem się na szkolenie - zobaczymy poziom i faktyczne zyski w wiedzy praktycznej.
Projektowanie responsywnych stron internetowych i pozycjonowanie to mieszanka idealna dla klienta.
Sylwia 2016-06-09, 15:00
Bardzo ciekawy wpis..Bardzo proszę o pomoc bo nie rozumiem kilku spraw..Mam poczatkującego bloga o modzie i kosmetykach
Chce wypromować go na hasla: blog kosmetyczny, blog o modzie itp.
Zainstalowałam seo by Yoast i nie rozumiem co ja mam wpisać jako słowo kluczowe robiąc post o np. „idealnej różowej pomadce”.. jeśli cały blog chce pozycjonować na słowo kluczowe: blog kosmetyczny. To powinnam wpisać jako słowo kluczowe: różowa pomadka i po przecinku blog kosmetyczny i to samo zrobić w tytule widocznym w gogle ( ustawiając to w seo by Yoast) czy wogóle źle to rozumiem? Bo przecież nie będę pisała postu o frazie „blog kosmetyczny”..
Pozdrawiam
Sylwia
Sławek Siemczyk 2016-06-09, 00:49
Bardzo przydatne informacje, dzięki wielkie za podzielenie się, bardzo się przydadzą
Tomasz Biegun 2016-06-07, 16:01
Ok zgodzę się, że w obecnych czasach ze średnim CTR bywa różnie - wszystko zależy od tego jak wyglądają wyniki wyszkuania Google dla danego zapytania. Jeśli macie lepsze obiektywne źródło z danymi o CTR - bardzo proszę o podesłanie - uzupełnimy / edytujemy.
tbnet 2016-06-04, 13:08
Podobnie jak RankHouse mam pytanie odnośnie CTR dla organika. Wg mnie dane są dość zawyżone. Obecnie naturalne wyniki są znacznie niżej niż kiedyś. Z powodu reklam, mapek i innych dodatków standardowe rezultaty tracą sporo ruchu.
Poza tym gratuluję pięknej pozycji w Google dla tego artykułu! :)
Rafał 2016-06-03, 00:42
Jestem pod wrażeniem dopracowania tekstu. Wszystko bardzo przejżyście wyjaśnione. Gratulacje dla autora
RankHouse 2016-05-30, 09:21
Można prosić o źródło informacji odnośnie CTR z organiki?
Mateusz z SEM Consulting 2016-05-24, 07:08
Zacytuję tutaj jedną rzecz:
"Istnieje jeden “przepis” na osiągnięcie najwyższych pozycji - pełnej wiedzy na temat funkcjonowania algorytmu wyszukiwarki nie posiada nikt, poza pracownikami Google. Dlatego też wszystkie działania SEO oparte są na testach, wiedzy oraz obserwacjach."

Zdaje się, że nawet pracownicy Google-a nie znajdą dokładnych zasad dobrego seo/linkbuildingu, bo prawdopodobnie sami gubią się w działaniu algo. Jedynym mądrym przepisem na dobre wyniki w SERP-ach jest odpowiednio osadzona głowa na karku. Patrząc po TOPach na frazy chwilówkowe chociażby, można doskonale zgadnąć "kto czym robi" i w bezczelny sposób skopiować działania "pozycjonujące" osiągając podobne wyniki w SERP-ach. Wiadomo, że wszystko się tutaj rozbija o pieniądze, natomiast jeżeli już one są i będą rozporządzane przez dobrego SEO-wca, to można wykręcać całkiem niezłe efekty. (=
Dariusz Rawecki z gry-szcelanki.pl 2016-05-22, 12:12
bardzo dobre podsumowanie wszystkich informacji, które można znaleźć w wielu książkach czy w internecie. jak widać google też to zauważył i wasza strona jest wysoko w wyszukiwarce.
alf-cat.pl 2016-05-09, 21:13
Bardzo ciekawy artykuł
Damian 2016-05-05, 12:11
Bardzo ciekawy wpis. Pozycjonowanie w dzisiejszych czasach bardzo przydatna rzecz :)
Marek 2016-04-27, 13:31
Bardzo fajny artykuł, dużo podstawowych i bardziej rozszerzonych informacji.
bhinc 2016-04-24, 13:15
Generalnie to są bardzo fajne wskazówki dla osób, które same chcą pozycjonować swoją stronę. Tak jak mówił Takaoto.pro, pozycjonowania można się uczyć i uczyć. Niekiedy można coś popsuć i sprawe lepiej oddać profesjonalistom. Niestety oni też się cenią. W tym wpisie funkymedia.pl/pozycjonowanie-na-wage-zlota.html , możecie rzucić okiem za co tak naprawde płacicie.
Irek 2016-04-20, 17:43
Wiadomości podane bardzo przejrzyście . Teoretycznie wszystko wiadomo , praktycznie pozycjonowanie nie jest prostą sztuką
BackLink24 2016-04-15, 02:55
Bardzo obszerny i profesjonalny artykuł w którym zawarte są najważniejsze informacje.
Michał 2016-04-07, 10:58
Bardzo dobrze napisane, fajne kompendium dla początkujących
Mariusz 2016-04-07, 10:22
Bardzo dobry artykuł. Wracam do pozycjonowania po dłuższej przerwie i odświeżam informacje. Z tego co wiem to 10 lat temu dodawaliśmy automatem 10,000 linków na mc i to dawało wysokie pozycje, widzę że teraz się pozmnieniało :)
Surely 2016-03-12, 18:00
Trochę się wyjaśniło o pozycjonowaniu stron
Jacek 2016-02-22, 14:26
Bardzo dobry artykuł, jak wiele innych tutaj - przejrzysty, czytelny oraz bogaty merytorycznie.
Madi 2016-02-21, 20:53
Fajny wpis zbierający podstawy w jeden poradnik
Harmus 2016-02-14, 23:42
Niesamowity artykuł, polecam wszystkim startującym z przygodą z pozycjonowaniem.
Marcin 2016-02-14, 22:25
Dobrze napisany artykuł. Zgadzam się, że nie wystarczy pisać dobrych wartościowych artykułów, trzeba sprawić żeby zostały odnalezione. A to jest 60 % sukcesu.
eko 2016-02-13, 18:31
Ciekawie się czyta ten wpis, czekam na następne artykuły.
Małgorzata Kwiecień 2016-02-11, 09:27
Ciekawy wpis, szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z pozycjonowaniem albo dla Klientów, którzy nie za bardzo wiedzą co w trawie piszczy :)
Bartek 2016-02-01, 07:22
Hej, w ogóle nie widać, że komentarze pod artykułem są spreparowane pod pozycjonowanie ;P
Mateusz 2016-01-18, 21:19
Kilka informacji niezbędnych na początek. Teraz pora zgłębić wiedzę i powalczyć o pozycję ;-)
Mateusz 2016-01-14, 20:18
Idealny artykuł dla osób, które zaczynają przygodę z pozycjonowaniem.
Michał 2015-11-23, 14:04
Artykuł zdecydowanie zachęca do zgłębienia tajników SEO, zabieram się za dalsze części:)
Webdruk 2015-11-19, 14:39
Zapowiada się bardzo ciekawie, w tym natłoku informacji wszystko wydaje się bardzo jasno i rzeczowo przedstawione. Mam nadzieję, że kolejne będą równie pomocne w mojej przygodzie z SEO. Pozdrawiam!
TakeTop 2015-11-09, 18:51
Warto by wspomnieć także coś na temat algorytmów Google ;)
Martyna 2015-10-27, 16:11
Przydatne informacje, warto poczytać. Jestem ciekawa jak działają firmy, które się specjalizują min w pozycjonowaniu stron czy tworzenie stron i ile to kosztuje. Zrobiłam mały research i poprzestałam na usługach http://echomarketing.pl/bezplatna-wycena . Prosiłabym o opinię jeśli ktoś korzystał :)
Marcin 2015-10-18, 13:43
Bardzo przydatny wpis Mam nadzieje ze jego informacje pomogą mi w pozycjonowaniu
Tomasz 2015-10-08, 00:42
Przydatny artykuł. Ciekawy.
Krzysztof 2015-09-21, 12:23
Świetny artykuł dla początkujących z tematem.
MARTA 2015-08-03, 19:38
Witajcie, ja również sama uczę się pozycjonować własną stronę. Niestety budżet nie pozwala mi skorzystać z profesjanalnych usług ponieważ pozycjonuję na bardzo dużą ilośc miast oraz fraz. Możecie rzucić okiem na stronę www.bhpkatowice.com

i udzielić mi kilku wskazówek co powinnam polepszyć?

Czy można zapisać sie na jakieś szkolenie z pozycjonowania, czy polecacie jakąś dobrą książkę o pozycjonowaniu bądź jakieś tutoriale odnośnie pozycjonowania?

będę bardzo wdzieczna za pomoc
Damian 2015-07-06, 13:23
Bardzo fajnie opisane, krok po kroku. Niewiedza klienta w temacie pozycjonowania to największa bolączka we współpracy w temacie. Postawienie na edukację klienta to jedyny sposób na poukładanie współpracy i dobre wdrożenie samej strategii pozycjonowania.
Damian Domańśki 2015-04-19, 10:45
Zaczynając przygodę z tworzeniem strony myślałem, że głównym zadaniem będzie sam proces tworzenia - jakże się myliłem :)
Teraz więcej czasu spędzam na pozyskiwaniu wiedzy na temat pozycjonowania, niż na akcie tworzenia. Dziękuję za artykuł.
Jakub Szczepański 2015-03-27, 23:04
Ja dopiero zaczynam, więc ten artykuł jest dla mnie pomocny :)
Wojciech Wesołowski 2014-12-18, 08:40
Prawidłowo wykonane pozycjonowanie i odpowiedni dobór słów kluczowych, pozwala mi na stałe pozyskiwanie nowych osób na moją listę kontaktów. Autor w prosty sposób opisał dlaczego warto zająć się pozycjonowanie.Zapraszam do zapoznania się z pozostałymi artykułami.
Tomasz Pawłowski Gniezno 2014-10-05, 13:27
Jednym zależy aby być wysoko a innym aby być nisko na stronie internetowej.
Pozdrawiam.Tomasz Pawłowski Gniezno
Dawid 2014-10-02, 09:09
WhitePress 2014-10-01, 13:20
Około 10 podstawowych tekstów. Powinny się pojawić do 2.5 miesiąca.
Marcin 2014-10-01, 10:47
Fajnie się zaczyna, co ile można się spodziewać tych wpisów?
Karol Soja 2014-09-30, 13:28
@Dawid,
Oczywiście - masz 100% racji, zdaję sobie sprawę z tych wszystkich czynników :)
Artykuł skierowany jest dla osób początkujących, więc nie chciałem zarzucać od razu zbyt dużą ilością wiedzy, a chciałem podać wartości orientacyjne.
Dane były uśrednione na podstawie tabel zawartych w opracowaniu: http://moz.com/ugc/click-through-rates-in-google-serps-for-different-types-of-queries

Wartości nie sumują się do 100% z prostej przyczyny, użytkownicy często klikają w więcej niż 1 stronę z wyników wyszukiwania :)
Dawid 2014-09-30, 12:30
Myślę że procentowe dane z tabelki nie będą miały pokrycia w wielu przypadkach (pytanie. skąd je brałeś i czy uśredniałeś wartości procentowe? podałbyś źródła?). Skoro bierzemy miesięczny potencjał wyszukania frazy i zakładamy CTR na poziomie 50% będąc np. na 1 pozycji, to niestety ale jest jeszcze kilka innych czynników które wpłyną na ilość klików np.:
a) czy fraza brandowa, lokalna, ogólna, brand+słowo kluczowe
b) ilość i rodzaj wyświetlanych snippetów w serpach
c) googlowskie grafy wiedzy
W Google WebmasterTools (Wyszukiwane hasła) dość dobrze widać że gdy śr. pozycja wynosi 1 to CTR waha się od 30 do nawet 70% - wszystko zależy od rodzaju frazy. No ale bardzo ogólnie można pewnie takie wartości przyjąć - zastanawiam się jeszcze tylko dlaczego wartości nie sumują się do 100% :) ?
Takaoto.pro 2014-09-30, 11:20
Dobrze, że powstają takie wpisy jak ten. Nawet jeśli niczego nowego nie wnosi, to dzięki niemu parę kolejnych osób zrozumie podstawy procesu. Raczej pozycjonować się nikt dzięki temu nie nauczy, ale będzie większa świadomość na rynku i lepsza komunikacja między klientami, a specjalistami SEO / agencjami etc.
Kasia 2014-09-30, 10:54
Bardzo ciekawy wpis. Usystematyzowana wiedza przekazana w prosty i czytelny sposób. Na początek warto nauczyć się tego na pamięć :)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Bloguj, inspiruj, zarabiaj!
Stworzyliśmy nowy moduł dla influencerów.
Zarejestruj się
Zapytaj o ofertę SEO.
Zintegrowane usługi SEO
dla wymagających.
Napisz do nas
Skuteczne narzędzie
wspierające e-Marketing.
Zobacz jak działa platforma
Sprawdź możliwości
Śledź nas na
Facebooku
Zobacz również
WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 45 1240 1170 1111 0010 5429 3648

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top