Na co zwracać uwagę podczas publikacji treści?

content marketing - najczęstsze błędy
Tworzenie treści, tak jak cały content marketingowe rządzi się swoimi prawami, dlatego warto pamiętać o kilku kluczowych zasadach, jakie powinny przyświecać naszym kampaniom. Jedną z ważniejszych kwestii jest dobór miejsc do publikacji oraz promocja treści. Ponad to, dobrze przygotowany content pozwala znacząco wspomóc wykonywane działania SEO.
Ponad 4900 portali, 4600 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Na własnej stronie możemy publikować dowolny content. Natomiast treści przeznaczone do publikacji na zewnętrznej witrynie musimy przygotować w oparciu o zasady wytyczone przez jej właściciela. Powinny one naturalnie pasować do istniejących już treści.

 

Zadbaj o prosty język

W pierwszej kolejności należy zadbać o język użyty w publikacji. Jeżeli naszą grupą docelową są na przykład uczniowie gimnazjum, nie powinniśmy używać skomplikowanego słownictwa, ale nadużywanie kolokwializmów również nie będzie dobrym rozwiązaniem. Natomiast w publikacjach dotyczących specjalistycznej tematyki warto używać języka branżowego.

 

Niech użytkownik sam wyciągnie wnioski na temat Twojego produktu

Nie staraj się pisać o swoim produkcie w samych superlatywach. Pisanie, że jest on najlepszy, najszybszy czy najtańszy nie spowoduje zachwytu ze strony konsumentów. Zamiast tego wyjaśnij, dlaczego powinni go uważać. Pokaż im kiedy i gdzie mogą wykorzystać Twój produkt oraz dlaczego od tego momentu nie powinni wyobrażać sobie bez niego życia. Zachowaj pewien obiektywizm i wytwórz w nich potrzebę.

 

Unikaj prostych błędów!

Zwracaj uwagę na ortografię oraz interpunkcję. Nie pozwól, aby z tak podstawowego powodu Twój tekst został odebrany jako nieprofesjonalny. Zadbaj o odpowiednią korektę czy to w postaci programu zawartego w pakiecie biurowym (np. Microsoft Office lub LibreOffice) czy też z pomocą osoby zajmującej się copywritingiem na co dzień.

 

Jakie strony brać pod uwagę?

Jeżeli chodzi o stronę, na której chcesz publikować treści, zobacz jakich rezultatów możesz się spodziewać! Jak to zrobić? Skorzystaj z SEMSTORM. Podaj adres strony i zobacz jaki ruch posiada dana strona.

Taki widok może dać Ci informację, że strona notuje stabilny ruch na przestrzeni długiego czasu. Użytkownicy tej witryny to stała grupa osób, która po prostu ufa materiałom na niej zawartym. Prawdopodobnie czytają każdą wiadomość, jaka się tam pojawia. Można to wykorzystać, na przykład publikując treści poruszające tematykę okołofinansową.

Istnieją także serwisy, nad którymi trzeba się poważnie zastanowić, zanim podejmie się z nimi współpracę.

Wygląda na to, że osoba prowadząca stronę w pewnym momencie zaczęła bardziej dbać o witrynę. Warto wtedy zweryfikować linki przychodzące oraz samą stronę. Być może zostały tam zastosowane techniki mające na celu sztuczne napompowanie pozycji witryny. Może się oczywiście zdarzyć, że faktycznie strona „ruszyła z kopyta” i będzie doskonałym miejscem na naszą publikację!

Najlepiej przed publikacją poprosić właściciela strony lub redaktora, z którym rozmawiamy, aby przedstawił nam raport – nawet niech będzie to zrzut ekranu ze statystyk Google Analytics. Jeżeli będzie istniała taka możliwość, poprośmy o porównanie ruchu ogólnego oraz bezpłatnego. Dzięki temu będzie wiadomo, jaki wolumen ruchu może pozyskać nasza strona.

 

Wasze komentarze (4)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Gerard

    Zastanawiam się właśnie nad kampanią artykułów i szukam info. Na pewno będą to serwisy tematyczne. Co dalej.. zobaczymy. eporady24.pl

    2017-12-20, 16:50
  • marzena11

    warto pisać artykuły które zaciekawią użytkowników, dlatego warto pisać o takich tematach które są poszukiwane w google wycenione.pl

    2017-03-21, 17:40
  • Roman

    Publikując daną treść powinniśmy też pamiętać o wykorzystaniu odpowiednich słów kluczowych, aby miała ona szansę trafić do jak największego grona odbiorców - warto wziąć to pod uwagę. semkonsultant.pl

    2016-08-30, 15:16
  • szczypior.wiosenny

    Wszystko trafione, ale szczególnie przemawia do mnie ortografia i interpunkcja - niby podstawa, ale ostatnio coraz trudniej o czystość polszczyzny szczególnie w Internecie... prestigevent.pl

    2016-02-23, 16:29
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Audyt SEO - wyprzedź konkurencję!
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z

Postaraliśmy się zebrać wszystkie istotne informacje na temat audytów SEO. Zobacz co to jest audyt seo, kiedy go wykonać i czego po nim się spodziewać. Zobacz także nasz gotowy audyt SEO dla portalu weselnego oraz e-book który pozwoli Ci samodzielnie przygotować darmowy audyt SEO.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy z konkurencyjnymi stronami? Czy monitorujesz zachowanie swoich rywali? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Najlepiej zacznij to robić już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!