Jak używać Instagrama i przyciągać followersów?

Instagram foodporn
Instagram, czyli aplikacja do wyświetlania zdjęć i filmów, stała się jednym z największych i najważniejszych serwisów społecznościowych – korzysta z niej ponad 400 mln użytkowników na świecie. W Polsce na Instagrama regularnie zagląda około 2,5 mln osób, w większości – kobiety (NapoleonCat, maj 2016). Instagram stał się ulubionym narzędziem blogerów, vlogerów oraz celebrytów. Korzystają z niego także prawie wszystkie globalne firmy – zwłaszcza upodobały go sobie marki motoryzacyjne, modowe, zegarków, biżuterii i podróżnicze.
Ponad 3600 portali, 1500 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Instagram jest potężnym narzędziem do budowania wizerunku oraz wspierania działań marketingowych. Zupełnie wyjątkowym portalem społecznościowym – ponieważ tutaj treść o charakterze reklamowym jest wręcz pożądana przez użytkowników. Jednak w żadnym przypadku nie może to być natarczywa reklama – liczą się treści (a właściwie – zdjęcia) wysublimowane.

Jak zacząć publikować zdjęcia na Instagramie?

1. Zaloguj się do Instagrama, używając swojego adresu mailowego.
2. Wybierz nazwę, która jasno opisuje to, co robisz.
3. Wypełnij swój profil (dodaj zdjęcie profilowe, krótkie bio i link do swojej strony).
4. Połącz swoje konto Instagram z kontem na Facebooku.

Po połączeniu Facebooka z Instagramem na fanpage’u pojawi się nowa zakładka ze zdjęciami pobranymi z Instagrama. To świetnie wygląda na profilu na FB, pomaga też facebookowym fanom znaleźć Cię na Instagramie. Instagram jest własnością Facebooka i firmy takie jak Mercedes-Benz świetnie wykorzystują połączenie obu tych potężnych narzędzi social mediów.

Źródło: https://www.facebook.com/MercedesBenz/

Jak używać Instagrama?

Po pierwsze, pokazuj swój unikalny sposób widzenia świata – Instagram to miejsce, w którym kreujesz i pokazujesz styl życia. Stwórz strategię (czyli określ swoje cele i sposoby, w jakie będziesz je realizować), a potem konsekwentnie ją realizuj poprzez regularne publikowanie treści.

Sprawdź, jakie zdjęcia zyskują najwięcej polubień – użytkownicy Instagrama wolą zdjęcia w jasnych tonacjach i z filtrami rozjaśniającymi, a kolor niebieski wolą od czerwonego. Możesz stosować filtry z aplikacji, ale możesz też korzystać z dużo lepszych apek, takich jak Afterlight (0,99 euro) czy program Snapseed, który ma mnóstwo świetnych możliwości i efektów. Afterlight jest w gruncie rzeczy dość prostym narzędziem, ale ma wszystkie potrzebne funkcje i 74 różne efekty. Jedną z ciekawszych funkcji jest Highlight Tone pozwalająca na podkręcenie koloru niebieskiego, co daje zdjęciom czystszy, świeży look. Snapseed z kolei pozwala na selektywne ustawienia w wybranym rejonie zdjęcia, co świetnie sprawdza się w sytuacjach, gdy chcemy skupić wzrok widza na konkretnym obszarze zdjęcia. Świetną aplikacją jest też Camera+ (tylko na iOS). Kosztuje 2.99 dol., które są w pełni warte zainwestowania! Pozwoli Ci uzyskać efekty zbliżone do profesjonalnego sprzętu. Aplikacja ta została wyróżniona przez „Time’a” i „Wall Street Journal” za to, że dzięki niej prawie każde ujęcie wygląda oryginalnie i znakomicie.

Screen z aplikacji Afterlight

 

Jeśli chcesz ułatwić sobie zadanie z Instagramem, możesz skorzystać z tych aplikacji

• Instaquote lub Piclab – pozwala na tworzenie pięknych zdjęć z nałożonym na nie tekstem (dostępne dla iOS i Androida).
• Takeoff lub Latergramme – pozwala na automatyczne dodawanie wpisów, potrafi wybrać optymalną porę na publikację (dostępna dla iOA i Android).
• Crowdfire – pozwala na śledzenie tego, co robi konkurencja
• Iconosquare – pozwala obejrzeć statystyki konta – najpopularniejsze zdjęcie, średnią polubień i udostępnień, a nawet wzrost liczby obserwatorów.
• Print Studio – umożliwia druk zdjęć z Instagrama w wielu ciekawych formach.
• Inselly – aplikacja umożliwiająca prowadzenie sprzedaży produktów za pośrednictwem Instagrama. Działa w bardzo prosty sposób – wystarczy otagować zdjęcie hasztagiem #inselly. Płatność odbywa się poprzez PayPal.
• Like2buy – zamienia serię zdjęć w galerię produktów na sprzedaż. Jeśli użytkownik polubi zdjęcie, automatycznie przenosi się na stronę produktową.
• IFTTT – pozwala na automatyczne zapisywanie zdjęć z Instagrama na Dysk Google lub inny wybrany nośnik.
• Pickgeck – ułatwia zarządzanie kontem, hasztagami, profilami.

 

Co to są hashtagi i jak je dobierać?

Hashtagi to słowo lub zwrot poprzedzone znakiem #. Hashtag na Instagramie pozwala na przypisanie zdjęcia do odpowiedniej grupy tematycznej. Hashtagi umożliwiają użytkownikom Facebooka znalezienie Twojego profilu na Instagramie. Używaj hashtagów ogólnych opisujących lifestyle, jaki promujesz lub w jaki wpisuje się prezentowane przez Ciebie zdjęcie, jak również brandingowych – nazwy marki czy produktów. Maksymalnie możesz umieścić 30 hashtagów.

1. Umieszczaj między 11 a 15 hashtagów pod każdym ze zdjęć.
2. Twórz konkursy i kampanie oparte na hashtagach – wymyślaj unikalne hashtagi.
3. Używaj nazwy marki, jaką promujesz, np. nazwę Twojego bloga jako hashtag.
4. Używaj popularnych hashtagów, by wpasować się w aktualne trendy na Instagramie.
5. Używaj hashtagów ogólnych – np. jeśli pokazujesz zdjęcie butów górskich, użyj hashtagu „góry”, „trekking”, „tatry” itp.
6. Używaj tagów dopasowanych do Twojej branży i grupy produktów.
7. Zachęcaj innych użytkowników do robienia zdjęć i oznaczania ich wybranym przez Ciebie hashtagiem.

 

Jakie są najbardziej popularne hashtagi na Instagramie?

• #instagood – ulubiony hashtag profesjonalnych fotografów, jedynie dla naprawdę dobrych zdjęć.
• #nofilter – zdjęcia bez filtra.
• #foodporn – najpopularniejszy hashtag kulinarny.
• #tbt – to skrót od Throwback Thursday i oznacza czwartkowe zdjęcie z przeszłości.
• #follow, #followme, #instafollow, #l4l, #follow4follow, #ff (Follow Friday) – hashtagi przyciągajace nowych obserwatorów.
• inne bardzo popularne tagi: #love, #kiss, #cool, #funny, #cute.

Źródło: http://fejsopisy.pl/hashtagi-instagram/

 

Pełną listę 100 najbardziej popularnych hashtagów na Instagramie możesz zobaczyć tutaj: https://websta.me/hot.

Źródło: https://websta.me/hot

 

Najlepsze programy do planowania tagów i zarządzania hashtagami:

• Hashtracking – potężne narzędzie pozwalające obserwować popularność danego hashtagu.
• Tagomatic – aplikacja pozwalająca na znalezienie powiązanych, podobnych hashtagów.
• TagsForLikes – aplikacja pozwalająca na kopiowanie i wklejanie hashtagów.
• Hashtagify.Me – wpisujesz hashtag i otrzymujesz listę powiązanych hashtagów.
• Iconossquare – to narzędzie to więcej niż hashtagi, pozwala bowiem na poznanie pełnych „analytics”, a w przypadku hashtagów – pokazuje te najczęściej przez nas używane.
• HashTags, TagFire, Instag – narzędzia zbierające najpopularniejsze hashtagi na Instagramie. Jednym kliknięciem możemy łatwo skopiować zbiór hashtagów.

Źródło: screen z aplikacji Hashtracking.com
 

Jak zdobyć jak najwięcej fanów na Instagramie?

Jedną z najskuteczniejszych metod na przyciągnięcie nowych fanów na profilu jest organizowanie konkursów na najlepsze zdjęcie – poproś użytkowników o umieszczenie zdjęcia na swoim profilu i oznaczenie go unikalnym, wymyślonym na potrzeby zabawy hashtagiem. Dobrze, jeśli jego nazwa bezpośrednio odnosi się do nazwy Twojego profilu na Instagramie lub nazwy marki czy bloga, jakiego promujesz. Najczęściej organizowaną formą konkursów na Instagramie jest „Follow, Like, Repost” – obserwuj konto, polub zdjęcie, udostępnij je na swoim profilu i oznacz je wybranym tagiem. Nie zapomnij o dodaniu hashtagów do postów, w których informujesz o konkursie. Możesz użyć takich hashtagów jak: #konkurs, #rozdawajka, #giveaway, #instagramgiveaway, #instagood, #contest. Dla zwycięzcy przygotuj atrakcyjną nagrodę (oczywiście pokaż ją wcześniej na zdjęciu) – powinna być bezpośrednio związana z tym, co robisz.

Inne sposoby na jak największą liczbę fanów:

• Używaj hashtagów! Zwłaszcza: #FF (Follow Friday), #instafollow, #l4l, #tagforlikes i #followback oraz popularnych hashtagów.
• Bądź aktywny na profilach innych – wysyłaj polubienia i komentarze.
• Promuj swoje konto na Instagramie w innych sieciach społecznościowych. Poinformuj na innych profilach w social media, że na Instagramie mogą zobaczyć niepublikowane nigdzie indziej zdjęcia, poznać od kuchni to, co robisz, wziąć udział w konkursach foto itp.
• Nie spamuj.
• Zadawaj pytania w opisach zdjęć. Posty w firmie pytań angażują trzy razy bardziej.
• Odpowiadaj na wszystkie komentarze na swoim profilu – zwłaszcza jeśli są negatywne lub krytyczne.
• Wspominaj o swoich fanach w opisach zdjęć, a także o innych osobistościach w danej dziedzinie.
• Kreuj lifestyle i pokazuj zdjęcia Twojego biznesu od kuchni.
• Szukaj możliwości partnerstwa z innymi.
• Poproś o komentarze, zadawaj pytania.
• Zadawaj pytania o lifestyle.
• Na końcu w opisie umieszczaj właściwe dla tego kanału call to action, jak „spam me with likes”, „double tap…”.

Jakie są najlepsze konta na Instagramie w Polsce?

Chcesz zobaczyć, jak robią to blogerzy i vlogerzy, którzy mają najwięcej fanów? Zajrzyj na profil Abstrachuje TV, Maffashion czy Anny Lewandowskiej lub na profile najlepszych bloggerów i vlogerów. To najbardziej lubiane profile w Polsce. Jednak pamiętaj, że sukces nie zależy od liczby polubień, ale od tego, czy uda Ci się stworzyć unikalny wizerunek i zdobyć grupę Twoich własnych, prawdziwych i zaangażowanych fanów.

Autor: Justyna Fabijańczyk

Polecane artykuły
Czy Nasza-klasa.pl to cmentarzysko profili?

Nasza-klasa.pl - kiedyś najpopularniejszy serwis społecznościowy, dzisiaj miejsce wymarłych profili? Pierwsze medium społecznościowe, które połączyło Polaków, wydawałoby się, powinno wywiesić kartkę "nieczynne". Sprawdź jak radzi sobie rodzima Nasza Klasa w dobie hegemonii Facebooka i innych Social Mediów.

Tinder - co to jest i jak działa. Randkowanie w sieci

Tender to aplikacja której celem jest łączenie ludzi w świecie wirtualnym i przenoszenie ich znajomości do świata realnego. I choć głównym zamierzeniem nie było randkowanie to dzisiaj Tinder służy przede wszystkim do poznawania płci przeciwnej. Czy można go wykorzystać w kampaniach marketingowych? Pierwsze akcje Tinder ma już za sobą!

Wasze komentarze (10)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Tomek

    Ja w swojej firmie używam Insta i Facebooka :) Kiedy jedziemy na targi albo montujemy u klienta jakieś urządzenia chcemy się chwalić tym. W tych czasach reklama w socjal media to priorytet. opomax.com.pl

    2017-02-28, 20:46
  • Marek

    Teraz jest tak dużo tych profili firmowych, że na nowe zaproszenia nawet nikt nie reaguje :( den-tour.pl

    2016-12-17, 13:00
  • marek

    Ciekawy artykuł. Dziękuję. efekt-prawko.pl

    2016-12-08, 22:05
  • Fotobu

    O programach do hashtagów nie słyszałam - trzeba wypróbować ! :) fotobu.pl

    2016-11-04, 08:50
  • Justi

    Instagram jest fajny! cyfrowinomadzi.pl

    2016-08-26, 17:20
  • Marek

    Arek.. Nie do końca tak jest. Mnóstwo osób naprawdę zamożnych i takich "trendy" z tego korzysta. Takich, którzy mają Porsche i własny biznes po rodzicach :) kinvestments.pl

    2016-08-16, 15:25
  • Arek

    Wszystko spoko, ale wg mnie Instagram jest dla małolatów, a nie przedsiębiorców. sklep.metalvit.pl

    2016-08-10, 11:48
  • Justyna

    Dziękuję za pozytywne komentarze!
    W razie jakichkolwiek pytań, chętnie odpowiem :-)
    Pozdrawiam,
    Justyna z Odiseo.pl odiseo.pl

    2016-07-29, 14:31
  • Angelika

    Bardzo przydatny wpis - właśnie takich informacji szukałam! :) roiexperts.pl

    2016-07-20, 11:30
  • DentiMedical

    Niedawno zaczęliśmy przygodę z Facebookiem, aż tu nagle słyszymy, że czemu nie ma nas na Instagramie, o Snapchacie nie wspominając. Hmm, chyba małymi krokami musimy wejść w ogromny świat social media. W końcu trzeba być tam, gdzie nasi klienci :) Ten artykuł z pewnością bardzo nam pomoże. dentimedical.pl

    2016-07-15, 04:41