Polecamy "Raport SEO 2015 - liderzy swoich branż"!

Zaktualizowano: 2016-01-26
Raport SEO 2015 - liderzy swoich branż
Zachęcamy do zapoznania się z raportem SEO za rok 2015, w którym przeanalizowano wyniki wyszukiwania dla 13 najpopularniejszych w Polsce branż. Dzięki raportowi możemy w szybki sposób podglądnąć jak na przestrzeni roku zmieniał się estymowany ruch kierowany do uwzględnionych w raporcie stron. Warto zaznaczyć, że raport został przygotowany na podstawie danych z SEMSTORM. Zachęcamy do pobrania raportu!
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Raport SEO 2015 – liderzy swoich branż” został przygotowany przez Marketing w sieci, którego partnerem medialnym jest WhitePress.

Raport uwzględnił 13 branż oraz średnią widoczność serwisów na przestrzeni roku. Zapleczem technologicznym dla tego raportu okazał się niezastąpiony SEMSTORM.

„Celem raportu było wyłonienie liderów poszczególnych branż pod względem widoczności w wynikach naturalnych Google. Dane zostały zebrane z każdego miesiąca 2015 roku, a wyniki w raporcie to średnia wartość roczna” – pisze w raporcie Wojciech Przekop, SEO Manager w Mayko Sp. z o.o .

Z danych jakie zostały zebrane w ramach raportu zauważyć można, że praktycznie każda branża, która została omówiona, posiada swojego lidera. Zdarzają się jednak takie ciekawe branże jak Dom i ogród, gdzie trwa zacięta walka pomiędzy dwoma ogromnymi stronami o pozycję lidera.

Interesująco prezentuje się także zestawienie stron w kategorii Kredyty i pożyczki. Do sierpnia 2015 roku trudno byłoby podać lidera branży. Naturalnie Vivus potencjalnie plasował się na pierwszym miejscu, jednak nie była to przewaga, której nie dało się pokonać. W sierpniu nastąpiło załamanie estymowanego ruchu, ale już we wrześniu udało się stronie zdeklasować konkurencję.

Kultura i rozrywka to także ciekawy przykład dla TOP10. Mimo tego, że ogólnie znane są problemy sieci Empik, strona ta coraz lepiej radzi sobie w wynikach organicznych. Kto wie – być może to właśnie dobra widoczność w wynikach wyszukiwania ratuje jeszcze firmę przed upadkiem?

W branży Nieruchomości warto zwrócić uwagę na spadek ruchu w serwisie otomoto.pl, który spowodowany był totalną zmianą strony. Najpewniej bardzo dobrze przygotowana migracja na nową wersję serwisu sprawiła, że serwis utrzymał swoje pierwsze miejsce w rankingu.

Sam raport jest ciekawą analizą tego, jak wyglądają wyniki wyszukiwania dla słów kluczowych, w których walczą ze sobą bardzo duże firmy. Jest to także znak dla firm, że dobrze przygotowana strategia SEO może zaowocować stabilną widocznością w Google.

Jeżeli chcesz, aby i Twoja strona była w stanie wkrótce walczyć o najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania, zajrzyj do Nowej Koncepcji SEO. Zobacz jak zadbać o swoją stronę od podstaw, lub jak odpowiednio przygotować się do współpracy z agencją SEO!

Wasze komentarze (4)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Pożyczka online

    Dokładnie pożyczki pozabankowe, to świetna opcja dla każdego biznesu !

    aasapolska.pl

    2017-10-05, 15:53
  • PozyczkaOK

    Na rynku pożyczek pozabankowych, głównie budżety decydują o wysokich pozycjach w google, jest to również ciągła praca nad tym aby serwis miał wysoką jakość contentu.

    pozyczkaok.pl

    2016-08-01, 07:50
  • Wojciech Przekop

    @Leon Amator Ok, a tak z ciekawości, jakie by Pan brał serwisy/sklepy pod uwagę w kategorii "Marketing"? Oczywiście nie biorąc pod uwagę portali itd.

    managerseo.pl

    2016-01-28, 15:04
  • Leon Amator

    Brakuje wielu ciekawych kategorii np. przemysł czy marketing.

    2016-01-28, 14:27
Polecane artykuły
HTTP2
HTTP/2 - co to jest i czy warto to wdrażać?

HTTP/2 to odpowiedź firm IT na kładziony coraz częściej nacisk na szybkość działania stron. Za sprawą HTTP/2 możliwe staje się przyspieszenie wczytywania stron internetowych niemal dwukrotnie! Zobacz czy HTTP/2 jest dla Ciebie i czy także Twoja strona powinna mieć już wdrożony ten protokół.