Event marketing - skuteczne dotarcie do odbiorcy

Rynek w branży eventowej z każdym rokiem nasyca się coraz bardziej. W działaniach PR-owych organizacja wydarzeń tematycznych lub dedykowanych jest sprawdzoną praktyką, po którą sięgają specjaliści od komunikacji. Eventy stają się coraz bardziej specjalistyczne, a i ich ilość zdecydowanie rośnie. Czy zatem event marketing nieuchronnie dąży do przesycenia rynku, a związane z nim działania staja się nieefektywne?
Ponad 5100 portali, 4900 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Stwarzane przez social media nowe możliwości komunikacyjne, takie jak: utrzymanie stałego kontaktu z grupą docelową, działania real-time marketingowe czy łatwość w publikowaniu treści reklamowych, prowadzą do tworzenia ogromnego szumu informacyjnego. W związku z tym skuteczne dotarcie z przekazem reklamowym, który nakłoni do konwersji grupę docelową, staje się coraz trudniejsze, zwłaszcza w dobie bardziej wymagających i świadomych pokoleń konsumentów. Należy też pamiętać, że w czasach marketingu globalnego nadawca jest coraz bardziej oddalony od odbiorcy przekazów reklamowych. Po części odpowiedzią na te problemy jest właśnie event marketing, który zsynchronizowany z działaniami w nowych mediach, zapewnia szeroką komunikację i prowadzi do bezpośredniego obcowania odbiorców z marką.

Binkowski Run sposobem na wyróżnienie się

Kielecki Binkowski Resort od początku swojego istnienia wiązał działalność ze środowiskiem sportowym, między innymi regularnie goszcząc Reprezentację Polski w piłce ręcznej. Dzięki doskonałej lokalizacji i szerokiemu zapleczu usługowemu, jest także interesującym miejscem dla klientów MICE czyli tzw. branży eventowej (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions Industry) oraz weekendowych wypadów rodzinnych.

W ramach propozycji działań wizerunkowych zrodził się pomysł na zorganizowanie wydarzenia, które wzmocni pozycję resortu oraz uwypukli jego naturalny profil i walory lokalizacji. Tak powstał Binkowski Run – całodniowe święto sportu, ze szczególnym uwzględnieniem biegów i piłki ręcznej.

Wydarzenie odbyło się w ostatni weekend wakacji i miało charakter pikniku rodzinnego, którego główną częścią był bieg na orientację Binkowski Run oraz prezentacja zawodników Vive Tauronu Kielce. 

Bieg, realizowany na trzech dystansach: – 2, 4 i 6 km, odbywał się w przylegającym do hotelu Parku Baranowskim. Zawodnicy na starcie otrzymali mapę okolicy z zaznaczonymi punktami ukrytymi w terenie oraz elektroniczny chip, za pomocą którego potwierdzali przybycie do kolejnego check pointu. Oprócz szybkości liczyła się tutaj umiejętność dobrej orientacji w terenie i czytania mapy. Istotna była również prawidłowa kolejność zaliczania punktów z mapy. Na mecie wszyscy zawodnicy otrzymali medal za ukończenie biegu i pamiątkowe zdjęcie.

W rywalizacji udział wzięło 29 kobiet i 51 mężczyzn. Wśród nich znaleźli się zarówno doświadczeni biegacze, jak i amatorzy, a także rodziny z dziećmi, które chciały aktywnie spędzić niedzielne popołudnie.

Zawody, które okazały się sukcesem, na stałe wpiszą się w harmonogram imprez Resortu Binkowski, a orienteering znajdzie się w ofercie, skierowanej zarówno do klientów indywidualnych, jak i uczestników konferencji i kongresów.

Biegowi Binkowski Run towarzyszył piknik rodzinny, który zgromadził setki uczestników. Główną atrakcją plenerowej imprezy były gry i zabawy, prowadzone przez piłkarzy Vive i zawodniczki Korony Handball. Najmłodsi mogli również wziąć udział w mini biegu wokół hotelu, grze miejskiej, a także meczu z zawodowymi szczypiornistami.

Dla fanów szczypiorniaka najważniejszym punktem imprezy była oficjalna prezentacja zawodników Vive Tauronu Kielce, spośród których wielu niedawno wróciło z Igrzysk Olimpijskich w Rio. Spotkanie z graczami połączono z rozdaniem nagród dla biegaczy - najlepsi piłkarze ręczni wręczyli puchary zwycięzcom pierwszego biegu Binkowski Run.

Dzięki oryginalnemu charakterowi imprezy oraz szerokiej grupie docelowej wydarzenia (fani piłki ręcznej, rodziny z dziećmi, środowisko biegaczy) komunikacja akcji odbyła się bardzo sprawnie. Media chętnie publikowały informacje o evencie, wykazując jednocześnie duże zainteresowanie samym biegiem. Wydarzenie było na tyle niestandardowe, że praktycznie każde medium w województwie chciało coś o nim napisać. Fakt ten pokazuje, że istotną rolą w planowaniu działań marketingowych jest oryginalny pomysł, który nie dość, że da realne wartości odbiorcom, to wzbudzi też zainteresowanie mediów, zapewniając szeroką promocję, a finalnie wysoką frekwencję uczestników.

Wspólna komunikacja Binkowski Resort i Vive Tauron Kielce

Kampania opierała się na działaniach crossowych pomiędzy Binkowski Resort, a Klubowym Mistrzem Świata w piłce ręcznej - Vive Tauronem Kielce. Komunikacja rozpoczęła się na początku lipca, a jej finał nastąpił 28 sierpnia w formie całodniowego święta sportu i piłki ręcznej, czyli Binkowski Run. Podczas kampanii przeprowadzono sześć konkursów w mediach społecznościowych i mediach tradycyjnych, które cieszyły się największym powodzeniem w trakcie trwania olimpiady w Rio. To był jeden z najistotniejszych elementów prowadzonych działań – kampania w dużej mierze zależna była od wyników szczypiornistów w Brazylii. W trakcie komunikacji zauważyliśmy największą konwersję przy wpisach związanych ze wsparciem, bądź gratulacjami dla naszych zawodników (była ona praktycznie dwukrotnie większa niż w przypadku postów dotyczących samego wydarzenia).

Równocześnie prowadzone były działania w kanale YouTube, gdzie publikowano wypowiedzi piłkarzy ręcznych, którzy zapraszali na Binkowski Run oraz na profilu Vive Tauron Kielce, gdzie ruch przekierowywany był na stronę samego wydarzenia - w największym piku osiągając liczbę odwiedzin 39 826.

Ponadto komunikacja została oparta głównie na prowadzeniu stałych relacji z mediami lokalnymi i sportowymi, w postaci przygotowania informacji prasowych, aranżowania i przeprowadzenia wywiadów na potrzeby radia, telewizji, prasy oraz briefingu prasowego z zawodnikami Vive podczas wydarzenia.

Dzięki synergii działań w różnych mediach uzyskaliśmy duże zasięgi, zapewniające dotarcie do ponad 2 mln odbiorców.

Binkowski Run w liczbach

Efektem naszych działań jest przede wszystkim bardzo duże zadowolenie uczestników wydarzenia i decyzja marki o cyklicznym organizowaniu Binkowski Run. Podczas całodniowej imprezy wzięło w niej udział około 2 tys. osób. Do samego biegu na orientację zgłosiło się ponad 120 uczestników.

W wyniku podjętych działań promocyjnych, informacja o wydarzeniu Binkowski Run pojawiła się minimum 140 razy w mediach, w tym 1 raz w telewizji oraz kilkakrotnie w radiu.

Według Instytutu Monitorowania Mediów informacja zarówno o wydarzeniu, jak i o marce Binkowski Resort, dotarła do ponad 2 000 000 odbiorców. A kwota, jaką należałoby zapłacić za kupno reklamy o podobnym zasięgu wynosi ponad 195 tys. złotych.

Realizacja:
Agencja Brave Brain była odpowiedzialna za stworzenie koncepcji, wdrożenie pomysłów, kontakt z partnerami, koordynacje wydarzenia oraz kompleksowe prowadzenie kampanii. Za projekt odpowiedzialni byli: Jonasz Wiercioch – PR Manager, Karolina Potempa – Senior PR Specialist, Marta Sabat – Account Manager, Kacper Biernacki – Graphic Designer.

Wasze komentarze (10)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Kasia

    Bardzo dobry pomysł :) Będę musiała spróbować, takiego event marketingu , mam nadzieję że przyniesie oczekiwane rezultaty:) Czekam na kolejne pomysły na reklamę, pozdrawiam.

    prostaodpowiedz.pl

    2018-11-22, 09:51
  • Adrian

    Świetny pomysł na marketing dla hotelu, musimy wykorzystać i zrobić coś podobnego. Dzięki za wpis!

    grapetownhotel.pl

    2018-09-11, 11:31
  • Marek

    Bardzo fajny wpis, z którym zgadzam się w 100%. Skuteczne dotarcie do odbiorcy w dobie reklam, których jest wszędzie bardzo dużo to coraz trudniejsza sztuka i będzie się udawała tylko tym najlepszym, którzy będą wiedzieli jak osiągać marketingowe cele.

    jansen-display.pl

    2018-08-09, 13:52
  • dorota

    To świetne sposoby na dotarcie do odbiorcy.

    oglaszaj24.pl

    2018-05-29, 18:10
  • Adrian

    Myślę, że każdego rodzaju marketing jest obecnie dobrym rozwiązaniem. W końcu każda forma przyniesie jakiś efekt - jedna większy, druga mniejszy. Ważne jest by robić coś w zakresie marketingu i widnieć w sieci, gdyż bez tego można powiedzieć, że nie istniejemy.

    ideo.pl

    2018-04-20, 14:54
  • Adam

    bardzo przydatny artykuł , na pewno skorzystam z tych rad , pozdrawiam!

    wano.pl

    2018-04-17, 08:35
  • Paweł

    Świetny artykuł , bardzo mi się przyda :) Czekam na więcej takich informacji.

    lobo-technik.pl

    2018-04-05, 13:22
  • Krystian

    Dobrze jest wiedzieć jak to wszystko funkcjonuje, dzięki za te bardzo przydatne informacje.

    przestrzen-wiedzy.pl

    2017-11-29, 13:50
  • Firma

    Live streaming jest coraz bardziej popularnym narzędziem.

    monitorbiz.pl

    2017-11-03, 01:49
  • BigMedia

    Moim zdaniem live streaming jest doskonałym uzupełnieniem event marketingu, ponieważ gromadzi wirtualną publiczność w trakcie trwania eventu, a przed jego rozpoczęciem świetnie go promuje. Organizatorzy eventów powinni bardziej zaangażować się w sferę social media.

    bigmedia.com.pl

    2017-10-19, 12:47
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Jak profesjonalnie stworzyć dobry artykuł sponsorowany?

Duże zasięgi i rzesza czytelników to domena najlepszych blogerów. Dzięki naturalności swoich wpisów są oni wiarygodni dla swoich czytelników, dzięki czemu można powiedzieć, że utożsamiają się z Nimi. Spora część blogerów niestety bardzo negatywnie podchodzi o kwestii publikacji materiałów zewnętrznych/sponsorowanych. Jak przekonać ich do tego, aby jednak to zrobili? O tym, jak pisać, tworzyć fajne artykuły sponsorowane dowiecie się z tego artykułu.

epr - public relations SEO
Public relations - bezpieczne i skuteczne SEO

Public relations może być narzędziem SEO. Jednak czy e-PR jest przeznaczony dla każdego? Wiele firm uważa, że nie stać ich na usługi agencji, a sami nie są w stanie realizować działań e-PR. Jak więc je realizować, żeby pozyskiwać linki do własnej strony? W tym artykule odpowiemy na pytania związane z połączeniem działań public relations i pozycjonowania.