Jak zwiększyć sprzedaż o 300%? [CASE STUDY]

Case study - eactive.pl
Większość właścicieli e-sklepów, którzy decydują się na współpracę z firmą zajmującą się SEM / SEO chce przede wszystkim zwiększyć swoją sprzedaż. Aby osiągnąć oczekiwane efekty, czyli zamianę wejść na stronę internetową w realną sprzedaż, potrzebne jest spójne zastosowanie kilku istotnych elementów. Osiągnięcie zadowalającej konwersji jest przeważnie procesem długotrwałym. Aby odnieść sukces, niezbędna jest cierpliwość ze strony klienta i przede wszystkim współpraca z agencją. W swojej pracy mamy doświadczenie z klientami, którym za sprawą naszych działań sprzedaż wzrosła o 300%. Jeśli chcecie dowiedzieć się jakie dokładnie kroki zostały wykonane, aby osiągnąć taki efekt -  zapraszamy do przeczytania artykułu.
Ponad 3600 portali, 1500 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Cel działań:


Klient specjalizuje się w sprzedaży produktów wyposażenia i dekoracji wnętrz. Rozpoczęliśmy  z nim współpracę w czerwcu 2014 roku w ramach naszej oferty w formule KOP.  Wówczas domena istniała już 1,5 roku. Celem działań podjętych przez EACTIVE było zwiększenie ruchu oraz umożliwienie wygenerowania sprzedaży w sklepie internetowym klienta.


Działania z zakresu SEO

Na początku w celu zaplanowania dalszej współpracy z klientem, zostały przeprowadzone analizy wstępne. Jako pierwsza – audyt on-site SEO, który dał nam kompletny obraz początkowego stanu optymalizacji witryny. Niestety, znacząca większość aspektów z nią związanych była niedopracowana. Audyt pozwolił nam na wyznaczenie stanu, w jakim serwis powinien się  znajdować i zaplanować jego dalszy rozwój.
Ocena witryny według wskaźników będących poszczególnymi aspektami optymalizacji serwisu wykazała między innymi problemy z:

 

  • ustawieniami tagu tytułowego <title>
  • meta–opisami (description)
  • brakiem unikalnych treści
  • niestosowaniem hierarchii nagłówków
  •  brakiem tekstów alternatywnych dla grafik
  • niedziałającymi linkami
  • niepoprawnym formatem przyjaznych adresów
  • słabą wydajnością witryny
  • obecnością w indeksie wyszukiwania pustych, nieprzydatnych stron.


Następnie została przeprowadzona optymalizacja techniczna mająca na celu poprawę wyżej wymienionych błędów. Wszystkie błędy, które uniemożliwiłyby rozpoczęcie pracy nad platformą sklepu, zostały naprawione przez naszych specjalistów – na przykład zmiana adresów URL na całkowicie przyjazne oraz poprawienie schematu linkowania wewnętrznego. Na etapie analiz wstępnych dokonaliśmy także analizy słów kluczowych, a następnie wykonaliśmy optymalizację wytypowanych słów kluczowych. W tym samym czasie został wykonany audyt off-site, który wykazał, że do strony klienta nie prowadzą linki mocno naruszające wskazówki jakościowe Google.  Całościowy profil linków można umownie przedstawić:

 

  •  0% - linki zwrotne mocno łamiące/naruszające wskazówki jakościowe Google
  •  30% - linki zwrotne minimalnie łamiące/naruszające wskazówki jakościowe Google
  •  70% - linki zwrotne nie łamiące/nienaruszające wskazówek jakościowych Google

Tylko 30% procent z linków zwrotnych minimalnie je narusza. Audyt linków wykazał, że witryna nie była linkowana za pomocą kotwic pozycjonujących, z nienaturalnych źródeł linków tworzonych automatycznie, nie stwierdzono także stosowania systemów wymiany linków. Stan witryny pod względem off-site SEO można określić jako dobry. W trakcie audytu przejrzano ręcznie wszystkie linki zwrotne i nie stwierdzono konieczności wyrzekania się linków za pomocą pliku disavow w Google Search Console.


Content marketing

Przystosowanie strony klienta i poszczególnych jej elementów do wytycznych wyszukiwarki  pozwoliło na rozwinięcie kolejnego niezbędnego ogniwa -  content marketingu. W pierwszych trzech miesiącach przygotowaliśmy np. artykuły. W tym czasie nasze działania skupiły się na rozszerzeniu wartościowych treści na stronie klienta, aby zwiększyć atrakcyjność serwisu, a tym samym ruch. W kolejnych trzech miesiącach podjęliśmy decyzję o przeniesieniu bloga z subdomeny do katalogu na domenie głównej i zaczęliśmy poszerzać content serwisu poprzez dodawanie kolejnych wpisów na blogu - regularnie po 6 wpisów na 3 miesiące. Od początku współpracy, aż do chwili obecnej korzystaliśmy między innymi ze źródeł takich jak: artykuły na stronach i marketing szeptany.


W ostatnim półroczu przeprowadziliśmy także dla klienta skuteczne akcje marketingowe. Jedną w postaci mailingu, a w ramach drugiej zorganizowaliśmy konkursy z nagrodami we współpracy z blogerami. Posty konkursowe na blogach zobaczyło 5694 osób,  zaś zasięg postów konkursowych na Facebooku wynosił 11265 osób. Łącznie w 3 konkursach wzięło udział 181 osób.

Skuteczność koszyka zakupowego

Na początku koszyk w sklepie klienta miał skuteczność około 39-40%, co jest standardową wartością dla witryn e-commerce. Podjęliśmy działania, aby zwiększyć skuteczność koszyka zakupowego, jak i poprawić sam proces wchodzenia do koszyka metodą testów A/B. W ogólnej ocenie, sklep klienta był bardzo dobrze zbudowany i jedną z najwłaściwszych metod polepszenia jakości na tym etapie było bezpośrednie badanie użytkowników.
Pierwsze zmiany polegały na usunięciu elementów z podstrony prezentującej koszyk, które rozpraszały użytkowników i w które nie klikali, takie jak: "powrót do zakupu", "polecamy" czy "nasze marki". Po tygodniu okazało się, że wersja testowa  jest lepsza dokładnie o 17,2%.


Źródło: optimizely

 


Następnie rozpoczęliśmy testy wariantu drugiego. Zawierały one wariant poprzedni oraz zmiany takie jak usunięcie: pływającego koszyka, "Zapisz koszyk na później", "Zapisz koszyk do przechowalni", zmianę koloru ceny na zielony, powiększenie ceny przesyłki. Testom poddany został również przycisk "Poprzedni krok". Po dodaniu tej możliwości grupa eksperymentalna przechodziła o 14% częściej do kroku 3. W tym przypadku był on dość istotny, budował poczucie bezpieczeństwa powrotu i możliwości sprawdzenia, czy klient na pewno wszystko dobrze zaznaczył.

 


Źródło: optimizely



W kolejnym kroku testowaliśmy zakładkę z danymi klienta, który dokonuje zakupu. Jak się okazało proste rozwiązania działają najlepiej. Pierwszy testowany wariant okazał się gorszy od oryginalnego (polegał na zmniejszeniu czcionki wymaganych do zaakceptowania zgód). Natomiast już drugi wariant, w którym dane zostały bardziej skondensowane i zajmowały mniej miejsca, co miało skrócić drogę do przycisku "DALEJ", działał lepiej niż oryginalny - dokładniej o 22,6%. Przy tej wersji podstrony dalej przechodziło 82,14% użytkowników w porównaniu do 67,01% w oryginalnej.   

 


Źródło: optimizely


Oprócz tego, testom poddana została także kolejność danych w podsumowaniu zamówienia. Przy zamianie kolejności, o 70% więcej użytkowników potwierdziło transakcję - 55,56% użytkowników z wersji oryginalnej w porównaniu z 94,55% w wersji testowej.


Źródło: optimizely

Podsumowanie


Źródło: Google Analytics

We współpracy z klientami priorytetem jest dla nas profesjonalne zarządzanie projektami związanymi ze zwiększaniem widoczności firm w internecie. Opisane powyżej działania dla klienta z zakresu pozycjonowania i analityki (czerwiec 2014 vs listopad 2015)  przyniosły wzrost ruchu o 85,19% oraz wzrost konwersji o 355,56%. Wysokie wyniki dla tego klienta zostały osiągnięte dzięki zastosowaniu najskuteczniejszych metod i narzędzi z zakresu marketingu online oraz dzięki wiedzy specjalistów.

 

Polecane artykuły
Ikony na stronie i blogu, czyli jak używać piktogramów
Ikona jako narzędzie komunikacji – zastosowanie, rodzaje, bezpłatne źródła

Proste symbole graficzne otaczają nas z każdej strony. Są na tyle rozpowszechnione, że często nie zdajemy sobie nawet sprawy, jak bardzo ułatwiają nam życie. W Internecie i social mediach ikony pełnią równie ważną funkcję co znaki drogowe na jezdni. Komunikują określoną aktywność, oszczędzają nasz czas, i co równie istotne, zwłaszcza z perspektywy content marketingu: wzbogacają treść.

Wasze komentarze (7)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Widoczni

    Ten case to świetny przykład na to, że przeniesienie bloga z subdomeny do katalogu na właściwej domenie może wpłynąć pozytywnie na pozycjonowanie. Warto zaznaczyć, że nie zawsze jest to oczywista kwestia, ale jednocześnie udowadniamy, że nie pozostaje bez znaczenia. widoczni.pl

    2016-12-15, 14:30
  • Piotr K.

    " Pierwsze zmiany polegały na usunięciu elementów z podstrony prezentującej koszyk, które rozpraszały użytkowników i w które nie klikali, takie jak: "powrót do zakupu", "polecamy" " ..... jeszcze żeby usunąć wstecz i inne rzeczy a tylko zostawić " Kup" i "zapłać" - to konwersja wzrośnie jeszcze bardziej :) dobrewyciskarki.pl

    2016-08-30, 18:09
  • Carboxy

    Można mieć biznes i jakoś tam funkcjonować, ale też można mieć dokładnie ten sam biznes i funkcjonować dokładnie 3x lepiej co doskonale pokazuje zaprezentowany artykuł. Jak dla mnie to doskonały przykład skalowalności, bo jak firma wyciąga miesięcznie 100 tyś to bez problemu robiąc wyżej opisane zabiegi może wyciągnąć 300 tyś. :) carboxy.mij.pl

    2016-06-15, 13:07
  • Atebo

    Dzięki za porządny tekst. Na pewno wykorzystam wskazówki u siebie :) atebo.pl

    2016-05-05, 10:53
  • Agata

    Dominika, ceny oferowanych przez nas usług ustalamy indywidualnie dla każdego klienta. Jeśli chciałabyś uzyskać taką ofertę i wycenę, zapraszamy do kontaktu przez formularz na naszej stronie lub na maila: kontakt@eactive.pl. Pozdrawiam:) eactive.pl

    2016-04-07, 15:34
  • Dominika

    A czy ja bym mogła prosić o widełki cenowe takiej kampani. Rozważamy taką inwestycje w nasz biznes ale musimy wcześniej mieć jakikolwiek pogląd na koszt tego typu akcji przeprowadzonej przez agencję.

    2016-04-07, 14:22
  • Łukasz G.

    Hej, nie że się czepiam tylko pytam:) odnośnie standardu konwersji w ecommerce.

    "Na początku koszyk w sklepie klienta miał skuteczność około 39-40%"
    Chyba to nie jest standard dla ecommerce a trochę lepiej:)

    2016-04-06, 12:20