Definicje content marketingu - historia prawdziwa

definicja content marketingu
To jedno z fajniejszych zdarzeń jakie przydarzyły się mi w social media. Ma w sobie wymiar biznesowy i międzyludzki. Kreatywność głównej bohaterki, nasze oczekiwania oraz efekt końcowy to elementy biznesowe. Determinacja, poczucie humoru i zabawa tworzą wymiar międzyludzki. Ostatecznie powstały TRZY ciekawe definicje content marketingu. A było to tak...
Ponad 4600 portali, 4200 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Drogi czytelniku, nie wiem jak trafiłeś na ten artykuł. Jeżeli jednak Twoim celem jest poznanie standardowej (nudnej) definicji content marketingu to najlepiej przejdź do naszego artykułu Content Marketing - definicja. Jeżeli jednak chcesz spojrzeć na temat szerzej i poznać krótką historię, zostań z nami na tej podstronie.
 

Zbieram kasę na szkolenie

Wszystko zaczęło się od szkolenia SEO & CM. Tak, WhitePress robi szkolenia. W ramach autoreklamy powiemy, że jest to ogromna dawka praktycznej wiedzy za dobrą cenę. Dzięki donosom naszych czytelników trafiliśmy na Taką Anię. Na portalu zrzutka.pl zamieściła ona takie ogłoszenie:

Ania zbierała pieniądze na szkolenie we Wrocławiu. W ogłoszeniu użyła mocnych argumentów i mimo, że szkolenie to nie lekarstwo na raka, ani dowód miłości dla chłopaka, udało się jej zebrać pokaźną kwotę 376 zł (z 912 zł potrzebnych). Spodobał się nam np. taki argument:
 

Ja wiem, że ludzie mają bardziej hardcore'owe marzenia, ale taki balon... spaść może. A szkolenie to taka bezpieczna forma spełniania marzeń i realizowania się.
Mądrzejsza będę, wiedzę nabędę, a na głowę Ci nie spadnę - zdecydowanie lepsze to niż balon ;)


Mimo aktywności na fejsie i w innych mediach społecznościowych, kwota w serwisie nie zwiększała się. Musieliśmy coś z tym zrobić.


Wyzwanie podjęte - trzeba zrobić tylko .. 3 filmy

Nie możemy rozdawać szkoleń za darmo. Są zbyt wartościowe. Ich zdobycie wymaga kreatywności i zaangażowania. Dlatego daliśmy Ani wyzwanie. Miała 24 godziny na przygotowanie trzech filmów, w których różne osoby niezwiązane z branżą marketingową miały powiedzieć co to jest content marketing. Jako, że wymagaliśmy formy video, sami posłużyliśmy się filmem:

Ania dość szybko zauważyła nasz komunikat i podjęła wyzwanie. 

Podjęliśmy spore ryzyko. Co jeżeli filmy będą słabe? Jeżeli spotkają się z negatywnym odbiorem? Jeżeli Ania okaże się minimalistką? Z drugiej strony wiedzieliśmy, ze szansa jaką daliśmy jest pozytywnym ruchem biznesowym (PR), no ale któs mógł go zmienić w drobny kryzys w socialach. Wszystko miało się wyjaśnić do 24 godzin.
 

Definicje, które wymagają myślenia i wywołują uśmiech

Ania się postarała! To co zrobiła przeszło nasze oczekiwanie. Przygotowała trzy filmy z różnymi bohaterami. Mało tego postarała się o definicje, które są zupełnie różne, ale trafiają w sedno content marketingu. Poniżej wszystkie trzy opublikowane filmy z naszym bardzo krótkim opisem. 

 

Definicja content marketingu w wykonaniu zupełnie nieinternetowym, ale opartym o świat rzeczywisty i edukację!

 

Ten film sam w sobie jest contentem edukacyjnym i przynętą do kontynuowania relacji dla oglądającego, który dostaje porcję wiedzy. Brawo za obróbkę i formę!

 

Ciężko nam to skomentować. Bo jest tu trochę promocji WhitePress. Z drugiej strony dużo ważnych słów i autor, który jest bardzo przekonujący i przejęty :-)


Aniu - cieszymy się, że bedziesz z nami na szkoleniu! Do zobaczenia.


 

Wasze komentarze (8)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Sped-ID

    A kiedy następne szkolenie we Wrocławiu? :-) sped-id.pl

    2018-02-04, 16:05
  • Tox

    Zabawnie i przy tym fajny przekaz ;). prostypolski.pl

    2017-11-30, 13:10
  • Rafał

    Wpis bardzo ciekawy i przedstawiony w bardzo przystępny sposób. W taki sposób lubię poszerzać wiedzę. ogloszeniabiznes.pl

    2017-04-24, 17:38
  • Darek

    Sporo dawka inspiracji i motywacji dla ludzi, którzy chcą się uczyć. Sam zaczynam przygodę z SEO, ale wiem już że w takiej branży potrzebne są osoby kreatywne - tak jak Ania. Oby więcej tak zaangażowanych osób. Dzięki temu też inaczej spojrzałem na content marketing :) Pozdrawiam marketing-automation.edu.pl

    2017-04-21, 09:41
  • Marta

    artykuł bardzo ciekawy i przedstawiony w bardzo przystępny sposób. W taki sposób lubię poszerzać wiedzę airductcleaning.pl

    2017-03-30, 11:33
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2016-10-25, 14:57
  • Robert

    Brawo Anka! Kolorowe szkolenia to są fajowskie momenty. farby-online.pl

    2016-10-06, 14:31
  • Justyna

    Fajne! Tak się robi content! drnazwa.pl

    2016-10-05, 16:18
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Jak zostać profesjonalnym copywriterem
Jak zostać copywriterem i pracować zdalnie

Pierwsze kroki w zawodzie copywritera bywają niezbyt przyjemne. Frustrujące może być zarówno samo poszukiwanie klientów, jak i konieczność rywalizowania z wieloma konkurentami, którzy drastycznie zaniżają stawki. Jak odnaleźć wartościowych klientów przy tak nasyconym rynku? Obszerny poradnik dla copywriterów dopiero rozpoczynających swoją karierę.

Jak skutecznie zainteresować swoich czytelników
Jak pisać, by zainteresować odbiorców?

Praca copywritera nie należy do najprostszych. Z jednej strony powinien on spełnić oczekiwania swojego klienta – firmy zlecającej konkretny tekst. Z drugiej jednak strony musi mieć przede wszystkim na uwadze oczekiwania docelowego odbiorcy. Ale w jaki sposób zainteresować czytelnika tekstem typowo reklamowym?