Interaktywny content marketing czyli jak pozyskiwać więcej leadów

Zaktualizowano: 2016-07-05
ankiety i formularze - content marketing
Skuteczność content marketingu wynika, w dużej mierze, z ciągłej ewolucji podejścia i otwartości na kolejne formy. Marketerzy dążący do zwiększania konwersji sięgają po nowe rozwiązania. Jakie? – Quizy, konkursy, formularze do pozyskiwania feedbacku, badania i mikrostrony.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Wyzwaniem dla content marketingu jest dotarcie do odbiorców i utrzymanie ich uwagi. Zmieniający się model konsumpcji treści w internecie wymaga proaktywnych działań od nadawców. Statyczny content, nawet ten najlepszej jakości, potrzebuje urozmaiceń, które pozwolą na interakcję z odbiorcami. Wówczas dopiero można prowadzić działania zmierzające do pozyskania ich w postaci leadów i przebycia razem długiego procesu nurturingu.

Prostota tworzenia i łatwość udostępniania

Przygotowanie quizów, formularzy do głosowania czy badań poprzez funkcjonalności dostępne w produktach takich jak Engageform jest intuicyjne i nie wymaga designerskich umiejętności. Kreator prowadzi autora przez wszystkie etapy budowy – strukturę, treści, grafikę, konfigurację, integrację z platformami marketingowymi, udostępnianie i analitykę.

Ważnym elementem pozyskiwania wartości z interaktywnego content marketingu jest skuteczność kanałów dotarcia do odbiorcy. Engageform umożliwia udostępnianie materiałów w dwóch formach: linku URL oraz kodu embed, który można umieścić na swojej stronie – w sten sposób dzielenie się quizem czy ankietą jest możliwe na wiele sposobów. W przypadku kodu embed, dystrybutor nie potrzebuje programistycznej wiedzy, aby wbudować interaktywny content w kod strony. Jest to równie proste jak umieszczenie na stronie filmu z serwisu YouTube.

Zwiększanie zaangażowania i generowanie leadów

Portal bielsko.biala.pl opublikował na swoich stronach quiz dotyczący znajomości miasta. Dotychczas quiz miał ponad 105 tyś. wyświetleń (Bielsko-Biała ma ok. 175 tyś. mieszkańców – nie sugerujemy, że 60% obywateli miasta wyświetliło quiz – liczby mają tylko obrazować skalę dotarcia interaktywnego content marketingu). Quiz rozpoczęto ok. 5 300 razy, z czego ponad 40% użytkowników- blisko 2 200 - przeszło przez wszystkie pytania (spytajcie autora, jak to możliwe, żeby tak skutecznie utrzymać zaangażowanie odbiorców), a 85 osób udostępniło materiał w social mediach. CTR dla tego prostego quizu wynosi ponad 5%. 328 miłośników Bielska- Białej, zachęconych obietnicą otrzymywania ciekawych informacji o mieście, podzieliło się swoimi adresem mailowym w ramach formularza. Konwersja dla czytelników portalu, którzy przeszli quiz wyniosła ok. 15%.

Przykład Bielska-Białej obrazuje skuteczność interaktywnego content marketingu. Oprócz budowania zaangażowania i tematycznej zabawy, marketer ma szansę przejść do meritum – poprosić odbiorcę o adres email w zamian za obietnicę wartości w przyszłości.

Lead osadzony w kontekście

Bardzo istotne, z punktu widzenia późniejszych komunikatów adresowanych do potencjalnych klientów, są informacje pozyskane przed zdobyciem kontaktu. Deklaratywne dane pozwalają na stworzenie obrazu potencjalnego klienta i personalizację wiadomości. Wbudowując formy interaktywnego marketingu w posty, marketer wzmacnia informacje otrzymane na temat zachowania użytkownika na stronie, kolejnymi danymi. Leady mogą „powiedzieć” z jakim stylem ubierania się utożsamiają, który kolor butów bardziej pasuje do ich osobowości albo w jakim mieście chciałyby spędzić wieczór kawalerski przyjaciela (wszystko zależy od założeń biznesowych i kreatywności autora).
Sprawdź jak pozyskiwać leady na konkretnym przykładzie. Weź udział w quizie.

 

 

 

 

Pozwól proszę, że na potrzeby konkluzji posłużę się Twoim przykładem. Czytasz ten artykuł – poznajemy Cię jako świadomego, nowoczesnego marketera. Zostawiłeś nam swojego maila – zależy Ci na dopasowaniu odpowiedniego narzędzia do rodzaju komunikacji jaką prowadzisz. Określiłeś też, pośrednio, swój obszar kompetencji – na podstawie tych informacji wiemy, których funkcjonalności potrzebujesz. Nasza wiadomość będzie dostosowana do Twoich potrzeb – wszyscy zaoszczędzimy na czasie, a Ty będziesz mógł uskutecznić swoje działania content marketingowe zaraz po otrzymaniu maila z konkretną sugestią.

Interaktywny content nową formą reklamy natywnej?

Interaktywny content marketing wprowadza nową jakość także do reklamy natywnej. Platformy udostępniające powierzchnię pod treści uzyskują możliwość naturalnego wbudowania wybranego formatu w stronę. Kreacja i dystrybucja, podobnie jak w przypadku pozostałych form interaktywnych, nie wymaga technicznych umiejętności i zajmuje kilka minut.

Redaktor witryny sam, bez pomocy grafików i programistów oraz nie używając programów graficznych, może stworzyć preferowaną reklamę. Przyjazne i estetyczne formaty są odpowiedzią na zmęczenie banerami i powszechnym stosowaniem AdBlocka. Przykład>> Potencjał opracowania kreacji docierającej do użytkownika w ramach funkcjonalności Engageform pozwala przejąć część rynku reklamy, którą utracił/utraci tradycyjny display.

Integracja narzędzi i automatyzacja marketingu

Dane pozyskiwane z interaktywnych treści mogą teraz być zintegrowane bezpośrednio z systemami marketing automation np. SALESManago, Marketo, HubSpot, MailChimp. Dobrze stworzony quiz, sonda albo formularz do zbierania feedbacku pozwala generować i wzmocnić profil leadów w CRM-ach, segmentować listy mailingowe i personalizować komunikację.

Po integracji kont dane eksportowane są automatycznie do wybranej platformy marketingowej. Marketer nie musi podejmować dodatkowych akcji o odpowiednim skonfigurowaniu systemów. Uzyskuje gotowy produkt, który dotychczas składał się z kilku etapów. Jest to automatyzacja marketingu w najczystszej postaci i narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej.

Zastosowanie interaktywnych treści w content marketingu zwiększa skuteczność pozyskiwania leadów i pozwala lepiej przygotować materiały. Wkomponowanie interaktywnych treści w działania content marketingowe i połączenie ich z platformami marketingowymi umożliwia zautomatyzowanie i udoskonalenie komunikacji.

 

Skontaktuj się z 4screens albo z WhitePress, żeby zwiększyć efektywność swoich działań content marketingowych poprzez interaktywne treści!

Wasze komentarze (3)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Nadia

    Tekst wydaje się być niekompletny, urwany, przez co mało wartościowy.

    2017-06-24, 17:55
  • Dawid

    Trochę przereklamowane, przesadne i niedokońca własciwe

    abja.pl

    2017-03-17, 10:32
  • Patryk Wójcik

    Świetny przykład z tym quizem. Jak się człowiek zaangażuje w jego rozwiązanie, łatwiej zostawi swojego maila. Myślę, że taka forma komunikacji i pozyskiwania leadów ma sens.

    architekturasukcesu.pl

    2017-03-06, 15:28
Polecane artykuły
Siła Topic Cluster w pozycjonowaniu witryny - strategia planowania treści

Planowanie treści to kluczowy etap, który często decyduje o ich późniejszym sukcesie. Algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna. Topic clustery, które w kontekście SEO czy pozycjonowania publikowanych w sieci treści, odgrywają bardzo ważną rolę. Czym są, w jaki sposób je tworzyć i jak prawidłowo implementować je w tworzonych treściach - tego dowiesz się z tego artykułu.

Newsletter
Co to jest newsletter i jak go tworzyć? Dobre praktyki prowadzenia newslettera

Newsletterom nie zaszkodziły ani media społecznościowe, ani rozwój mobile marketingu. Wręcz przeciwnie. Wykorzystując efekt synergii, można uczynić z nich nie tylko najskuteczniejsze narzędzie sprzedażowe, ale też znakomitą metodę dystrybucji contentu. A co więcej – odpowiednio zaprojektowany newsletter sam w sobie może stanowić wartościowy content i źródło pozytywnego doświadczenia marki.