Interaktywny content marketing czyli jak pozyskiwać więcej leadów

ankiety i formularze - content marketing
Skuteczność content marketingu wynika, w dużej mierze, z ciągłej ewolucji podejścia i otwartości na kolejne formy. Marketerzy dążący do zwiększania konwersji sięgają po nowe rozwiązania. Jakie? – Quizy, konkursy, formularze do pozyskiwania feedbacku, badania i mikrostrony.
Ponad 3800 portali, 1700 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Wyzwaniem dla content marketingu jest dotarcie do odbiorców i utrzymanie ich uwagi. Zmieniający się model konsumpcji treści w internecie wymaga proaktywnych działań od nadawców. Statyczny content, nawet ten najlepszej jakości, potrzebuje urozmaiceń, które pozwolą na interakcję z odbiorcami. Wówczas dopiero można prowadzić działania zmierzające do pozyskania ich w postaci leadów i przebycia razem długiego procesu nurturingu.

Prostota tworzenia i łatwość udostępniania

Przygotowanie quizów, formularzy do głosowania czy badań poprzez funkcjonalności dostępne w produktach takich jak Engageform jest intuicyjne i nie wymaga designerskich umiejętności. Kreator prowadzi autora przez wszystkie etapy budowy – strukturę, treści, grafikę, konfigurację, integrację z platformami marketingowymi, udostępnianie i analitykę.

Ważnym elementem pozyskiwania wartości z interaktywnego content marketingu jest skuteczność kanałów dotarcia do odbiorcy. Engageform umożliwia udostępnianie materiałów w dwóch formach: linku URL oraz kodu embed, który można umieścić na swojej stronie – w sten sposób dzielenie się quizem czy ankietą jest możliwe na wiele sposobów. W przypadku kodu embed, dystrybutor nie potrzebuje programistycznej wiedzy, aby wbudować interaktywny content w kod strony. Jest to równie proste jak umieszczenie na stronie filmu z serwisu YouTube.

Zwiększanie zaangażowania i generowanie leadów

Portal bielsko.biala.pl opublikował na swoich stronach quiz dotyczący znajomości miasta. Dotychczas quiz miał ponad 105 tyś. wyświetleń (Bielsko-Biała ma ok. 175 tyś. mieszkańców – nie sugerujemy, że 60% obywateli miasta wyświetliło quiz – liczby mają tylko obrazować skalę dotarcia interaktywnego content marketingu). Quiz rozpoczęto ok. 5 300 razy, z czego ponad 40% użytkowników- blisko 2 200 - przeszło przez wszystkie pytania (spytajcie autora, jak to możliwe, żeby tak skutecznie utrzymać zaangażowanie odbiorców), a 85 osób udostępniło materiał w social mediach. CTR dla tego prostego quizu wynosi ponad 5%. 328 miłośników Bielska- Białej, zachęconych obietnicą otrzymywania ciekawych informacji o mieście, podzieliło się swoimi adresem mailowym w ramach formularza. Konwersja dla czytelników portalu, którzy przeszli quiz wyniosła ok. 15%.

Przykład Bielska-Białej obrazuje skuteczność interaktywnego content marketingu. Oprócz budowania zaangażowania i tematycznej zabawy, marketer ma szansę przejść do meritum – poprosić odbiorcę o adres email w zamian za obietnicę wartości w przyszłości.

Lead osadzony w kontekście

Bardzo istotne, z punktu widzenia późniejszych komunikatów adresowanych do potencjalnych klientów, są informacje pozyskane przed zdobyciem kontaktu. Deklaratywne dane pozwalają na stworzenie obrazu potencjalnego klienta i personalizację wiadomości. Wbudowując formy interaktywnego marketingu w posty, marketer wzmacnia informacje otrzymane na temat zachowania użytkownika na stronie, kolejnymi danymi. Leady mogą „powiedzieć” z jakim stylem ubierania się utożsamiają, który kolor butów bardziej pasuje do ich osobowości albo w jakim mieście chciałyby spędzić wieczór kawalerski przyjaciela (wszystko zależy od założeń biznesowych i kreatywności autora).
Sprawdź jak pozyskiwać leady na konkretnym przykładzie. Weź udział w quizie.

 

 

 

 

Pozwól proszę, że na potrzeby konkluzji posłużę się Twoim przykładem. Czytasz ten artykuł – poznajemy Cię jako świadomego, nowoczesnego marketera. Zostawiłeś nam swojego maila – zależy Ci na dopasowaniu odpowiedniego narzędzia do rodzaju komunikacji jaką prowadzisz. Określiłeś też, pośrednio, swój obszar kompetencji – na podstawie tych informacji wiemy, których funkcjonalności potrzebujesz. Nasza wiadomość będzie dostosowana do Twoich potrzeb – wszyscy zaoszczędzimy na czasie, a Ty będziesz mógł uskutecznić swoje działania content marketingowe zaraz po otrzymaniu maila z konkretną sugestią.

Interaktywny content nową formą reklamy natywnej?

Interaktywny content marketing wprowadza nową jakość także do reklamy natywnej. Platformy udostępniające powierzchnię pod treści uzyskują możliwość naturalnego wbudowania wybranego formatu w stronę. Kreacja i dystrybucja, podobnie jak w przypadku pozostałych form interaktywnych, nie wymaga technicznych umiejętności i zajmuje kilka minut.

Redaktor witryny sam, bez pomocy grafików i programistów oraz nie używając programów graficznych, może stworzyć preferowaną reklamę. Przyjazne i estetyczne formaty są odpowiedzią na zmęczenie banerami i powszechnym stosowaniem AdBlocka. Przykład>> Potencjał opracowania kreacji docierającej do użytkownika w ramach funkcjonalności Engageform pozwala przejąć część rynku reklamy, którą utracił/utraci tradycyjny display.

Integracja narzędzi i automatyzacja marketingu

Dane pozyskiwane z interaktywnych treści mogą teraz być zintegrowane bezpośrednio z systemami marketing automation np. SALESManago, Marketo, HubSpot, MailChimp. Dobrze stworzony quiz, sonda albo formularz do zbierania feedbacku pozwala generować i wzmocnić profil leadów w CRM-ach, segmentować listy mailingowe i personalizować komunikację.

Po integracji kont dane eksportowane są automatycznie do wybranej platformy marketingowej. Marketer nie musi podejmować dodatkowych akcji o odpowiednim skonfigurowaniu systemów. Uzyskuje gotowy produkt, który dotychczas składał się z kilku etapów. Jest to automatyzacja marketingu w najczystszej postaci i narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej.

Zastosowanie interaktywnych treści w content marketingu zwiększa skuteczność pozyskiwania leadów i pozwala lepiej przygotować materiały. Wkomponowanie interaktywnych treści w działania content marketingowe i połączenie ich z platformami marketingowymi umożliwia zautomatyzowanie i udoskonalenie komunikacji.

 

Skontaktuj się z 4screens albo z WhitePress, żeby zwiększyć efektywność swoich działań content marketingowych poprzez interaktywne treści!

Polecane artykuły
Kolor w Internecie
Barwy w Sieci – jak wykorzystać psychologię kolorów na swojej stronie

Badania wskazują, że od 62% do nawet 90% dokonywanych przez nas ocen produktu opiera się w dużej mierze na jego kolorze. W tych okolicznościach na decyzję o zastosowaniu konkretnej barwy nie powinno mieć wpływ wyłącznie dążenie do wyróżnienia się na tle konkurencji. Warto w sposób świadomy wpływać na nastrój i emocje naszych odbiorców. Dowiedz się jak to zrobić dzięki wykorzystaniu psychologii koloru.

Grafika wektorowa i jej zalety w Internecie. Darmowe wektory
Grafika wektorowa i jej zalety w Internecie

Wraz z popularyzacją formatu SVG wzrasta znaczenie grafiki wektorowej w Sieci. Wektory to już nie tylko fonty - stopniowo zaczynają odpowiadać one za coraz większą liczbę elementów wyświetlanych na naszych ekranach. Grafika wektorowa niewątpliwie oferuje wiele zalet, jednak wiąże się z koniecznością zrozumienia kilku podstawowych zasad. Poznaj wraz z nami tę mniej znaną stronę grafiki komputerowej.

Wasze komentarze (3)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Nadia

    Tekst wydaje się być niekompletny, urwany, przez co mało wartościowy.

    2017-06-24, 17:55
  • Dawid

    Trochę przereklamowane, przesadne i niedokońca własciwe abja.pl

    2017-03-17, 10:32
  • Patryk Wójcik

    Świetny przykład z tym quizem. Jak się człowiek zaangażuje w jego rozwiązanie, łatwiej zostawi swojego maila. Myślę, że taka forma komunikacji i pozyskiwania leadów ma sens. architekturasukcesu.pl

    2017-03-06, 15:28