Content Marketing jako źródło linków

linki - content marketing
Prowadząc działania SEO oparte o długofalowe działania, większość firm zaczyna powoli kierować się w stronę pozyskiwania jakościowego ruchu na witrynę. Skutkiem ubocznym takich działań jest pozyskanie dobrej jakości linków. Zobacz, jak działania Content Marketingowe mogą Ci pomóc zbudować jakościowy ruch i jednocześnie polepszyć profil linków przychodzących.
Ponad 3600 portali, 1500 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Jeszcze do niedawna w Polsce bardzo popularne było tworzenie tzw. zapleczówek oraz dystrybuowanie tak zwanych presell pages w celu zdobycia linków. Nie były to oczywiście jedyne sposoby pozyskania odnośników. Były one jednak relatywnie najtańsze i najskuteczniejsze. Gdy jedno zaplecze było przez Google usuwane, można było praktycznie natychmiast uruchomić nowe.

Im większe było zaplecze i im szybciej można było wysłać dużą liczbę artykułów, tym agencja SEO była skuteczniejsza, a także mogła pozwolić sobie na większą liczbę klientów. Jednak z powodu wprowadzenia do algorytmu wyszukiwarki Google aktualizacji Pingwin oraz Panda działania te przestały przynosić długofalową korzyść, a nawet stały się niebezpieczne w niewprawionych rękach.

Wiele firm, aby zminimalizować koszty tworzenia zaplecz, budowało je w oparciu o systemy CMS - darmowe, ogólnodostępne skórki, a dodawane teksty były wykorzystywane w wielu zapleczach naraz. Teksty nieznacznie różniły się od siebie poprzez tzw. „mieszanie”, czyli zastępowanie słów synonimami. W ten sposób powstawały teoretycznie unikalne treści w bardzo dużych ilościach.
 

Google wprowadza zmiany...

Po wprowadzeniu zmian w algorytmie Google tego typu działania zostały mocno ograniczone. Tworzenie dużych ilości zaplecz w podobny sposób jak 2-3 lata temu przestało być opłacalne.

Wtedy też rozpoczęto dystrybuowanie treści, najczęściej w formie wpisów gościnnych na innych serwisach posiadających ruch oraz odpowiednią widoczność w Google. Dzięki temu można było pozyskać dobrej jakości link i nieco ruchu na stronę. Niestety, nie zdawano sobie sprawy z tego, że poprzez raczkujący wtedy content marketing poza linkami można zwiększyć ruch na stronie i wzmocnić własny brand.
Wtedy liczył się tylko link oraz osiągnięta pozycja słowa kluczowego w Google. Spowodowane było to niedoskonałością podpisywanych wówwczas masowo umów „za efekt” oraz, niestety, nietraktowania stron internetowych jako długofalowej intwestycji.
 

Nadszedł czas na skupienie się na ruchu

Od momentu gdy prowadzone działania skupiały się przede wszystkim na linkach minęło trochę czasu. Nowym, postępującym z różnych powodów trendem jest skupianie się na pozyskanym ruchu. Wykonując działania podobne jak kiedyś – czyli publikując dobrej jakości teksty – można pozyskać wysokiej jakości linki, które poza tym, że zwiększą nam widoczność strony w Google, przekażą także ruch. Specjaliści SEO są jednak coraz bardziej świadomi tego, że linki linkami, ale to ostatecznie ruch na stronie powoduje, że klient realnie zarabia.

Obecnie, aby pozyskać linki z działań Content Marketingowych, specjalista SEO musi wcielić się nieco w specjalistę PR. Konieczny jest dobry kontakt z redakcjami różnych serwisów oraz ustalenie warunków publikacji. Następnym krokiem jest przygotowanie ciekawej publikacji łączącej tematykę serwisu oraz naszej strony internetowej. Można też podejść do zagadnienia zupełnie inaczej, tzn. szukać stron internetowych, na których znajdzie się nasza grupa docelowa. Przykładem takich działań może być publikowanie artykułów na temat pożyczek chwilówek na serwisach regionalnych.

Jeżeli nie posiadasz czasu na wyszukiwanie partnerów oraz na tworzenie treści, zleć takie działania agencji SEO lub bezpośrednio w platformie Whitepress.
 

Jak wygląda typowa strategia Content Marketingowa?

Wyobraźmy sobie, że jesteśmy właścicielami salonu kosmetycznego w jednym z dużych miast. Prowadzimy już działania w wyszukiwarce (reklama płatna) oraz działamy w offline rozdając ulotki czy posiadając billboard gdzieś na mieście. Nasza konkurencja nie próżnuje i robi to samo, co my. Ogólnie wszystkie salony kosmetyczne w mieście podpatrują, jakie działania wykonuje konkurencja i również je wdrażają. Sytuacja jest patowa. Trudno jest się wybić na tle innych salonów kosmetycznych.

Nie da się już konkurować ceną, ponieważ i tak zeszły one do niebezpiecznie niskiego poziomu, wręcz na granicy opłacalności. Pozostaje w takim razie wykreować się na eksperta branży w mieście. Dzięki temu możliwe będzie przywrócenie starych, satysfakcjonujących cen oraz skupienie się tylko na tych klientach, którzy dają nam najwięcej zarobić – być może jakieś gwiazdy telewizji?

Aby to zrobić, trzeba będzie zaplanować dobrą kampanię Content Marketingową. Warto zacząć od nawiązania współpracy z serwisami o podobnej tematyce. Istnieje wiele for czy vortali, które na przykład dodadzą link lub baner do Twojej strony. Oczywiście trzeba liczyć się z tym, że będzie to wymagało pewnego wkładu gotówki. Można też zaproponować inny rodzaj współpracy – dostarczenie ciekawej treści w zamian za dodanie w tej właśnie treści informacji o autorze – czyli naszym salonie kosmetycznym.

Przykładowy wykres ze statystyk Google - Google Analytics

O czym można napisać artykuł lub na jaki temat można przygotować infografikę? Artykuł mógłby poruszać temat: „Co to jest makijaż wieczorowy”. W takim artykule pojawiłoby się wyjaśnienie, czym jest taki rodzaj makijażu oraz jak ewentualnie można wykonać go samodzielnie w domu (zakładając, że posiada się odpowiednie akcesoria i kosmetyki). Na samym końcu oczywiście dodajemy informację, że taki makijaż można profesjonalnie wykonać w naszym salonie kosmetycznym ( jest to wtedy przykład reklamy natywnej) lub po prostu podpisać kto jest autorem treści (przykład Content Marketingu). Plus tego typu publikacji jest taki, że konkurencja nie doda w tym samym serwisie artykułu poruszającego ten sam temat. Jeżeli dodamy odpowiednio dużo publikacji na wielu różnych serwisach, zablokujemy działania konkurencji, stając się jednocześnie numerem jeden pod względem popularności i być może również w wynikach wyszukiwania. Wystarczy tylko zadbać o odpowiednią analizę konkurencji.

W przypadku infografiki można poruszyć temat różnych rodzajów cery oraz sposobu ich pielęgnacji. Z infografiką jest o tyle ciekawie, że w momencie gdy temat będzie poruszony w sprzyjających warunkach i o odpowiedniej porze, może się ona niemal samoczynnie rozejść po wielu różnych serwisach w internecie.
 

Jak powinien wyglądać link w działaniach Content Marketingowych?

Na pewno nie powinniśmy dodawać dużej liczby linków do naszej strony. Zdecydowanie warto dodać na cały artykuł – niezależnie od jego długości – jeden odnośnik. Najlepiej, jeżeli nie będzie on słowem kluczowym, a wezwaniem do akcji, czyli zamiast linku „salon kosmetyczny” dodamy „umów się na wizytę”. Naturalnie przy większej liczbie publikacji można zastosować schemat na każde 5 artykułów: 2 linki ze słowem kluczowym, 2 linki z wezwaniem do działania (CTA) oraz 1 z nazwą naszej firmy.

Warto także pamiętać, aby poza rozsyłaniem treści skorzystać z marketingu szeptanego wykonywanego przez ludzi. Naturalnie w ich wypowiedziach wcale nie musi pojawiać się link do naszej strony, a do dodanych publikacji. Dlaczego warto zastosować taki sposób działania? Zobacz artykuł o tym, jak promować treści z wykorzystaniem content marketingu.

Oto jak przentuje się rozkład ruchu na stronie po działaniach Content Marketingowych, gdzie duży nacisk położono na to, jak ma wyglądać link kierujący na stronę.

Oprócz dystrybucji contentu oraz działań poza stroną koniecznie należy skupić się także na własnej stronie internetowej. Nawet najlepsza treść i najlepsze miejsca na jej publikacje zdadzą się na nic, jeżeli nasza strona będzie po prostu odpychająca i nieciekawa. Treści, które promujemy w Internecie, są tylko zaproszeniem na naszą stronę. Później musimy zrobić wszystko, aby użytkownika na stronie utrzymać i skłonić do wykonania akcji – na przykład umówienia się na zabieg.

Działania Content Marketingowe należy prowadzić regularnie, aby informacje o naszej marce ciągle docierały do użytkowników. Pamiętaj też, że możliwości prowadzenia Content Marketingu jest bardzo dużo. Jeżeli nie masz pomysłu jak poprowadzić skuteczną kampanię content marketingową, skontaktuj się z agencją SEO.

 

Polecane artykuły
Ikony na stronie i blogu, czyli jak używać piktogramów
Ikona jako narzędzie komunikacji – zastosowanie, rodzaje, bezpłatne źródła

Proste symbole graficzne otaczają nas z każdej strony. Są na tyle rozpowszechnione, że często nie zdajemy sobie nawet sprawy, jak bardzo ułatwiają nam życie. W Internecie i social mediach ikony pełnią równie ważną funkcję co znaki drogowe na jezdni. Komunikują określoną aktywność, oszczędzają nasz czas, i co równie istotne, zwłaszcza z perspektywy content marketingu: wzbogacają treść.

Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.