Meta tagi - czym są i jak ich używać? Rola znaczników meta w SEO

Zaktualizowano: 2024-02-23
Meta tagi - czym są i jak ich używać? Rola znaczników meta w SEO
Odpowiednio zoptymalizowane meta tagi mogą znacząco wpłynąć na większą liczbę przejść z Google na naszą stronę. Znaczniki meta — meta title oraz meta description pełnią ważną rolę w SEO, ponieważ przekazują robotom wyszukiwarek i informacje na temat treści strony. Sprawdź, jaki wpływ mogą mieć te znaczniki HTML na widoczność witryny. Dowiedz się, jak dodawać i pisać meta tagi na swojej stronie!
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Optymalizując stronę pod wyszukiwarki internetowe, musisz zadbać o wiele elementów na twojej witrynie, a także o to, jak będzie się prezentowała w wynikach wyszukiwania. Nieważne, że treść na stronie będzie ciekawa i wyczerpująca, jeżeli nie zachęcisz użytkownika do kliknięcia w twój link w SERPach. Jak to zrobić? Poprzez dodawanie odpowiednich meta tagów do stron na swojej witrynie.

Z tego artykułu dowiesz się:

Czym są meta tagi?

Meta tagi to znaczniki HTML, umieszczone w sekcji <head> w kodzie źródłowym witryny internetowej. Są pierwszymi elementami naszej strony, z którymi stykają się użytkownicy wyszukiwarek internetowych. Meta dane są ukryte w kodzie, a na samej stronie nie są widoczne dla użytkownika.

meta tagi serp

Meta title (tag tytułowy)

Meta title jest czynnikiem rankingowym wykorzystywanym przez roboty wyszukiwarek do rozpoznawania i skatalogowania stron internetowych. Jest praktycznie niewidoczny dla użytkownika podczas jej przeglądania. Spotkamy się z nim:

 W wynikach wyszukiwania

 W nazwie karty w przeglądarce internetowej

 W oznaczeniu strony dodanej do paska ulubionych w przeglądarce

 W kodzie strony w tagu <title>

Meta description

Meta description to opis informujący o zawartości strony wyświetlany w wynikach wyszukiwania pod linkiem i tytułem strony. Ten znacznik znajdziesz wyłącznie w wynikach wyszukiwania; nie ma innego miejsca na stronie czy w przeglądarce, gdzie ten element byłby widoczny.

Chociaż meta description nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie (nie jest czynnikiem rankingowym algorytmu Google), warto zadbać o jego atrakcyjność oraz skuteczność prezentacji. Jako element widoczny już w wyszukiwarce, może znacząco wpłynąć na CTR (Click Through Rate - wskaźnik klikalności).

W przeglądarkach internetowych istnieje prosty sposób na sprawdzenie znaczników meta umieszczonych w kodzie strony. Po otworzeniu witryny wystarczy użyć skrótu Ctrl + U / Cmd +U lub kliknąć prawym przyciskiem myszy w oknie przeglądarki i wybrać opcję Wyświetl źródło strony. Alternatywnie, możesz wybrać opcję Zbadaj (CTRL +I / Cmd +I), aby przejść do widoku kodu źródłowego.

Na ekranie pojawi się kod HTML, który został użyty do zbudowania strony internetowej. Nawigując do sekcji oznaczonej tagiem <head>, zazwyczaj znajdującej się na górze strony, znajdziesz element zawarty w znacznikach <title>, który jest meta tytułem wyświetlanej strony. Treść meta opisów jest umieszczana w znaczniku <meta name="description" content="..."> w sekcji content.

Meta keywords

Do 2009 właściciele stron stosowali znacznik meta keywords, który był jednym z czynników rankingowych. Ten znacznik, widoczny wyłącznie w kodzie strony, pozwalał na jej opis za pomocą słów kluczowych. Jednak z powodu licznych nadużyć i niejasności, jakie wprowadzało korzystanie z tego znacznika, inżynierowie odpowiedzialni za wyszukiwarkę Google zdecydowali się zaprzestać jego wsparcia, co zostało ogłoszone na oficjalnym blogu Google.

Inne popularne wyszukiwarki internetowe takie jak Bing czy Yahoo również nie biorą tego znacznika pod uwagę przy tworzeniu rankingu stron, a jego stosowanie może być traktowane jako nadużycie.

Jak dodać meta tagi w Wordpressie?

Meta tagi można edytować bezpośrednio w kodzie HTML swojej strony. Niemal wszystkie popularne systemy zarządzania treścią (CMS) oferują funkcję edytowania meta znaczników z poziomu panelu administracyjnego.

Jeśli korzystasz w WordPressa, możesz skorzystać z wtyczek, które ułatwią wprowadzanie meta tagów oraz oferują inne funkcje wspierające optymalizację witryny. To najpopularniejsza i najłatwiejsza metoda zarządzania meta znacznikami. Istnieje wiele wtyczek do WordPressa, a najpopularniejsze z nich to:

  • Yoast SEO
  • Rank Math
  • All in One SEO

Jak pisać meta tagi?

Tworzenie skutecznych i poprawnych meta tagów nie podlega jednemu, uniwersalnemu schematowi. Istnieją jednak dobre praktyki, które mogą pomóc w tworzeniu odpowiednich meta tagów, zwiększając szansę na lepszą widoczność w wynikach wyszukiwania i lepszą klikalność. Oto one:

  • Wykorzystaj główne słowo kluczowe: Użycie głównego keywordu zwiększa szansę na lepszą pozycję wynik w wynikach wyszukiwania
  • Zachowaj zalecaną długość meta znaczników: Idealny tytuł powinien mieć od 40 do 60 znaków i nie przekraczać 600 pikseli. Opis powinien zmieścić się w 150-160 znakach. Narzędzia takie jak Google SERP Simulator od Mangools pozwolą sprawdzić, jak twoje meta tagi będą wyświetlane na różnych urządzeniach. Dzięki temu zmniejszysz prawdopodobieństwo ich obcięcia na stronie wyników wyszukiwania.
  • Unikaj clickbaitu: Meta znaczniki powinny być adekwatne do zawartości strony i odzwierciedlać jej główny temat.
  • Stosuj CTA: Zachęcaj użytkowników do kliknięcia w twój link, wzbudzając ich zainteresowanie lub ciekawość.
  • Unikaj nadużywania fraz kluczowych: Tytuł i opis powinny brzmieć naturalnie, unikając sztucznego nadmiaru słów kluczowych.
  • Nadaj każdej stronie unikalne meta znaczniki: Skup się na specyficznym celu każdej strony i potencjalnych zapytaniach użytkowników, aby stworzyć odpowiednie i unikalne tytuły oraz opisy.

Czy warto dodawać emoji w meta tagach?

Emoji, czyli piktogramy używane do wyrażania stanów emocjonalnych, zyskały na popularności w komunikacji internetowej. W 2017 roku emoji ponownie pojawiły się w tytułach oraz opisach stron na tablicach wyników wyszukiwania Google. Chociaż emoji nie wpływają bezpośrednio na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, mogą zwiększyć współczynnik klikalności (CTR), co pośrednio wpływa na poprawę pozycji.

Warto jednak pamiętać, że Google może zignorować emoji, jeśli uzna, że nie pasują do tematyki strony, są rozpraszające lub mylące. Mimo tego wielu specjalistów SEO zauważa pozytywny efekt użycia emoji w meta tytule i opisie, podnosząc współczynnik CTR. Emoji mogą również pomóc w nadaniu odpowiedniego tonu emocjonalnego stronom prezentowanym w wynikach wyszukiwania, np. w komunikowaniu promocji, trendujących tematów czy nowych pomysłów.

Meta tagi a SEO

Meta znaczniki, a w szczególności meta opis, nie mają bezpośredniego wpływu na poprawę pozycji w wynikach wyszukiwania. Co więcej, Google często modyfikuje meta tagi w wynikach wyszukiwania, aby były bardziej atrakcyjne, zrozumiałe i lepiej dopasowane do zapytań użytkowników.

Badania przeprowadzone przez Moz wykazały, że około 60% tytułów jest modyfikowanych przez Google. Mimo to warto pamiętać, że meta title pozostaje ważnym czynnikiem rankingowym, ponieważ informuje roboty wyszukiwarek o tematyce strony, zanim te uzyskają do niej dostęp.

Jeśli chodzi o meta description, szanse na zmianę przez Google są jeszcze większe. Badanie 30 tys. słów kluczowych wykazało, że Google przepisuje opisy w ponad 70% przypadków. Jeśli uzna, że meta tagi w kodzie HTML nie odpowiadają intencji osoby wyszukującej, automatycznie wygeneruje inny tytuł lub opis na podstawie treści strony, lepiej odpowiadający zapytaniu użytkownika.

Sposób działania Google w przypadku zmiany meta tagów można najlepiej zaobserwować na przykładzie meta opisów. W poniższym przykładzie Google wygenerował treść dopasowaną do zapytania „jak pozyskiwać wartościowe linki”.

Inny opis, kierujący do tej samej strony, został wygenerowany po wpisaniu frazy „link building”.

Dlaczego warto zatem poświęcać czas na tworzenie unikalnych i ciekawych meta tagów? Jak pokazują badania, wciąż są szanse, że Google wyświetli stworzone przez nas meta znaczniki. Warto więc zadbać, aby pierwsze spotkanie użytkownika z naszą stroną było jak najbardziej pozytywne, angażujące i zachęcające do kliknięcia w nasz link. W ten sposób zwiększamy kontrolę nad tym, w jaki użytkownicy widzą naszą witrynę.

Należy również pamiętać, że wpisane w wyszukiwarkę zapytanie powoduje pogrubienie w tytule i opisie zwrotów powiązanych z zapytaniem. Na przykład, wpisując „pizza Kraków”, możemy zauważyć, że słowa „pizza”, „Kraków” oraz „pizzeria” zostają pogrubione. Warto więc odpowiednio przygotować opis i tytuł, aby zwiększyć szanse na takie pogrubienie kluczowych słów.

Na przykład, wpisując zapytanie „pizza kraków” możemy otrzymać:

Jak widać, pogrubione zostały słowa pizza, Kraków oraz pizzeria. Warto zatem pomyśleć nad takim przygotowaniem swojego opisu i tytułu, aby istniała jak największa szansa na takie pogrubienie słów.

Tworząc meta opisy i tytuły naszej strony warto podejrzeć, jak wyglądają reklamy płatne na interesujące nas zapytanie.

Reklamy płatne są przygotowywane w& taki sposób, aby maksymalizować współczynnik kliknięć (Click Through Rate). Biorąc pod& uwagę, że istnieje spora rzesza użytkowników, którzy posiadają zainstalowane oprogramowanie AdBlock, reklamy Google Ads nie są im wyświetlane. Jest to świetna okazja, aby dotrzeć do takich osób z naszym zoptymalizowanym wynikiem wyszukiwania.

Pozostałe meta tagi, które warto znać

Meta robots - meta tagi tylko dla wyszukiwarek

Istnieją znaczniki meta, które są interpretowane tylko i wyłącznie przez wyszukiwarki, odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu widoczności strony w wynikach wyszukiwania. To one dostarczają sygnałów, które roboty wyszukiwarek analizują podczas przeszukiwania (crawlowania) treści.

Jednym z takich znaczników jest meta robots, który informuje wyszukiwarki o tym, czy dana strona powinna zostać zindeksowana i w konsekwencji pojawiać się w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że za pomocą tego znacznika możemy zarządzać ruchem robotów i crawlerów odwiedzających naszą stronę. Nieprawidłowe użycie znacznika meta robots może prowadzić do sytuacji, w której strona nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania.

Tag meta robots może zawierać następujące wartości, które są interpretowane przez Googleboty:

  • all — świadczy o tym, że dla wybranej strony nie ma żadnych restrykcji dotyczących jej crawlowania czy indeksowania;
  • noindex — nie indeksuj strony, czyli, innymi słowy, nie wyświetlaj tej strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli tag nie zawiera tego elementu, strona domyślnie może być zaindeksowana przez roboty;
  • nofollow — nie podążaj za linkami umieszczonymi na tej stronie. Jeśli tag meta robots nie zawiera tej instrukcji, roboty domyślnie przechodzą za linkami i odkrywają nowe strony;
  • none — jest ekwiwalentem użycia wartości 'noindex, nofollow';
  • noarchive — nie pokazuj wersji cached tej strony w wynikach wyszukiwania. Jeśli nie użyjesz tej dyrektywy, w wynikach wyszukiwania może wyświetlić się kopia strony z pamięci podręcznej Google;
  • nosnippet — nie pokazuj wyniku tekstowego lub podglądu video w wynikach wyszukiwania dla tej strony. Jeśli nie wykorzystasz tej dyrektywy, Google może wygenerować wynik wyszukiwania na podstawie informacji znalezionych na stronie.
  • max-snippet: [number] - wykorzystywany do wskazania maksymalnej liczby znaków w tekstowym wyniku wyszukiwania.
  • max-image-preview: [setting] - wykorzystaj tej dyrektywy do określenia maksymalnego rozmiaru obrazka wyświetlanego w wynikach wyszukiwania. Dla elementów nieoznaczonych w ten sposób Google wybierze wartości domyślne;
  • max-video-preview: [number] - wykorzystywany do wskazania maksymalnej długości podglądu viedo (wyrażanej w sekundach) w wynikach wyszukiwania;
  • notranslate - strony oznaczone w ten sposób nie będą miały możliwości przejścia do tłumaczenia bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
  • noimageindex - nie indeksuj obrazów umieszczonych na tej podstronie. W przypadku braku tej informacji, obrazy mogą być indeksowane i pojawiać się w wynikach wyszukiwania.
  • unavailable_after: [date/time] - nie wyświetlaj tej strony w wynikach wyszukiwania po wybranej dacie.

W przypadku braku sprecyzowanego tagu meta robots, crawlowanie, indeksowanie i wyświetlanie stron w wynikach wyszukiwania jest nieograniczone. Więcej o dopuszczalnych wartościach tagu meta robots znajdziesz w oficjalnej dokumentacji Google.

Przykładowy znacznik meta robots:

Open Graph - meta tagi dla social mediów

Specyficznym rodzajem meta tagów jest Open Graph. To fragment kodu, który pozwala nam na pełną kontrolę nad prezentacją naszych treści w mediach społecznościowych. Stworzony przez Facebooka, Open Graph jest wykorzystywany przez platformy takie jak LinkedIn, X (dawniej Twitter) oraz Pinterest.

open graph social media

Bez określonych znaczników Open Graph, tytuł i opis zostaną pobrane z meta title i description, a platforma społecznościowa wyświetli grafikę, opierając się na analizie treści strony. Open Graph pozwala również na precyzyjne określenie typu udostępnianej treści (np. artykuł, strona internetowa, wideo), języka, czy adresu URL.

open graph kod

Tagi Open Graph umieszczone są się w sekcji <head> strony internetowej, z przedrostkiem og: przed nazwą każdego elementu.

Podusmowanie

Pamiętaj, że choć meta tagi są istotnym elementem wpływającym na pozycję oraz liczbę odwiedzin twojej strony, nie są one jedynym istotnym czynnikiem. Przede wszystkim istotne jest zapewnienie wartościowych treści, które spełnią oczekiwania użytkowników.

Ponadto nie możesz zapominać o innych aspektach wpływających na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania, takich jak pozyskiwanie linków zewnętrznych czy optymalizacja techniczna witryny. Zadbaj o te elementy, aby zwiększyć widoczność i atrakcyjność swojej strony dla potencjalnych odwiedzających.

  • Autor: Paulina Bajorowicz

    International SEO Specialist

    www.whitepress.com/pl

    Zawodowo od ponad 5 lat związana z SEO i Content Marketingiem. Obecnie odpowiedzialna za pozycjonowanie marki WhitePress® w Polsce i na rynkach zagranicznych. Z pasji fotografka, miłośniczka sztuk wizualnych, entuzjastka kawowych eksperymentów i alternatyw.

  • Autor: Tomasz Stopka

Wasze komentarze (29)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Adam

    Bardzo ciekawy artykuł! Polecam również inne rozwiązanie do title i meta description - dodawanie ikonek. One na pewno nie mają bezpośrednio wpływu na SEO, ale wpływają na zaangażowanie użytkownika, łatwo wpadają w oko i zwiększają szansę na to, że użytkownik wybierze naszą stronę.

    delante.pl

    2020-07-24, 08:47
  • Strony internetowe KAtowice

    Nie ograniczałbym tak znaczenia meta title.

    strony-www.com

    2019-10-12, 20:35
  • Zenon Juszkiewicz

    Bardzo interesujące, inspiracja do przemyśleń i analiz !

    2019-10-05, 10:54
  • Marek

    Mega pomocny artykuł i komentarze czytelników. Zastanawiam się tylko, na ile ta wiedza jest jeszcze aktualna.

    bigbit.waw.pl

    2019-10-04, 20:39
  • Misiek

    Jestem w kropce. Z jednej strony optymalizacja pod seo, z drugiej zachęcenie do działania. Może koledzy i koleżanki podpowiedzą co wrzucić na tytuł i meta opis dla strony wskazanej pod komentarzem?

    sterowniki-plc.net

    2019-03-06, 14:09
  • Iva

    Mam pytanie: co i gdzie zmienić, aby w slugu pojawiał się po adresie strony tytuł wpisu, a nie kategoria. Zmieniłam wtyczkę seo z Yoast na Framework i się posypało. W ustawieniach seo nigdzie nie znalazłam takiej możliwości.

    achatoja.pl

    2019-01-07, 20:08
  • Marek

    Fajny artykuł, tylko brakuje mi tutaj info o znakach specjalnych i znaczników html w title. Jak według Was jest z ich stosowaniem ?

    prawo-cywilne.info

    2018-11-08, 11:38
  • mat

    Jeśli już jesteśmy przy optymalizacji strony to warto byłoby wspomnieć np. o atrybucie "alt" dla obrazów.

    Pozdrawiam

    amtweb.pl

    2018-10-14, 07:56
  • Kamila

    Podczas tworzenia tytułów i opisów dla stron www warto skorzystać z narzędzia, które pokaże jak nasze meta tagi będą wyświetlane w Google -> https://www.sempire.pl/podglad-tytulu-i-opisu-strony-w-google/
    Dzięki temu możemy maksymalnie zoptymalizować - wykorzystać dostępne miejsce na przekazanie w meta title i meta description najważniejszych treści odnośnie strony.

    2018-03-07, 12:06
  • Mitcham

    Mam pytanie. Jak zmienić "meta desciption" strony w kodzie. Używam All in One Seo i tam się tego nie da zrobić. Zaznaczam że nie zamierzam zmieniać wtyczki, jak to zmienić kodzie ? Bardzo proszę o doradę.

    human2.com.pl

    2018-02-25, 15:44
  • Agata

    HTML 5 nadal toleruje te formy, czy zmieniły się komendy ?

    versalkastudio.pl

    2017-08-26, 13:10
  • Jagoda

    A czy możecie dać jakiś przykład opisania konkretnego tagu? Nie mam pomysłu jak opisać frazę, która mówi wszystko :/

    franczyzabanku.pl

    2017-06-09, 11:56
  • Wojtek

    Wydaje mi się jednak że title ma jakieś znaczenie jeśli chodzi o SEO, co do Description to się zgodzę, warto przy nim dodać także call to action poprawia to CTR w znaczący sposób.

    walkkings.pl

    2017-05-06, 22:12
  • Netboys

    Słaby description, to dużo mniej wejść na stronę. Jak kolega wyżej napisał - to idealne miejsce na wezwanie do akcji.

    netboys.pl

    2017-01-17, 00:34
  • Mari Joe

    Wszystko polega na tym aby jak najlepiej opisać swoją stronę tak aby była przyjazna dla potencjalnego użytkownika / klienta ale też aby taki opis zawierał najistotniejsze słowa kluczowe.

    intotheshadows.pl

    2016-12-29, 16:19
  • Sim123

    Z jednej strony mówi się, że właściwa optymalizacja strony to klucz do sukcesu w seo i powinno się ją wykonyważ przed linkowaniem oraz , że meta tagi są najważniejsze jeśli chodzi o optymalizację a potem , że meta tagi nie mają wpływu na page rank...

    tg-wulkan.pl

    2016-12-06, 11:35
  • Pecetowicz

    Wszystko polega na tym aby jak najlepiej opisać swoją stronę tak aby była przyjazna dla potencjalnego użytkownika / klienta ale też aby taki opis zawierał najistotniejsze słowa kluczowe.

    pecetowicz.pl

    2016-12-02, 12:51
  • Konrad

    Meta description nie jest czynnikiem rankingowym, ale ma wpływ na wizerunek firmy. Znam kilka osób, które wybierają stronę internetową w wyszukiwarce sugerując się właśnie opisem. Zapewne takich osób jest znacznie więcej, więc warto dostrzegać także potrzeby ludzi, a nie samych robotów.

    seoheroes.pl

    2016-05-26, 15:48
  • M40

    Meta description cały czas nie jest czynnikiem rankingowym. Były robione wielokrotnie testy (sami też to robiliśmy), z których wnika, że niestety nie ma to bezpośredniego wpływu na pozycje w wyszukiwarce.
    Jednak warto to dobrze optymalizować ze względu na użytkowników. Oczywiście brak metadescription lub jego duplikacja może mieć zły wpływ.

    m40.pl

    2016-05-12, 23:52
  • Szymon Słowik

    Ale nie jest meta tagiem ... ;)

    szymonslowik.pl

    2016-02-10, 20:32
  • Pawel

    Wpływ title i description na pozycje strony może być rzeczywiście dyskusyjny, ale ich odpowiednie przygotowanie z pewnością przekłada się na odwiedziny witryny, prawda?

    pozycjonowanieniemcy.pl

    2016-02-04, 12:04
  • Dawid

    Tytuł odgrywa coraz mniejszą rolę w pozycjach (wartość stanowi content ), ale nie zgodzę się, że nie ma on wpływu na poprawę pozycji w wynikach organicznych.

    seobloczek.pl

    2016-01-26, 14:32
  • Tomasz Stopka

    @Arkadiusz - Nie musi być :-)

    2016-01-25, 11:35
  • Arkadiusz

    Czy meta title musi być taki sam jak tytuł wpisu (h1)?

    2016-01-23, 18:00
  • Tomasz Stopka

    @Paweł - niestety z "meta title" jest podobnie jak z SEO i Pozycjonowaniem. Niby co innego a jednak przyjęło się że to synonimy :) Wpisanie w Google "meta title" pokazuje jasno co ludzie uważają o innej formie ;-) Ale będąc "politycznie" poprawnym, faktycznie powinno być "znacznik title".

    @Romek - Nie chciałbym pisać wprost, że należy w opisach dodawać takie a takie elementy, a innych się wystrzegać. Dla jednego typu zapytań będą sprawdzały się opisy z zachętą a dla innych zwykła "zajawka" :-) Możliwości "zabawy" z meta opisem i tytułem jest mnóstwo :-)

    @Wojciech Przekop - Nie bezpośrednio, chociaż nie mówię - miałem przypadki gdy po zmianie tytułu coś delikatnie się ruszało :)

    @Lofthy - Hah, właśnie nad takim testem zastanawiałem się pisząc o limitach znaków :-) Nie mniej jednak, jeżeli miałbym komuś zalecić "rób tytuły tak długie jak chcesz" lub "zmieść się w limicie znaków", wybrałbym tą drugą opcję. Zawsze to strona może się "ładniej" wyświetlać w wynikach wyszukiwania ;-)

    2016-01-20, 12:28
  • Lofthy

    Nie do końca się zgodzę w kwestii ograniczeń znaków w tytule. To ile jest w stanie wyświetlić się użytkownikowi to jedna sprawa, a skuteczność dla SEO to druga. Znam wyniki testów, które wykazały skuteczność dla pozycjonowania słów, które były doklejane w tytule grubo powyżej limitu dla wyświetlania.

    gamedot.pl

    2016-01-20, 09:41
  • Wojciech Przekop

    Tytuł (Title) nie ma wpływu na pozycje? Powaga? :D

    managerseo.pl

    2016-01-19, 22:52
  • Romek

    A dla mnie słaby ten artykuł - sorry - zabrakło o rzeczach dla mnie oczywistych, ale jak widać nie piszę się o nich. Mianowicie chodzi o to, że w tytule i opisie strony możemy zawrzeć już zawołanie do akcji, które powinno wyróżnić nas na tle konkurencji jak i zwiększyć CTR, a dalej o tym można się rozpisywać i oglądać przykłady (chociaż wystarczy wyszukać tvn player).

    Od siebie dodam, że takich popularnych zabiegów jest więcej. Ja wymieniłem jest w postaci grzeszków SEO, zapraszam do przeczytania jako lekturę uzupełniającą http://rozenberger.com/blog/seo/grzeszki-on-site-seo-447

    rozenberger.com

    2016-01-19, 19:36
  • Paweł

    Argument o użytkownikach blokerów reklam uważam za wtrącenie niepotrzebne. Zresztą, jeśli być bardziej szczegółowym to większość blokerów nie usuwa w trybie domyślnym reklam AdWords z wyników wyszukiwania, ponieważ są one klasyfikowane jako przyjazne i nie przeszkadzające. Owszem - zablokować można jednym kliknięciem, ale tylko przy woli użytkownika.
    Jeśli chodzi o tytuł strony - title, to nie można tego znacznika HTML nazywać meta tagiem, bo on do nich nie należy - jest to wprowadzanie w błąd czytelnika. Strona internetowa w nagłówku (head) ma miejsce na meta tagi (keywords, description) oraz title.

    melonet.pl

    2016-01-19, 19:06
Polecane artykuły
kanibalizacja tresci
Kanibalizacja słów kluczowych - jak wykryć i wyeliminować powielające się treści?

Posiadasz co najmniej dwie podstrony, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania dla tego samego zapytania? Kanibalizacja treści to zjawisko, które może negatywnie wpłynąć na widoczność strony w wynikach wyszukiwania i generować mniejszy ruch organiczny. Poznaj przyczyny tego problemu oraz skuteczne metody, które pomogą zminimalizować ryzyko konkurowania ze sobą stron i poprawić ich widoczność na wybrane słowa kluczowe. 

core web vitals
Core Web Vitals – czym są, jak je zmierzyć i jak zoptymalizować stronę pod ich kątem?

Jakość doświadczeń użytkowników w interakcji ze stroną internetową należy do istotniejszych faktorów, na podstawie których algorytmy wyszukiwarek oceniają wartość witryny. Jak jednak mierzy się satysfakcję odbiorcy? Jedną z możliwych odpowiedzi są Core Web Vitals, czyli podstawowe wskaźniki internetowe. Dowiedz się, co konkretnie badają te metryki, jak wpływają na pozycjonowanie i co możesz zrobić, aby je ulepszyć.

guest posting
Guest posting: Jak wykorzystać artykuły gościnne do budowania wizerunku i link buildingu?

Szukasz sposobu na zwiększenie widoczności w sieci i przyciągnięcie nowych odbiorców? A może chcesz wzmocnić wizerunek eksperta w branży lub zacząć go budować? Guest posting może być odpowiedzią na Twoje potrzeby! Nie tylko umożliwi Ci dotarcie do nowych grup odbiorców, ale także pomoże w budowaniu reputacji eksperta w twojej branży i zdobycie cennych linków. Sprawdź jak rozpocząć swoją przygodę z artykułami gościnnymi!