Google prosi - nie nazywajcie tego Mobilegeddon II

Zaktualizowano: 2016-03-17
mobilegeddon
Na blogu Google dla webmasterów pojawił się wpis informujący o planowanym wprowadzeniu sporej zmiany w wynikach wyszukiwania już na początku maja. Interesujące może być, czy zmiana zostanie wprowadzona od razu w całej wyszukiwarce, czy będzie sukcesywnie dodawana do kolejnych wersji językowych, które przekroczą określony procent ruchu mobilnego.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Mobilegeddon I

W zeszłym roku, 21 kwietnia 2015, Google wprowadziło aktualizację w swoim algorytmie której celem było zaliczanie posiadania strony w wersji mobilnej jako czynnik rankingowy.

Wprowadzenie tej zmiany spowodowało z jednej strony paniczne wręcz wprowadzanie rozwiązań mobilnych na wielu stronach, a z drugiej strony relatywnie niewielkie zmiany w wynikach wyszukiwania.

Fakt, można było zaobserwować, że strony mobilne posiadały delikatnie bardziej uprzywilejowaną pozycję w Google. Widać było wyraźnie, że Google dopiero zaczyna przystosowywanie swoich wyników wyszukiwania w myśl zasady „mobile-first”. Cała sytuacja była o tyle istotna, że był to jeden z niewielu przypadków, gdy Google zapowiedziało wprowadzenie zmiany z całkiem sporym wyprzedzeniem. Dzień wprowadzenia aktualizacji nazwany został przez branżę SEM „Mobilegeddon”, ponieważ wszyscy spodziewali się ogromnych zmian w wynikach wyszukiwania na miarę armageddonu.

Mobilegeddon II

Wczoraj, 16 marca 2016 roku, na blogu Google skierowanym do webmasterów pojawił się wpis informujący wszystkich o tym, że w maju nastąpi kolejna, duża zmiana w sposobie generowania rankingu wyników wyszukiwania. Google planuje jeszcze bardziej "przykręcić śrubę" tym stronom, które nie posiadają jeszcze wersji mobilnej. Można się więc spodziewać, że tym razem zmiany jakie zajdą w wynikach wyszukiwania będą dużo bardziej dotkliwe dla tych wszystkich, którzy nie posiadają wersji mobilnej strony.

Zachowanie Google jest nieco brutalne, ale podyktowane obecnymi trendami pozyskiwania ruchu. Statystyki nie kłamią – ruch mobilny zaczyna coraz śmielej wyprzedzać ruch z desktopów. W USA, na obecną chwilę, ruch mobilny to w zależności od badania od 55% do 65% całego ruchu w Internecie. W Polsce sytuacja systematycznie zmierza w kierunku 50/50. Można się jednak spodziewać, że jeszcze w tym roku ruch z urządzeń mobilnych przekroczy 50% stając się wiodącym.

Zmiany wprowadzone przez Google mają sens, biorąc pod uwagę, że Google stworzone zostało dla użytkowników, a nie dla stron internetowych – jak powiedział kiedyś Eric Schmidt.

Co to znaczy dla Ciebie?

Zastanów się czy jednak wprowadzenie wersji mobilnej dla Twojej strony nie jest dobrym pomysłem. Lepiej nie czekać na kolejne prośby Google. Inne aktualizacje jak Panda czy Pingwin pokazały, że Google potrafi podejść do niektórych kwestii bezkompromisowo i nieco brutalnie. Istnieje szansa, że i tym razem będzie wyglądało to podobnie. Nie pozwól aby Twoje pozycjonowanie w google poszło "w piach". Zadbaj o swoją stronę!

Wasze komentarze (12)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Marek Szydło

    Wiem o tym, czytałem. Moja strona została ostatnio zbudowana całkowicie od podstaw i właśnie w wersji responsywnej. Dostosowuje się do monitora lub ekranu urządzenia mobilnego. Bardzo fajne rozwiązanie. W zasadzie zapłaciłem za nią tylko odrobinę więcej niż gdyby była to wersja klasyczna.

    den-tour.pl

    2016-10-22, 14:31
  • Elżbieta Ogłuszka, szkolenia BHP

    Dobry tekst. Sama zauważyłem, że w moich statystykach około 25 proc. ruchu to urządzenia mobilne. Co ciekawe zazwyczaj są to urządzenia z androidem, bardzo rzadko z oprogramowaniem od Apple.

    safeprobhp.pl

    2016-10-22, 14:28
  • Piotr Pisarski

    Ja uważam, że każda strona powinna być responsywna, żeby czytelnicy w prosty sposób mogli ją przeglądać. Tu chodzi o użytkowników, a nie tylko o wyniki wyszukiwania.

    filtry-do-wody.info

    2016-04-28, 21:13
  • Tomek

    Ciekaw jestem, czy to nie kolejny straszak. Przydał by się odpowiedni argument dla właścicieli prehistorycznych stron, które kompletnie nie nadają się na komórki. Chodź z drugiej strony jakość wyników na telefonach powinna być dużo lepsza, mniej nie dopasowanych stron, których po prostu nie można przeglądać na komórce. Poczekamy zobaczymy :)

    reklamasosnowiec.pl

    2016-04-25, 11:57
  • Chorwacja

    U nas około 20 proc. jest z ruchu mobilnego :)

    kierunekchorwacja.pl

    2016-04-06, 00:20
  • neo

    ruch z urządzeń mobilnych jest mikroskopijny... strony społecznościowe owszem tak.. ale w przypadku stron firmowych i biznesowych zapewne 99,9 % ruchu nadal pochodzi z komputerów stacjonarnych i notków

    reklamowe-upominki.pl

    2016-04-05, 18:55
  • Seba

    Dobrze że chociaż informują ale swoją drogą to przydałaby się dobra konkurencja bo Bling nie zdał egzaminu.

    bank-karta-kredyt.pl

    2016-04-05, 18:45
  • adwokat rzeszów

    Prowadząc kancelarię adwokacką specjalizującą się w prawie autorskim, prawie IT i rozwiązaniach związanych z nowymi technologiami wstyd by było nie mieć strony mobilnej ;) Ale to dobry znak - starzy adwokaci i tak nie dają rady z prawem nowoczesnych technologii, to wyniki wyszukiwania przestaną ich faworyzować

    grabias.biz

    2016-04-02, 21:05
  • Aga

    Ja trochę się boję. Nie mamy jeszcze strony mobilnej.

    linia-zdrowia.pl

    2016-03-31, 23:47
  • DoradcaRN

    Strona mojej agencji nieruchomości posiada mobilną wersję, ale w tej branży ruch ze smartfonów nadal jest dużo mniejszy niż z komputerów przenośnych, stacjonarnych czy tabletów.

    doradcarn.pl

    2016-03-31, 13:57
  • Marcin

    hmm wszystko wyjdzie w praniu. Google straszyć lubi

    web-area.pl

    2016-03-21, 20:45
  • dumnamama

    Skoro chcą jeszcze mocniej przykręcić śrubę to tym bardziej będziemy tak nazywać tą aktualizację :)

    dumnamama.pl

    2016-03-18, 11:12
Polecane artykuły
LinkedIn - Przewodnik dla początkujących
Jak działa LinkedIn - przewodnik dla początkujących

Portale networkingowe są najlepszym sposobem na znalezienie pracy w swoim zawodzie. Największym z nich jest LinkedIn - ponad 300 milionów zarejestrowanych. Chciałbyś zacząć korzystać z tego portalu, ale nie wiesz jak? Na co warto zwrócić uwagę i jak zoptymalizować swój profil, tak, by potencjalny pracodawca sam nas znalazł?