Podsumowanie projektu NKS

Zmiany w projekcie NKS
W ramach projektu NKS powstało wiele artykułów i multimediów - ebooków, webinarów, audytów i relacji. NKS to próba zaprzyjaźnienia firm i klientów SEO z innym podejściem do tematu promocji strony w Internecie. Przewrotna nazwa projektu - Nowa Koncepcja SEO - od początku budziła emocje. I słusznie - taki był nasz cel. Pora podsumować ostatnie miesiące.
Ponad 4100 portali, 4200 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Od samego początku celem Nowej Koncepcji SEO było prowadzenie działań okołoedukacyjnych. Naszym marzeniem było, aby działania SEO w Polsce skierowały się bardziej w stronę długofalowych i systematycznie prowadzonych działań promocyjnych niż tylko – tak jak to często bywało – do pozycjonowania kilku słów kluczowych poprzez dobywanie kolejnych linków precli czy katalogów stron.


 

Na początku było trudno

Już na wstępie otrzymywaliśmy sygnały, że propozycja współpracy na linii agencja seo <-> klient, jaką staramy się przeforsować, jest ogólnie znana i stosowana. Że Nowa Koncepcja SEO wcale nie jest taka nowa i wcale nie taka SEO. Takie komentarze były dla nas cenne. Każda opinia pokazywała, że istnieje spora grupa firm, które potrafią współpracować z klientem na jasnych warunkach. Z drugiej strony docierały do nas głosy, że nasza idea nie jest praktyczna i w rzeczywistości może dotyczyć rynków zachodnich i to za parę lat. Nie zabrakło też osób negatywnie nastawionych do projektu, które doszukiwały się złych i ukrytych intencji w naszych działaniach.

Na szczęście dość szybko po rozpoczęciu projektu zaczęły do nas spływać komentarze zarówno pod artykułami, jak i w wiadomościach prywatnych, że to co robimy jest przydatne. To dodało nam skrzydeł i motywowało do pracy.

Pierwsze teksty, mimo że staraliśmy się je przygotować jak najlepiej, nie były doskonałe. Sporo zmieniło się w momencie przeprowadzenia webinaru nt. audytu SEO strony lokale-wesele.pl, a także po późniejszej publikacji pełnego audytu. Okazało się, że istnieje ogromne zapotrzebowanie na informacje, które można wykorzystać w praktyce. W kolejnych tygodniach publikowaliśmy treści, które cieszyły się ogromną popularnością.


Odsłony najpopularniejszych artykułów opublikowanych w ramach NKS (nieunikalne)


Był to ebook "Jak samodzielnie wykonać audyt SEO", instrukcja obsługi Google Search Console czy podstawowa instrukcja obsługi Google Analytics. A to tylko niektóre z obszernych artykułów opublikowanych na łamach NKS.

 

Nowa Koncepcja SEO to na chwilę obecną...

Postanowiliśmy dotrzeć do użytkowników w nieco inny sposób – poprzez krótką formę vlogów na YouTubie oraz szkolenia w wielu miastach Polski. Kanał na YouTube to aktualnie 10 filmików poruszających kwestie związane z SEO oraz promocją w sieci. Liczba osób korzystających z tych treści nie jest na razie bzbyt duża. Powodzeniem cieszą się natomiast szkolenia stacjonarne, zorganizowane do tej pory w Krakowie, Warszawie oraz Katowicach. Łącznie w ciągu 6 dni szkoleniowych udało nam się przeszkolić ponad 70 osób z tematów związanych z SEO oraz Link Buildingiem z wykorzystaniem content marketingu. Po wakacjach ruszamy z kolejnymi szkoleniami!


Przykładowy film na youtube w ramach NKS

W bazie Nowej Koncepcji SEO znalazło się do tej pory ponad 50 artykułów, których średnia długość wynosi około 6 tysięcy znaków. Średni czas przebywania użytkownika na stronie to około 5 minut. O popularności projektu świadczy też wygenerowanie ponad 100 tysięcy odwiedzin na podstronach z artykułami.

Warto zaznaczyć, że przez cały czas trwania NKS publikowano także artykuły w zaprzyjaźnionych serwisach, m.in. Antyweb, Marketing i Biznes czy Komerso. Zamieszczaliśmy też wpisy gościnne na łamach NKS.
 

Zmiany, zmiany, zmiany...

Dlaczego o tym piszemy? W najbliższym czasie projekt NKS wyjdzie z fazy dynamicznej. Będą pojawiać się nowe publikacje, nie zaprzestajemy organizacji szkoleń, jednak nie będziemy prowadzić już rozbudowanych działań, takich jak webinary czy ebooki. Wszystkie treści stworzone do tej pory pozostają na swoim miejscu – na stronach Whitepress, na YouTubie czy Facebooku.
 

Dlaczego podjęliśmy taką decyzję?

Uważamy, że na przestrzeni ostatnich miesięcy sporo się zmieniło. Nie twierdzimy, że jest to nasza zasługa, ale da się odczuć powiew świeżości w kwestii podejścia do tematu współpracy z klientami, jak i do samego sprzedawania usług SEO. To bardzo dobra wiadomość.

Dodatkowo z różnych działań, które wykonaliśmy do tej pory można wyciągnąć wniosek, że najlepiej przyjmują się długie, wyczerpujące treści w formie artykułów.

Wciąż warto śledzić artykuły dodawane w Bazie Wiedzy czy NKS! Z racji tego, że uruchomiony został moduł Influencerów w ramach Whitepress, na pewno pojawi się teraz więcej treści związanych z mediami społecznościowymi i blogosferą.

Wciąż warto śledzić grupę Nowa Koncepcja SEO na Facebooku. Nadal będzie to miejsce, gdzie najszybciej można otrzymacie ciekawe informacje: facebook.com/NowaKoncepcjaSEO.

Co ciekawe WhitePress rozpoczął nowy duży projekt content marketingowy. Jego celem jest zebranie społeczności blogerów i vlogerów w jednym miejscu. Pod adresem www.influencer.pl dostępne są porady, ale także "ploteczki" z życia polskich influencerów.


Kolejny projekt content marketingowy realizowany przez WhitePress - influencer.pl
 

Jakie treści do tej pory cieszyły się szczególną popularnością?

Najpopularniejsze artykuły opublikowane lub mocno rozbudowane w ramach NKS:

Zapraszamy na kolejne szkolenia organizowane w ramach NKS! Najbliższe szkolenie odbędzie się w Gdańsku w dniach 19-20 września. Zapisz się i dowiedz się więcej na temat SEO i link buildingu z wykorzystaniem content marketingu! Planujemy także szkolenie we Wrocławiu.

Dajcie znać, jaka jest Wasza ocena NKS. Czy projekt spełnił oczekiwania? Był przydatny? Jak oceniacie jakość publikacji? I oczywiście jakie tematy warto poruszać w kolejnych publikacjach.

Sprawdźcie także opinie o platformie WhitePress, do których kierujemy poniżej:

 

  • Autor: Paweł Strykowski

    CEO WhitePress

  • Autor: Tomasz Biegun

    Chief SEO Officer

  • Autor: Tomasz Stopka

    Opis autora

Wasze komentarze (4)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Mateusz

    Tomasz Stopka fajnie to podsumował na swoim blogu " Teraz Whitepress powinien skutecznie przestać się kojarzyć z miejscem gdzie „kupuje się linki z artykułami”" techprint.pl

    2016-07-07, 16:13
  • Dariusz Jurek

    Koncepcja edukacji rynku a'la MOZ, powodzenia ;) dariuszjurek.com

    2016-07-05, 17:55
  • Piotr

    Super, że edukujecie przede wszystkim środowisko klientów i uświadamiacie, że SEO jest coraz bardziej usługą kompleksową i musi być działaniem długofalowym i ciągłym :) piotrwiernicki.pl

    2016-07-04, 10:41
  • Paweł

    Kawał dobrej roboty. Myślę, że NKS pozwala często inaczej spojrzeć właścicielom firm i portali na swoje strony. Co ważne, też mogą zweryfikować działania agencji, które ich obsługują, co jak wiemy nie zawsze jest robione dobrze, efektywnie, a już tym bardziej w celu zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania i ruchu na stronie a nie tylko wysokich pozycji dla fraz, które nic klientom nie dają. netim.pl

    2016-07-04, 09:12
Polecane artykuły
See Bloggers 2016 – relacja

Relacja z See Bloggers 2016. Czwarte wydarzenie jednego z największych spotkań digital influencerów w Polsce zgromadziło mnóstwo osób z branży. Warsztaty i liczne prelekcje były świetną okazją, aby bliżej poznać realia działalności blogerskiej. Jeżeli nie udało się Wam udać do Gdynii na to spotkanie, koniecznie przeczytajcie tę relację.

Social Media & Content Marketing na AGH - konkretny kierunek kształcenia!
Social Media & Content Marketing na AGH - konkretny kierunek kształcenia!

Wydział Humanistyczny Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie rozpoczął rekrutację na czwartą już edycję studiów podyplomowych „Social Media & Content Marketing”. Studia cieszą się bardzo dobrą opinią u absolwentów, a wśród zalet słuchacze wymieniają możliwość nabycia praktycznych umiejętności, fachową kadrę oraz możliwość nawiązania cennych kontaktów.

Blog Conference Poznań – relacja

Prelekcje, panele dyskusyjne oraz warsztaty były okazją do rozmów na temat obecnego wyglądu blogosfery oraz kierunku, w którym zmierza. Na Blog Conference pojawiła się również ekipa Blogs4shops – zapoznajcie się z naszą relacją! Dowiedz się, jakie są jedne z największych grzechów polskiej blogosfery i o czym rozmawiano podczas weekendu Blog Conference Poznań.