Jak używać Instagrama i przyciągać followersów?

Instagram foodporn
Instagram, czyli aplikacja do wyświetlania zdjęć i filmów, stała się jednym z największych i najważniejszych serwisów społecznościowych. Korzysta z niej ponad 400 mln użytkowników na całym świecie. W Polsce na Instagrama regularnie zagląda około 2,5 mln osób – w większości kobiety (NapoleonCat, maj 2016). Instagram stał się ulubionym narzędziem blogerów, vlogerów oraz celebrytów. Korzystają z niego także prawie wszystkie globalne firmy. Upodobały go sobie zwłaszcza marki motoryzacyjne, modowe, pordróżnicze, producenci zegarków i biżuterii.
Ponad 4400 portali, 4100 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Instagram to potężne narzędzie do budowania wizerunku oraz wspierania działań marketingowych. To zupełnie wyjątkowy portal społecznościowy, ponieważ treść o charakterze reklamowym jest tutaj wręcz pożądana przez użytkowników. Jednak w żadnym przypadku nie może to być natarczywa reklama! Liczą się treści, a właściwie zdjęcia, wysublimowane.
 

Jak zacząć publikować zdjęcia na Instagramie?

  1. Zaloguj się do Instagrama, używając swojego adresu mailowego.
  2. Wybierz nazwę, która jasno opisuje to, co robisz.
  3. Wypełnij swój profil (dodaj zdjęcie profilowe, krótkie bio i link do swojej strony).
  4. Połącz swoje konto Instagram z kontem na Facebooku.

Po połączeniu z Facebookiem na fanpage’u pojawi się nowa zakładka ze zdjęciami pobranymi z Instagrama. To świetnie wygląda na profilu FB, pomaga też facebookowym fanom znaleźć Cię na Instagramie. Instagram jest własnością Facebooka i firmy takie jak Mercedes-Benz świetnie wykorzystują połączenie obu tych potężnych narzędzi social media.

Źródło: facebook.com/MercedesBenz/

 

Jak używać Instagrama?

Po pierwsze zaprezentuj swój unikalny sposób widzenia świata. Instagram to miejsce, w którym kreujesz i pokazujesz własny styl życia. Stwórz strategię (czyli określ swoje cele i metody, którymi będziesz je realizować), a następnie konsekwentnie ją realizuj poprzez regularne publikowanie treści.

Sprawdź, jakie zdjęcia otrzymują najwięcej polubień. Użytkownicy Instagrama wolą ilustracje w jasnych tonacjach, z filtrami rozjaśniającymi, preferując raczej błękity aniżeli odcienie czerwieni. Możesz stosować filtry z Instagrama, ale możesz też korzystać z bardziej rozbudowanych apek, takich jak Afterlight (0,99 euro) czy Snapseed, w których znajdziemy mnóstwo świetnych efektów i możliwości edycji naszych fotografii.

Afterlight jest w gruncie rzeczy dość prostym narzędziem, ale zawiera wszystkie niezbędne funkcje i aż 74 różne efekty. Jedną z ciekawszych opcji jest Highlight Tone, pozwalająca na podkręcenie koloru niebieskiego, co daje zdjęciom czystszy, świeższy wygląd. Snapseed z kolei pozwala na selektywne ustawienia w wybranym rejonie zdjęcia, co świetnie sprawdza się w sytuacjach, gdy chcemy skupić wzrok widza na konkretnym obszarze zdjęcia.

Świetną aplikacją jest też Camera+ (tylko na iOS). Kosztuje 2.99 dol., które są w pełni warte zainwestowania! Pozwoli Ci ona uzyskać efekty zbliżone do profesjonalnego sprzętu. Aplikacja ta została wyróżniona przez „Time’a” i „Wall Street Journal” za to, że dzięki niej prawie każde ujęcie wygląda oryginalnie i znakomicie.

Źródło: screen z aplikacji Afterlight

 

Jeśli chcesz ułatwić sobie zadanie, możesz skorzystać z tych aplikacji:

  • Instaquote lub Piclab – pozwala na tworzenie pięknych zdjęć z nałożonym na nie tekstem (dostępne dla iOS i Android).
  • Later – pozwala na automatyczne dodawanie wpisów, potrafi wybrać optymalną porę na publikację (dostępna dla iOS i Android).
  • Crowdfire – pozwala na śledzenie tego, co robi konkurencja.
  • Iconosquare – pozwala obejrzeć statystyki konta: najpopularniejsze zdjęcie, średnią liczbę polubień i udostępnień, a nawet wzrost liczby obserwatorów.
  • Print Studio – umożliwia druk zdjęć z Instagrama w wielu ciekawych formach.
  • Inselly – platforma umożliwiająca prowadzenie sprzedaży produktów za pośrednictwem Instagrama. Działa w bardzo prosty sposób: wystarczy otagować zdjęcie hasztagiem #inselly. Płatność odbywa się poprzez PayPal.
  • Like2buy – zamienia serię zdjęć w galerię produktów na sprzedaż. Gdy użytkownik polubi zdjęcie, automatycznie przenosi się na stronę produktową.
  • IFTTT – pozwala na automatyczne zapisywanie zdjęć z Instagrama na Dysk Google lub inny wybrany nośnik.
     

Co to są hashtagi i jak je dobierać?

Hashtagi to słowa lub zwroty poprzedzone znakiem #. Umożliwiają one przypisanie zdjęcia do odpowiednich grup tematycznych, a dodatkowo ułatwiają użytkownikom Facebooka znalezienie Twojego profilu na Instagramie. Najlepiej używaj hashtagów ogólnych, opisujących promowany przez Ciebie styl życia, takich, w które wpisuje się Twoje zdjęcie, a także brandingowych, skłądających się z nazwy marki czy produktu. Maksymalnie możesz umieścić 30 hashtagów.

  1. Umieszczaj między 11 a 15 hashtagów pod każdym ze zdjęć.
  2. Twórz konkursy i kampanie oparte na hashtagach. Nie bój się wymyślać unikalnych hashtagów.
  3. Używaj nazwy marki, którą promujesz (np. nazwę Twojego bloga) jako hashtagu.
  4. Używaj popularnych hashtagów, by wpasować się w aktualne trendy na Instagramie.
  5. Używaj hashtagów ogólnyc. Przykadowo gdy pokazujesz zdjęcie butów górskich, użyj hashtagu „góry”, „trekking”, „tatry” itp.
  6. Używaj tagów dopasowanych do Twojej branży i grupy produktów.
  7. Zachęcaj innych użytkowników do robienia zdjęć i oznaczania ich wybranym przez Ciebie hashtagiem.
     

Jakie są najbardziej popularne hashtagi na Instagramie?

• #instagood – ulubiony hashtag profesjonalnych fotografów, jedynie dla naprawdę dobrych zdjęć.
• #nofilter – zdjęcia bez filtra.
• #foodporn – najpopularniejszy hashtag kulinarny.
• #tbt – to skrót od Throwback Thursday i oznacza czwartkowe zdjęcie z przeszłości.
• #follow, #followme, #instafollow, #l4l, #follow4follow, #ff (Follow Friday) – hashtagi przyciągające nowych obserwatorów.
• inne bardzo popularne tagi: #love, #kiss, #cool, #funny, #cute.

Źródło: fejsopisy
 

Pełną listę 100 najbardziej popularnych hashtagów na Instagramie możesz zobaczyć tutaj.

Źródło: websta.me

 

Programy do planowania tagów i zarządzania hashtagami:

  • Hashtracking – potężne narzędzie pozwalające obserwować popularność danego hashtagu.
  • Tagomatic – aplikacja pozwalająca na znalezienie powiązanych, podobnych hashtagów.
  • TagsForLikes – aplikacja pozwalająca na kopiowanie i wklejanie hashtagów.
  • Hashtagify.Me – wpisujesz hashtag i otrzymujesz listę powiązanych hashtagów.
  • Iconossquare – to narzędzie to więcej niż hashtagi, pozwala bowiem na pełną analizę generowanego ruchu. W przypadku hashtagów pokazuje te najczęściej przez nas używane.
  • HashTags, TagFire – narzędzia zbierające najpopularniejsze hashtagi na Instagramie. Jednym kliknięciem możemy łatwo skopiować zbiór hashtagów.

Źródło: screen z aplikacji Hashtracking

 

Jak zdobyć więcej fanów na Instagramie?

Jedną z najskuteczniejszych metod na przyciągnięcie nowych fanów na profilu jest organizowanie konkursów na najlepsze zdjęcie. Poproś użytkowników o umieszczenie zdjęcia na swoim profilu i oznaczenie go unikalnym, wymyślonym na potrzeby zabawy hashtagiem. Najlepiej jeśli jego nazwa bezpośrednio odnosi się do nazwy Twojego profilu, lub nazwy marki czy bloga, którego promujesz.

Najczęstszą formą konkursów organizowanych na Instagramie jest „Follow, Like, Repost” (obserwuj konto, polub zdjęcie, udostępnij je na swoim profilu oznaczając wybranym tagiem). Nie zapomnij o dodaniu hashtagów do postów, w których informujesz o konkursie. Możesz użyć takich hashtagów jak: #konkurs, #rozdawajka, #giveaway, #instagramgiveaway, #instagood, #contest. Dla zwycięzcy przygotuj atrakcyjną nagrodę (oczywiście pokaż ją wcześniej na zdjęciu) – powinna być ona bezpośrednio związana z tym, co robisz.

Inne sposoby na jak największą liczbę fanów:

  • Używaj hashtagów! Zwłaszcza: #FF (Follow Friday), #instafollow, #l4l, #tagforlikes, #followback oraz innych, aktualnie popularnych.
  • Bądź aktywny na profilach innych użytkowników, wysyłaj polubienia i dodawaj komentarze.
  • Promuj swoje konto Instagram w innych sieciach społecznościowych. Poinformuj na swoich pozostałych profilach, że na Instagramie mogą zobaczyć niepublikowane nigdzie indziej zdjęcia, poznać od kuchni to, co robisz, wziąć udział w konkursach fotograficznych itp.
  • Zadawaj pytania w opisach zdjęć. Według niektórych badań posty w formie pytań angażują aż trzy razy bardziej.
  • Odpowiadaj na wszystkie komentarze na swoim profilu – zwłaszcza jeśli są negatywne lub krytyczne.
  • Wspominaj o swoich fanach w opisach zdjęć, a także o innych znanych osobistościach o znaczącej pozycji w środowisku/branży.
  • Kreuj pożądany styl życia i pokazuj zdjęcia Twojego biznesu od kuchni.
  • Szukaj możliwości partnerstwa z innymi użytkownikami/firmami.
  • Nie bój się prosić o komentarze i zadawać pytania.
  • Na końcu opisu umieszczaj właściwe dla tego kanału call to action, jak np. „spam me with likes”, „double tap…”.
     

Jakie konta na Instagramie są najpopularniejsze w Polsce?

Chcesz zobaczyć, jak robią to blogerzy i vlogerzy, którzy mają najwięcej fanów? Zajrzyj na profil Abstrachuje TV, Maffashion czy Anny Lewandowskiej. To najbardziej lubiane profile w Polsce. Pamiętaj jednak, że sukces nie zależy wyłącznie od liczby polubień, lecz także od tego, czy uda Ci się stworzyć unikalny wizerunek i zdobyć grupę wiernych, prawdziwych i zaangażowanych fanów.

 

Autor: Justyna Fabijańczyk

Wasze komentarze (16)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • tradelctra

    Dzięki za artykuł. My tak jak w artykule, na Instagramie zamieścimy zdjęcia pokazujące nasz sklep od kuchni:) tradelectra.pl

    2018-03-18, 18:13
  • Daniel

    Bardzo fajny artykuł, ponieważ można dowiedzieć się z niego wiele przydatnych rzeczy niezbędnych przy prowadzeniu Instagrama. bwkrakow.pl

    2018-03-02, 08:40
  • Monika

    Warto być na czasie z profilami w social mediach. Często publikowane treści sprawiają, że firma staje się rozpoznawalna. Najlepiej sprawdzają się w branżach, które były wymienione w artykule, czyli przy markach motoryzacyjnych, modowych, zegarków, biżuterii i podróżniczych. ideoforce.pl

    2018-02-12, 12:17
  • Łukasz M

    Ciężko jest się wypromować na instagramie, dlatego bardzo ważna jest wiedza i właśnie tego typu pomocne wpisy. Dziękuję :) wjakisposob.pl

    2017-12-28, 20:50
  • Adrian

    Obecnie według naszych statystyk Instagram to najpopularniejsze medium i nie zmieni się to szybko :) szybkielajki.pl

    2017-09-10, 03:53
  • Andziiix

    Uwielbiam Instagrama :3

    2017-09-02, 17:46
  • Tomek

    Ja w swojej firmie używam Insta i Facebooka :) Kiedy jedziemy na targi albo montujemy u klienta jakieś urządzenia chcemy się chwalić tym. W tych czasach reklama w socjal media to priorytet. opomax.com.pl

    2017-02-28, 20:46
  • Marek

    Teraz jest tak dużo tych profili firmowych, że na nowe zaproszenia nawet nikt nie reaguje :( den-tour.pl

    2016-12-17, 13:00
  • marek

    Ciekawy artykuł. Dziękuję. efekt-prawko.pl

    2016-12-08, 22:05
  • Fotobu

    O programach do hashtagów nie słyszałam - trzeba wypróbować ! :) fotobu.pl

    2016-11-04, 08:50
  • Justi

    Instagram jest fajny! cyfrowinomadzi.pl

    2016-08-26, 17:20
  • Marek

    Arek.. Nie do końca tak jest. Mnóstwo osób naprawdę zamożnych i takich "trendy" z tego korzysta. Takich, którzy mają Porsche i własny biznes po rodzicach :) kinvestments.pl

    2016-08-16, 15:25
  • Arek

    Wszystko spoko, ale wg mnie Instagram jest dla małolatów, a nie przedsiębiorców. sklep.metalvit.pl

    2016-08-10, 11:48
  • Justyna

    Dziękuję za pozytywne komentarze!
    W razie jakichkolwiek pytań, chętnie odpowiem :-)
    Pozdrawiam,
    Justyna z Odiseo.pl odiseo.pl

    2016-07-29, 14:31
  • Angelika

    Bardzo przydatny wpis - właśnie takich informacji szukałam! :) roiexperts.pl

    2016-07-20, 11:30
  • DentiMedical

    Niedawno zaczęliśmy przygodę z Facebookiem, aż tu nagle słyszymy, że czemu nie ma nas na Instagramie, o Snapchacie nie wspominając. Hmm, chyba małymi krokami musimy wejść w ogromny świat social media. W końcu trzeba być tam, gdzie nasi klienci :) Ten artykuł z pewnością bardzo nam pomoże. dentimedical.pl

    2016-07-15, 04:41
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Czy Nasza-klasa.pl to cmentarzysko profili?

Nasza-klasa.pl - kiedyś najpopularniejszy serwis społecznościowy, dzisiaj miejsce wymarłych profili? Pierwsze medium społecznościowe, które połączyło Polaków, wydawałoby się, powinno wywiesić kartkę "nieczynne". Sprawdź jak radzi sobie rodzima Nasza Klasa w dobie hegemonii Facebooka i innych Social Mediów.