Kim jest Influencer? Po zasięgach i charyzmie ich poznacie

Skutecznie wpływają na opinię innych, a ich pozytywna rekomendacja często warta jest więcej niż wysokobudżetowa kampania reklamowa. Influencerzy umiejętnie budują wokół siebie grupę lojalnych odbiorców, z którymi łączą ich silne relacje i zainteresowania. To dzięki tym cechom coraz szerzej rozpychają się łokciami w świecie reklamy i marketingu.
Ponad 4400 portali, 4100 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Kim jest influencer?

Influencerem możemy w skrócie określić osobę wpływową, mającą możliwość wpływu na decyzję czy opinię innych. Takie zdefiniowanie influencera jest jednak nieco kłopotliwe. W praktyce bowiem każdy z nas posiada możliwość wpływania na decyzje innej osoby. W znacznie szerszym kontekście influencer już nie tylko wpływa, ale także posiada trwałe relacje z masowymi odbiorcami, którzy bardzo silnie się z nim utożsamiają. Wyrażonym przez siebie zdaniem potrafi umiejętnie oddziaływać na opinie skupionej wokół swojej osoby społeczności. Zamiennie możemy określać taką osobę przywódcą bądź liderem opinii. Dlatego przyjmijmy, że influencerem jest najczęściej osoba, która posiada bloga, vloga, konto na Youtubie, Snapchacie lub innym portalu społecznościowym, i może swoją opinią wpłynąć na grono co najmniej kilkuset osób

Źródło: instagram.com/maffashion_official/
 

Zdecydowanie prościej wpływać będzie na opinię naszych odbiorców, gdy postrzegani jesteśmy jako eksperci w danej dziedzinie. Inną kategorię Influencerów tworzą również osoby publiczne - politycy, sportowcy, dziennikarze czy po prostu celebryci. Ich strefa wpływu sięga najczęściej znacznie dalej niż blogera czy osoby prowadzącego vloga w serwisie YouTube. Gdzie natkniemy się na infuencerów w Internecie? Praktycznie w każdych mediach społecznościowych, zaczynając od najpopularniejszego Facebooka, tradycyjnego bloga, Twittera czy na zdobywającym coraz większą rzeszę fanów Snapchata.
 

Sylwetki polskich influencerów

Krzysztof Gonciarz. Zaczynał w końcówce lat 90. pisząc o grach komputerowych. Od kilku lat umieszcza filmiki w internecie. Popularny twórca „Zapytaj Beczkę”, prowadzi wykłady na uczelniach, programy komediowe, pisze i wydaje książki, uruchomił agencję zajmującą się współpracą influencerów z markami. Jego filmiki oglądano ponad 100 milionów razy, a wszystkie kanały mają około miliona subskrybentów na YouTube.

Źródło: instagram.com/kgonciarz/
 

Tomasz Tomczyk, znany jako „Kominek” oraz Jason Hunt. Bardzo popularny, a co za tym idzie, wpływowy influencer w polskiej blogosferze. Publikuje o tematach medialnych i lifestylu. Jego blogi notowały miliony odsłon i tysiące komentarzy w każdym miesiącu. Brał udział w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych dla wielu światowych marek.  Prowadzi wykłady i szkolenia z PR i reklamy w blogosferze. Autor książki „Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj”. Teraz tworzy pod adresem jasonhunt.pl.

Źródło: instagram.com/jasonhunt.media/

 

Ewa Chodakowska, nazywana „trenerką wszystkich Polaków”. Instruktorka fitness, trenerka personalna, autorka wielu książek, w których propaguje zdrowy styl życia i aktywność fizyczną. Największą popularność przyniosły Chodakowskiej filmy treningowe na których prezentuje mordercze ćwiczenia. Regularnie gości w telewizjach śniadaniowych i kolorowych magazynach, a jej facebookowy profil polubiły blisko dwa miliony ludzi.


 

Źródło: instagram.com/chodakowskaewa/

 

Grzegorz Marczak. Założyciel istniejącego od dekady serwisu technologicznego w polskim internecie - AntyWeb.pl, w którym pełni również funkcję redaktora naczelnego. Zrezygnował z pracy na etacie, aby całkowicie poświęcić się rozwojowi serwisu. Odniósł sukces prowadząc serwis pytamy.pl, który został później sprzedany. Jego konto na Twitterze obserwuje ponad 100 tys. followersów.


 

Źródło: instagram.com/hazan/

 


Kamil Pawelski, znany szerzej jako Ekskluzywny Menel. Jak mówi sam o sobie, decyzję o założeniu bloga podjął w 2013 roku i była jedną z lepszych w jego życia. On sam nigdy nie spodziewał się, że blogowanie może być tak fajną przygodą, a moda przestaje być tylko domeną kobiet i może być jak najbardziej męska. Dziś blog nie służy mu tylko do wyrażania opinii o stylizacjach czy dodatkach, ale również o własnych wyborach. Jego profil na faceboooku śledzi ponad 140 tys. ludzi.


 

Źródło: instagram.com/ekskluzywny_menel/

 

Julia Kuczyńska, kojarzona jako Maffashion. Od siedmiu lat prowadzi bloga internetowego poświęconego modzie. Jako jedyna Polka dotarła do pierwszego miejsca na międzynarodowej stronie poświęconej modzie lookbook.nu. Zdjęcia prezentowanych przez nią stylizacji pojawiły się w wielu magazynach branżowych. Jej konto na Instagramie obserwuje blisko 800 tys. osób.

Źródło: instagram.com/maffashion_official/


Jak zostać influencerem?

To tylko kilka przykładów najpopularniejszych influencerów, którzy wzorowo definiują to pojęcie. Początkujący liderzy opinii, aby w przyszłości móc pochwalić się tak mocną pozycją na rynku, muszą pamiętać o kilku bardzo istotnych sprawach. Influencer musi publikować treści i być aktywny w mediach społecznościowych, gdzie przede wszystkim buduje swoją markę. Wpływowy lider musi być na bieżąco z newsami z branży, a ponadto chętnie dzielić się swoją opinią, wiedzą czy doświadczeniem. Nie zaszkodzi również aktywnie uczestniczyć w branżowych konferencjach i spotkaniach. Jeśli sumiennie stosować będzie się do tych zaleceń szybko stanie się cenionym Influencerem.


Zasięgi influencerów. Jak je mierzyć?

Zasięg mówi nam o tym do ilu użytkowników dotarła oraz ile razy została wyświetlona treść. Im popularniejszy influencer, tym zasięg będzie większy. Aby dokładnie go ocenić, będziemy potrzebować narzędzi. Jednym z bardziej popularnych jest Sotrender lub NapoleonCat. Zasięg osiągany przez blogera będzie również zależny od tego jak bardzo treści przez niego publikowane będą angażować jego społeczność. Do szacunkowej oceny zasięgu influencera wystarczą nam takie informacja jak liczba fanów strony (Facebook), obserwujących profil (Twitter), subskrybentów kanału (YouTube) oraz ilość odsłon i unikalnych użytkowników na stronie internetowej czy blogu (Google Analytics). Coraz częściej Influencerzy sami chwalą się swoimi zasięgami. Dla przykładu zasięg „Kominka”, to pół miliona odsłon i 150 tys. unikalnych użytkowników na blogu w skali miesiąca, 61 tysięcy obserwujących fanpage, 18 tysięcy na Instagram, 17 tysięcy na profilu prywatnym i kilka tysięcy na Snapchat.

 

Zostań Influencerem!

Osobom dopiero budującym swoją pozycję w blogosferze bardzo trudno będzie osiągnąć takie zasięgi z dnia na dzień. Początkujący Influencerzy na starcie swojego blogowania powinni skupić się na regularnych wpisach na swojej stronie internetowej czy publikacji filmików na vlogu. Z pewnością wraz z poniesionymi nakładami pracy zasięg bloga czy kanałów w social media stale będzie rósł. Przy odrobienie szczęścia każdy ma szansę zaistnieć w blogosferze i zostać Influencerem!

Autor: Bartłomiej Kawalec

Wasze komentarze (12)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • nieszka

    tera Flu ;)

    2018-04-06, 06:54
  • pps

    @Laktor masz racje. powiem wiecej tam gdzie pojawiaja sie pieniadze tam konczy sie szczerosc, niezaleznosc. zyjemy w takich czasach ze kreuje sie taki trend ktory ma nam wmawiac ze to jest dobre dla nas i musimy to miec. pamietajcie glupcami zawsze latwiej sie manipuluje

    2018-03-10, 10:01
  • Maciek

    Dzięki , za info wreszcie musiałem sprawdzić kto to jest :) bo coraz więcej o tej grupie pisze się tu i tam . pl.next-jobs24.com

    2018-02-15, 21:39
  • Laktor

    czytając to wszystko dokładnie dochodzę do jednego wniosku, influencer jest zwykłym manipulatorem. bo czym innym jest możliwość wpływania na zdanie, opinię i punkt widzenia innych ludzi jak nie manipulacją? więc po kiego grzyba tworzyć określenia skoro takowe już istnieją i mają się bardzo dobrze w polskim słownictwie?

    2018-01-25, 19:34
  • Marta

    Jedyna osoba którą kojarzę to Chodakowska, bo jest wszędzie. A reszta... nie rozumiem jak ktoś, całkowicie nam obcy może mieć tak wielki wpływ na drugiego człowieka jaki tu opisujecie. To kolejna choroba cywilizacyjna, na która pewnie szybko lekarstwa się nie znajdzie. Poza tym, dlaczego ludzi tak bardzo obchodzi zdanie i życie innych? Nie mają swojego? Zainteresowało mnie samo słowo "Influencer" stąd zainteresowanie tym artykułem.

    2018-01-16, 09:31
  • wu42

    "Jak zostać influecnerem?" (błąd)
    Odp. należy urodzić się in Fluecnerem!
    Naucz sie co to za czerwony wężyk pod słowem zanim naciśniesz 'publisz', dobre?

    2018-01-13, 01:57
  • Aleksandra Niedzielska

    Dzięki, bardzo ciekawy artykuł. Gdzieś tam już wcześniej czytałam o infulencerach, ale zupełnie pobieżnie i nawet specjalnie mnie temat nie zaciekawił, ale dziś słówko znów się powtórzyło i w google wskazało mi Was jako wynik :) Thx, wiedza uzupełniona aleksandraniedzielska.pl

    2017-11-09, 19:07
  • Bździągwa

    Szczerze mówiąc średnio mnie interesuje co o czymś myślą jakieś pseudogwiazdy, nie są one dla mnie żadnym autorytetem i na pewno nie wywierają na mnie wpływu. Jeśli ktoś próbuje narzucać mi swoją opinię przeważnie ma to odwrotny skutek i działa jak antyreklama. Ci wszyscy blogerzy, aktorzy, celebryci działają na mnie jak płachta na byka, są wręcz antyreklamą. Lubię słuchać siebie i podejmuję decyzję takie jakie są dla mnie wygodne. Nie lubię, gdy mówi się, że mają oni jakiś wpływ. Tak Wam się tylko wydaje.

    2017-05-04, 12:08
  • ciekawa

    Czy warto skupić się np. tylko na instagramie? Tylko tam budowac swoją pozyzcję, ewentulanie dodac jeszcze fb

    2017-04-15, 19:16
  • Poirytowany

    Influ co? Zashake'owal wam somebody zbyt bardzo head'ami? Za dużo patrzenia w srajfony i zgapiania pomysłów zza dużej wody, wstyd i żenada wymyślania takich słów a tym bardziej powielania...."wielkie" małe ludziki.

    2017-01-25, 00:41
  • Adam

    Zgodzę się całkowicie - jak ktoś trafił dobry moment to miał dużo łatwiejszy start, co nie znaczy, że dzisiaj nie da się wyrobić sobie marki influencera. g2-sklepy.pl

    2016-12-21, 15:06
  • Szczepan

    to chyba nie takie proste... ci, co zaczeli lata temu mieli łatwiej, teraz się wybić... drewno-schody-projekt.pl

    2016-12-08, 17:29
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?