Kim jest Influencer? Po zasięgach i charyzmie ich poznacie

Skutecznie wpływają na opinię innych, a ich pozytywna rekomendacja często warta jest więcej niż wysokobudżetowa kampania reklamowa. Influencerzy umiejętnie budują wokół siebie grupę lojalnych odbiorców, z którymi łączą ich silne relacje i zainteresowania. To dzięki tym cechom coraz szerzej rozpychają się łokciami w świecie reklamy i marketingu.
Dwudniowe szkolenie SEO & CM w Warszawie 20-21.11. 2019 w cenie 876 zł
Zapisz się

Kim jest influencer?

Influencerem możemy w skrócie określić osobę wpływową, mającą możliwość wpływu na decyzję czy opinię innych. Takie zdefiniowanie influencera jest jednak nieco kłopotliwe. W praktyce bowiem każdy z nas posiada możliwość wpływania na decyzje innej osoby. W znacznie szerszym kontekście influencer już nie tylko wpływa, ale także posiada trwałe relacje z masowymi odbiorcami, którzy bardzo silnie się z nim utożsamiają. Wyrażonym przez siebie zdaniem potrafi umiejętnie oddziaływać na opinie skupionej wokół swojej osoby społeczności. Zamiennie możemy określać taką osobę przywódcą bądź liderem opinii. Dlatego przyjmijmy, że influencerem jest najczęściej osoba, która posiada bloga, vloga, konto na Youtubie, Snapchacie lub innym portalu społecznościowym, i może swoją opinią wpłynąć na grono co najmniej kilkuset osób

Źródło: instagram.com/maffashion_official/
 

Zdecydowanie prościej wpływać będzie na opinię naszych odbiorców, gdy postrzegani jesteśmy jako eksperci w danej dziedzinie. Inną kategorię Influencerów tworzą również osoby publiczne - politycy, sportowcy, dziennikarze czy po prostu celebryci. Ich strefa wpływu sięga najczęściej znacznie dalej niż blogera czy osoby prowadzącego vloga w serwisie YouTube. Gdzie natkniemy się na infuencerów w Internecie? Praktycznie w każdych mediach społecznościowych, zaczynając od najpopularniejszego Facebooka, tradycyjnego bloga, Twittera czy na zdobywającym coraz większą rzeszę fanów Snapchata.
 

Sylwetki polskich influencerów

Krzysztof Gonciarz. Zaczynał w końcówce lat 90. pisząc o grach komputerowych. Od kilku lat umieszcza filmiki w internecie. Popularny twórca „Zapytaj Beczkę”, prowadzi wykłady na uczelniach, programy komediowe, pisze i wydaje książki, uruchomił agencję zajmującą się współpracą influencerów z markami. Jego filmiki oglądano ponad 100 milionów razy, a wszystkie kanały mają około miliona subskrybentów na YouTube.

Źródło: instagram.com/kgonciarz/
 

Tomasz Tomczyk, znany jako „Kominek” oraz Jason Hunt. Bardzo popularny, a co za tym idzie, wpływowy influencer w polskiej blogosferze. Publikuje o tematach medialnych i lifestylu. Jego blogi notowały miliony odsłon i tysiące komentarzy w każdym miesiącu. Brał udział w tworzeniu i realizacji kampanii reklamowych dla wielu światowych marek.  Prowadzi wykłady i szkolenia z PR i reklamy w blogosferze. Autor książki „Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj”. Teraz tworzy pod adresem jasonhunt.pl.

Źródło: instagram.com/jasonhunt.media/

 

Ewa Chodakowska, nazywana „trenerką wszystkich Polaków”. Instruktorka fitness, trenerka personalna, autorka wielu książek, w których propaguje zdrowy styl życia i aktywność fizyczną. Największą popularność przyniosły Chodakowskiej filmy treningowe na których prezentuje mordercze ćwiczenia. Regularnie gości w telewizjach śniadaniowych i kolorowych magazynach, a jej facebookowy profil polubiły blisko dwa miliony ludzi.


 

Źródło: instagram.com/chodakowskaewa/

 

Grzegorz Marczak. Założyciel istniejącego od dekady serwisu technologicznego w polskim internecie - AntyWeb.pl, w którym pełni również funkcję redaktora naczelnego. Zrezygnował z pracy na etacie, aby całkowicie poświęcić się rozwojowi serwisu. Odniósł sukces prowadząc serwis pytamy.pl, który został później sprzedany. Jego konto na Twitterze obserwuje ponad 100 tys. followersów.


 

Źródło: instagram.com/hazan/

 


Kamil Pawelski, znany szerzej jako Ekskluzywny Menel. Jak mówi sam o sobie, decyzję o założeniu bloga podjął w 2013 roku i była jedną z lepszych w jego życia. On sam nigdy nie spodziewał się, że blogowanie może być tak fajną przygodą, a moda przestaje być tylko domeną kobiet i może być jak najbardziej męska. Dziś blog nie służy mu tylko do wyrażania opinii o stylizacjach czy dodatkach, ale również o własnych wyborach. Jego profil na faceboooku śledzi ponad 140 tys. ludzi.


 

Źródło: instagram.com/ekskluzywny_menel/

 

Julia Kuczyńska, kojarzona jako Maffashion. Od siedmiu lat prowadzi bloga internetowego poświęconego modzie. Jako jedyna Polka dotarła do pierwszego miejsca na międzynarodowej stronie poświęconej modzie lookbook.nu. Zdjęcia prezentowanych przez nią stylizacji pojawiły się w wielu magazynach branżowych. Jej konto na Instagramie obserwuje blisko 800 tys. osób.

Źródło: instagram.com/maffashion_official/


Jak zostać influencerem?

To tylko kilka przykładów najpopularniejszych influencerów, którzy wzorowo definiują to pojęcie. Początkujący liderzy opinii, aby w przyszłości móc pochwalić się tak mocną pozycją na rynku, muszą pamiętać o kilku bardzo istotnych sprawach. Influencer musi publikować treści i być aktywny w mediach społecznościowych, gdzie przede wszystkim buduje swoją markę. Wpływowy lider musi być na bieżąco z newsami z branży, a ponadto chętnie dzielić się swoją opinią, wiedzą czy doświadczeniem. Nie zaszkodzi również aktywnie uczestniczyć w branżowych konferencjach i spotkaniach. Jeśli sumiennie stosować będzie się do tych zaleceń szybko stanie się cenionym Influencerem.


Zasięgi influencerów. Jak je mierzyć?

Zasięg mówi nam o tym do ilu użytkowników dotarła oraz ile razy została wyświetlona treść. Im popularniejszy influencer, tym zasięg będzie większy. Aby dokładnie go ocenić, będziemy potrzebować narzędzi. Jednym z bardziej popularnych jest Sotrender lub NapoleonCat. Zasięg osiągany przez blogera będzie również zależny od tego jak bardzo treści przez niego publikowane będą angażować jego społeczność. Do szacunkowej oceny zasięgu influencera wystarczą nam takie informacja jak liczba fanów strony (Facebook), obserwujących profil (Twitter), subskrybentów kanału (YouTube) oraz ilość odsłon i unikalnych użytkowników na stronie internetowej czy blogu (Google Analytics). Coraz częściej Influencerzy sami chwalą się swoimi zasięgami. Dla przykładu zasięg „Kominka”, to pół miliona odsłon i 150 tys. unikalnych użytkowników na blogu w skali miesiąca, 61 tysięcy obserwujących fanpage, 18 tysięcy na Instagram, 17 tysięcy na profilu prywatnym i kilka tysięcy na Snapchat.

 

Zostań Influencerem!

Osobom dopiero budującym swoją pozycję w blogosferze bardzo trudno będzie osiągnąć takie zasięgi z dnia na dzień. Początkujący Influencerzy na starcie swojego blogowania powinni skupić się na regularnych wpisach na swojej stronie internetowej czy publikacji filmików na vlogu. Z pewnością wraz z poniesionymi nakładami pracy zasięg bloga czy kanałów w social media stale będzie rósł. Przy odrobienie szczęścia każdy ma szansę zaistnieć w blogosferze i zostać Influencerem!

Autor: Bartłomiej Kawalec

Wasze komentarze (39)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Stare Oko 47 ;)

    Szanowni Państwo,
    z dużym niesmakiem i zażenowaniem przeczytałem niektóre wypowiedzi "międzypokoleniowej" dyskusji, która jest efektem ubocznym całkiem, moim zdaniem, ciekawego artykułu. Ze swojej strony dodam, że trafiłem tutaj zupełnie przypadkowo poszukując, prawdopodobnie jak część z Państwa, znaczenia słowa "Influencer". Dodam również, że dopiero przed kilkunastoma minutami pierwszy raz spotkałem się z nazwą Whitepress i przyznam, że strona wzbudziła moje pozytywne zainteresowanie przez co będę zaglądał tu na pewno częściej. Przejdźmy jednak do meritum. Spotkaliśmy się wszyscy jako całkowicie obce sobie osoby, nie podając nawet prawdziwego imienia o nazwisku nie wspomnę, mające prawdopodobnie jako cel zapoznanie się z treścią przedmiotowego artykułu. Nagle jedna z osób, może w przypływie zbyt dużych emocji lub gorszego dla niej dnia, wypowiada się w sposób mało elegancki o pokoleniu pozostającym dla niej w czasach "dalece odległych" i rodzi to od razu falę nieprzychylnych, wręcz aroganckich, porównań i opinii o pokoleniu "młodym" i "starym". Ze swojej strony powiem tak: mam obecnie 47 lat, dla dzisiejszych dwudziestolatków jestem już "starym gościem", a dla sześćdziesięciolatków "młodym gościem". Taka jest kolej życia i należy taką kolej zaakceptować. Nie daje to jednak ani mi ani nikomu prawa, abyśmy wzajemnie się obrażali lub wiecznie pouczali. My jako starsze pokolenie tym bardziej powinniśmy wiedzieć jak wygląda świat zmian widziany okiem kilkunastoletniego człowieka, wszak już ten etap mamy za sobą. Młode pokolenie musi jeszcze trochę poczekać aby spojrzeć na sprawy z naszej perspektywy. Jednak zazdroszczę "młodym" możliwości jakie daje im dzisiejszy świat. Zagrożenia pomijam ponieważ one istnieją w każdym pokoleniu a wiedza o nich jest uzależniona od samoświadomości. Każda zmiana pokoleniowa, czy to na rynku pracy, technologii, gospodarki, geopolitykii generuje dla pewnych grup również dyskomfort. Ważnym jest, abyśmy w tym wszystkim nie pogubili empatii, odruchów ludzkich i równowagi. Świat idzie do przodu i oby tak zostało. Życie jest wygodniejsze, przyjemniejsze i stawia przed nami nowe wyzwania. To "młode" pokolenie pełne entuzjazmu, chęci, pomysłów, pracowitości rysuje dzisiaj przyszłość. Starsi mogą młodym w wielu rzeczach pomóc np. poprzez wskazanie własnych potrzeb, które mogą pobudzać kreatywność, rynek itp., ale nie poprzez ciągłe negacje, porównania do dawnych czasów i wręcz narzucanie. Bo czego "młodzi" mogą dzisiaj "starym" zazdrościć, no czego? Kolejek w sklepach za podstawowymi, reglamentowanymi artykułami zapewniającymi minimum egzystencji? Dzisiaj "młodzi" nazwali by taką sytuację obdarciem z ludzkiej godności. Mają nam zazdrościć dwóch programów w telewizji, wyjazdów na wakacje do Demo Ludów z paszportem i książeczką walutową ( niezorientowanym oszczędzę wyjaśniania tej patologicznej sytuacji) ? Może już nadszedł lub nadchodzi wreszcie czas, kiedy trzeba zaakceptować konieczność ciągłego rozwoju a jednocześnie zaakceptować fakt, że nic nie trwa wiecznie. Zmieniają się potrzeby, systemy jakości, wymagania itp. Jeżeli ktoś uważa, że "młodzi" są źli bo mają swój pogląd na swoje życie, że wszelkie zło tkwi w internecie, że tylko poprzez ciężką pracę można coś w życiu osiągnąć to pozwólmy tkwić takiej osobie w tym jej toku myślenia, a my róbmy swoje i budujmy, uczmy się, korzystajmy mądrze z tego co nowe, łatwiejsze, dające więcej rozwiązań i możliwości. Gdyż często nowe lub nowsze powoduje, że życie staje się przyjemniejsze. A w życiu przecież o przyjemność i radość chodzi :) Pozdrawiam i życzę wszystkim wszystkiego dobrego :)

    2019-09-28, 23:44
  • Małgorzata

    Z tych wszystkich osób słyszałam i znam z widzenia (internetowego) tylko Panią Chodakowską... Dziwne... Może ja - mając 40 na karku nie wpisuję się już w pewne dzisiejsze trendy?

    2019-08-09, 14:22
  • Senior

    Współczesne nieroby

    2019-07-09, 07:49
  • HKopernik

    dawniej za czasów I i II wojny światowej to był prestidigitator czyli zwykły oszust wykorzystujący głupotę plebsu

    2019-07-03, 16:10
  • Woziwoda

    Tak, widzę popełniony przeze mnie błąd ortograficzny; nie dam rady przeedytować.

    2019-07-02, 18:38
  • Woziwoda

    Aż sobie zacytuję całość wpisu niejakiego/niejakiej "młodego oka" bo takie nagromadzenie zwykłej głupoty lub ignorancji w jednym miejscu nieczęsto się zdaża;

    > Widzę, ze większość komentarzy tutaj piszą sami starsi ludzie, będący pesymistami. Otóż moi drodzy, trzeba być przynajmniej realista. Świat nie stoi w miejscu, rozwija się, poziom cywilizacji i technologii cały czas się podnosi i bynajmniej nie jest to wina młodych ludzi. My po prostu umiemy przystosować się do warunków jakie panują w dzisiejszym świecie. Wy jak widac nie. Skoro mamy technologie to ja wykorzystajmy, nie cofajmy się w czasie i korzystajmy z tego, co mamy.

    Czyli infantylny dzieciak, który nie zauważył, że są ważniejsze i ciekawsze rzeczy niż kretyńskie, namolne próby autoreklamy poprzez media, bo w normalnej dyskusji na żywo z drugim człowiekiem sobie nie radzi (bo jeszcze mu przerwie słowotok, w którym co drugim słowem jest "ja") informuje świat, że są technologie (bo świat nie wie) i infantylizm to nie cofanie się w czasie. Dobre.

    > A skoro mowa o tym, ze społeczeństwo zmierza w kierunku nieistniejącego świata, to co Państwo robią w Internecie?

    No proszę, infantylna mądrala pyta mnie, co ja robię w internecie? A co, to jakaś Twoja własność, Ty jesteś uprawniona do zadawania takich (no kretyńskich przecież) pytań?

    > Mało tego, wyobraźcie sobie, ze my, młodzi ludzie, także mamy problemy i trudności życiowe, wiec wiemy, czym są. To chyba dość oczywiste, ze chcąc sprzedać produkt nie będę się na jego temat wypowiadała płacząc, bo np moi rodzice się rozwodzą. To jest marketing moi drodzy. Czy wy chcielibyście, żeby miliony ludzi patrzyło na was jak przeżywacie ciężkie chwile?

    Bełkot, którego nie można skomentować bo kto normalny odnosiłby się do takiego idiotyzmu. Tak infantylny bohaterze, tylko Wy wiecie o swoich kłopotach, nikt wiecej. A szczególnie ci, którzy swoje kłopoty w Twoim wieku przeżyli bez jęczenia i chwalenia się w mediach.

    > wiec skąd do cholery możecie wiedziec, czy ta konkretna osoba ma problemy czy nie.

    Bełkotu ciąg dalszy.

    > A język, moi drodzy, nie stoi, on biegnie, zmienia się pod wpływem innych języków, poczytajcie sobie ile slow wcale nie sa polskie, a myśleliście, ze są.

    A to coś, co przyciąga moją uwagę. Rzeczą powszechnie wiadomą jest ewolucja języka codziennego. Tylko bełkotliwi "odkrywcy" tych zmian nie zadają sobie cienia trudu aby dbać o poprawną polszczyznę. Ze zwykłego śmierdzącego lenistwa kaleczą język ojczysty przy każdej okazji i jeszcze mają czelność pouczać tych, którym chciało się nauczyć, używać i nie rozmieniać się na tanie prostytutki językowe. Tak znajomość polszczyzny to element współczesnego patriotyzmu, którym sobie tak często dzisiaj wyciera gębę młode polskie neonaziolstwo. I niestety niemała ilość infantylnych młodych oczu pouczających starszych jak żyć i jak działa świat.

    > W końcu co ogladalibyscie w telewizji?

    Przepraszam, to najbardziej kretyńska część wypowiedzi. Co oglądałbym w telewizji, gdyby nie było tam idiotów nie potrafiących mówić po polsku, nie potrafiących słuchać rozmówcy, powtarzających stereotypy najgłupszych celebrytów i zakłamanych polityków?! Do cholery, oglądałbym normalną telewizję! Ale tu zdaje się zabrnąłem, już od wielu lat młode oko ma raczej nikłe szanse zobaczenia czym jest normalna telewizja.

    > a młodzież nie jest ograniczona, ani upośledzona mentalnie, jak już pisałam, mamy mózgi i umiemy nimi myśleć, tylko wy sądzicie, ze jest inaczej.

    Jest DOKŁADNIE na odwrót; infantylni celebryci i ich bezmyślni adoratorzy każdego dnia, w wielu wypowiedziach udowadniają, że coś z tym upośledzeniem jest na rzeczy.

    > Kto sie połapie, jego plus, kto nie, jego strata, zajmijcie się czubkiem swojego nosa.

    Najwspanialsza puenta poprzedniego bełkotu. Kobieto, czy Ty w ogóle masz pojęcie co piszesz? Chcesz być rozumiana i apelujesz o zajmowanie się przez polemistę czubkiem jego nosa? Wiesz w ogóle o co chodzi w tym powiedzeniu? Wyjdź z mentalnego przedszkola, popatrz na innych, których nie jara kretyńskie samouwielbienie pustych celebrytów! {Od razu wyjaśniam, że nie wszystkie osoby zajmujące się z pasją popularyzowaniem swoich zainteresowań w mediach to tępi celebryci. Są mądrzy ludzie potrafiący zainteresować tysiące ludzi bez namolnego reklamowania swojego ego. I normalna polszczyzna też nie jest dla nich wyzwaniem, jest normalna codziennością]

    2019-07-02, 18:36
  • Seb

    z powyszych osob znam tylko Chodakowska

    2019-06-15, 01:12
  • WEX

    szczesliwie nie śledzę żadnego z powyższych... może nie jestem barankiem do prowadzenia za mordkę w owczym pędzie

    2019-06-13, 14:57
  • Młode Oko 2

    Ja także należę do pokolenia młodych ludzi, mam niespełna 25 lat. Jednak to co się dzieje jest dla mnie straszne i rozumiem wiele z opinii starszego pokolenia. Świat się rozwija, nie zatrzymamy tego, ale rozwija się w złym kierunku i nie chodzi mi tutaj bynajmniej o postęp technologiczny. Wiadomym jest, że coraz więcej rzeczy dzieje się poprzez internet, wszystko zaczyna być "e-" i właściwie niedługo nie będziemy musieli wychodzić z domu, aby cokolwiek załatwić. Ma to swoje plusy i minusy, ale ja nie o tym...Cóż młodzi ludzie umieją się do tego przystosować szybciej, ale to wynika tylko z faktu, że po prostu już się w takim pokoleniu rodzą! Od małego dostają do łapy smartfona czy tableta, więc nie mają takich trudności jak osoby starsze. Co do argumentu, że rzekomo młodzi ludzie nie kupują od razu tego co ktoś im wciska czy sprzedaje, to tutaj nie ma podziału na wiek. To już kwestia tego czy ktoś jest naiwny, a tyle samo mamy ludzi naiwnych młodych jak i starych. Problemy ma każdy, każdy różne, ale nie można mówić, że młodzi ich nie mają...Po prostu jakoś tak, mam wrażenie gorzej sobie z nimi radzą? Mamy wrażenie, że problemy małej wagi często urastają w ich oczach do niemal katastrof. Brakuje nam twardego wychowania, umiejętności radzenia sobie ze stresem i problemami. Ciężka praca jaką kiedyś wykonywali nasi dziadkowie uczyła wielu rzeczy, wyrabiała te cechy charakteru, które u nas obecnie są na wyginięciu. Bo teraz wystarczy chwycić smartfona i zrobić zdjęcie śniadaniu i za to dostajemy kaskę...Albo nagrywamy jakieś patologiczne filmiki robiąc z siebie pośmiewisko...a najczęściej oczywiście po prostu się sprzedajemy...Całe to "odstrzeliwanie się" cóż często przeistacza się po prostu w "sprzedawanie się". Sprzedajemy swoją prywatność, swoje ciało. Celebryta jest i będzie dla mnie nikim. Bycie sławnym z tego, bo się JEST obecnym w sieci, na salonach nic dla mnie nie znaczy. Gardzę takimi ludźmi i współczuję wszystkim, którzy są uzależnieni od śledzenia czyichś celebryckich żyć! I nie interesuje mnie tutaj ich wykształcenie czy zawód, chyba nikt nie sądzi, że są tam tylko ludzie po podstawówkach. To co sobą reprezentują jest po prostu bez wartości, nic nie wnosi, nie daje przykładu. Oczywistym jest też to, że tworząc reklamę pokazujemy się od jak najlepszej strony, ale co innego dobry ubiór i makijaż, a co innego świecenie dupskiem, wulgarność i sztuczność. Czy wy naprawdę nie widzicie, młodzi ludzie, że obracacie się w plastikowym świecie i za jakiś czas obudzicie się z przysłowiową ręką w nocniku? I to z wielu powodów? Jak ktoś ma kompleksy to wszystko można zmienić naturalnie od tego jest nie lekarz i kosmetyki, a dieta i zdrowy styl życia! Od tego jest też akceptacja samego siebie z czym aktualnie jest bardzo ciężko u młodzieży. Wszystko chcemy z miejsca poprawiać, udoskonalać, maskować. Młodzi ludzie są tak paskudni tym swoim stylem bycia, tak słabi...puści w środku....nie wiadomo czy współczuć czy się śmiać.... I te ich obronne komentarze... Ludzie przestali doceniać i cieszyć się małymi rzeczami, jak jest fajna chwila z dzieckiem, psem albo wyszła tęcza, to zamiast się nią nacieszyć - myślą tylko o tym, żeby jak najszybciej wysłać to w sieć. I o to tutaj chodzi MŁODE OKO, właśnie o to, że nie ważne kto jakie ma zdanie na temat celebrytów czy osób znanych w sieci czy kogo tam jeszcze. Nie ważne jakie zdanie mamy na temat postępującej technologii, tutaj chodzi o to CO TO Z NAMI UCZYNIŁO. Z naszą mentalnością i CHARAKTEREM. A uwierz mi, nie umiesz spojrzeć na to z boku i tylko bronisz swojego stanowiska, bo jesteś uzależniona od tego brudnego, bezwartościowego światka. Aj tam ludziska, szkoda pisać generalnie, bo aż się odechciewa wszystkiego jak się pomyśli co człowiek wyczynia. Ale odejście od życia zgodnego z naturą jeszcze się upomni o swoje....Bez wyjątku. W każdym z osobna i u nas wszystkich razem. Tak będzie. i obyście zrozumieli to w porę.
    A wam wszystkim życzę wyrzucenia telewizorów, odłożenia smartfonów i zajęcia się SWOIM życiem, a nie Roberta Lewandowskiego, jego żonki czy Kasi z 2b i jej obiadem. Żegnam forever.

    2019-06-04, 10:23
  • MŁODE OKO

    Widzę, ze większość komentarzy tutaj piszą sami starsi ludzie, będący pesymistami. Otóż moi drodzy, trzeba być przynajmniej realista. Świat nie stoi w miejscu, rozwija się, poziom cywilizacji i technologii cały czas się podnosi i bynajmniej nie jest to wina młodych ludzi. My po prostu umiemy przystosować się do warunków jakie panują w dzisiejszym świecie. Wy jak widac nie. Skoro mamy technologie to ja wykorzystajmy, nie cofajmy się w czasie i korzystajmy z tego, co mamy. To chyba oczywiste, ze skoro many media to reklama przynosząca zyski będzie ta w Internecie. I to nie jest prawda, ze jestesmy zapatrzeni i od razu kupujemy to, co ktoś w internecie ma. Czy wy kupujecie wszystko, co reklamują w telewizji lub gazecie? Nie wydaje mi się. Młodzi ludzie nie są idiotami, maja mózgi i potrafią samodzielnie myśleć. Prosze o tym nie zapominać. A skoro mowa o tym, ze społeczeństwo zmierza w kierunku nieistniejącego świata, to co Państwo robią w Internecie? Mało tego, wyobraźcie sobie, ze my, młodzi ludzie, także mamy problemy i trudności życiowe, wiec wiemy, czym są. To chyba dość oczywiste, ze chcąc sprzedać produkt nie będę się na jego temat wypowiadała płacząc, bo np moi rodzice się rozwodzą. To jest marketing moi drodzy. Czy wy chcielibyście, żeby miliony ludzi patrzyło na was jak przeżywacie ciężkie chwile? Ludzie pracujący w social mediach tez nie chcą, wiec to uszanujcie, nie musicie wszystkiego wiedziec. Oni pokazują to, co chcą pokazać, wiec skąd do cholery możecie wiedziec, czy ta konkretna osoba ma problemy czy nie. Wy nie macie problemów? Co do robienia cyckow, rzesów, odstrzeliwania się - co złego jest w tym, ze ktoś chce się poczuć dobrze w swoim ciele, czy wy nie macie kompleksów? Jeżeli ktoś chce i ma możliwośc ich zlikwidowania, to dlaczego nie? Od tego sa lekarze i kosmetyki. A język, moi drodzy, nie stoi, on biegnie, zmienia się pod wpływem innych języków, poczytajcie sobie ile slow wcale nie sa polskie, a myśleliście, ze są. Dlaczego obrażacie celebrytów? Celebryci nie mogą mieć matury? Studiów? Zdziwilibyscie się ile celebrytów jest prawnikami, ale nie każdy ma to samo powołanie. W końcu co ogladalibyscie w telewizji? To jest normalna praca, moi drodzy, a młodzież nie jest ograniczona, ani upośledzona mentalnie, jak już pisałam, mamy mózgi i umiemy nimi myśleć, tylko wy sądzicie, ze jest inaczej, wiec może w końcu przejrzycie na oczy. A jeżeli już mówimy, że ludzie pracujący w tej branży to manipulatorzy, to spójrzcie to oglądacie w telewizji, czy na to, co jest w sejmie, czy na reklamach. To wszystko ma za zadanie nami wszystkimi manipulować, to jest marketing. Kto sie połapie, jego plus, kto nie, jego strata, zajmijcie się czubkiem swojego nosa.

    whitepress.pl

    2019-05-27, 00:15
  • Orghal

    No cóż, celebryci, blogerzy itd. w chwili kiedy zetkną się z prawdziwą rzeczywistością, gdy konto bankowe zamknięte albo inne komplikacje życiowe wejdą na głowę skończy się, co z tego, że tyle wpisów, komentarzy i "podążaczy" jak jeden główny znany z ich życia przestanie istnieć... kasa i lajki. Nie odnajdą się w prawdziwym świecie choćby i przez lat kilka! A co stanie się gdy z grubszych powodów serwery padną i dostęp?! masowe samobójstwa celebrytów? oh jej :)

    2019-05-17, 14:51
  • Czester

    Dziwi mnie fakt, że w czasach gdy wszyscy są tacy nie mający na nic czasu, ktoś marnuje swój cenny czas, aby czytać czyjeś wypociny.

    2019-04-29, 10:21
  • Damian

    Weźta się do roboty

    2019-04-13, 15:54
  • Radoslaw

    Mysle, ze bede dobrym influemcerem

    2019-03-26, 19:57
  • INNA KOBIETA

    Influenza / lub konc. ca/ to dawne określenie grypy, którą.... można się od chorego zarazić..... czyli influencer ...ZARAŻA !

    2019-01-22, 06:26
  • ant _ _ _

    Irytujące jest wprowadzanie zbędnych, obcych słów do naszego języka, zresztą często bez potrzeby.
    Nie zachwaszczajcie języka przez lansowanie zbędnych pojęć, mało istotnych dla naszej rzeczywistości.

    2019-01-10, 11:26
  • Andrew

    Niestety trzeba to głośno powiedzieć, że dzisiejsze społeczeństwo idzie w kierunku nieistniejącego świata. Ludzie, żyją w wyimaginowanym nieistniejącym komputerowym świecie. Na portalach społecznościowych można im wmówić wszystko co tylko się chce. Wystarczy, aby ich bożyszcze z cyberświata powiedziało, że coś jest poprawne,dobre, trendy. Dochodzi do paradoksów tego rodzaju, że nie trzeba się znać na czymkolwiek. Wystarczy mieć dobry bajer, świetne konto w dobrym miejscu a można wmówić wszystko co się chce.

    original-dogtags.com

    2019-01-07, 19:41
  • gosc

    Kobieta wiekowa weszłam tutaj aby wiedziec kto to jest ta INFLUNCER skad biora sie takie słowa . Jak widze są to ludzie młodzi nie majace wiedzy o życiu w społeczenstwie i trudnosciach , życiowych . Pokazuja siebie i swiat kolorowy , co zjesć , w co się ubrac, gdzie wyjechać < Swiat w kolorowej pigułce > .Młodzi ludzie odbiorcy to chwytaja , ale czy ktoś zastanowił się jak to wpływa na psychike młodego odbiorce NIKT . Liczy się tylko jajki , odsłony i kasa . Jeżeli tak to wpływa na młodych , prosze pokazac swiat jaki własciwie jest , z innej strony . Jaki ma wpływ alkochol narkotyki , lekomania , depresja i t.p . W pogoni za sława , kasa zapominamy co tak ważne jest w naszym życiu . Szkoda ze wartosći bycia człowiekiem mierzone sa lajkami i osłonach internetowych .

    2018-12-16, 10:50
  • Czesiu

    Że oni to robią to ok ale skąd ludzie którzy im nabijaja kasę, świat oszalał, no fajnie jest siedzieć w domku w ciepelku i czekać na jeleni i losiow, a potem kupują sobie nieruchomości robią cycki rzęsy ostrzykuja się i robią fotki na ściankach. Żenada.

    2018-12-02, 08:57
  • Bartek

    Patrząc na mojego instagrama i osoby, które obserwuję to co drugi to influencer. Zawsze zastanawiało mnie na czym to polega. Oni mają taką kasę z tego.. ale teraz widzę, że infuencerzy reklamując produkty od sponsorów nie tylko dostają je w gratisie, ale przykładają się też o wzrostu sprzedaży sponsora. Ilekroć ja chciałem kupić krem, który polecam Robert Lewandowski czy Rafał Maślak. Po prostu takich osób jak ja jest więcej i oni śledząc swoje ulubione gwiazdy chcą wyglądać jak oni i myślą, że tak będzie korzystając z ich kosmetyków.

    2018-11-26, 14:53
  • Pentelka

    Chodakowska trenerka wszystkich Polaków ? No wybaczcie ale chyba oprócz mnie

    2018-11-05, 02:04
  • fluorescencyjny

    ja che nim zostać, ja chce, albo nie :)

    2018-10-31, 08:14
  • bociu2

    ... influencer(ka) - co za głupia nazwa, chociaż... kto wie...??? Influenza, to po prostu grypa, taka choroba... - można by pomyśleć, że inluencer(ka), to ktoś tak samo "upierdliwy" (przepraszam za nieparlamentarność słowa) jak owa paskudna choroba. Już tylko w tym artykule użyto tyle normalnych, polskich nazw, że wymyślanie jakiegoś dziwacznego międzynarodowego połamańca językowego, jest czystym snobizmem, i kompletną głupotą. Ludzie, POLACY, uczmy się i używajmy z dumą naszego, własnego, "nie gęsiego" języka polskiego. Na polskich stronach internetu, i wszędzie gdzie jest to potrzebne i możliwe, używajmy języka polskiego. To nas odróżnia od innych narodów, i jest dobrem kultury polskiego Narodu jako całości. Pozdrawiam wszystkich.

    2018-10-08, 18:57
  • MMM

    Jak to słowa zmieniają znaczenie. Jeszcze nie tak dawno INFLUENCA to choroba zakaźna ! odpowiednik dzisiejszej grypy ;-)

    2018-09-03, 11:07
  • anka

    Ludzie, żeby zostać kimś kto ma dużą wiedzę i może służyć tą wiedzą innym trzeba ukończyć studia,być specjalistą w danej dziedzinie i to bardzo dobrym, najpierw przeczytajcie jego życiorys czy w ogóle warto wchodzić na jego konto, niestety ważni dla ludzi są specjaliści w danych dziedzinach i to bardzo dobrzy a nie celebryci od których nic sie nie dowiecie

    2018-08-18, 10:02
  • Jacek

    W życiu kieruję się zasadą: Otwórz książkę, by wiedzieć co myśleli inni. Zamknij ją, by myśleć samemu.
    Opinia innych bywa dla mnie czasami inspiracją, która pozwala mi poszerzyć mój własny punkt widzenia.
    Posłuchaj innych, lecz nie zapomnij o wsłuchaniu się w swój wewnętrzny głos. Serdecznie pozdrawiam :)

    StrefaTurystyki.pl

    2018-08-10, 22:19
  • ehhh

    Ehh kolejni "znawny" bez podstawowej wiedzy;) ludzie, którzy kreują opinię wśród ograniczonej młodzieży (obecnie niestety w przewadze)....podsumowując; zbyt leniwi żeby podjąć się normalnej pracy...

    2018-06-30, 19:10
  • nieszka

    tera Flu ;)

    2018-04-06, 06:54
  • pps

    @Laktor masz racje. powiem wiecej tam gdzie pojawiaja sie pieniadze tam konczy sie szczerosc, niezaleznosc. zyjemy w takich czasach ze kreuje sie taki trend ktory ma nam wmawiac ze to jest dobre dla nas i musimy to miec. pamietajcie glupcami zawsze latwiej sie manipuluje

    2018-03-10, 10:01
  • Maciek

    Dzięki , za info wreszcie musiałem sprawdzić kto to jest :) bo coraz więcej o tej grupie pisze się tu i tam .

    pl.next-jobs24.com

    2018-02-15, 21:39
  • Laktor

    czytając to wszystko dokładnie dochodzę do jednego wniosku, influencer jest zwykłym manipulatorem. bo czym innym jest możliwość wpływania na zdanie, opinię i punkt widzenia innych ludzi jak nie manipulacją? więc po kiego grzyba tworzyć określenia skoro takowe już istnieją i mają się bardzo dobrze w polskim słownictwie?

    2018-01-25, 19:34
  • Marta

    Jedyna osoba którą kojarzę to Chodakowska, bo jest wszędzie. A reszta... nie rozumiem jak ktoś, całkowicie nam obcy może mieć tak wielki wpływ na drugiego człowieka jaki tu opisujecie. To kolejna choroba cywilizacyjna, na która pewnie szybko lekarstwa się nie znajdzie. Poza tym, dlaczego ludzi tak bardzo obchodzi zdanie i życie innych? Nie mają swojego? Zainteresowało mnie samo słowo "Influencer" stąd zainteresowanie tym artykułem.

    2018-01-16, 09:31
  • wu42

    "Jak zostać influecnerem?" (błąd)
    Odp. należy urodzić się in Fluecnerem!
    Naucz sie co to za czerwony wężyk pod słowem zanim naciśniesz 'publisz', dobre?

    2018-01-13, 01:57
  • Aleksandra Niedzielska

    Dzięki, bardzo ciekawy artykuł. Gdzieś tam już wcześniej czytałam o infulencerach, ale zupełnie pobieżnie i nawet specjalnie mnie temat nie zaciekawił, ale dziś słówko znów się powtórzyło i w google wskazało mi Was jako wynik :) Thx, wiedza uzupełniona

    aleksandraniedzielska.pl

    2017-11-09, 19:07
  • Bździągwa

    Szczerze mówiąc średnio mnie interesuje co o czymś myślą jakieś pseudogwiazdy, nie są one dla mnie żadnym autorytetem i na pewno nie wywierają na mnie wpływu. Jeśli ktoś próbuje narzucać mi swoją opinię przeważnie ma to odwrotny skutek i działa jak antyreklama. Ci wszyscy blogerzy, aktorzy, celebryci działają na mnie jak płachta na byka, są wręcz antyreklamą. Lubię słuchać siebie i podejmuję decyzję takie jakie są dla mnie wygodne. Nie lubię, gdy mówi się, że mają oni jakiś wpływ. Tak Wam się tylko wydaje.

    2017-05-04, 12:08
  • ciekawa

    Czy warto skupić się np. tylko na instagramie? Tylko tam budowac swoją pozyzcję, ewentulanie dodac jeszcze fb

    2017-04-15, 19:16
  • Poirytowany

    Influ co? Zashake'owal wam somebody zbyt bardzo head'ami? Za dużo patrzenia w srajfony i zgapiania pomysłów zza dużej wody, wstyd i żenada wymyślania takich słów a tym bardziej powielania...."wielkie" małe ludziki.

    2017-01-25, 00:41
  • Adam

    Zgodzę się całkowicie - jak ktoś trafił dobry moment to miał dużo łatwiejszy start, co nie znaczy, że dzisiaj nie da się wyrobić sobie marki influencera.

    g2-sklepy.pl

    2016-12-21, 15:06
  • Szczepan

    to chyba nie takie proste... ci, co zaczeli lata temu mieli łatwiej, teraz się wybić...

    drewno-schody-projekt.pl

    2016-12-08, 17:29
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?