Jak korzystać z modułu influencerskiego - instrukcja dla reklamodawców

Influencer marketing - instrukcja WhitePress
Planujesz zaangażować do współpracy influencerów, ale nie wiesz od czego zacząć? Korzystając z modułu influencerskiego w WhitePress stworzysz czytelny brief, wybierzesz szybko odpowiadające Ci blogi lub vlogi i przeprowadzisz kampanię w oparciu o intuicyjny panel. Opisujemy krok po kroku jak skorzystać z poszczególnych funkcji.
Ponad 3600 portali, 1500 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Moduł influencerski

Moduł influencerski powstał po to, aby ułatwić współpracę na linii marka – bloger,vloger, właściciel popularnego kanału w social media. Nowa funkcjonalność platformy została zaprojektowana w oparciu o opinie influencerów, firm i agencji i ich potrzeby. Właśnie dlatego udostępniamy interaktywnego briefa, który pozwala na szczegółowe opisanie potrzeb klienta. Ta opcja ma za zadanie ułatwić współpracę obu stron i zmaksymalizować efekty kampanii. Opcją dedykowaną zarówno dla agencji jak i mniejszych firm jest dobrze opisana baza influencerów wzbogacona o zaawansowane filtrowanie. Moduł z jednej strony umożliwia elastyczną współpracę, z drugiej zaś jest wspiera formalności - rozliczenia i kwestie prawne. Elastyczna współpraca jest możliwa dzięki funkcji negocjowania ofert i stałej komunikacji influencera z marką przez wbudowany czat. Formalna strona jest zachowana dzięki powiadomieniom mailowym na każdym etapie, zachowaniu wszystkich ustaleń na koncie i intuicyjnemu modelowi rozliczenia. Więcej informacji na temat usługi influencer marketingu dla firm można znaleźć na www.whitepress.pl/influencer-marketing

Aby skorzystać z modułu influnecerskiego należy zarejestrować się na www.whitepress.pl/konto/rejestracja jako reklamodawca i zaakceptować dostępny na koncie regulamin.

Wszystkie czynności związane z kampaniami blogerskimi są dostępne w zakładce „Influencer marketing”.

 

Moduł składa się sześciu zakładek:

1. Stwórz ofertę

W tej zakładce można przejrzeć listę ofert influencerów i skorzystać z zaawansowanego wyszukiwania oraz filtrowania. To tutaj można zapisywać stworzone listy influencerów. Wybranie ofert i zapisanie koszyka nie zobowiązuje jeszcze do współpracy. Pamiętaj, że o wybór influencerów możesz poprosić także redakcję WhitePress. Jeśli w bazie nie znajdziesz wystarczającej ilości influencerów z interesującej Cię branży, napisz na patrycja@whitepress.pl. Możemy przygotować dla Ciebie indywidualną ofertę blogów, vlogów i profili w mediach społecznościowych. Baza dostępna w tej zakładce jest ciągle powiększana.

2. Dodaj nowy brief

Ta zakładka umożliwia stworzenie precyzyjnych briefów, które ułatwią współpracę z influencerami. System jest dopasowany zarówno do potrzeb małych firm jak i agencji. Dlatego w tym miejscu można przygotować dowolną ilość briefów dla różnych projektów. Interaktywny brief jest skonstruowany tak, aby można go było stosować zarówno do prostych jak i wieloetapowych, zaawansowanych kampanii. Część pól pojawia się dopiero po wybraniu jednej z opcji. Pamiętaj, że jeśli nie wiesz jeszcze jakie działania chciałbyś zrealizować i jaka forma sprawdzi się na poszczególnych blogach/kanałach, możesz poprosić o przygotowanie koncepcji przez influencera.

3. Twoje briefy/projekty

Oto teczka Twoich dotychczasowych projektów. Możesz tu zobaczyć na jakim etapie jest Twój brief. W tej zakładce możesz też bezpośrednio z briefa przenieść się do bazy influencerów i wybrać influencerów do współpracy. W tym miejscu znajdą się wszystkie briefy/projekty, które stworzysz. Po zakończeniu kampanii system umożliwia przeniesienie wybranego briefa do archiwum.

4. Oferty od influencerów

W tym miejscu gromadzone są wszystkie oferty, które otrzymałeś od influencerów do Twoich briefów. Masz tu także dostęp do opisu influencera i oferty, które były dostępne podczas wybierania profili z bazy influencerów. Podobnie jak w zakładce „Twoje briefy/projekty” po zakończonej kampanii te oferty można przenieść do archiwum.

5. Kampanie w toku

W tym miejscu możesz sprawdzać postępy kampanii realizowanych z influencerami. Kampanie są tu dostępne do momentu zaakceptowania wszystkich etapów wykonanych przez influencera.

6. Kampanie zakończone

To zbiór wszystkich zrealizowanych kampanii, miejsce raportów i ocen. Możesz tu wystawić ocenę influencerowi, przejrzeć historię ustaleń i  negocjajcji.

 

Tworzenie briefa

Aby rozpocząć współpracę z influencerami należy stworzyć projekt/brief z wykorzystaniem interaktywnego kreatora briefa.  W tym celu należy wybrać zakładkę „Dodaj nowy brief/projekt” i uzupełnić znajdujące się w nim pola.

W pierwszej części należy opisać krótko czego dotyczy brief oraz wybrać kanały na jakich ma się odbywać kampania.

Dla przykładu marka „Brzdąc” chce współpracować z blogerami w zakresie promocji swoich zabawek w okresie przedświątecznym. Zgodnie z jej założeniami blogerzy powinni ulokować produkt w swoim artykule (np. liście pomysłów na prezenty świąteczne. Firma chce, żeby influencerzy pokazali produkt na swoim blogu i Instagramie. Poniżej przykład uzupełnienia briefa:

 

 

Wybór influencerów

Influencerów można wybrać samodzielnie w zakładce „Stwórz ofertę, lista influencerów” lub zlecić przygotowanie oferty redakcji WhitePress.

 

W przypadku zlecenia wyszukiwania influencerów przez WhitePress należy podać szacunkowy budżet na kampanię, ilość influencerów którzy mają wziąć w niej udział oraz sugestie dotyczące wyboru influencerów.

Po zakończeniu edycji brief należy zatwierdzić i wysłać do weryfikacji przez WhitePress:

 

Samodzielny wybór influencerów

Bezpośrednio z briefa można przejść do wyboru influencerów. Można to zrobić wybierając przycisk „Dobierz influencerów”. Opcja jest dostępna także w zakładce „Stwórz ofertę/lista influencerów”.

 

Na liście influencerów dostępne jest zaawansowane wyszukiwanie. Profile można sortować po:

  • nazwie lub słowach kluczowych
  • tematyce
  • działaniach jakie realizuje bloger (np. lokowanie produktu, test)
  • cenie
  • kanałach (blog, vlog, Facebook itd.)

Wybierając strzałki nad poszczególnymi kanałami można posortować profile od najbardziej do najmniej popularnych, a wybierając strzałkę nad ceną można posortować oferty od najtańszej. Oferty zawierają zazwyczaj przedziały cenowe, a ostateczna cena jest ustalana już po wysłaniu briefa do wybranego influencera.

 

Aby dodać influencerów do koszyka należy kliknąć opcję „Oferty influencera” a następnie wybrać jedną z ofert.

Część profili posiada także portfolio poprzednich kampanii. Można je przejrzeć klikając w przycisk „Przykładowe kampanie”.

 

Po stworzeniu ostatecznej listy influencerów do współpracy należy przesłać listę do weryfikacji przez redakcję. Wtedy profile z zakładki „wybrane” zostają przeniesione do „w weryfikacji”.

 

Jeśli redakcja zatwierdzi propozycję, przygotowany wcześniej brief trafia do wybranych influencerów. Mogą oni:

  • zrezygnować ze współpracy,
  • złożyć wiążącą ofertę czyli podać ostateczną cenę za działania opisane w briefie
  • skontaktować się przez komunikator w celu doprecyzowania szczegółów

 

Wybór influencerów przez WhitePress

Jeśli zleciłeś dobranie influencerów redakcji WhitePress, propozycje ofert pojawią się w zakładce „Propozycje redakcji”. Jeśli oferta spełnia wymagania, należy ją zatwierdzić, a jeśli nie, należy odrzucić poszczególne pozycje z listy.

 

Realizacja kampanii

Ustalenie ostatecznych warunków oferty

Influencerzy, którzy otrzymali Twój brief i są zainteresowani współpracą składają wiążącą ofertę. Jest ona widoczna w zakładce „Oferty od influencerów”.

 

Na tym etapie możesz:

  • przyjąć ofertę i dokonać wpłaty, a tym samym rozpocząć współpracę
  • zgłosić uwagi do oferty złożonej przez influencera
  • zrezygnować z kampanii

 

Po przyjęciu oferty system prosi o dokonanie wpłaty, a następnie ustalenia przenoszą się do zakładki „Kampania w toku”.

Jeśli zgłoszono uwagi, reklamodawca i influencer komunikują się przez komunikator WhitePress aż do momentu przyjęcia ostatecznej oferty lub rezygnacji z kampanii.

Kampania w toku - czynności po stronie influencera

Podczas czekania na realizację działań przez influencera reklamodawca może komunikować się z influencerem korzystając z czatu. Może też zrezygnować z poszczególnych etapów. Do rezygnacji wymagana jest zgoda obu stron.

 

Akceptacja działań

Kiedy influecner wykona działania na poszczególnych etapach, reklamodawca otrzymuje powiadomienie i w zakładce „Kampanie w toku” może potwierdzić prawidłowość wykonanych działań lub zgłosić reklamacje.

 

 

Ocena współpracy

W momencie zakończenia i akceptacji wszystkich etapów kampania zostaje przeniesiona do zakładki „Kampanie zakończone”.

 

W tym miejscu reklamodawca ma dostęp do historii komunikacji i ustaleń, może wygenerować raport, a także ocenić influencera. Reklamodawca otrzyma także ocenę od influencera, z którym współpracował.

Polecane artykuły
Wasze komentarze (3)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Nuue

    Dziękuje za materiał, na pewno się przyda :) nuue.pl

    2016-11-30, 18:35
  • Agata

    Zapowiada się rewelacyjnie:) Przekazuje do działu współpracującego z blogerami;) eactive.pl

    2016-11-30, 14:22
  • Vmax

    Dzięki za rzetelny opis co prawda nigdy nie korzystałem ale właśnie planuje się z tym zapoznać a taki art niewątpliwie pomoże. vmaxmedia.pl

    2016-11-30, 10:31