Wpływ Content Marketingu na SEO

Content Marketingu a SEO
Po wprowadzeniu legendarnych już zmian w Google - aktualizacji Panda oraz Pingwin - promowanie stron w wynikach wyszukiwania stało się bardziej wymagające. Aby osiągnąć długofalowy sukces, konieczne jest użycie nowatorskich metod, które zmniejszają ryzyko otrzymania kary do minimum lub po prostu zmienić filozofię promowania swojej strony. Odpowiedzią na takie potrzeby jest połączenie Content Marketingu oraz SEO.
Ponad 4900 portali, 4600 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Prowadzenie bezpiecznej, długofalowej i jakościowej kampanii SEO wymaga użycia sprawdzonych metod. Kiedyś naturalnym wyborem w celu zrealizowania założeń kampanii SEO było tworzenie tzw. stron zapleczowych, dodawanie strony internetowej do licznych katalogów lub dystrybucja treści w ramach stron tzw. presell pages.

Nie można jednoznacznie powiedzieć, czy były to działania bezpieczne czy też nie. Na pewno jednak były one diablo skuteczne. Bardzo dużo zmieniło się w chwili gdy w algorytmie wyszukiwarki wprowadzone zostały zmiany nazwane po prostu Panda oraz Pingwin. Wprowadzenie tych zmian spowodowało ogromne zamieszanie w branży SEO.

Z perspektywy czasu można powiedzieć, że tak mocne „przykręcenie śruby” ze strony Google miało raczej pozytywny wpływ na branżę SEO.
 

Zmiana w działaniu

Od około dwóch lat można zaobserwować stały trend zmiany podejścia tak do rozliczania się jak i do ogólnego podejścia do promocji stron. Coraz częściej spotkać można firmy oferujące usługi oparte o inny model rozliczeń niż, tak popularne jeszcze dwa lata temu, rozliczanie za pozycje. Jednym z najczęściej wybieranych „nowych” modeli rozliczeń jest stały, miesięczny abonament. W ramach abonamentu wykonywane są usługi podobne lub nawet takie same jak wykonywane były jeszcze dwa lata temu. Zmieniły się jednak cele oraz założenia.

Branża SEO przeszła długą drogę od momentu dystrybuowania pierwszych presell pages do obecnych rozbudowanych i skomplikowanych działań w oparciu o Content Marketing.
 

Jaki wpływ na obecne SEO ma Content Marketing?

Przyjęło się utożsamiać SEO z pozycjonowaniem. Są różne szkoły i różne wnioski. Nie jest to tak naprawdę istotne, czy mówimy o wpływie CM na SEO jako optymalizacji czy SEO jako pozycjonowaniu. Chęć wykonania dobrej kampanii Content Marketingowej sprawia, że musimy skupić się zarówno na optymalizacji naszej strony, optymalizacji treści, jak i usprawnieniu nawigacji, a także na sposobie umieszczania linków w treści.

Dzieje się tak, ponieważ Content Marketing daje nam więcej możliwość działania niż „zwykłe” SEO czy „zwykłe” pozycjonowanie. Jeżeli ktoś Content Marketing traktuje tylko jako ładniejsze nazwanie dystrybuowania treści z linkiem pozycjonującym, to niestety nie jest to Content Marketing. To po prostu zwykłe dystrybuowanie treści za pieniądze - coś w stylu presell pages 2.0. Jeżeli natomiast przy dystrybucji treści pojawia się cel, którym jest nie tylko poprawienie widoczności w wyszukiwarce (kanał organic) ale i zdobycie ruchu z odesłań (kanał referall) oraz zbudowanie świadomości marki (kanał direct) – wtedy też pojawia się początek działań opartych o Content Marketing.

Dystrybucja materiałów w ramach CM wymusza na twórcach kampanii, aby treści przygotowywane dla partnerów zewnętrznych były przyjazne SEO. Dlaczego treści powinny być przyjazne SEO i jak je pod SEO tłumaczy artykuł w naszej bazie wiedzy o przygotowywaniu treści SEO przyjaznych.
 

Dlaczego warto w swoich działaniach SEO brać pod uwagę Content Marketing?

Prowadzenie działań content marketingowych z odpowiednim nastawieniem oraz określeniem właściwych celów sprawia, że nasze działania są zgodne z zasadami Google, a to czyni je zgodnymi z White Hat! Jest to dosyć odważna teza, jednak warto zaznaczyć raz jeszcze – aby można było mówić o działaniach White Hat, konieczne jest skupienie się na pozyskiwaniu ruchu, a nie linków.

Wystarczy dodając link skupić się na odpowiednich wezwaniach do działania i budowaniu świadomości marki zamiast na dodawaniu słowa kluczowego.

 

Wasze komentarze (2)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Adam

    Unikalne treści to podstawa, a jak wygląda teraz katalogowanie? Jest sens w ogóle to robić? prawo-karne.info

    2018-02-05, 21:51
  • Angelika

    Przy obecnych algorytmach Google jakość treści to podstawa, dlatego działania SEO najlepiej zawsze łączyć z content marketingiem. roiexperts.pl

    2016-08-23, 14:12
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
Polecane artykuły
Audyt SEO - wyprzedź konkurencję!
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z

Postaraliśmy się zebrać wszystkie istotne informacje na temat audytów SEO. Zobacz co to jest audyt seo, kiedy go wykonać i czego po nim się spodziewać. Zobacz także nasz gotowy audyt SEO dla portalu weselnego oraz e-book który pozwoli Ci samodzielnie przygotować darmowy audyt SEO.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy z konkurencyjnymi stronami? Czy monitorujesz zachowanie swoich rywali? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Najlepiej zacznij to robić już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!