Google AdWords przejdzie bardzo dużą przebudowę!


Na blogu Google AdWords właśnie został dodany wpis informujący webmasterów i wszystkie osoby zajmujące się obsługą reklam płatnych Google Adwords, że w związku z 15 leciem platformy AdWords przejdzie ona totalny redesign oraz inne zmiany na jakie czekali użytkownicy przez ostatnie lata.
Naturalnie, cały panel zostanie dostosowany do wyglądu Material Design. Po za zmianami wizualnymi zmieni się też jego filozofia działania oraz możliwości. Tak przynajmniej można wnioskować z wpisu.
Od teraz panel AdWords będzie przygotowany w oparciu o zasadę mobile-first. Nie można się temu dziwić. Zdecydowania większość zapytań kierowanych do Google, wysyłana jest z urządzeń mobilnych. Można to wyczuć chociażby poprzez zapowiedzianą ostatnio aktualizację algorytmu Google Mobilegeddon II. Można gdybać, że Google pracuje nad nowymi formatami reklam kierowanych stricte do urządzeń mobilnych ale także takich które będą wspierać filozofię mikro-momentów które będą od momentu wydania nowego panelu jeszcze mocniej wspierane.
Czego więc można będzie się spodziewać?
Narzędzia które pozwoli jecze łatwiej reklamować się w wynikach płatnych Google ale także - pozwoli na reklamowanie się w zupełnie nowych miejscach! Aktualnie możliwe jest na przykład uruchomienie kampanii shoppingowej czy reklamy w filmiku YouTube - wkrótce powinny być możliwe w wykorzystaniu zupełnie nowe formaty reklamowe.
Załoga Google Adwords cały czas zbiera opinie i uwagi od swoich użytkowników - tych początkujących jak i bardzo mocno zaawansowanych, a także od tych którzy zarządzają małymi i dużymi kontami AdWords.
Kiedy można spodziewać się nowej wersji panelu AdWords?
Nie padły, żadne konkretne daty. Może się to wydarzyć w przyszłym tygodniu a może - wnioskując z wpisu być dostępny dopiero w okolicach przełomu 2016 oraz 2017 roku. Na pewno warto bacznie śledzić wszystkie informacje związane z nowym panelem AdWords.
Oryginalny wpis znajduje się na blogu Google.