Załóż bloga na Blogspocie. Tutorial krok po kroku!

Zakładanie bloga na Blogspocie.
Prowadzenie własnego bloga to nie tylko sposób na dzielenie się swoją pasją, ale także znakomity pomysł na dochodowy biznes. Niezależnie od tematyki, którą chcemy się zająć, jednym z pierwszych dylematów, z którym przyjdzie nam się zmierzyć, będzie wybór odpowiedniego oprogramowania oraz hostingu. Jedną z najczęściej wybieranych opcji jest wykorzystanie możliwości platformy Blogspot.

Wprowadzona przez Google usługa, znakomicie sprawdza się w każdych warunkach, niezależnie od podejmowanej tematyki i przeznaczenia naszego bloga. Jej główną zaletą jest nieodpłatność, stabilność działania oraz łatwe zarządzanie serwisem. Stworzenie bloga i dostosowanie go do własnych oczekiwań jest proste, intuicyjne i nie zabiera więcej niż 15 minut. Wystarczy zastosować się do kilku wskazówek.

 

Blogspot - załóż bloga w kilku krokach

Jak już wspominaliśmy, platforma Blogspot należy do koncernu Google. Aby założyć na niej swojego bloga, od użytkowników wymaga się posiadania konta Gmail (czyli zwykłego konta pocztowego). Właśnie przy jego użyciu będziemy logować się do serwisu, a założony profil pomoże nam zarządzać naszymi blogami.

Po wejściu na stronę www.blogspot.com albo www.blogger.com (obie odeślą nas do tej samej platformy), zostaniemy poproszeni o zarejestrowanie lub zalogowanie się do konta Google. Ten krok jest nie tylko niezbędny – dzięki niemu, z jednego miejsca będziemy mogli zarządzać wszystkimi administrowanymi przez kalifornijskiego potentata serwisami (youtube, gmail, dysk Google, Google play oraz Google +).

Źródło. www.google.com

Po zalogowaniu uzyskujemy możliwość wybrania profilu, do którego będzie przypisany nasz blog. Jeśli zdecydujemy się na powiązanie go z kontem Google+ (portal społecznościowy Google), pomoże nam to zarządzać komentarzami i interakcjami z naszymi czytelnikami.

Jeśli z jakichś powodów nie chcemy łączyć tych funkcji, możemy utworzyć ograniczony profil Bloggera. W tym celu klikamy na ikonkę zlokalizowaną po prawej stronie ekranu i po wyświetleniu okienka „Będziemy wyświetlać Cię jako…” wprowadzamy nazwę użytkownika. To wyjątkowo ważny krok. Od niego zależy w jaki sposób nasz blog (a więc i my!) będzie odbierany w wirtualnym świecie.

Źródło: www.blogger.com

Po wprowadzeniu nazwy (w naszym przypadku jest to „Blog Testowy”), serwis przeniesie nas do okienka wyboru blogów należących do naszego konta. Oczywiście lista na razie jest pusta. Aby utworzyć nowego bloga, klikamy przycisk „Nowy blog”.

Źródło: www.blogger.com

 

Blog na Blogspocie – dobry wybór!

Przed nami ostatni etap zakładania bloga. Właśnie w tym momencie musimy podjąć kluczowe decyzje. Dobór właściwego tytułu oraz adresu strony, to prawdziwe wyzwanie. Większość atrakcyjnych nazw jest już niestety zajęta. Często jedynym sposobem na znalezienie adresu odpowiadającego naszym oczekiwaniom, okazuje się wykupienie aliasu w jednej z zewnętrznych firm hostingowych (na szczęście Blogspot oferuje niezwykle łatwy i intuicyjny mechanizm przypisywania bloga do aliasów zewnętrznych).

Jeśli proponowany przez nas adres będzie zajęty, wyświetli się informacja:
Niestety, ten adres bloga nie jest dostępny.

W takim wypadku pozostają nam żmudne poszukiwania jak najbardziej zbliżonego, wolnego adresu. Jeśli po jakimś czasie stwierdzimy, że podany tytuł lub adres jednak nie spełnia naszych oczekiwań, bez problemu zmienimy je w ustawieniach naszego bloga.

Źródło: www.blogger.com

Po kliknięciu na przycisk „Utwórz blog”, zostajemy przeniesieni do panelu zarządzania naszym blogiem. Z tego miejsca możemy zarządzać jego wszystkimi ustawieniami –     wyglądem, dostępnymi stronami, postami, statystykami, komentarzami użytkowników, układem elementów, kampaniami marketingowymi i umieszczanymi przez nas postami. Opcja przeglądu umożliwi nam także śledzenie popularności naszego dziennika.

Źródło: www.blogger.com

 

Wybierz szablon na Blogspota

Po przejściu do zakładki „Szablon” uzyskujemy możliwość edytowania wyglądu bloga. Serwis daje nam do dyspozycji kilkanaście podstawowych motywów, które możemy następnie dowolnie personalizować.

Sami dobierzemy kolorystykę, tło, używane na naszym blogu czcionki oraz układ elementów. Jeżeli dysponujemy odpowiednimi umiejętnościami, możemy także pokusić się o zmianę kodu html strony (w tym celu wybieramy opcję „Edytuj kod HTML”). Intuicyjny Projektant Szablonów pomoże nam odpowiednio skomponować layout naszego bloga.


Źródło: www.blogger.com

Jeżeli doszliśmy do wniosku, że wprowadzony podczas rejestracji tytuł, opis oraz adres bloga, nie pasują do naszej koncepcji, możemy je zmienić bez najmniejszych problemów. W tym celu przechodzimy do zakładki „Ustawienia” -> „Podstawowe” i dokonujemy niezbędnych zmian. W tym samym oknie, po kliknięciu w link „Ustaw dla swojego bloga URL uzyskany od innej firmy”, możemy także przypisać naszą domenę do innego serwera. Oprócz tego, w oknie ustawień możemy także zmienić język, datę i czas, e-mail, zasady udostępniania strony oraz jej widoczność i politykę prywatności.

Źródło: www.blogger.com

Kolejnym krokiem będzie utworzenie dodatkowych stron, które pomogą nam zorganizować nasze wpisy i sprawią, że nasz blog będzie wyglądał profesjonalnie. W tym celu udajemy się do zakładki „Strony” i wybieramy opcję „Utwórz nową stronę”. Następnie naszym oczom ukaże się panel wprowadzania tekstu, umożliwiający łatwą edycję treści.

Źródło: www.blogger.com

Znaczny wpływ na odbiór naszego bloga, będzie miało rozmieszczenie poszczególnych komponentów. Aby je zmodyfikować, udajemy się do zakładki „Układ”. Elementy przeciągamy na właściwe miejsce za pomocą myszy. W tym samym oknie możemy także dodać nowe gadżety, dzięki którym nasz blog zyska dodatkowe funkcje, będzie na siebie zarabiał oraz stanie się bardziej przyjazny dla przyszłych użytkowników (klikamy w odnośnik „Dodaj nowe gadżety”).

Źródło: www.blogger.com

Jeżeli zakończyliśmy już proces konfigurowania naszego bloga, pora na utworzenie pierwszego posta. W tym celu wystarczy kliknąć ikonkę ołówka umiejscowioną w panelu na górze strony (tuż obok pomarańczowego loga Blogspot). Edytor umożliwi nam łatwe wprowadzenie tekstu, zdjęć i dodatkowych materiałów (takich jak klipy wideo i odnośniki do innych stron).

Gotowy post możemy opublikować (poprzez kliknięcie na przycisk „Publikuj”) albo zapisać w wersjach roboczych i wrócić do niego później (przycisk „Zapisz”). Przy pomocy funkcji „Podgląd” sprawdzimy jak nasza treść będzie się prezentować na stronie. Aby ułatwić organizację tekstów, możemy opatrzyć je właściwymi etykietami. Jeśli z jakichś powodów chcemy przesunąć czas publikacji postu, zrobimy to w zakładce „Publikacja”.

Źródło: www.blogger.com

Dział „Statystyka” umożliwia nam śledzenie aktywności czytelników naszego bloga. Dzięki udostępnionym statystykom poznamy konkretną liczbę gości, posty cieszące się największą popularnością, a nawet kraj pochodzenia oraz system operacyjny, którego używają nasi użytkownicy. Te informacje pomogą nam poznać ich oczekiwania i tworzyć jeszcze lepsze treści.

Źródło: www.blogger.com

To już koniec, powodzenia!

Autor: Paweł Łaniewski, Takaoto.pro

Wasze komentarze (4)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Insektpol

    Ciekawie opisany temat robienia bloga. Polecam insektpol.pl

    2017-08-01, 12:27
  • Pomarańcza

    Super poradnik :) pomarancza.pl

    2016-08-13, 11:56
  • Fotograf

    Wpis zainspirował mnie do założenia bloga :) Dzięki damianbartnik.blogspot.com

    2016-07-28, 15:45
  • Irek

    Ciekawy artykuł poszerzający możliwości promowania własnego bloga . Dziękuję kanon24.pl

    2016-07-08, 11:22
Polecane artykuły