Przegląd funkcji SEMSTORM. Jak korzystać z tego narzędzia SEO?

Zaktualizowano: 2023-12-12
SEMSTORM
Przegląd funkcji SEMSTORM — narzędzia, które wspomaga prowadzenie działań SEO i Google Ads. Jego możliwości mogą pozytywnie wpłynąć na proces pozycjonowania strony internetowej. Z tego artykułu dowiesz się jak korzystać z SEMSTORM, by usprawnić swoją pracę i znaleźć nowe kierunki do rozwoju swojej strony internetowej. Przekonaj się, jakie korzyści może przynieść korzystanie z tej platformy!
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

SEMSTORM to kompleksowe narzędzie oferujące funkcje niezbędne do prowadzenia skutecznych działań SEO i SEM. Platforma zapewnia wiele możliwości, które pomogą w osiąganiu sukcesów w online marketingu. W SEMSTORM przeprowadzimy kompleksowe badanie słów kluczowych, zaawansowane analizy porównawcze z naszymi rywalami, sprawdzimy widoczność w wynikach wyszukiwania SEO i Google Ads i wiele więcej. Poniżej omówimy najważniejsze funkcje platformy, które ułatwią ci pracę nad pozycjonowaniem strony!

Jak korzystać z SEMSTORM?

Dzięki narzędziu SEMSTORM można skutecznie prowadzić działania SEO i content marketingowe. Platforma oferuje następujące funkcje, które dokładniej opiszemy w dalszej części tego artykułu:

Analiza stron

Narzędzie Analiza stron służy do przeprowadzania szybkiej i efektywnej weryfikacji widoczności portalu. Dzięki niemu można zidentyfikować słowa kluczowe, na które dana witryna jest widoczna w wyszukiwarce Google, a także ocenić potencjał poszczególnych fraz. Ponadto umożliwia porównanie własnej strony internetowej z czterema witrynami konkurencji.

Po wpisaniu adresu URL otrzymamy informacje dotyczące widoczności, linków oraz konkurentów. Poszczególne zakładki umożliwiają pogłębienie tych informacji dla słów kluczowych i ruchu, SEO oraz PPC.

Po prawej stronie od wykresów znajdziemy informacje dotyczące potencjalnego ruchu (określonego na podstawie słów kluczowych, ogólnych wyszukiwań, trendów i pozycji fraz) oraz liczby słów, na które w wynikach wyszukiwania jest widoczna analizowana domena w TOP 10, 20, 50 i 100.

W tym panelu znajdują się również dane dotyczące:

  • Nowych i utraconych słów kluczowych w TOP 50 w porównaniu do ostatniego miesiąca,
  • Odsetku fraz w TOP 10,
  • Ruchu dla całej witryny z podziałem na poszczególne subdomeny,
  • Wszystkich słów, na które rankuje,
  • Fraz, które znajdują się w TOP 10,
  • Słów kluczowych z potencjałem.

Ostatnia kategoria, to tzw. low-hanging fruits, dzięki którym możemy w szybki i dość łatwy sposób wpłynąć na poprawę widoczności w SEO. Słowa kluczowe z potencjałem to takie, na które strona znajduje się poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, które są stosunkowo łatwe w pozycjonowaniu, a przy tym są często wyszukiwane. Wykorzystanie takich fraz w procesie pozycjonowania może spowodować zwiększenie ruchu organicznego na naszej stronie.

Wykres w panelu informacyjnym da nam podgląd na historyczną widoczność danej strony, konkurentów i Google Ads. Aby skorzystać z dokładniejszej analizy, należy przejść do menu po lewej stronie panelu, gdzie znajdziemy zakładki — "Słowa kluczowe", "SEO", "Strony" i "Subdomeny".

W panelu “Słowa kluczowe” znajdziemy dokładne informacje o frazach w TOP 50, na które była widoczna analizowana witryna w ciągu ostatnich 30 dni — wzrosty, spadki pozycji, nowe i utracone słowa, oraz grupę słów kluczowych (słowa najczęściej pojawiające się wśród fraz analizowanej strony).

Rozkład pozycji słów kluczowych jest przedstawiony w formie wykresu.

Analiza konkurencji

Analiza konkurencji to jedno z podstawowych działań, które musimy wykonać, aby dobrze zaplanować strategię lub zweryfikować skuteczność dotychczasowych kroków. Z jednej strony istotne jest, aby spojrzeć na te obszary, w których działamy jednocześnie z konkurencją, z drugiej – aby znaleźć nowe kierunki rozwoju. Należy mieć na uwadze, że konkurentem w wyszukiwarce może być ktoś, kto prowadzi pozornie zupełnie inny biznes, ale oparty na tych samych lub podobnych słowach kluczowych.

W panelu “Analiza Stron”, w zakładce “Konkurencja” znajdziemy raport umożliwiający analizę konkurentów widocznych na nasze organiczne i płatne słowa kluczowe. Nawet jeśli nie wykorzystujemy kampanii Google Ads, nie można zapominać o ich sile. Reklamy mogą odciągać uwagę użytkownika od wyników naturalnych (nawet topowych pozycji).

W kolejnych modułach “Strony” i “Subdomeny” otrzymamy zestawienie najbardziej popularnych podstron i subdomen według ruchu, który pozyskują i liczby słów kluczowych, na jakie są widoczne.

Analogiczne informacje do tych z raportu “SEO” otrzymamy dla płatnych reklam w polu “Google Adwords”. Dodatkowo, w zakładce “Reklamy” dostaniemy podgląd emitowanych reklam. Jeśli analizujemy swoją witrynę i konkurencji, będziemy mogli podejrzeć ich reklamy na wybrane słowa kluczowe i porównać, w jaki sposób promują swoje strony i usługi.

Badanie i analiza słów kluczowych

Badanie i segregowanie fraz jest jeszcze łatwiejsze dzięki SEMSTORM. Platforma oferuje kilka modułów do wyszukiwania słów kluczowych. Oprócz określenia kraju i języka możemy wskazać konkretne miasta, dla których chcemy sprawdzić potencjał fraz. Razem ze słowami kluczowymi otrzymujemy również informacje na temat ich miesięcznej liczby wyszukiwań, CPC, konkurencyjności czy trendów.

Dostępnych jest 6 opcji, w których otrzymamy propozycje słów kluczowych, które możemy filtrować według określonych potrzeb i kryteriów.

  • SEO – najlepsze frazy do działań SEO z wyników organicznych Google
  • Suggester – pomaga rozszerzyć kampanie PPC o słowa z największym potencjałem i najniższym CPC
  • Generator tematów – pytania i frazy long-tail, które mogą być świetną bazą do tematów na wpisy blogowe, treści poradnikowe, e-booki itp.
  • Obrazki – odpowiedzi przydadzą się do nazw plików i atrybutów alt dla infografik i grafik, które publikujemy w naszych wpisach
  • E-commerce – frazy związane z produktami i e-commerce z największych platform sprzedaży online, takich jak Amazon, OLX, Google Shopping, Empik i innych. To tam znajdują się słowa kluczowe o intencji zakupowej do opisów kategorii i produktów.
  • Film – słowa, które użytkownicy wpisują w Google w poszukiwaniu materiałów video.

Tworzenie treści ze wsparciem AI

Asystent contentu to wielofunkcyjny edytor tekstu oparty na AI oraz danych zebranych na podstawie najlepiej rankujących tekstów. Narzędzie analizuje treści na topowych pozycjach, bada frazy kluczowe powiązane z wybranym przez nas tematem i podaje wskazówki:

  • ile razy wybrane przez słowo powinno pojawić się w tekście, gdzie je umieścić
  • proponuje słowa kluczowe,
  • pomaga w określeniu struktury — dostarcza informacji na temat optymalnej liczby znaków/wyrazów, nagłówków, obrazków, pogrubień na podstawie stron konkurencji
  • generuje tekst za pomocą AI
  • zaznacza nieczytelne fragmenty zbyt długie zdania i trudne akapity

Dzięki inteligentnemu edytorowi treści od SEMSTORM możemy szybciej i efektywniej tworzyć artykuły na bloga. Odpowiednie ustawienia sprawią, że w jednym panelu możemy korzystać z modelu AI razem z niezbędnymi wytycznymi do optymalizacji tekstów.

Zaawansowany tryb w Asystencie działa w oparciu o technologię GPT-3.5. Dla osób, które korzystają z GPT-4, jest możliwość dodania tej wersji. Wystarczy wpisać własny klucz GPT-4 lub 4 turbo.

W edytorze z dostępnych opcji określamy wydźwięk artykułu (tone of voice) np. pełen ekscytacji, informacyjny, żartobliwy itd. Opcjonalnie możemy dodać frazy kluczowe, liczbę nagłówków oraz brief dla AI.

Jak najefektywniej generować teksty w Asystencie Contentu? Na ten moment nie możemy jeszcze oczekiwać, że sztuczna inteligencja napisze dla nas wyczerpujący artykuł na kilka tysięcy znaków tylko na podstawie komendy “Napisz artykuł”. Aby jak najlepiej wykorzystać potencjał AI, należy współpracować z nią na bieżąco podczas tworzenia tekstu.

Generowanie tekstu w edytorze może odbywać się następująco:

  • poprzez konkretne komendy w trybie rozkazującym (“Napisz wstęp do artykułu o domowych sposobach na jesienne przeziębienie”) ,
  • przerywając pisanie w dowolnym momencie, aby sztuczna inteligencja dokończyła zdanie za nas,
  • stosując określone skróty do generowania wstępu, nagłówków, podsumowania itd.

Pracując w taki sposób, możemy lepiej kontrolować treści i na bieżąco wyłapywać błędy.

Jeśli współpracujemy z copywriterami lub współpracownikami z zewnątrz, którzy nie posiadają konta w SEMSTORM, mamy możliwość udostępnienia edytora tekstu - tylko do odczytu lub z funkcją edycji, która umożliwia poprawianie i tworzenie treści na podstawie naszych ustawień.

Podobne edytory treści wykorzystujące sztuczną inteligencję oferują również inne narzędzie SEO, m.in. Surfer SEO - Surfer AI czy Senuto - Writer AI.

Monitoring słów kluczowych

SEO to idealny sposób na przyciągnięcie dobrego jakościowo ruchu i jedna z najlepszych metod pozyskiwania nowych klientów. Warto mieć jednak na uwadze, że internauci skupiają się głównie na kilku pierwszych wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że im wyżej znajduje się nasza strona, tym większa szansa na pozyskanie klienta. Dzięki SEMSTORM możemy obserwować wahania pozycji dzień po dniu i natychmiastowo reagować na zachodzące zmiany.

Aby rozpocząć monitorowanie stron, należy utworzyć kampanię i dodać frazy, które chcemy obserwować. W raporcie zobaczymy zmianę widoczności wybranych fraz w ciągu ostatnich 14 dni. Narzędzie “Heatmapa” to nie tylko wgląd do pozycji stron w wynikach wyszukiwania. Dzięki kolorom można szybko zweryfikować, na jakie frazy nasza witryna wyświetla się na pierwszej stronie, a kiedy spadła poniżej top 20.

Pozycje w wynikach wyszukiwania mogą być różne w zależności od lokalizacji użytkownika. Oznacza to, że będąc w Krakowie, dla tzw. lokalnych (lub regionalnych) słów kluczowych otrzymamy inne rezultaty, niż przebywając w Warszawie. Z tego powodu w SEMSTORM można ustawić dowolną lokalizację. Ta opcja sprawdzi się w przypadku biznesów prowadzonych w wielu miastach.

W narzędziu Monitoring pozycji w zakładce “Konkurenci” możemy podejrzeć, z którą witryną mamy najwięcej wspólnych słów kluczowych, a także nowe serwisy, które pozycjonują się na wybrane przez nas frazy.

Audyt techniczny

Audyt SEO to proces analizy i oceny witryny internetowej w celu zidentyfikowania jej mocnych i słabych stron. Ma na celu zidentyfikowanie potencjalnych obszarów do poprawy, które pomogą zwiększyć widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.

W SEMSTORM w narzędziu Audyty zbadamy techniczne aspekty strony internetowej dla wersji mobilnej i desktopowej, bazując m.in. na danych z Lighthouse oraz Core Web Vitals. Audyty generują się dość szybko i wskazują problemy ze stroną.

Po analizie strony otrzymujemy ogólne podsumowanie dotyczące takich czynników jak wydajność, dostępność czy SEO. SEMSTORM wskaże, co oraz w jaki sposób można poprawić.

Dodatkowe funkcje SEMSTORM

Uzyskanie skondensowanych informacji o skuteczności wprowadzanych zmian na stronie umożliwia Skrypt API od SEMSTORM. To narzędzie służy do śledzenia i analizowania ruchu na stronie internetowej oraz jej widoczności. Zmiany te mogą być spowodowane różnymi czynnikami, takimi jak zmieniające się trendy czy nowe algorytmy wyszukiwarek, na przykład Google. Takie rozwiązanie jest szczególnie przydatne dla dużych witryn internetowych, które oferują podobny asortyment produktów lub usług. Dzięki temu możliwe jest efektywne monitorowanie i porównywanie wyników.

Skrypt API SEMSTORM jest więc narzędziem, które wspiera podejmowanie decyzji w zakresie optymalizacji SEO i SEM, dostarczając wartościowych danych na temat wydajności strony internetowej. Informacje o tym, jak uruchomić skrypt znajdziesz tutaj.

Klienci SEMSTORM mają możliwość skorzystania z odrębnego systemu do badania słów kluczowych. SEMSTORM Keyword to narzędzie, w którym dostępnych jest jeszcze więcej funkcji, aby wesprzeć kampanie marketingowe m.in.:

  • lista fraz kluczowych, których brakuje na ich stronie (dostępnych dzięki integracji z Google Search Console),
  • alerty dla wybranych raportów słów kluczowych,
  • frazy, które będą popularne w przyszłym roku na podstawie danych historycznych i predykcji AI
  • tworzenie raportów i generowanie analiz

System cały czas się rozwija i jest stale poszerzany o nowe aktualizacje i funkcjonalności, a także nowe języki.

SEMSTORM Keywords nie wchodzi w skład platformy, ale można go połączyć z kontem, logując się na stronie https://keywords.semstorm.com/.

SEMSTORM za darmo

Platforma oferuje możliwość przetestowania narzędzi za darmo przez 14 dni. Wystarczy założyć konto, aby sprawdzić, jak działa SEMSTORM.

W bezpłatnej wersji można skorzystać z aplikacji SEMSTORM keywords, która generuje frazy long-tail na podstawie naszego zapytania. Narzędzie może pomóc nam w znalezieniu pomysłów na tematy, a podpowiedzi mogą służyć jako pomysły na nagłówki artykułów i opisów produktów. W bezpłatnej wersji narzędzie nie podaje informacji o liczbie wyszukiwań słów kluczowych.

SEMSTORM - cennik

Najtańszy pakiet SEMSTORM zaczyna się od 129 zł miesięcznie. Najbardziej rozbudowane opcje Business (599 zł) i Agency (899 zł) oferują znacznie większe limity, wgląd w technologie, jakich używają weryfikowane strony, dostęp do historycznych danych o ruchu i liczbie słów kluczowych oraz dostęp do API. Abonament jest tańszy przy wyborze rocznej opłaty.

Dostępność różnych pakietów cenowych sprawia, że jest to narzędzie dostępne zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw, które chcą zwiększyć swoją widoczność w internecie. Aktualny cennik SEMSTORM znajduje się tutaj.

Podsumowując, SEMSTORM jest narzędziem, które może znacząco wpłynąć na poprawę widoczności strony internetowej i efektywności działań SEO i SEM. Dzięki zaawansowanym funkcjom, takim jak analiza słów kluczowych, audyt techniczny, monitoring efektów działań oraz tworzenie treści ze wsparciem AI, możemy skuteczniej konkurować na rynku online.

Artykuł napisany przez Annę Garwolińską i zaktualizowany przez Paulinę Bajorowicz (12.12.2023)

  • Autor: Paulina Bajorowicz

    International SEO Specialist

    www.whitepress.com/pl

    Zawodowo od ponad 5 lat związana z SEO i Content Marketingiem. Obecnie odpowiedzialna za pozycjonowanie marki WhitePress® w Polsce i na rynkach zagranicznych. Z pasji fotografka, miłośniczka sztuk wizualnych, entuzjastka kawowych eksperymentów i alternatyw.

Wasze komentarze (10)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Adam

    fajne narzędzie, tylko trochę drogie

    prawo-budowlane.info

    2018-11-25, 14:06
  • Przemysław Klein

    @WhitePress - Kiedy aktualizacja tego artykułu? SemStorm żyje i się zmienia:)

    jakbudowac.pl

    2018-03-18, 14:57
  • Łukasz

    A czy w nowej wersji semstorm jest dostępny raport technologii?

    reklamasem.pl

    2017-08-11, 13:52
  • Kanon24

    Nawet po wstępnym zapoznaniu się z SEMSTORM widać ogromne możliwości tego narzędzia w pozycjonowaniu strony

    kanon24.pl

    2017-05-09, 19:24
  • Angelika

    Bardzo fajną opcją jest możliwość zdobywania informacji na temat tego, czego poszukują użytkownicy w powiązaniu z daną frazą.

    roiexperts.pl

    2016-09-20, 15:41
  • Konstanty

    Dziękuję za artykuł - dla mnie początkującego jest bardzo przydatny.
    Pozdrawiam,
    Konstanty

    rosyjski.pro

    2016-03-15, 23:56
  • Rafał

    Bardzo ciekawy wpis. Polecam ;)

    rafalruba.pl

    2016-02-12, 11:06
  • Tomek

    Z początku ciężko wyrobić w sobie nawyk systematycznego korzystania z SemStorm, ale z pewnością warto. W przypadku nowych, rozpoczynających swoją działalność sklepów www, ciekawym rozwiązaniem będzie "podejrzenie" na jakie hasła promuje się konkurencja w wynikach sponsorowanych. Tego typu informacje dostarczają wielu ciekawych wniosków i danych. Dzięki temu sami możemy zaoszczędzić czas i środki, a to przecież wazne. Polecam :)

    tebim.pro

    2016-01-27, 10:57
  • Anna Garwolińska, SEMSTORM

    Kamilu, niestety w systemie nie ma możliwości samodzielnego tworzenia subkont dla klientów. Odezwij się do nas na support@semstorm.com - coś pomyślimy ;)

    2016-01-12, 13:54
  • kamil

    Wiem, że powinienem wejść na stronę i sam sprawdzić ale czy istnieje w systemie możliwość tworzenia subkont dla klientów

    2016-01-12, 11:32
Polecane artykuły
pozycjonowanie w Google Maps
Jak pozycjonować firmę w mapach Google?

Jeśli prowadzisz działalność w Internecie, szczególnie na poziomie lokalnym, wiedz, że nie możesz się obyć bez wizytówki w Google. Jednak samo jej stworzenie to dopiero początek. Sekret tkwi w skutecznym pozycjonowaniu firmy w mapach Google. Dowiedz się, jak krok po kroku zoptymalizować swoją wizytówkę, aby zwiększyć liczbę klientów, poprawić wskaźnik konwersji i wyróżnić swój biznes w sieci!

Google Helpful Content
Jak tworzyć treści zgodne z Google Helpful Content?

Helpful Content to system oceniania treści wprowadzony w sierpniu 2022, który ma na celu premiować wartościowe treści odpowiadające na pytania użytkowników. W marcu 2024 system został włączony do głównego algorytmu Google. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć, aby tworzyć treści zgodne z wytycznymi Helpful Content i jak najnowsza aktualizacja może wpłynąć na widoczność strony w wyszukiwarce.

checklista seo
Checklista SEO: Twój przewodnik po optymalizacji stron

Nie istnieje jedna uniwersalna strategia SEO, która działałaby dla każdej strony i w każdych warunkach. Mimo to, jeśli zajmiesz się elementami wymienionymi w tym artykule, będziesz na dobrej drodze do wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. A jeśli dopiero zaczynasz przygodę z optymalizacją stron, znajdziesz tutaj informacje o tym, jakie kroki powinieneś wykonać. Sprawdź naszą checklistę SEO, by samodzielnie zweryfikować najważniejsze elementy twojej witryny!