Event marketing - skuteczne dotarcie do odbiorcy



Rynek w branży eventowej z każdym rokiem nasyca się coraz bardziej. W działaniach PR-owych organizacja wydarzeń tematycznych lub dedykowanych jest sprawdzoną praktyką, po którą sięgają specjaliści od komunikacji. Eventy stają się coraz bardziej specjalistyczne, a i ich ilość zdecydowanie rośnie. Czy zatem event marketing nieuchronnie dąży do przesycenia rynku, a związane z nim działania staja się nieefektywne?

Stwarzane przez social media nowe możliwości komunikacyjne, takie jak: utrzymanie stałego kontaktu z grupą docelową, działania real-time marketingowe czy łatwość w publikowaniu treści reklamowych, prowadzą do tworzenia ogromnego szumu informacyjnego. W związku z tym skuteczne dotarcie z przekazem reklamowym, który nakłoni do konwersji grupę docelową, staje się coraz trudniejsze, zwłaszcza w dobie bardziej wymagających i świadomych pokoleń konsumentów. Należy też pamiętać, że w czasach marketingu globalnego nadawca jest coraz bardziej oddalony od odbiorcy przekazów reklamowych. Po części odpowiedzią na te problemy jest właśnie event marketing, który zsynchronizowany z działaniami w nowych mediach, zapewnia szeroką komunikację i prowadzi do bezpośredniego obcowania odbiorców z marką.

Binkowski Run sposobem na wyróżnienie się

Kielecki Binkowski Resort od początku swojego istnienia wiązał działalność ze środowiskiem sportowym, między innymi regularnie goszcząc Reprezentację Polski w piłce ręcznej. Dzięki doskonałej lokalizacji i szerokiemu zapleczu usługowemu, jest także interesującym miejscem dla klientów MICE czyli tzw. branży eventowej (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions Industry) oraz weekendowych wypadów rodzinnych.

W ramach propozycji działań wizerunkowych zrodził się pomysł na zorganizowanie wydarzenia, które wzmocni pozycję resortu oraz uwypukli jego naturalny profil i walory lokalizacji. Tak powstał Binkowski Run – całodniowe święto sportu, ze szczególnym uwzględnieniem biegów i piłki ręcznej.

Wydarzenie odbyło się w ostatni weekend wakacji i miało charakter pikniku rodzinnego, którego główną częścią był bieg na orientację Binkowski Run oraz prezentacja zawodników Vive Tauronu Kielce. 

Bieg, realizowany na trzech dystansach: – 2, 4 i 6 km, odbywał się w przylegającym do hotelu Parku Baranowskim. Zawodnicy na starcie otrzymali mapę okolicy z zaznaczonymi punktami ukrytymi w terenie oraz elektroniczny chip, za pomocą którego potwierdzali przybycie do kolejnego check pointu. Oprócz szybkości liczyła się tutaj umiejętność dobrej orientacji w terenie i czytania mapy. Istotna była również prawidłowa kolejność zaliczania punktów z mapy. Na mecie wszyscy zawodnicy otrzymali medal za ukończenie biegu i pamiątkowe zdjęcie.

W rywalizacji udział wzięło 29 kobiet i 51 mężczyzn. Wśród nich znaleźli się zarówno doświadczeni biegacze, jak i amatorzy, a także rodziny z dziećmi, które chciały aktywnie spędzić niedzielne popołudnie.

Zawody, które okazały się sukcesem, na stałe wpiszą się w harmonogram imprez Resortu Binkowski, a orienteering znajdzie się w ofercie, skierowanej zarówno do klientów indywidualnych, jak i uczestników konferencji i kongresów.

Biegowi Binkowski Run towarzyszył piknik rodzinny, który zgromadził setki uczestników. Główną atrakcją plenerowej imprezy były gry i zabawy, prowadzone przez piłkarzy Vive i zawodniczki Korony Handball. Najmłodsi mogli również wziąć udział w mini biegu wokół hotelu, grze miejskiej, a także meczu z zawodowymi szczypiornistami.

Dla fanów szczypiorniaka najważniejszym punktem imprezy była oficjalna prezentacja zawodników Vive Tauronu Kielce, spośród których wielu niedawno wróciło z Igrzysk Olimpijskich w Rio. Spotkanie z graczami połączono z rozdaniem nagród dla biegaczy - najlepsi piłkarze ręczni wręczyli puchary zwycięzcom pierwszego biegu Binkowski Run.

Dzięki oryginalnemu charakterowi imprezy oraz szerokiej grupie docelowej wydarzenia (fani piłki ręcznej, rodziny z dziećmi, środowisko biegaczy) komunikacja akcji odbyła się bardzo sprawnie. Media chętnie publikowały informacje o evencie, wykazując jednocześnie duże zainteresowanie samym biegiem. Wydarzenie było na tyle niestandardowe, że praktycznie każde medium w województwie chciało coś o nim napisać. Fakt ten pokazuje, że istotną rolą w planowaniu działań marketingowych jest oryginalny pomysł, który nie dość, że da realne wartości odbiorcom, to wzbudzi też zainteresowanie mediów, zapewniając szeroką promocję, a finalnie wysoką frekwencję uczestników.

Wspólna komunikacja Binkowski Resort i Vive Tauron Kielce

Kampania opierała się na działaniach crossowych pomiędzy Binkowski Resort, a Klubowym Mistrzem Świata w piłce ręcznej - Vive Tauronem Kielce. Komunikacja rozpoczęła się na początku lipca, a jej finał nastąpił 28 sierpnia w formie całodniowego święta sportu i piłki ręcznej, czyli Binkowski Run. Podczas kampanii przeprowadzono sześć konkursów w mediach społecznościowych i mediach tradycyjnych, które cieszyły się największym powodzeniem w trakcie trwania olimpiady w Rio. To był jeden z najistotniejszych elementów prowadzonych działań – kampania w dużej mierze zależna była od wyników szczypiornistów w Brazylii. W trakcie komunikacji zauważyliśmy największą konwersję przy wpisach związanych ze wsparciem, bądź gratulacjami dla naszych zawodników (była ona praktycznie dwukrotnie większa niż w przypadku postów dotyczących samego wydarzenia).

Równocześnie prowadzone były działania w kanale YouTube, gdzie publikowano wypowiedzi piłkarzy ręcznych, którzy zapraszali na Binkowski Run oraz na profilu Vive Tauron Kielce, gdzie ruch przekierowywany był na stronę samego wydarzenia - w największym piku osiągając liczbę odwiedzin 39 826.

Ponadto komunikacja została oparta głównie na prowadzeniu stałych relacji z mediami lokalnymi i sportowymi, w postaci przygotowania informacji prasowych, aranżowania i przeprowadzenia wywiadów na potrzeby radia, telewizji, prasy oraz briefingu prasowego z zawodnikami Vive podczas wydarzenia.

Dzięki synergii działań w różnych mediach uzyskaliśmy duże zasięgi, zapewniające dotarcie do ponad 2 mln odbiorców.

Binkowski Run w liczbach

Efektem naszych działań jest przede wszystkim bardzo duże zadowolenie uczestników wydarzenia i decyzja marki o cyklicznym organizowaniu Binkowski Run. Podczas całodniowej imprezy wzięło w niej udział około 2 tys. osób. Do samego biegu na orientację zgłosiło się ponad 120 uczestników.

W wyniku podjętych działań promocyjnych, informacja o wydarzeniu Binkowski Run pojawiła się minimum 140 razy w mediach, w tym 1 raz w telewizji oraz kilkakrotnie w radiu.

Według Instytutu Monitorowania Mediów informacja zarówno o wydarzeniu, jak i o marce Binkowski Resort, dotarła do ponad 2 000 000 odbiorców. A kwota, jaką należałoby zapłacić za kupno reklamy o podobnym zasięgu wynosi ponad 195 tys. złotych.

Realizacja:
Agencja Brave Brain była odpowiedzialna za stworzenie koncepcji, wdrożenie pomysłów, kontakt z partnerami, koordynacje wydarzenia oraz kompleksowe prowadzenie kampanii. Za projekt odpowiedzialni byli: Jonasz Wiercioch – PR Manager, Karolina Potempa – Senior PR Specialist, Marta Sabat – Account Manager, Kacper Biernacki – Graphic Designer.

Podobał Ci się ten artykuł?
Unikalne i ekskluzywne artykuły na Twój adres E-mail.
Nie wysyłamy reklam, nie spamujemy. Zapisz się!
Zobacz także
Komentarze
(brak komentarzy)
Dodaj komentarz
*
*
*
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Bloguj, inspiruj, zarabiaj!
Stworzyliśmy nowy moduł dla influencerów.
Zarejestruj się
Zapytaj o ofertę SEO.
Zintegrowane usługi SEO
dla wymagających.
Napisz do nas
Skuteczne narzędzie
wspierające e-Marketing.
Zobacz jak działa platforma
Sprawdź możliwości
Śledź nas na
Facebooku
Zobacz również
WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 45 1240 1170 1111 0010 5429 3648

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top