Jak korzystać z modułu influencerskiego - instrukcja dla reklamodawców

Influencer marketing - instrukcja WhitePress
Planujesz zaangażować do współpracy influencerów, ale nie wiesz od czego zacząć? Korzystając z modułu influencerskiego w WhitePress stworzysz czytelny brief, wybierzesz szybko odpowiadające Ci blogi lub vlogi i przeprowadzisz kampanię w oparciu o intuicyjny panel. Opisujemy krok po kroku jak skorzystać z poszczególnych funkcji.
Szkolenie Influencer Marketing w Krakowie 25.04.2018 w cenie 499 zł
Zapisz się

Moduł influencerski

Moduł influencerski powstał po to, aby ułatwić współpracę na linii marka – bloger,vloger, właściciel popularnego kanału w social media. Nowa funkcjonalność platformy została zaprojektowana w oparciu o opinie influencerów, firm i agencji i ich potrzeby. Właśnie dlatego udostępniamy interaktywnego briefa, który pozwala na szczegółowe opisanie potrzeb klienta. Ta opcja ma za zadanie ułatwić współpracę obu stron i zmaksymalizować efekty kampanii. Opcją dedykowaną zarówno dla agencji jak i mniejszych firm jest dobrze opisana baza influencerów wzbogacona o zaawansowane filtrowanie. Moduł z jednej strony umożliwia elastyczną współpracę, z drugiej zaś jest wspiera formalności - rozliczenia i kwestie prawne. Elastyczna współpraca jest możliwa dzięki funkcji negocjowania ofert i stałej komunikacji influencera z marką przez wbudowany czat. Formalna strona jest zachowana dzięki powiadomieniom mailowym na każdym etapie, zachowaniu wszystkich ustaleń na koncie i intuicyjnemu modelowi rozliczenia. Więcej informacji na temat usługi influencer marketingu dla firm można znaleźć na www.whitepress.pl/influencer-marketing

Aby skorzystać z modułu influnecerskiego należy zarejestrować się na www.whitepress.pl/konto/rejestracja jako reklamodawca i zaakceptować dostępny na koncie regulamin.

Wszystkie czynności związane z kampaniami blogerskimi są dostępne w zakładce „Influencer marketing”.

 

Moduł składa się sześciu zakładek:

1. Stwórz ofertę

W tej zakładce można przejrzeć listę ofert influencerów i skorzystać z zaawansowanego wyszukiwania oraz filtrowania. To tutaj można zapisywać stworzone listy influencerów. Wybranie ofert i zapisanie koszyka nie zobowiązuje jeszcze do współpracy. Pamiętaj, że o wybór influencerów możesz poprosić także redakcję WhitePress. Jeśli w bazie nie znajdziesz wystarczającej ilości influencerów z interesującej Cię branży, napisz na patrycja@whitepress.pl. Możemy przygotować dla Ciebie indywidualną ofertę blogów, vlogów i profili w mediach społecznościowych. Baza dostępna w tej zakładce jest ciągle powiększana.

2. Dodaj nowy brief

Ta zakładka umożliwia stworzenie precyzyjnych briefów, które ułatwią współpracę z influencerami. System jest dopasowany zarówno do potrzeb małych firm jak i agencji. Dlatego w tym miejscu można przygotować dowolną ilość briefów dla różnych projektów. Interaktywny brief jest skonstruowany tak, aby można go było stosować zarówno do prostych jak i wieloetapowych, zaawansowanych kampanii. Część pól pojawia się dopiero po wybraniu jednej z opcji. Pamiętaj, że jeśli nie wiesz jeszcze jakie działania chciałbyś zrealizować i jaka forma sprawdzi się na poszczególnych blogach/kanałach, możesz poprosić o przygotowanie koncepcji przez influencera.

3. Twoje briefy/projekty

Oto teczka Twoich dotychczasowych projektów. Możesz tu zobaczyć na jakim etapie jest Twój brief. W tej zakładce możesz też bezpośrednio z briefa przenieść się do bazy influencerów i wybrać influencerów do współpracy. W tym miejscu znajdą się wszystkie briefy/projekty, które stworzysz. Po zakończeniu kampanii system umożliwia przeniesienie wybranego briefa do archiwum.

4. Oferty od influencerów

W tym miejscu gromadzone są wszystkie oferty, które otrzymałeś od influencerów do Twoich briefów. Masz tu także dostęp do opisu influencera i oferty, które były dostępne podczas wybierania profili z bazy influencerów. Podobnie jak w zakładce „Twoje briefy/projekty” po zakończonej kampanii te oferty można przenieść do archiwum.

5. Kampanie w toku

W tym miejscu możesz sprawdzać postępy kampanii realizowanych z influencerami. Kampanie są tu dostępne do momentu zaakceptowania wszystkich etapów wykonanych przez influencera.

6. Kampanie zakończone

To zbiór wszystkich zrealizowanych kampanii, miejsce raportów i ocen. Możesz tu wystawić ocenę influencerowi, przejrzeć historię ustaleń i  negocjajcji.

 

Tworzenie briefa

Aby rozpocząć współpracę z influencerami należy stworzyć projekt/brief z wykorzystaniem interaktywnego kreatora briefa.  W tym celu należy wybrać zakładkę „Dodaj nowy brief/projekt” i uzupełnić znajdujące się w nim pola.

W pierwszej części należy opisać krótko czego dotyczy brief oraz wybrać kanały na jakich ma się odbywać kampania.

Dla przykładu marka „Brzdąc” chce współpracować z blogerami w zakresie promocji swoich zabawek w okresie przedświątecznym. Zgodnie z jej założeniami blogerzy powinni ulokować produkt w swoim artykule (np. liście pomysłów na prezenty świąteczne. Firma chce, żeby influencerzy pokazali produkt na swoim blogu i Instagramie. Poniżej przykład uzupełnienia briefa:

 

 

Wybór influencerów

Influencerów można wybrać samodzielnie w zakładce „Stwórz ofertę, lista influencerów” lub zlecić przygotowanie oferty redakcji WhitePress.

 

W przypadku zlecenia wyszukiwania influencerów przez WhitePress należy podać szacunkowy budżet na kampanię, ilość influencerów którzy mają wziąć w niej udział oraz sugestie dotyczące wyboru influencerów.

Po zakończeniu edycji brief należy zatwierdzić i wysłać do weryfikacji przez WhitePress:

 

Samodzielny wybór influencerów

Bezpośrednio z briefa można przejść do wyboru influencerów. Można to zrobić wybierając przycisk „Dobierz influencerów”. Opcja jest dostępna także w zakładce „Stwórz ofertę/lista influencerów”.

 

Na liście influencerów dostępne jest zaawansowane wyszukiwanie. Profile można sortować po:

  • nazwie lub słowach kluczowych
  • tematyce
  • działaniach jakie realizuje bloger (np. lokowanie produktu, test)
  • cenie
  • kanałach (blog, vlog, Facebook itd.)

Wybierając strzałki nad poszczególnymi kanałami można posortować profile od najbardziej do najmniej popularnych, a wybierając strzałkę nad ceną można posortować oferty od najtańszej. Oferty zawierają zazwyczaj przedziały cenowe, a ostateczna cena jest ustalana już po wysłaniu briefa do wybranego influencera.

 

Aby dodać influencerów do koszyka należy kliknąć opcję „Oferty influencera” a następnie wybrać jedną z ofert.

Część profili posiada także portfolio poprzednich kampanii. Można je przejrzeć klikając w przycisk „Przykładowe kampanie”.

 

Po stworzeniu ostatecznej listy influencerów do współpracy należy przesłać listę do weryfikacji przez redakcję. Wtedy profile z zakładki „wybrane” zostają przeniesione do „w weryfikacji”.

 

Jeśli redakcja zatwierdzi propozycję, przygotowany wcześniej brief trafia do wybranych influencerów. Mogą oni:

  • zrezygnować ze współpracy,
  • złożyć wiążącą ofertę czyli podać ostateczną cenę za działania opisane w briefie
  • skontaktować się przez komunikator w celu doprecyzowania szczegółów

 

Wybór influencerów przez WhitePress

Jeśli zleciłeś dobranie influencerów redakcji WhitePress, propozycje ofert pojawią się w zakładce „Propozycje redakcji”. Jeśli oferta spełnia wymagania, należy ją zatwierdzić, a jeśli nie, należy odrzucić poszczególne pozycje z listy.

 

Realizacja kampanii

Ustalenie ostatecznych warunków oferty

Influencerzy, którzy otrzymali Twój brief i są zainteresowani współpracą składają wiążącą ofertę. Jest ona widoczna w zakładce „Oferty od influencerów”.

 

Na tym etapie możesz:

  • przyjąć ofertę i dokonać wpłaty, a tym samym rozpocząć współpracę
  • zgłosić uwagi do oferty złożonej przez influencera
  • zrezygnować z kampanii

 

Po przyjęciu oferty system prosi o dokonanie wpłaty, a następnie ustalenia przenoszą się do zakładki „Kampania w toku”.

Jeśli zgłoszono uwagi, reklamodawca i influencer komunikują się przez komunikator WhitePress aż do momentu przyjęcia ostatecznej oferty lub rezygnacji z kampanii.

Kampania w toku - czynności po stronie influencera

Podczas czekania na realizację działań przez influencera reklamodawca może komunikować się z influencerem korzystając z czatu. Może też zrezygnować z poszczególnych etapów. Do rezygnacji wymagana jest zgoda obu stron.

 

Akceptacja działań

Kiedy influecner wykona działania na poszczególnych etapach, reklamodawca otrzymuje powiadomienie i w zakładce „Kampanie w toku” może potwierdzić prawidłowość wykonanych działań lub zgłosić reklamacje.

 

 

Ocena współpracy

W momencie zakończenia i akceptacji wszystkich etapów kampania zostaje przeniesiona do zakładki „Kampanie zakończone”.

 

W tym miejscu reklamodawca ma dostęp do historii komunikacji i ustaleń, może wygenerować raport, a także ocenić influencera. Reklamodawca otrzyma także ocenę od influencera, z którym współpracował.

Wasze komentarze (4)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Izabela Wawer

    Jestem w tym zielona. Jak wyglądają stawki za taki wpis? kilkadziesiąt złotych? kilkaset? sklep.enerzon.pl

    2018-02-23, 11:31
  • Nuue

    Dziękuje za materiał, na pewno się przyda :) nuue.pl

    2016-11-30, 18:35
  • Agata

    Zapowiada się rewelacyjnie:) Przekazuje do działu współpracującego z blogerami;) eactive.pl

    2016-11-30, 14:22
  • Vmax

    Dzięki za rzetelny opis co prawda nigdy nie korzystałem ale właśnie planuje się z tym zapoznać a taki art niewątpliwie pomoże. vmaxmedia.pl

    2016-11-30, 10:31
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?