Jak wybrać portal w WhitePress i osiągać założone cele - poradnik

wybór portalu w WhitePress
Logika i intuicja - tym kierują się reklamodawcy przy wyborze miejsc publikacji swoich artykułów w WhitePress. A właściwie: tym powinni się kierować. Jednak nie zawsze tak jest - większość kieruje się lenistwem i "leci kolejno od A do Z" nie zastanawiając się nad celami. Tymczasem programiści i redaktorzy WhitePress dwoją się i troją, dostarczając unikalne wskaźniki, historyczne dane, wykresy i oceny jakościowe. Warto zacząć z nich korzystać!
Ponad 3800 portali, 1700 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Cele publikacji powinny być szersze - to prawie nic nie kosztuje

Interesuje Cię duży zasięg czy tylko link dofollow z taniego bloga? A może Twój szef chce pokazać swój portret na Interii? Nie jesteśmy zaskoczeni. WhitePress pomaga spełniać mniej lub bardziej egocentryczne marzenia :-) Co jednak ważne, publikacja artykułu umożliwia osiągnięcie kilku celów naraz. Dodatkowo taki sposób myślenia często zwiększa skuteczność i bezpieczeństwo realizacji naszego podstawowego celu.

Oto lista przykładowych celów realizowanych przez publikacje artykułów w mediach:

  • promocja marki lub produktu,
  • poprawa wizerunku firmy,
  • coś co nazywa się "personal branding",
  • kierowanie ruchu do strony,
  • zdobycie linka (ach to SEO),
  • poprawa ego lub samopoczucia,
  • bo Pani od e-PR kazała,
  • łapanie leadów,
  • tworzenie bazy remarketingowej,
  • depozycjonowanie lub pozycjonowanie (artykuł zajmuje wysokie miejsce w wynikach organicznych).

Realizując te działania niektórzy poprzestaną na takich efektach:

  • nieważne ile osób przeczyta artykuł - ważne żeby był "na onecie",
  • nieważne czy ten portal ktokolwiek ogląda - ważne że dodano tam linka,
  • nieistotna jest grupa docelowa, ma być 10000 wyświetleń,
  • liczy się tylko fakt, że publikacja kosztowała tylko 30 zł.

W ten sposób realizują jeden wybrany cel - a mogliby kilka.

 

Dlaczego warto realizować wiele celów naraz?

Ponieważ to nic nie kosztuje albo kosztuje niewiele.


Dobra publikacja, która realizuje zarówno cel podstawowy, jak i cele dodatkowe, sprowadza się do wyboru odpowiedniego serwisu, jego oferty i zamieszczenia odpowiedniej treści.

Zilustrujmy tę teorię przykładem.

Cel podstawowy:

  • Zamawiamy publikację, ponieważ chcemy w niej zamieścić link "dofollow" do naszej strony.

Cele i funkcje dodatkowe (które warto brać pod uwagę):

  • duży zasięg - możemy to osiągnąć poprzez wybór właściwego portalu i oferty,
  • artykuł dostarcza treść edukacyjną - jest użyteczny dla czytelnika,
  • dobrze dobrana grupa docelowa - czyli właściwy portal,
  • w artykule umieszczony jest dodatkowo CTA ("call to action" - grafika lub element interaktywny),
  • w artykule znajduje się odnośnik do innej prestiżowej publikacji naszego autorstwa.

Co poprzez to osiągamy:

  • zwiększenie świadomości marki (zasięg),
  • poprawa wizerunku (edukacja i jakość),
  • ruch (kilkane linki - dzięki CTA, zasięgowi i dobrej tematyce),
  • wzmocnienie innej publikacji (link do innej publikacji),
  • bezpieczeństwo linku SEO (rzeczywisty portal i rzeczywisty artykuł).

Koszt dodatkowy:

  • koszt opracowania lepszej treści,
  • koszt czasu na lepsze wyszukiwanie miejsca publikacji,
  • wyższy koszt publikacji (niekoniecznie).

Koszty dodatkowe nie są duże, a osiągane cele są bardzo efektywne dla reklamodawcy. Brak skupienia się na wielu celach jest marnowaniem środków. Dlaczego? Ponieważ dbając o jakość i tak dużo płacimy, zarówno za samą treść, jak i publikację.

W tym artykule przedstawiamy wskazówki jak przy pomocy platformy WhitePress zaoszczędzić czas oraz wybrać optymalne miejsca publikacji. Zaczniemy od analizy informacji jakich dostarcza nam platfoma, a na końcu odpowiemy na najważniejsze pytania związane z doborem portali i ich ofert.

 

WhitePress podaje na tacy unikalne informacje

Samouwielbienie nie przynosi zwykle nic dobrego :-) Ale musimy to napisać! Nikt nigdzie w Internecie nie podaje tak wielu istotnych i unikalnych informacji o portalach i blogach jak WhitePress. Dostarczenie tych informacji to bardzo duży wysiłek - związany z pracami programistycznymi (integracje z API) oraz redakcji (opisy, kategorie, oceny i weryfikacja ręczna).

Poniżej najważniejsze informacje udostępniane w WhitePress, podzielone na grupy:

Grupa wskaźników i informacji Sposób uzyskania danych Funkcja i cele
Opis, kategoria tematyczna, uwagi, rodzaj serwisu, słowa kluczowe. Zebrane przez redaktorów oraz wpisane przez wydawcę. Łatwiejsze i efektywne wyszukiwanie portali i blogów.
Wskaźniki SEO i ruchu (MOZ, Alexa, Google). API - aktualizowane co parę dni. Analiza techniczna SEO i ruchu.
Wykres SemStorm. API - aktualizacja co miesiąc. Analiza widoczności portalu w Google.
Oferta, cena i opis. Opracowane przez redaktorów i wydawców. Często przy jednym portalu jest wiele ofert. Analiza ceny i warunków oferty. Uwaga - warto czytać dokładnie!
Ruch, śledzenie i historia. Ruch całościowy podaje wydawca. Historia popularności określana jest na podstawie danych historycznych (kod śledzenia opracowany przez WhitePress). Ocena popularności portalu i skuteczności jego publikacji.
Ocena merytoryczna i techniczna. Ocena wykonana przez redakcję WhitePress. Pozwala ocenić jakość techniczną i merytoryczną bez zaglądania do serwisu.
Adres URL. Zawsze warto kliknąć i ocenić portal samemu. Bo ostateczną decyzję musi podjąć człowiek.

 

 

Opis, kategoria, rodzaj serwisu - skutecznie szukamy portalu

Obecnie w bazie WhitePress znajduje się ponad 3000 portali i blogów, które prezentują ponad 10000 ofert. Gdy już jasno określimy nasze cele, warto wyszukać interesujące nas serwisy posługujac się wyszukiwarką zaawansowaną.

Po kliknięciu w checkbox "Zaawansowane" pojawia sie nam pełna lista filtrów jakie możemy stosować na liście serwisów. Niektóre z nich trzeba po prostu sprawdzić.

 

Opisy kolejnych przycisków i filtrów przy wyszukiwaniu:

  • "Wszystkie" - spowoduje, że na liście pojawią się wszystkie serwisy, bez względu na tematykę.
  • "Zgodne z określonymi tematykami serwisu" - pojawią się tylko te portale, które mają taką samą tematykę jak aktualnie promowany serwis reklamodawcy.
  • "Wybierz konkretną tematykę" - możemy zawęzić listę do jednej z kilkudziesięciu kategorii tematycznych.
  • "Szukaj" - wystarczy wpisać słowo kluczowe, platforma wyszukuje je w opisie, słowach kluczowych i adresie portalu.
  • "Zaawansowane" - uruchamia kolejne opcje filtrowania.
  • "Oferta SUPER CM"  - pojawiają się portale i blogi, które mają przynajmniej jedną ofertę oznaczoną ręcznie przez redakcję jako "Super Content Marketing". Są to oferty, które mają dobrą promocję (np. na stronie głównej) i zarazem atrakcyjną cenę.
  • "Cena atrakcyjna" - filtr zawęża liczbę serwisów do tych, które mają atrakcyjną relację ceny do  parametrów tej oferty. Obliczone przez platformę na podstawie specjalnego wzoru. Około 15% ofert spełnia ten warunek, a brane są pod uwagę takie elementy jak tematyka, popularność i wskaźniki SEO.
  • "Minimalna popularność" - pokazywane są serwisy, których oglądalność sumaryczna przekracza wpisaną wartość (liczba unikalnych użytkowników na podstawie przesłanych statystyk przez wydawcę).
  • "Minimalna ocena merytoryczna" - ocena nadawana przez redakcję (omówienie ocen redakcji znajduje się w dalszej części artykułu).
  • "Minimalna ocena techniczno-wizualna" - ocena nadawana przez redakcję, można wpisać minimalną.
  • "Min. Page Authority" - możliwość filtrowania serwisów, które mają wartość tego wskaźnika od zadanej (wskaźnik 1-100, nadawany przez MOZ). 
  • "Min. Moz Rank" - możliwość filtrowania serwisów, które mają wartość tego wskaźnika od zadanej (wskaźnik 1-10, nadawany przez MOZ).
  • "Min. Trust Flow" - możliwość filtrowania serwisów, które mają wartość tego wskaźnika od zadanej (wskaźnik przyjmuje wartości od 1 do 100).
  • "Min. Citation Flow" - możliwość filtrowania serwisów, które mają wartość tego wskaźnika od zadanej (wskaźnik 1-100, nadawany przez MOZ).
  • "Min. Back Link" - możliwość filtrowania serwisów, które mają tyle lub więcej linków według Google prowadzących do strony głównej i podstron.
  • "Rodzaj portalu" - każdy serwis jest kategoryzowany według typu (ogólny, specjalistyczny) i zasięgu (lokalny i ogólnopolski), możemy także zawęzić listę tylko do blogów.
  • "Śledzenie ruchu" - unikalny wskaźnik, który mówi czy dany portal ma możliwość zamieszczenia kodu śledzenia WhitePress i filtrowania według historycznej popularności. Wskaźnik ten jest omówiony w dalszej części.
  • "Bez portali wielotematycznych" - wiele portali porusza tematy z szerokiego zakresu. Aby na liście znalazły się tylko serwisy specjalistyczne wystarczy kliknąć ten przycisk.
  • "Tylko z napisaniem tekstu przez Wydawcę" - pojawią się serwisy, które mają przynajmniej jedną ofertę, gdzie tekst w ramach podanej ceny dostarcza wydawca.
  • "Bez ponownych publikacji" - zostaną wykluczone serwisy, w których już publikowaliśmy artykuł dla naszego serwisu/projektu.
  • "Tylko moje ulubione" - każdy z serwisów możemy oznaczyć jako ulubiony. Lista ulubionych portali jest wspólna dla wszystkich projektów danego reklamodawcy.
  • "Tylko z linkiem dofollow" - pojawią się serwisy, które mają przynajmniej jedną ofertę publikacji umożliwiającą zamieszczenie linka dofollow. Opcja dostępna dla wybranych reklamodawców.
  • "Tylko PREMIUM" - pojawią się portale oznaczone przez redakcję jako "Premium". To najlepsze polskie serwisy, są dostępne dla wybranych reklamodawców.

Warto zaznaczyć, że serwisy można sortować według daty dodania (u góry widzimy najnowsze), wybranych wskaźników SEM/SEO, popularności, widoczności według SemStorm oraz ceny.

 

SemStorm - czyli kondycja serwisu w wyszukiwarce

Narzędzie SemStorm to polski produkt, który zdobywa coraz większe uznanie na runku SEO i SEM. Zbiera ono wyniki wyszukiwań na najważniejsze i popularne frazy i archiwizuje je. Dzięki temu można dokonać ciekawej analizy każdej strony pod względem występowania jej w wynikach wyszukiwania. 

Na podstawie pozycji  najważniejszych wyrażeń kluczowych, danych o liczbie zapytań z AdWords i szacunku ruchu generowanego przez osiągane pozycje, SemStorm estymuje ruch organiczny każdej domeny. Realnie pozyskany ruch organiczny może być jednak znacząco wyższy.

Analiza danych z SemStorm pozwala określić kondycję serwisu w wyszukiwarce Google.

Oto przykładowy podgląd danych z SemStorm (wystarczy przy portalu kliknąć w odpowiednią ikonkę).

 

Popularność na podstawie historii publikacji

WhitePress od samego początku umożliwia dodanie kodu śledzenia przy publikacji. Kod ten umożliwa zliczanie liczby unikalnych oraz wszystkich odsłon każdego opublikowanego artykułu. Większość wydawców umożliwia stosowanie takiego kodu, a niektórzy reklamodawcy wymagają jego instalacji.
 


Na podstawie historii publikacji WhitePress jest

w stanie ocenić skuteczność każdej oferty wydawcy. 

To bardzo cenna i unikalna informacja dla reklamodawców.

 

Przy każdym portalu w kolumnie ŚLEDZENIE RUCHU na liście wydawców widoczne są gwiazdki:

 

W momencie "najechania kursorem" na gwiazdki wybranego portalu dostajemy informację podobną do poniższej:

Komunikat czerwoną czcionką odnosi się do portalu, którego gwiazdki dotyczą, pozostała treść wyjaśnia znaczenie gwiazdek.

Dodatkowo możemy przefiltrować wszystkie portale ze względu na skuteczność ich publikacji. W tym celu należy wybrać wyszukiwanie zaawansowane i w sekcji "Śledzenie ruchu" wskazać odpowiednią opcję.



 

Co ciekawe, może się zdarzyć, że dany portal ma wiele ofert. Wtedy dla każdej z nich średnia popularność publikacji jest inna.Przykładowe okno z podglądem gwiazdek dla portalu z wieloma ofertami:

Powyższy przypadek jest o tyle ciekawy, że zawiera przykłady:

  • oferty bez publikacji (wyłącznie szare gwiazdki),
  • oferty średnio popularne - w tym wypadku "Baza firm z poradami",
  • oferty jak powyżej, ale z dodatkową promocją na Facebooku (widać, że taka promocja daje efekty),
  • oferty z promocją na stronie głównej (taka promocja również daje widoczny efekt).
     

Kod śledzący statystyki opracowany przez WhitePress jest bezpłatny dla reklamodawców i łatwy w implementacji dla Wydawców.

 

System statystyk dostarcza wielu cennych informacji. W panelu reklamodawcy i wydawcy przy opublikowanym artykule pojawiła się ikona "Statystyki". Po jej kliknięciu zobaczymy statystyki podzielone na sekcje. Oto wybrane z nich:

  • informacje ogólne - tam zobaczymy link do artykułu, koszty jego stworzenia i publikacji. 
  • odsłony i wizyty unikalne z podziałem na ruch z "desktop" i mobilnego. Uwaga: po lewej stronie system pokazuje liczbę wszystkich zliczonych odsłon i wizyt, także zanim system zaczął zliczać dokładniejsze informacje.

  • wykres oglądalności artykułu w czasie - z możliwością skalowania oraz zmiany agregacji danych (dzienna, tygodniowa lub miesięczna)

  • wykres godzinowy - podział wizyt na określone godziny dnia

  • lista krajów z których pochodzi ruch wraz z językami przeglądarki

  • podział ruchu na "desktop" i "mobile"  z rozbiciem na systemy operacyjne i przeglądarki

  • najbardziej popularne źródła ruchu - czyli źródła ruchu (adresy URL) z podziałem na domeny, z możliwością podglądu dokładnego podziału wewnątrz domeny

Więcej o statystykach WhitePress w tym artykule.

Podsumowując - to właśnie moduł statystyk WhitePress umożliwa analizę każdej oferty wydawcy pod względem popularności publikacji. Statystyki są zabezpieczane przed nadużyciami (kupowaniem ruchu) i są dostępne przy większości portali.

 

Ocena merytoryczna i techniczna redakcji WhitePress

Każdy portal i blog dostępny w platformie został dokładnie przejrzany przez redakcję WhitePress. W 2016 roku zostały wprowadzone oceny: merytoryczna i techniczna. Pozwalają one wykluczyć portale niskiej jakości i skupić się na serwisach, które mają wystarczający dla nas poziom merytoryczny lub techniczny. Proces weryfikacji serwisów trwał aż 5 miesięcy i zajął ponad 1500 roboczogodzin. Wszystkie nowe serwisy są analizowane na bieżąco. 

Poniższa tabela obrazuje, jakie czynniki brane były pod uwagę przy wystawianiu ocen przez redakcję:

Więcej informacji o procesie weryfikacji i strukturze ocen można znaleźć w artykule: Nowe wytyczne jakościowe w WhitePress.

Dlaczego nadawane oceny są ważne? Ponieważ zostały tak zbudowane, żeby oddzielić serwisy które są zadbane, realne i aktywne od stron zapleczowych albo nieaktualizowanych portali.
 

Dotarcie do dużej i właściwej grupy odbiorców - jak wybrać portal i ofertę?

Gdy już znamy dokładnie cel publikacji, pierwszym krokiem powinien być pomysł na treść i określenie grupy docelowej. To wbrew pozorom nie jest takie proste. Ogólnopolska firma produkująca np. ogrody zimowe wcale nie musi wybierać największych portali budowlanych czy architektonicznych. Jeżeli uzna to za słuszne, może wybrać lokalne serwisy miejskie, które w Polsce są bardzo popularne i stosunkowo niedrogie.
 

Pomysł na ciekawą treść i odpowiednią grupę docelową są kluczowe w realizacji naszych celów.


Jeżeli mamy określoną grupę docelową to warto zawęzić grupę serwisów do wybranej tematyki. Powyżej zostały omówione filtry podstawowe i zaawansowane, którymi można się posłużyć. Warto tutaj korzystać z opcji "Bez portali wielotematycznych". Na wstępie możemy wykluczyć także serwisy zbyt małe lub drogie (takie filtry są także dostępne).

Nie jesteśmy w stanie przewidzieć ile osób zobaczy naszą publikację (chyba, że kupimy publikację z gwarancją ruchu). Ale mamy wiele danych, które pozwolą nam uniknąć złego wyboru. Oto 5 kroków do sukcesu:

  1. Wybieraj serwisy, które mają wysokie oceny merytoryczne i techniczne. To zwykle świadczy o tym, że sa to zadbane, aktualizowane strony internetowe. Duży ruch w nowych publikacjach wymaga użytkowników, a ci zaglądają na stronę główną tylko jeżeli serwis jest na bieżąco uzupełniany i rozwijany. Wiele stron ma dobre statystyki ogólne, ale niską oglądalność na nowych artykułach tylko dlatego, że są dobrze wypozycjonowane.
  2. Spójrz na wykres SemStorm i popularność całkowitą (kolumna SEM). Jeśli serwis ogląda tylko 1000 osób miesięcznie to Twój artykuł nie osiągnie wyższej oglądalności. Dane dotyczące statysyk ogólnych (UU) są dostarczane przez Wydawców (raporty z GA itd.), ale nie zawsze można im do końca ufać.
  3. Wybierz serwis który umożliwia śledzenie ruchu, najlepiej jeśli ma dostępne statystyki ogólne (gwiazdki). Wtedy możesz mieć już pewne oczekiwania i przewidywania co do oglądalności. Pamiętaj jednak, że wiele zależy od tematu jaki poruszasz, głównego zdjęcia oraz innych czynników.
  4. Wybierz odpowiednią ofertę! Większość dobrych serwisów ma wiele ofert publikacji. Niektóre mają promocję na kanałach społecznościowych, inne na stronie głównej. Jeżeli zależy Ci na popularności artykułu, lepiej dopłać do publikacji i zdecyduj się na ofertę z promocją. Przeczytaj dokładnie opis oferty.
  5. Dokładnie obejrzyj serwis jeszcze raz. Zadaj sobie pytanie, czy to na pewno dobre miejsce dla Twoich treści?

Jeżeli wydasz duże środki na opracowanie treści i publikację w prestiżowym miejscu i nie jesteś zadowolny z ogladalności, zastanów się nad dodatkową promocją dostępną w panelu WhitePress (poprzez sieć ContentStream).

 

"Zależy mi na prestiżowej publikacji, którą obejrzy wiele osób"

Jak znaleźć prestiżowy portal? Przed wszystkim musimy mieć dostęp do serwisów PREMIUM. Jeżeli na liście serwisów nie widzisz najważniejszych polskich portali to poproś redakcję o dostęp do nich. Otrzymują go firmy, które już aktywnie współpracują z WhitePress.

Szukając miejsca do naszej publikacji możemy się kierować wskaźnikiem SEM (deklarowana popularność), ceną (niestety to te droższe serwisy) oraz ocenami merytorycznymi. Jak zwykle warto skorzystać z zaawansowanej wyszukiwarki dostępnej w platformie.

Gdy już znaleźliśmy serwis czeka nas kolejny krok - wybór oferty. Poniżej przykład ofert przez jeden z popularniejszych serwisów wnętrzarskich:



Jak widać mamy wiele możliwości, które różnią się cenowo nawet 5-krotnie! Ale nie bez powodu. Pierwsza oferta dotyczy publikacji, której oglądalność jest symboliczna, przy najdroższej w "CZYTAJ" możemy znaleść szerszy opis:
Artykuł jest promowany przez 1 dzień na stronie głównej interia.pl
Artykuł jest promowany przez 1 dzień na stronie głównej deccoria.pl
Artykuł jest promowany na Facebooku.
Artykuł jest linkowany z kategorii lub tagów.

Oczywiście nie wiemy jaka będzie ostateczna oglądalność. Wydawca dostarcza kody Google Analitics, nie mamy więc dostępu do historii oglądalności. Jednak w tym przypadku wydaje się, że warto zaryzykować i kupić droższą opcję.

Gdyby się jednak okazało, że publikacja spotkała się z mniejszą oglądalnością niż 5000 UU to lepszy byłby inny wybór. Przy zakupie najtańszej publikacji moglibyśmy zagwarantować sobie wyższy ruch poprzez moduł promocji w WhitePress, gdzie dostarczany jest ruch zewnętrzny z sieci ContentStream.

 


Czasami warto wybrać najtańszą ofertę i uruchomić płatną promocję bez udziału wydawcy. Taką możliwość daje moduł "Promocja artykułów" w WhitePress.

Wielu wydawców ofertuje jednak promocje, które zapewniają bardzo dobry CPM.

 

W serwisie warto polować na okazje. Posługując się filtrem "Oferta SUPER CM" i wczytując się w opis ofert można znaleźć promocje wydawców, którzy:

  • gwarantują wysoki ruch (nawet na poziomie 10000 UU),
  • promują artykuł w social media (popularne konta na FB i Twitter),
  • prowadzą blogi i są influencerami.

 

"Chcę wzmocnić moją stronę w Google"

W tym miejscu można podać bardzo prosty wzór na sukces. Przejdź do opisu sposobu wyboru portalu, który ma za zadanie dotarcie do dużej i odpowiedniej grupy czytelników. Nie zapomnij tylko o linku do swojej strony. I tyle.

 


Dobry link to taki, który jest klikany przez ludzi.

Nie myśl o SEO - myśl o czytelnikach.

 

Jeżeli jednak chcesz iść na skróty i chcesz ryzykować to przyjmij poniższe 7 wskazówek dotyczących wyboru portali i blogów w celu zamieszczenia w nich linku dofollow do twojej strony:

  1. Wybieraj mniej serwisów, ale lepszych, czyli takich z dużym ruchem (SEM) i wskaźnikiem ruchu z SemStorm. Najlepiej jeśli wykres widoczności w SemStorm nie spada.
  2. Przyjmij wysokie minimalne oceny merytoryczne i techniczne. Szczególnie merytoryczną.
  3. Posortuj serwisy według TrustFlow.
  4. Nic złego się nie stanie jeśli opublikujesz kilka artykułów w jednym serwisie.
  5. Publikuj treści wysokiej jakości, unikaj EML, linkuj różne strony - nie tylko swoje.
  6. Zwróć uwagę na linkowanie wewnętrzne w wybranym serwisie.
  7. Posłuż się filtrem "Cena Atrakcyjna".

Więcej o linkowaniu i SEO w Nowej Koncepcji SEO.
 

Polecane artykuły
Kolor w Internecie
Barwy w Sieci – jak wykorzystać psychologię kolorów na swojej stronie

Badania wskazują, że od 62% do nawet 90% dokonywanych przez nas ocen produktu opiera się w dużej mierze na jego kolorze. W tych okolicznościach na decyzję o zastosowaniu konkretnej barwy nie powinno mieć wpływ wyłącznie dążenie do wyróżnienia się na tle konkurencji. Warto w sposób świadomy wpływać na nastrój i emocje naszych odbiorców. Dowiedz się jak to zrobić dzięki wykorzystaniu psychologii koloru.

Grafika wektorowa i jej zalety w Internecie. Darmowe wektory
Grafika wektorowa i jej zalety w Internecie

Wraz z popularyzacją formatu SVG wzrasta znaczenie grafiki wektorowej w Sieci. Wektory to już nie tylko fonty - stopniowo zaczynają odpowiadać one za coraz większą liczbę elementów wyświetlanych na naszych ekranach. Grafika wektorowa niewątpliwie oferuje wiele zalet, jednak wiąże się z koniecznością zrozumienia kilku podstawowych zasad. Poznaj wraz z nami tę mniej znaną stronę grafiki komputerowej.

Wasze komentarze (2)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Paweł Górny

    Dużo cennych informacji dla mnie, moja przygoda z wordpress'em jeszcze poważnie się nie zaczęła, bo co chwilę dowiaduję się nowych rzeczy, człowiek ciągle się uczy. No ale mój blog wisi w powietrzu i tuż tuż zamierzam z grubej rury wystartować. notebooki.pl

    2017-04-04, 18:17
  • more S

    Sama strategia która państwo tutaj przedstawiają przekonuje mnie do skorzystania z państwa oferty co więcej dzięki wykorzystaniu linków z portali tematycznie związanych z branżą w która się zajmujemy może skutecznie wspomóc działania seo i wyniki w wyszukiwarce . Co ciekawe kalkulując długoterminowo można o wiele taniej i skuteczniej zdobyć ruch do strony niż porównując z kampaniami w Adwors i to w szczególności jeżeli nasza działalność oparta jest na prowizji. geldmarket.pl

    2017-02-26, 21:37