Gdzie warto zlecać treści i jaki jest ich koszt?

Zaktualizowano: 2015-10-23
Gdzie zlecać treści?
Zlecenie stworzenia treści copywriterowi jest prostym i wygodnym rozwiązaniem. Osoba pracująca w tym zawodzie jest w stanie szybko przygotować dla nas ciekawe teksty, które możemy wykorzystać na naszej stronie lub jako materiały do działań content marketingowych. Zobacz, czego powinieneś się spodziewać po pracy copywritera.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Prowadzenie skutecznych działań promocyjnych wymaga unikalnych, a także przyjaznych SEO treści. Dzięki spełnieniu tych dwóch warunków, można znacznie przybliżyć się do realizacji celu, jakim jest pozyskanie wartościowych użytkowników czy wzrost widoczności strony w wyszukiwarce. Naturalnie, treści po za byciem przyjaznymi dla robotów indeksujących, muszą być także ciekawe dla użytkowników. Powinny wyczerpywać temat w taki sposób, aby użytkownik wiedział wszystko w danym temacie lub chociaż orientował się czego powinien dalej szukać.

Oczywiste jest, że nie każdy posiada tzw. „lekkie pióro”, a tym bardziej nie musi orientować się, jak wykonać przyjazne dla SEO treści. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby nabyć takie umiejętności i samodzielnie tworzyć treści dla swoich stron.

Co jednak, jeżeli musimy stworzyć na przykład kilkadziesiąt albo kilkaset opisów produktów lub prowadzimy serwis, gdzie każdego dnia powinny pojawiać się jakieś specjalistyczne treści? Co w przypadku, gdy jesteśmy zapracowani od samego rana do późnego wieczora i po prostu nie mamy czasu, aby te treści napisać?

 

Skorzystaj z pomocy copywritera

Kto to jest copywriter? To osoba zajmująca się pisaniem tekstów na zamówienie. Wykorzystanie doświadczenia jakie posiada copywriter może znacząco podnieść jakość Twojej strony, a także przyspieszyć proces promocji.

Pracę copywritera możesz wykorzystać w ramach tworzenia treści na swoją stronę internetową lub do jej promocji w Internecie – na przykład w ramach kampanii content marketingowej.

 

Czy muszę zatrudniać copywritera na etat?

Oczywiście, że nie. Warto jednak rozważyć taką możliwość w przypadku zlecania regularnie dużej ilości treści. Może nam się to po prostu opłacać.

Niemniej jednak copywriterzy to osoby, które działają głównie w oparciu o zlecenia. Wystarczy opisać problem jaki posiadamy z naszą treścią, a następnie przekazać to kompetentnej osobie do wykonania. W zależności od stopnia trudności zlecenia, treść możemy otrzymać tego samego dnia lub nawet tydzień później.

 

Copywriter czy agencja?

Jeżeli zdecydujemy się outsourcować usługę pisania na zewnątrz, warto zastanowić się, czy lepiej skorzystać z usług pojedynczej osoby, która najpewniej będzie w stanie przygotować dla nas tylko teksty – jednak zwykle w bardzo korzystnych cenach – czy z agencji copywriterskiej, która poza treścią jest w stanie najczęściej przygotować także inne materiały na naszą stronę, w tym infografiki. Jednocześnie jednak agencje będą posiadały nieco wyższe stawki. Pamiętaj też, że infografiki oraz treści możesz zlecać bezpośrednio w WhitePress! Dodatkowo copywriterzy mogą, ale nie muszą posiadać działalność gospodarczą, co znaczy, że nie otrzymamy faktury na nasze działania i konieczne będzie zawieranie umowy o dzieło lub zlecenie. Agencje copywriterskie zawsze mają możliwość wystawienia faktury VAT, co może być dodatkowym czynnikiem na ich korzyść.
 

Gdzie możesz spróbować znaleźć odpowiedniego dla Ciebie copywritera lub agencję?

Proponujemy zacząć od odwiedzin dedykowanych grup na Facebooku. Dzięki temu będziesz w stanie dotrzeć ze swoim zleceniem do tysięcy zainteresowanych osób. Przykładowe grupy to:

Warto też mimo wszystko skorzystać z wyszukiwarki Google, aby poznać opinie o firmach, które się do nas zgłoszą. Można także zdecydować się na poszukiwanie interesującego nas wykonawcy w wyszukiwarce.
 

A jeżeli nie chcesz kontaktować się z „copy” bezpośrednio…

Istnieją platformy, których celem jest przyspieszenie obiegu treści między copywriterami a osobami poszukującymi treści. Często platformy te posiadają bazę gotowych tekstów, które są możliwe do kupienia od ręki. Jest to przydatna funkcja, szczególnie dla tych wszystkich, którzy cenią sobie czas.

W Polsce dostępnych jest kilka takich platform, w tym:

  • Textmarket.pl
  • Textbroker.pl
  • Gieldatekstow.pl

Platformy te cechują się całkiem sporą liczbą dostępnych i gotowych już tekstów. O ich zaletach oraz dostępnych artykułach warto przekonać się samemu, zakładając bezpłatne konta i przeglądając dostępne teksty.

 

Jak wyglądają koszty zlecenia treści na zewnątrz?

Koszty, jakie musimy ponieść w związku z outsourcingiem tekstów na zewnątrz, zależą od kilku czynników:

  • od rodzaju tekstu
  • od jego tematyki
  • od jego długości
  • od tego, kto go napisze

 

Kwoty jakie trzeba zapłacić za typowe zlecenia to:

  • Pojedynczy wpis na zaplecze SEO, nieposiadający większej wartości merytorycznej dla użytkownika. Wiąże się to z potraktowaniem tematu mocno pobieżnie – koszt około 4zł za 1000 znaków ze spacją.
  • Pojedynczy wpis poradnikowy do wykorzystania na stronie internetowej lub do przeprowadzenia podstawowej akcji content marketingowej. Najczęściej oparty na istniejących już informacjach i danych – około 30zł za 1000 znaków ze spacją.
  • Artykuł ekspercki poparty researchem, przypisami oraz zawierający solidną dawkę wiedzy dla osoby czytającej. Konieczne jest znalezienie osoby, która dany temat zna w takim stopniu, aby bez problemów mogła wyszukiwać potrzebne informacje, znała branżowe słownictwo i zwroty. Koszt takiej publikacji zaczyna się od 150zł za całość.
  • Opisy produktów w sklepie zazwyczaj zamawia się większymi partiami. W zależności od tego, jakiego rodzaju są to produkty i jak długie chcemy opisy, copywriter może zażyczyć sobie około 1500zł za 500 opisów. Każdy opis składałby się z około 700 znaków.

 

Jakie kryterium wybrać podczas wybierania osoby czy firmy do współpracy?

Przede wszystkim nie kierujmy się wyznacznikiem ceny. Niskie ceny posiadają zazwyczaj osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z copywritingiem lub mające takie tempo pracy, że nie poświęcają odpowiedniej uwagi projektom nad którymi pracują.

Wybieranie najdroższych ofert też mija się z celem, chyba że mamy pewność, że treść którą otrzymamy, będzie absolutnie świetna i będzie doskonale sprzedawać nasz produkt. W przeciwnym wypadku wybierzmy opcje pośrednie.

Jeżeli mamy w planach regularnie zlecać teksty, dobry pomysłem jest przetestowanie kilku copywriterów lub firm copywriterskich. Dzięki temu będziemy w stanie zlecań teksty tylko tym osobom, które najbardziej nam odpowiadają pod kątem ceny, jakości i szybkości działania.

 

Wasze komentarze (8)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Gerard

    Właśnie szukam odpowiedniej opcji i chodzi mi o specjalistyczne teksty prawne. Z tego co widzę to lepiej będzie poszukać kogoś na/po prawie.

    eporady24.pl

    2018-01-02, 20:54
  • Novitech

    Znalezienie dobrego copywrittera to skarb dla kazdej agencji digital marketingu. Legiony przecietnych, tysiace mozliwych i setka perelek, ktore ciezko znalezc ale szukac trzeba jezeli checie aby tresc sprzedawala produkty czy uslugi. Ja na swej drodze trafilem nawet na takie gwiazdy co braly: uwaga 4pln netto za znak:) czyli hipsterzy copywrittingu tez sa. Zycze powodzenia w poszukiwaniach.

    novitech.com.pl

    2017-10-17, 22:33
  • Marek Szumlicz

    Korzystam od czasu do czasu z Giełdytekstów i zazwyczaj jest ok. Zamówiłem dopiero kilka artykułów i zauważyłem pewną tendencję. Teksty są tym lepsze im wyższa stawka, przecież mało kto będzie się za półdarmo starał tylko napisze sztuka dla sztuki byle spełniała minimalne wymagania. Ponadto można tam kupić już gotowe artykuły z różnych dziedzin za nie duże pieniądze.

    imprezator.pl

    2017-09-13, 11:45
  • Artur

    Zlecam bezpośrednio u copy, pozyskanych na FB. Stawki za takie teksty są sporo wyższe niż w text marketach, ale jakość (z mojego doświadczenia) nieporównywalna. Przykładowo, jeśli zależy mi na tekstach z branży budowlanej - sam mogę sprawdzić copywriterów specjalizujących się w tej dziedzinie. Na giełdach, często zlecenia łapią niestety dosyć przypadkowe osoby.

    postaw-dom.pl

    2017-03-07, 14:05
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2016-10-06, 11:46
  • Igor

    Textmarket odpada bo Leadbullet ogłosił upadłość.
    Giełdatekstow to amatorszczyzna. Długo czeka się na teksty i trzeba pilnować stanu konta.
    Jest jeszcze Goodcontent.pl - tu nie mam jeszcze opinii bo korzystam od niedawna.

    2015-12-06, 20:13
  • Giełdatekstów.pl

    Dominik dziękujemy za miłe słowo. I doceniamy to, że wymienia się nas na WP :)!

    gieldatekstow.pl

    2015-12-05, 18:57
  • Dominik

    Ja od pół roku zlecam na giełdzie tekstów i nie narzekam. Stawki są ok, a teksty różnej jakości. Jak zapłacę lepiej, to są lepsze to chyba naturalne. Dla mnie tyo super wygoda, bo nie muszę się męczyć z ręcznym zlecaniem przez maila, jak to robiłem przed poznaniem Giełdy tekstów. polecam

    2015-12-04, 13:09
Polecane artykuły
Google Analytics co to jest
Czym jest Google Analytics? Poznaj podstawowe narzędzie analizy ruchu na stronie internetowej

Google Analytics to podstawowe źródło wiedzy na temat użytkowników odwiedzających strony internetowe. W poradniku dla początkujących poznasz podstawy zbierania i analizowania danych za pomocą GA. Dowiedz się, jak zacząć korzystać z narzędzia, jakie możliwości oferuje i jakie informacje możesz pozyskać. Podejmuj decyzje marketingowe z poprawnie skonfigurowaną analizą ruchu internetowego!

Audyt SEO
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z. Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to proces oceny strony internetowej, mający na celu zidentyfikowanie obszarów wymagających optymalizacji dla lepszego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania. Na czym polega analiza strony internetowej i jakie aspekty należy wziąć pod uwagę? Z naszego artykułu dowiesz się jak przeprowadzić skuteczny audyt, jaki moment jest najlepszy, aby się na niego zdecydować, oraz poznasz najlepsze praktyki dotyczące analizy witryny.

narzedzia-seo
Najlepsze narzędzia SEO: Przegląd darmowych i płatnych platform, które warto znać

Narzędzia SEO stanowią niezbędny zestaw instrumentów do skutecznego pozycjonowania witryn pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dostarczają wielu niezbędnych danych dotyczących naszej strony, dają wgląd do strategii konkurencji oraz informują o efektach podejmowanych przez nas działań. Usprawniają codzienną pracę specjalistów SEO i pomagają w podejmowaniu decyzji, które mają na celu skuteczne pozycjonowanie. W tym artykule znajdziesz listę najlepszych płatnych i darmowych narzędzi SEO!