Interaktywny content marketing czyli jak pozyskiwać więcej leadów

ankiety i formularze - content marketing
Skuteczność content marketingu wynika, w dużej mierze, z ciągłej ewolucji podejścia i otwartości na kolejne formy. Marketerzy dążący do zwiększania konwersji sięgają po nowe rozwiązania. Jakie? – Quizy, konkursy, formularze do pozyskiwania feedbacku, badania i mikrostrony.
Ponad 3600 portali, 1500 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Wyzwaniem dla content marketingu jest dotarcie do odbiorców i utrzymanie ich uwagi. Zmieniający się model konsumpcji treści w internecie wymaga proaktywnych działań od nadawców. Statyczny content, nawet ten najlepszej jakości, potrzebuje urozmaiceń, które pozwolą na interakcję z odbiorcami. Wówczas dopiero można prowadzić działania zmierzające do pozyskania ich w postaci leadów i przebycia razem długiego procesu nurturingu.

Prostota tworzenia i łatwość udostępniania

Przygotowanie quizów, formularzy do głosowania czy badań poprzez funkcjonalności dostępne w produktach takich jak Engageform jest intuicyjne i nie wymaga designerskich umiejętności. Kreator prowadzi autora przez wszystkie etapy budowy – strukturę, treści, grafikę, konfigurację, integrację z platformami marketingowymi, udostępnianie i analitykę.

Ważnym elementem pozyskiwania wartości z interaktywnego content marketingu jest skuteczność kanałów dotarcia do odbiorcy. Engageform umożliwia udostępnianie materiałów w dwóch formach: linku URL oraz kodu embed, który można umieścić na swojej stronie – w sten sposób dzielenie się quizem czy ankietą jest możliwe na wiele sposobów. W przypadku kodu embed, dystrybutor nie potrzebuje programistycznej wiedzy, aby wbudować interaktywny content w kod strony. Jest to równie proste jak umieszczenie na stronie filmu z serwisu YouTube.

Zwiększanie zaangażowania i generowanie leadów

Portal bielsko.biala.pl opublikował na swoich stronach quiz dotyczący znajomości miasta. Dotychczas quiz miał ponad 105 tyś. wyświetleń (Bielsko-Biała ma ok. 175 tyś. mieszkańców – nie sugerujemy, że 60% obywateli miasta wyświetliło quiz – liczby mają tylko obrazować skalę dotarcia interaktywnego content marketingu). Quiz rozpoczęto ok. 5 300 razy, z czego ponad 40% użytkowników- blisko 2 200 - przeszło przez wszystkie pytania (spytajcie autora, jak to możliwe, żeby tak skutecznie utrzymać zaangażowanie odbiorców), a 85 osób udostępniło materiał w social mediach. CTR dla tego prostego quizu wynosi ponad 5%. 328 miłośników Bielska- Białej, zachęconych obietnicą otrzymywania ciekawych informacji o mieście, podzieliło się swoimi adresem mailowym w ramach formularza. Konwersja dla czytelników portalu, którzy przeszli quiz wyniosła ok. 15%.

Przykład Bielska-Białej obrazuje skuteczność interaktywnego content marketingu. Oprócz budowania zaangażowania i tematycznej zabawy, marketer ma szansę przejść do meritum – poprosić odbiorcę o adres email w zamian za obietnicę wartości w przyszłości.

Lead osadzony w kontekście

Bardzo istotne, z punktu widzenia późniejszych komunikatów adresowanych do potencjalnych klientów, są informacje pozyskane przed zdobyciem kontaktu. Deklaratywne dane pozwalają na stworzenie obrazu potencjalnego klienta i personalizację wiadomości. Wbudowując formy interaktywnego marketingu w posty, marketer wzmacnia informacje otrzymane na temat zachowania użytkownika na stronie, kolejnymi danymi. Leady mogą „powiedzieć” z jakim stylem ubierania się utożsamiają, który kolor butów bardziej pasuje do ich osobowości albo w jakim mieście chciałyby spędzić wieczór kawalerski przyjaciela (wszystko zależy od założeń biznesowych i kreatywności autora).
Sprawdź jak pozyskiwać leady na konkretnym przykładzie. Weź udział w quizie.

 

 

 

 

Pozwól proszę, że na potrzeby konkluzji posłużę się Twoim przykładem. Czytasz ten artykuł – poznajemy Cię jako świadomego, nowoczesnego marketera. Zostawiłeś nam swojego maila – zależy Ci na dopasowaniu odpowiedniego narzędzia do rodzaju komunikacji jaką prowadzisz. Określiłeś też, pośrednio, swój obszar kompetencji – na podstawie tych informacji wiemy, których funkcjonalności potrzebujesz. Nasza wiadomość będzie dostosowana do Twoich potrzeb – wszyscy zaoszczędzimy na czasie, a Ty będziesz mógł uskutecznić swoje działania content marketingowe zaraz po otrzymaniu maila z konkretną sugestią.

Interaktywny content nową formą reklamy natywnej?

Interaktywny content marketing wprowadza nową jakość także do reklamy natywnej. Platformy udostępniające powierzchnię pod treści uzyskują możliwość naturalnego wbudowania wybranego formatu w stronę. Kreacja i dystrybucja, podobnie jak w przypadku pozostałych form interaktywnych, nie wymaga technicznych umiejętności i zajmuje kilka minut.

Redaktor witryny sam, bez pomocy grafików i programistów oraz nie używając programów graficznych, może stworzyć preferowaną reklamę. Przyjazne i estetyczne formaty są odpowiedzią na zmęczenie banerami i powszechnym stosowaniem AdBlocka. Przykład>> Potencjał opracowania kreacji docierającej do użytkownika w ramach funkcjonalności Engageform pozwala przejąć część rynku reklamy, którą utracił/utraci tradycyjny display.

Integracja narzędzi i automatyzacja marketingu

Dane pozyskiwane z interaktywnych treści mogą teraz być zintegrowane bezpośrednio z systemami marketing automation np. SALESManago, Marketo, HubSpot, MailChimp. Dobrze stworzony quiz, sonda albo formularz do zbierania feedbacku pozwala generować i wzmocnić profil leadów w CRM-ach, segmentować listy mailingowe i personalizować komunikację.

Po integracji kont dane eksportowane są automatycznie do wybranej platformy marketingowej. Marketer nie musi podejmować dodatkowych akcji o odpowiednim skonfigurowaniu systemów. Uzyskuje gotowy produkt, który dotychczas składał się z kilku etapów. Jest to automatyzacja marketingu w najczystszej postaci i narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej.

Zastosowanie interaktywnych treści w content marketingu zwiększa skuteczność pozyskiwania leadów i pozwala lepiej przygotować materiały. Wkomponowanie interaktywnych treści w działania content marketingowe i połączenie ich z platformami marketingowymi umożliwia zautomatyzowanie i udoskonalenie komunikacji.

 

Skontaktuj się z 4screens albo z WhitePress, żeby zwiększyć efektywność swoich działań content marketingowych poprzez interaktywne treści!

Polecane artykuły
Ikony na stronie i blogu, czyli jak używać piktogramów
Ikona jako narzędzie komunikacji – zastosowanie, rodzaje, bezpłatne źródła

Proste symbole graficzne otaczają nas z każdej strony. Są na tyle rozpowszechnione, że często nie zdajemy sobie nawet sprawy, jak bardzo ułatwiają nam życie. W Internecie i social mediach ikony pełnią równie ważną funkcję co znaki drogowe na jezdni. Komunikują określoną aktywność, oszczędzają nasz czas, i co równie istotne, zwłaszcza z perspektywy content marketingu: wzbogacają treść.

Wasze komentarze (2)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Dawid

    Trochę przereklamowane, przesadne i niedokońca własciwe abja.pl

    2017-03-17, 10:32
  • Patryk Wójcik

    Świetny przykład z tym quizem. Jak się człowiek zaangażuje w jego rozwiązanie, łatwiej zostawi swojego maila. Myślę, że taka forma komunikacji i pozyskiwania leadów ma sens. architekturasukcesu.pl

    2017-03-06, 15:28