6 zasad tworzenia efektywnych biur prasowych w WhitePress

biuro prasowe whitepress
Wirtualne biuro prasowe to doskonałe narzędzie do profesjonalnej komunikacji z dziennikarzami i budowania pozytywnego wizerunku. Moduł e-PR platformy WhitePress szybko zdobywa popularność, a my przedstawiamy krótki poradnik jak od podstaw stworzyć profesjonalne wirtualne biuro prasowe.
Ponad 3900 portali, 2100 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Atrakcyjny wygląd biura prasowego

Jak to zrobić w platformie WhitePress.pl? Na początek zadbajmy o wygląd naszego biura prasowego, które powinno się cechować nie tylko unikalną i atrakcyjną treścią notek prasowych. Doświadczony specjalista PR wie, że równie ważną kwestię w przekazie medialnym odgrywa towarzysząca jej grafika. Dlatego pracę nad tworzonym biurem powinniśmy rozpocząć od przygotowania grafiki na stronie głównej oraz zmiany stylu graficznego z domyślnego motywu (dodajemy logo i zdjęcie główne, ustalamy wygląd wpisów, ustawiamy rozmiar i styl czcionki).

Zdjęcia w naszym biurze prasowym powinny tematyką nawiązywać do obszaru działania naszej firmy podobnie jak ilustracje zawarte w informacji prasowej. Brak zmiany obowiązującego stylu i zaniedbanie bardzo istotnych kwestii graficznych to najczęściej popełnianie błędy przez osoby obsługujące wirtualne biura prasowe.


http://ergokantor.biuroprasowe.pl/


Unikalne opisy w biurze prasowym

Kolejnym krokiem powinno stać się stworzenie unikalnego opisu naszej firmy. Dlaczego unikalnego? Opis naszego wirtualnego biura prasowego informuje internautów i roboty wyszukiwarki jakie treści zawiera strona. Każde biuro prasowe w serwisie powinno mieć unikalny opis, które nie dubluje się z innymi treściami na naszej stronie. Jeśli jest inaczej, pozycja biura w wyszukiwarce jest niższa od innych stron o podobnej tematyce.

 

Własna baza dziennikarzy

Następnie musimy zająć się tematem tworzenia własnej bazy dziennikarzy. To absolutne must have jeśli zamierzamy korzystać z wirtualnego biura prasowego. Baza dziennikarzy jest listą kontaktową, w której zawieramy wszystkie media w jakich chcielibyśmy zaistnieć. To PR-owy instrument pozwalający dotrzeć z informacją tam gdzie planujemy, a co najważniejsze służący do budowania pozytywnych relacji z dziennikarzami. Jest fundamentem media relations w każdej firmie.

 

Notka prasowa - interesujące i poprawne treści

Musimy wiedzieć, ze dobra informacja prasowa musi spełniać kilka podstawowych kryteriów. Komunikat pisany powinien być pisany w trzeciej osobie (nie korzystaj z form „my, nasze, moje etc.”) i zawierać zachęcający tytuł, zwięźle zredagowany nagłówek, rozwinięcie wiadomości, informacje o firmie oraz kontakt do autora. Dbajmy o styl i estetykę prezentowanej informacji prasowej (błędy ortograficzne są niedopuszczalne!).

Pamiętajmy, że notka prasowa z założenia ma mieć charakter informacyjny, a nie reklamowy. Długość tekstu powinna zamknąć się w przedziale 2500-3000 znaków. Cechą pożądaną każdej notki prasowej są wypowiedzi ekspertów, które podnoszą wartość merytoryczną rozsyłanej wiadomości. Komunikat przygotowany powinien zostać w formie elektronicznej, która umożliwi jego edytowanie. Z reguły wydawcy wolą korzystać z informacji gotowej do zamieszczenia nie ingerując w jej treść, ale musimy zagwarantować im taką możliwość.


http://www.mokate.biuroprasowe.pl

 

Social media z wyczuciem

Bardzo złym przykładem jest przesadne importowanie informacji z kanałów społecznościowych. Wpisy z Facebooka, Twittera czy G+ powinny być rzadkością w naszym wirtualnym biurze prasowym. Tego typu informacje nie mają osobnego leadu czy zdjęcia w tle. Ponadto informacje te nie są publikowane na stronie www.biuroprasowe.pl oraz promowane poprzez wysyłkę do bazy dziennikarzy. Słowem nic dzięki nim nie zyskujemy.
 

Dzielimy informacje na kategorie

Równie istotnym elementem w promocji naszego biura prasowego i zawartych w nich treści jest dobra kategoryzacja notek prasowych, która pozwala dotrzeć z informacją tylko do dziennikarzy zainteresowanych zawartą w nich treścią. Platforma pozwala przypisać do przygotowanej informacji prasowej jedną z ponad czterdziestu kategorii oraz określić jej zasięg (ogólnopolski albo uwzględniający poszczególne województwa). Według tych właśnie kryteriów komunikat jest następnie rozsyłany do dziennikarzy.

 

Wasze komentarze (2)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Tadeusz Korach

    Bardzo ciekawe. Nie wiadomo kiedy zacząć, w sensie jakiej wielkości firma powinna się tym zainteresować. Duże firmy mają własne biura, a bardzo małe mogą ich nie potrzebować. Myślę jednak, że produkt wart polecenia. infotelecom.pl

    2016-03-02, 10:33
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2015-12-15, 15:47
Polecane artykuły
Event marketing - skuteczne dotarcie do odbiorcy

Nasycenie rynku w branży eventowej z każdym rokiem jest coraz większe. W działaniach związanych z PR organizacja wydarzeń tematycznych jest jedną z sprawdzonych praktyk, po która sięgają specjaliści od komunikacji. Eventy stają się coraz bardziej profesjonalne, a ich ilość rośnie. Czy event marketing dąży do przesycenia rynku, a działania z nim związane stają się nieefektywne?

Jak profesjonalnie stworzyć dobry artykuł sponsorowany?

Duże zasięgi i rzesza czytelników to domena najlepszych blogerów. Dzięki naturalności swoich wpisów są oni wiarygodni dla swoich czytelników, dzięki czemu można powiedzieć, że utożsamiają się z Nimi. Spora część blogerów niestety bardzo negatywnie podchodzi o kwestii publikacji materiałów zewnętrznych/sponsorowanych. Jak przekonać ich do tego, aby jednak to zrobili? O tym, jak pisać, tworzyć fajne artykuły sponsorowane dowiecie się z tego artykułu.