Bloglovin' - ulubione blogi w jednym miejscu

Bloglovin'
Bloglovin' to strona, na której można stworzyć spersonalizowany profil ułatwiający obserwowanie wybranych blogów. Dzięki temu żaden post nie umknie naszej uwadze, a każdy interesujący blog może znaleźć się w naszej prywatnej bibliotece.
Ponad 5100 portali, 4900 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Bloglovin' zyskuje w Polsce coraz większą popuarność. Jeszcze do niedawna kolorowe, spersonalizowane przyciski zachęcały czytelników do obserowania bloga przez Bloglovin'. Obecnie elegacki czarno-biały widget z logo informuje, że ten blog połączony jest z serwisem. Bloglovin' oferuje wiele ciekawych możliwości zarówno dla czytelników blogów jak i samych blogerów.

 

Jak zarejestrować się na Bloglovin'?

Strona jest bardzo przyjazna ponieważ logowanie zajmuje tylko chwilę. Od razu możemy obserwować ulubione blogi. Dostępne są dwie opcje:

  • Tradycyjne założenie profilu z  podaniem maila i utworzeniem hasła oraz aktywacją linka przychodzącego na naszą skrzynę pocztową. Dzięki temu nasz profil nie jest powiązany z kontem na Facebooku. 
  •  Szybka rejestracja za pomocą konta na Facebooku. Wystarszy być zalogowanym do profilu i kliknąć granatowy przycisk "Continue with Facebook".

 

Bloglovin' idealny dla czytelników blogów.

Co teraz? Aby rozpocząć korzystanie z Bloglovin' należy wybrać cztery blogi, by system logowania przepuścił nas dalej.
Po wybraniu blogów przechodzimy do strony głównej, która jest bardzo czytelna i nawet jeśli nie jesteśmy biegli w języku  angielskim to z pewnością sobie poradzimy.

"My Feed" oznacza aktywność i jest odpowiednikiem tablicy na Facebooku, na której ukazują się swieżo opublikowane posty z informacją o czasie jaki upłynął od publikacji. Za pomocą prostej wyszukiwarki możemy odnależć nasze ulubione blogi. Aby je obserwować wystarczy kliknąć przycisk "follow", lub "following" jeśli blog nam się znudził i chcemy przestać go obserwować.  Jeśli bloger nie połączył swojego bloga z Bloglovin' to i tak mamy możliwośc obserwacji.  Wystarczy wpisać nazwę bloga w wyszukiwarce, a ta wyszuka odpowiedniego bloga i połączy go z serwisem umożliwiając śledzenie postów.


Aby utrzymać porządek na tablicy warto oznaczać posty jako przeczytane. Pod każdym postem znajduje się przycisk "mark as a read" co oznacza, ze przeczytaliśmy post. Po kliknięciu i odświeżeniu strony widzimy tylko aktualne i nieprzeczytane posty.  Można również przywrócić status nieprzeczytanego posta na wypadek, gdybyśmy chcieli do niego wrócić później.


Jeśli ilość postów nas przygniata i nie mamy czasu by nadrobić zaległości to klikamy "Mark all as read", czyli oznacz wszystko jako przeczytane, odświeżamy i wtedy oszyszczamy swóją stronę główną


Jeśli nie sprecyzowaliśmy, które blogi chcemy obserwować  to w zakładce Find Blogs znajdziemy sugestie przygotowane na postawie baszych preferencji  w odniesieniu do wybranych przez nas czterech  blogów wybranych na początku rejestracji. Niestety nasz kraj jest dyskryminowany jeśli chodzi o filtrowanie według kraju, więc propozycje mogą pochodzić z różnych miejsc na świecie.


 

Listę wybranych przez nas blogów możemy edytować, twórzyć grupy, dodawać lub usuwać z listy. Jest to pomocne w obserwowaniu blogów według tematyki. Dzięki tej funkcji zawsze możemy sprawdzić historię interesującego bloga. Tworzenie list znacznie ułatwia poruszanie się po blogosferze bez wyszukiwania nazwy bloga w wyszukiwarce czy zapisywaniu linków.

 

Bloglovin' - promocja bloga

Skoro już znamy podstawową funkcjonalność Bloglovin' to warto spojrzeć na niego z perspektywy blogera.  Bloglovin' to przejrzysta przeglądarka postów, więc warto zarejestrować tam swojego bloga, aby nasze posty nie umykały uwadze naszych czytelników.


Korzyści z rejestracji bloga na Bloglovin'

  • Darmowa reklama - bycie poczytnym to priorytet większości blogerów. Promocja bloga to żmudna i długotrwała praca, dlaczego więc nie skorzystać z darmowego narzędzia? Jak to działa? Podstawowa funkcja jest taka, że nasz czytelnik obserwuje nas przez Bloglovin'. Pojawia się szansa, że czytelnik będzie częśniej zaglądał na naszego bloga. Dzięki temu tworzymy sieć wiernych i zaangażowanych czytelników. Druga możliwiść reklamy to sugerowanie postów. W propozycjach pojawiają się propozycję wpisów, które tematycznie nawiązują do tematyki wiodącej na profilu. Istnieje więc szansa, że post pojawi się u innych czytelników, którzy zainteresowani sią podobną tematyką. 
  • Twoi czytelnicy nie przegapią Twoich postów - linki do postów szybko giną w bałaganie, jakim większość użytkowników Facebooka ma na swoich tablicach. Tutaj wszystko jest przejrzyste i aktualne. Jeśli użytkownik Bloglovin' nie ma zaśmieconego feeda to wielce prawdopodobne, że zobaczy każdego Twojego świeżego posta. Może go od razu przeczytać, bądź odłożyć lekturę na później. Czytelnik może także wejść na Twojego bloga, a klikając w nazwę zobaczy wszystkie posty ułożone przejrzyście w formie zdjęć.
  • Sprawdzisz, który z postów jest najbardziej popularny - użytkownicy mają możliwość polubienia posta, co pozwala na obserwowanie popularności. Dzięki temu możesz wyciągać wnioski przy tworzeniu nowych treści czy tytułów.
  •  Inspiracja do tworzenia  nowych postów - niemoc twórcza? Wystarczy przeczytać kilka nowych wpisów z powiązanej tematyki. Zobaczymy jakie są nowe trendy i czym żyje blogosfera. Na pewno pomysł na nowego posta przyjdzie sam.
  •  Stworzysz własną listę blogów, powiązanych z tematyką Twojego bloga - dzięki temu będziesz mógł obserwować świeże posty, a pod najbardziej popularnymi wrzucić komentarz, który przyciągnie nowych czytelników do Twojego bloga.
  •  Sharowanie - każdy post opatrzony jest przyciskiem share, który ułatwia czytelnikom dzielenie się ciekawym postem na Facebooku, Twitterze i Pintereście, a także umożliwia wysyłkę posta w mailu.
  •  Informacja o osobach obserwujących - za każdym razem, gdy ktoś zasubskrybuje Twojego bloga otrzymasz powiadomienie. Obeserwacja subskrybentów pozwoli nam na analizę  targetu, a jeśli dodatkowo obserwujący posiada bloga możesz nawiązać z nim relacje przykładowo komentując jego teści.

 

BlogLovin - jak dodać przycisk do bloga

Aby połaczyć  bloga z platformą Bloglovin' musisz dodać przycisk do swojej strony. Do niedawna Bloglovin' oferował kilka charakterystycznych grafik, które instalowało się na blogu, aby czytelnicy mogli nas obserwować. Grafki były bardzo charakterystyczne i do dzisiaj na wielu blogach można jeszcze je spotkać. Łatwo zauważyć  charakterystyczne niebiesko-czarne logo w otoczeniu kolorowych grafik. Po zmianie designu mamy do dyspozycji stylowe, choć proste widgety.


Prześledźmy to krok po kroku proces instalacji widgetów na bloga.

  • Musisz być posiadaczem konta na Bloglovin'. Zaloguj się.
  • W prawym górnym rogu znajduje się avatar Twojego profilu. Po rozwinięciu pojawi się lista, z której wybieramy widget.
  • Po kliknięciu wyświetlą się  trzy propozycję przycisków. Dwa postawowe, z którego jeden posiada licznik followersów oraz drugi bez licznika. Trzeci to widget do mailowej subskrypcji Bloglovin'. Dzięki niemu czytelnik za każdym razem po opublikowaniu nowego posta na Twoim blogu otrzyma powiadmienie mailem.
  • Po kliknięciu Get this Widget pojawia się okno, w którym wpisujemy nazwę bloga.
  • Po wpisaniu nazwy pojawi się Twój blog. Po kliknięciu w nazwę bloga zostanie wygenerowany kod, który musisz wkleić do swojego bloga. Wklejanie kodu HTML działa na podobnych zasadach, niezależnie czy korzystasz z patformy Blogspot, Wordpress, czy też posiadasz bloga opartego o skrypt Wordpress. Wystarczy pobrany kod wkleić w widget HTML.
    • Platforma Wordpress: wejdź w Wygląd ->Widgety ->Tekst , wklej kod i zapisz. Widget został dodany do strony.
    •  Platforma Blogger: wejdź w Układ->Dodaj Gadget ->HTML/JavaScript, wklej kod, zapisz i wybierz miejsce na blogu, w którym pojawi się Widget. Sprawdź w podglącie i zaakceptuj klikając Zapisz Rozmieszczenia.

 

Zobacz teraz jak krok po kroku zainstalować przycisk Bloglovin' na blogu opartym na skrypcie Wordpress

 

1. Po rozwinięciu menu wybieramy Widgets


2. Decydujemy czy chcemy przycisk z licznikiem obserwujących czy bez i klikamy Get this widget

 

3. Po kliknięciu pojawia się ramka z miejsce na wpisanie bloga. Wpisujemy nazwę lub pełen adres bloga.


 

4. Po wpisaniu nazwy klikamy w naszego bloga wyświetlają się propozycję blogów. Warto od razu wpisać pełen adres lub wkleić link, aby nie było wątpliwości, że dany blog należy do nas.

5. Bo kliknięciu w wybrany post pojawia nam sie ramka z kodem HTML, który należy skopiować i wkleić w odpowiednim miejscu na blogu.

6. Kopiujemy link i logujemy się do bloga. W menu bocznym kolejno klikamy Wygląd, a następnie przechodzimy do zakładki Widgety.

Źródło: www.wordpress.org

7. Po pojawieniu się propozycji widgetów, wybieramy Dowolny tekst lub kod HTML. Po prawej stronie pojawiają się ramki. W tytule wpisujemy zawołanie zachęcające do obserwacji, a w ramkę niżej wklejamy kod wygenerowany dla naszej strony na Bloglovin'.

8. Po zapisaniu zmian na naszym blogu w prawym dolnym rogu powinien pojawić się przycisk przekierwoujący do Bloglovin'.


9. Po kliknięciu w przycisk zostaniemy przeniesieni na nasz profil na Bloglovin', który zawiera nazwę naszego bloga, link oraz miniaturki postów.

 

Z ciekawostek warto zaznaczyć, że Bloglovin' posiada funkcję Blog Analytics, która pozwala na analizę statystyk naszych postów. Za pomocą tej funkcji można rownież publikować posty na Facebooku i Twitterze, co pewnie dla wielu blogerów będzie sporym ułatwieniem.

Bloglovin' to użyteczne narzędzie, które pozwala być na bieżąco z naszymi ulubionymi blogami. Teraz codzienna "prasówka" jest o wiele przyjemniejsza, ponieważ nie tracimy czasu na zapamiętywanie adresów czy wyszukiwanie blogów w wyszukiwarce. Bloglovin' umożliwia obserwację blogosfery nie tylko czytelnikom, ale także innym blogerom, którzy chcą być na bieżąco z wydarzeniami ze świata blogosfery. Warto więc poświęcić kilka minut na połączenie naszego bloga z Bloglovin' by cieszyć się domową biblioteką.

 

Autor: Dorota Gryglak

 

 

Wasze komentarze (9)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Marcin

    Bardzo dobra strona, dziękuje za polecenie

    skupmonet.pl

    2017-02-15, 22:54
  • MajkaM

    Podoba mi się w Blogvin' że jest intuicyjny i łatwy w korzystaniu. myślę że dlatego zyskuje coraz większą rzeszę fanów. Faktycznie świetny sposób na promocję swojego Bloga.

    eko-projekt.com

    2017-02-10, 10:58
  • Marcin

    Przydatny serwis, sporo ułatwi, muszę go wypróbować.

    pompadobetonu.pl

    2017-02-07, 15:07
  • Irek

    Dość ciekawe rozwiązanie, sporo ułatwia

    zdrowacaloria.pl

    2017-01-19, 10:08
  • agnieszka

    Dobrze będzie mieć zapisane wszystkie blogi w jednym miejscu, a nie dodawać kolejną zakładkę do ulubionych:) Czytałam też o feedly, który działa na tej samej zasadzie, ale nie próbowałam.

    solv.pl

    2016-11-04, 12:05
  • Radek

    Po przeczytaniu artykułu dodałem tam swoją stronę, już widzę pierwsze efekty w postaci wejść z serwisu :) Bardzo dobry pomysł dla nowych jeszcze nie rozreklamowanych stron

    orilook.pl

    2016-09-14, 12:03
  • Roman

    Blogovin to fajny sposób na promocję bloga, a zwłaszcza na początku jego istnienia - w łatwy sposób można zyskać czytelników :)

    semkonsultant.pl

    2016-09-13, 13:01
  • Przemek

    Dobry artykuł. Ciekawa strona, pozwoli zaoszczędzić sporo czasu na przeglądaniu blogów :) Dzięki

    kolmet-radomsko.pl

    2016-09-11, 13:38
  • Maciej

    Mam wiele ulubionych blogów, ale śledzenie wszystkich postów wydaje się niemożliwe. Nigdy nie słyszałem o Bloglovin', ale na pewno wypróbuję. Dzięki za ciekawy artykuł!

    kredyty-kolobrzeg.pl

    2016-09-09, 14:08
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?