Google prosi - nie nazywajcie tego Mobilegeddon II.

mobilegeddon
Na blogu Google dla webmasterów pojawił się wpis informujący o planowanym wprowadzeniu sporej zmiany w wynikach wyszukiwania już na początku maja. Interesujące może być, czy zmiana zostanie wprowadzona od razu w całej wyszukiwarce, czy będzie sukcesywnie dodawana do kolejnych wersji językowych, które przekroczą określony procent ruchu mobilnego.
Ponad 4500 portali, 4100 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Mobilegeddon I

W zeszłym roku, 21 kwietnia 2015, Google wprowadziło aktualizację w swoim algorytmie której celem było zaliczanie posiadania strony w wersji mobilnej jako czynnik rankingowy.

Wprowadzenie tej zmiany spowodowało z jednej strony paniczne wręcz wprowadzanie rozwiązań mobilnych na wielu stronach, a z drugiej strony relatywnie niewielkie zmiany w wynikach wyszukiwania.

Fakt, można było zaobserwować, że strony mobilne posiadały delikatnie bardziej uprzywilejowaną pozycję w Google. Widać było wyraźnie, że Google dopiero zaczyna przystosowywanie swoich wyników wyszukiwania w myśl zasady „mobile-first”. Cała sytuacja była o tyle istotna, że był to jeden z niewielu przypadków, gdy Google zapowiedziało wprowadzenie zmiany z całkiem sporym wyprzedzeniem. Dzień wprowadzenia aktualizacji nazwany został przez branżę SEM „Mobilegeddon”, ponieważ wszyscy spodziewali się ogromnych zmian w wynikach wyszukiwania na miarę armageddonu.

Mobilegeddon II

Wczoraj, 16 marca 2016 roku, na blogu Google skierowanym do webmasterów pojawił się wpis informujący wszystkich o tym, że w maju nastąpi kolejna, duża zmiana w sposobie generowania rankingu wyników wyszukiwania. Google planuje jeszcze bardziej "przykręcić śrubę" tym stronom, które nie posiadają jeszcze wersji mobilnej. Można się więc spodziewać, że tym razem zmiany jakie zajdą w wynikach wyszukiwania będą dużo bardziej dotkliwe dla tych wszystkich, którzy nie posiadają wersji mobilnej strony.

Zachowanie Google jest nieco brutalne, ale podyktowane obecnymi trendami pozyskiwania ruchu. Statystyki nie kłamią – ruch mobilny zaczyna coraz śmielej wyprzedzać ruch z desktopów. W USA, na obecną chwilę, ruch mobilny to w zależności od badania od 55% do 65% całego ruchu w Internecie. W Polsce sytuacja systematycznie zmierza w kierunku 50/50. Można się jednak spodziewać, że jeszcze w tym roku ruch z urządzeń mobilnych przekroczy 50% stając się wiodącym.

Zmiany wprowadzone przez Google mają sens, biorąc pod uwagę, że Google stworzone zostało dla użytkowników, a nie dla stron internetowych – jak powiedział kiedyś Eric Schmidt.

Co to znaczy dla Ciebie?

Zastanów się czy jednak wprowadzenie wersji mobilnej dla Twojej strony nie jest dobrym pomysłem. Lepiej nie czekać na kolejne prośby Google. Inne aktualizacje jak Panda czy Pingwin pokazały, że Google potrafi podejść do niektórych kwestii bezkompromisowo i nieco brutalnie. Istnieje szansa, że i tym razem będzie wyglądało to podobnie. Nie pozwól aby Twoje pozycjonowanie w google poszło "w piach". Zadbaj o swoją stronę!

Wasze komentarze (12)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Marek Szydło

    Wiem o tym, czytałem. Moja strona została ostatnio zbudowana całkowicie od podstaw i właśnie w wersji responsywnej. Dostosowuje się do monitora lub ekranu urządzenia mobilnego. Bardzo fajne rozwiązanie. W zasadzie zapłaciłem za nią tylko odrobinę więcej niż gdyby była to wersja klasyczna. den-tour.pl

    2016-10-22, 14:31
  • Elżbieta Ogłuszka, szkolenia BHP

    Dobry tekst. Sama zauważyłem, że w moich statystykach około 25 proc. ruchu to urządzenia mobilne. Co ciekawe zazwyczaj są to urządzenia z androidem, bardzo rzadko z oprogramowaniem od Apple. safeprobhp.pl

    2016-10-22, 14:28
  • Piotr Pisarski

    Ja uważam, że każda strona powinna być responsywna, żeby czytelnicy w prosty sposób mogli ją przeglądać. Tu chodzi o użytkowników, a nie tylko o wyniki wyszukiwania. filtry-do-wody.info

    2016-04-28, 21:13
  • Tomek

    Ciekaw jestem, czy to nie kolejny straszak. Przydał by się odpowiedni argument dla właścicieli prehistorycznych stron, które kompletnie nie nadają się na komórki. Chodź z drugiej strony jakość wyników na telefonach powinna być dużo lepsza, mniej nie dopasowanych stron, których po prostu nie można przeglądać na komórce. Poczekamy zobaczymy :) reklamasosnowiec.pl

    2016-04-25, 11:57
  • Chorwacja

    U nas około 20 proc. jest z ruchu mobilnego :) kierunekchorwacja.pl

    2016-04-06, 00:20
  • neo

    ruch z urządzeń mobilnych jest mikroskopijny... strony społecznościowe owszem tak.. ale w przypadku stron firmowych i biznesowych zapewne 99,9 % ruchu nadal pochodzi z komputerów stacjonarnych i notków reklamowe-upominki.pl

    2016-04-05, 18:55
  • Seba

    Dobrze że chociaż informują ale swoją drogą to przydałaby się dobra konkurencja bo Bling nie zdał egzaminu. bank-karta-kredyt.pl

    2016-04-05, 18:45
  • adwokat rzeszów

    Prowadząc kancelarię adwokacką specjalizującą się w prawie autorskim, prawie IT i rozwiązaniach związanych z nowymi technologiami wstyd by było nie mieć strony mobilnej ;) Ale to dobry znak - starzy adwokaci i tak nie dają rady z prawem nowoczesnych technologii, to wyniki wyszukiwania przestaną ich faworyzować grabias.biz

    2016-04-02, 21:05
  • Aga

    Ja trochę się boję. Nie mamy jeszcze strony mobilnej. linia-zdrowia.pl

    2016-03-31, 23:47
  • DoradcaRN

    Strona mojej agencji nieruchomości posiada mobilną wersję, ale w tej branży ruch ze smartfonów nadal jest dużo mniejszy niż z komputerów przenośnych, stacjonarnych czy tabletów. doradcarn.pl

    2016-03-31, 13:57
  • Marcin

    hmm wszystko wyjdzie w praniu. Google straszyć lubi web-area.pl

    2016-03-21, 20:45
  • dumnamama

    Skoro chcą jeszcze mocniej przykręcić śrubę to tym bardziej będziemy tak nazywać tą aktualizację :) dumnamama.pl

    2016-03-18, 11:12
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Pozyskiwanie klientów i zwiększanie sprzedaży
Jak pozyskać wartościowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

W ciągu ostatnich kilku lat sprzedaż bardzo się zmieniła. To, co skutecznie oddziaływało na konsumentów jeszcze kilka lat temu, dziś nie przynosi już efektów. Wraz z dynamicznym rozwojem nowych mediów i technologii zmieniły się też przyzwyczajenia i preferencje odbiorców. Jak odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości? Odpowiedzią może być poznanie nowoczesnych technik sprzedażowych.

domeny dla swojego portalu i bloga
Jak wybrać odpowiednią domenę dla swojej strony internetowej

Wybór właściwej domeny dla swojej strony internetowej to jeden z pierwszych problemów na które natknie się każda osoba czy firma chcąca publikować w Sieci. Ceny poszczególnych adresów potrafią bardzo się różnić, nie zawsze odpowiadając ich rzeczywistej wartości. Zobacz jak się w tym chaosie odnaleźć i na co przede wszystkim zwrócić uwagę.