Załóż bloga na Blogspocie. Tutorial krok po kroku!

Zakładanie bloga na Blogspocie.
Prowadzenie własnego bloga to nie tylko sposób na dzielenie się swoją pasją, ale także znakomity pomysł na dochodowy biznes. Niezależnie od tematyki, którą chcemy się zająć, jednym z pierwszych dylematów, z którym przyjdzie nam się zmierzyć, będzie wybór odpowiedniego oprogramowania oraz hostingu. Jedną z najczęściej wybieranych opcji jest wykorzystanie możliwości platformy Blogspot.

Wprowadzona przez Google usługa, znakomicie sprawdza się w każdych warunkach, niezależnie od podejmowanej tematyki i przeznaczenia naszego bloga. Jej główną zaletą jest nieodpłatność, stabilność działania oraz łatwe zarządzanie serwisem. Stworzenie bloga i dostosowanie go do własnych oczekiwań jest proste, intuicyjne i nie zabiera więcej niż 15 minut. Wystarczy zastosować się do kilku wskazówek.

 

Blogspot - załóż bloga w kilku krokach

Jak już wspominaliśmy, platforma Blogspot należy do koncernu Google. Aby założyć na niej swojego bloga, od użytkowników wymaga się posiadania konta Gmail (czyli zwykłego konta pocztowego). Właśnie przy jego użyciu będziemy logować się do serwisu, a założony profil pomoże nam zarządzać naszymi blogami.

Po wejściu na stronę www.blogspot.com albo www.blogger.com (obie odeślą nas do tej samej platformy), zostaniemy poproszeni o zarejestrowanie lub zalogowanie się do konta Google. Ten krok jest nie tylko niezbędny – dzięki niemu, z jednego miejsca będziemy mogli zarządzać wszystkimi administrowanymi przez kalifornijskiego potentata serwisami (youtube, gmail, dysk Google, Google play oraz Google +).

Źródło. www.google.com

Po zalogowaniu uzyskujemy możliwość wybrania profilu, do którego będzie przypisany nasz blog. Jeśli zdecydujemy się na powiązanie go z kontem Google+ (portal społecznościowy Google), pomoże nam to zarządzać komentarzami i interakcjami z naszymi czytelnikami.

Jeśli z jakichś powodów nie chcemy łączyć tych funkcji, możemy utworzyć ograniczony profil Bloggera. W tym celu klikamy na ikonkę zlokalizowaną po prawej stronie ekranu i po wyświetleniu okienka „Będziemy wyświetlać Cię jako…” wprowadzamy nazwę użytkownika. To wyjątkowo ważny krok. Od niego zależy w jaki sposób nasz blog (a więc i my!) będzie odbierany w wirtualnym świecie.

Źródło: www.blogger.com

Po wprowadzeniu nazwy (w naszym przypadku jest to „Blog Testowy”), serwis przeniesie nas do okienka wyboru blogów należących do naszego konta. Oczywiście lista na razie jest pusta. Aby utworzyć nowego bloga, klikamy przycisk „Nowy blog”.

Źródło: www.blogger.com

 

Blog na Blogspocie – dobry wybór!

Przed nami ostatni etap zakładania bloga. Właśnie w tym momencie musimy podjąć kluczowe decyzje. Dobór właściwego tytułu oraz adresu strony, to prawdziwe wyzwanie. Większość atrakcyjnych nazw jest już niestety zajęta. Często jedynym sposobem na znalezienie adresu odpowiadającego naszym oczekiwaniom, okazuje się wykupienie aliasu w jednej z zewnętrznych firm hostingowych (na szczęście Blogspot oferuje niezwykle łatwy i intuicyjny mechanizm przypisywania bloga do aliasów zewnętrznych).

Jeśli proponowany przez nas adres będzie zajęty, wyświetli się informacja:
Niestety, ten adres bloga nie jest dostępny.

W takim wypadku pozostają nam żmudne poszukiwania jak najbardziej zbliżonego, wolnego adresu. Jeśli po jakimś czasie stwierdzimy, że podany tytuł lub adres jednak nie spełnia naszych oczekiwań, bez problemu zmienimy je w ustawieniach naszego bloga.

Źródło: www.blogger.com

Po kliknięciu na przycisk „Utwórz blog”, zostajemy przeniesieni do panelu zarządzania naszym blogiem. Z tego miejsca możemy zarządzać jego wszystkimi ustawieniami –     wyglądem, dostępnymi stronami, postami, statystykami, komentarzami użytkowników, układem elementów, kampaniami marketingowymi i umieszczanymi przez nas postami. Opcja przeglądu umożliwi nam także śledzenie popularności naszego dziennika.

Źródło: www.blogger.com

 

Wybierz szablon na Blogspota

Po przejściu do zakładki „Szablon” uzyskujemy możliwość edytowania wyglądu bloga. Serwis daje nam do dyspozycji kilkanaście podstawowych motywów, które możemy następnie dowolnie personalizować.

Sami dobierzemy kolorystykę, tło, używane na naszym blogu czcionki oraz układ elementów. Jeżeli dysponujemy odpowiednimi umiejętnościami, możemy także pokusić się o zmianę kodu html strony (w tym celu wybieramy opcję „Edytuj kod HTML”). Intuicyjny Projektant Szablonów pomoże nam odpowiednio skomponować layout naszego bloga.


Źródło: www.blogger.com

Jeżeli doszliśmy do wniosku, że wprowadzony podczas rejestracji tytuł, opis oraz adres bloga, nie pasują do naszej koncepcji, możemy je zmienić bez najmniejszych problemów. W tym celu przechodzimy do zakładki „Ustawienia” -> „Podstawowe” i dokonujemy niezbędnych zmian. W tym samym oknie, po kliknięciu w link „Ustaw dla swojego bloga URL uzyskany od innej firmy”, możemy także przypisać naszą domenę do innego serwera. Oprócz tego, w oknie ustawień możemy także zmienić język, datę i czas, e-mail, zasady udostępniania strony oraz jej widoczność i politykę prywatności.

Źródło: www.blogger.com

Kolejnym krokiem będzie utworzenie dodatkowych stron, które pomogą nam zorganizować nasze wpisy i sprawią, że nasz blog będzie wyglądał profesjonalnie. W tym celu udajemy się do zakładki „Strony” i wybieramy opcję „Utwórz nową stronę”. Następnie naszym oczom ukaże się panel wprowadzania tekstu, umożliwiający łatwą edycję treści.

Źródło: www.blogger.com

Znaczny wpływ na odbiór naszego bloga, będzie miało rozmieszczenie poszczególnych komponentów. Aby je zmodyfikować, udajemy się do zakładki „Układ”. Elementy przeciągamy na właściwe miejsce za pomocą myszy. W tym samym oknie możemy także dodać nowe gadżety, dzięki którym nasz blog zyska dodatkowe funkcje, będzie na siebie zarabiał oraz stanie się bardziej przyjazny dla przyszłych użytkowników (klikamy w odnośnik „Dodaj nowe gadżety”).

Źródło: www.blogger.com

Jeżeli zakończyliśmy już proces konfigurowania naszego bloga, pora na utworzenie pierwszego posta. W tym celu wystarczy kliknąć ikonkę ołówka umiejscowioną w panelu na górze strony (tuż obok pomarańczowego loga Blogspot). Edytor umożliwi nam łatwe wprowadzenie tekstu, zdjęć i dodatkowych materiałów (takich jak klipy wideo i odnośniki do innych stron).

Gotowy post możemy opublikować (poprzez kliknięcie na przycisk „Publikuj”) albo zapisać w wersjach roboczych i wrócić do niego później (przycisk „Zapisz”). Przy pomocy funkcji „Podgląd” sprawdzimy jak nasza treść będzie się prezentować na stronie. Aby ułatwić organizację tekstów, możemy opatrzyć je właściwymi etykietami. Jeśli z jakichś powodów chcemy przesunąć czas publikacji postu, zrobimy to w zakładce „Publikacja”.

Źródło: www.blogger.com

Dział „Statystyka” umożliwia nam śledzenie aktywności czytelników naszego bloga. Dzięki udostępnionym statystykom poznamy konkretną liczbę gości, posty cieszące się największą popularnością, a nawet kraj pochodzenia oraz system operacyjny, którego używają nasi użytkownicy. Te informacje pomogą nam poznać ich oczekiwania i tworzyć jeszcze lepsze treści.

Źródło: www.blogger.com

To już koniec, powodzenia!

Autor: Paweł Łaniewski, Takaoto.pro

Wasze komentarze (12)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Krystian

    Poleciłem poradnik znajomemu i również bardzo sobie chwali.. wdowikprojekt.pl

    2018-09-12, 15:21
  • Karolina

    Założenie bloga na Blogspocie nie jest trudnym zadaniem, ale z pewnością twój wpis będzie bardzo pomocny dla początkujących użytkowników. Ja bardzo cenię takie poradniki. Niejednokrotnie korzystałam z tego typu wpisów podczas realizacji zadań, które sprawiały mi trudność. ideo.pl

    2018-09-10, 14:01
  • Andrzej

    A mnie zniknęły gadżety? Tzn. jest tylko tych 29 podstawowych, a kiedyś było przecież dużo więcej? A teraz klikam "dodaj gadżet" i widzę tylko 29 gadżetów? Czy to zależy może od wybranego szablonu? Czy coś się tam pozmieniało od czasów, kiedy jeszcze miałem blogi na blogerze?

    2018-09-07, 19:59
  • Amela

    Bardzo ciekawe whitepress.pl

    2018-08-14, 23:58
  • Wiktoria

    Chce założyć swój Blog skrzynkapocztowaodgoogle.com

    2018-06-09, 15:55
  • _leszek

    W jaki sposób informować czytelników o nowo dodanej notce?
    Do tej pory korzystałem z gadżetu HTML/JavaScript umieszczając w nim kod

    Jednak chyba coś na bloggerze się zmieniło, gdyż strona "PROJEKT" wyświetla się nie wiadomo dlaczego po angielsku, a wspomniany gadżet przestał działać. leszek-moje-reflesje-blog-onet.blogspot.com

    2018-04-30, 20:36
  • Maciek

    dzięki za informacje , świetnie opisany temat

    pozdrawiam
    Maciek pl.next-jobs24.com

    2017-10-27, 13:40
  • Dorota

    Prowadzę bloga na innej stronie. Chciałabym założyć, a w zasadzie kontynuować go u Was i przenieść wszystkie wpisy, które do tej pory zrobiłam. Jak to jest możliwe?

    2017-09-03, 19:53
  • Insektpol

    Ciekawie opisany temat robienia bloga. Polecam insektpol.pl

    2017-08-01, 12:27
  • Pomarańcza

    Super poradnik :) pomarancza.pl

    2016-08-13, 11:56
  • Fotograf

    Wpis zainspirował mnie do założenia bloga :) Dzięki damianbartnik.blogspot.com

    2016-07-28, 15:45
  • Irek

    Ciekawy artykuł poszerzający możliwości promowania własnego bloga . Dziękuję kanon24.pl

    2016-07-08, 11:22
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Rozliczenia produktów przekazanych influencerom
Rozliczenie z influencerem – kwestie podatkowe

Chcesz przekazać influencerowi podarunek, ale nie wiesz w jaki sposób go rozliczyć? Zastanawiasz się czy lepiej jest wykorzystać wymianę barterową, czy raczej udostępnić swój produkt w promocyjnej cenie? Zobacz która metoda w Twojej sytuacji najbardziej się opłaca. W artykule radca prawny Rafał Bartosik stara się rozwiać wszelkie wątpliwości dot. rozliczeń z influencerami.

opłacalność influencer marketingu
Czy influencer marketing się opłaca?

Na fali popularności influencer marketingu warto sobie zadać pytanie, czy współpraca z internetowymi liderami opinii jest dla marek opłacalna. Jako że każda firma jest inna, by poznać odpowiedź na to pytanie konieczna jest precyzyjna analiza efektów kampanii. Jak jednak zmierzyć skuteczność influencer marketingu? Jakich efektów oczekiwać? Wreszcie, jak influencerzy mogą wspierać pozostałe działania marketingowe?