Dobry content marketing jest jak dobry seks – 7 cech wspólnych

Zaktualizowano: 2015-10-08
Dobry content marketing, a seks
Bliskość, pożądanie i sprzyjające okoliczności. Obnażenie się ze swojej prawdziwej natury. Pasja wkładana w każdy element gry. Choć te słowa brzmią, jak wstęp do rasowego harlequina, w rzeczywistości odnoszą się do content marketingu. Co wspólnego ma z miłosnymi uniesieniami i dlaczego też może być seksi?
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Nie od dziś wiadomo, że seks sprzedaje. Choć nie zawsze wpisuje się w kategorię tematyczną marki bądź produktu, to z pewnością przynosi niebotyczny odzew na działania promocyjne. Oczywiście nie chodzi tu o wulgarne i wyuzdane panie, wyposażone w ekwipunek rodem z przydrożnego klubu męskich uciech cielesnych. Mowa o dobrym i stylowym seksie, który ma w sobie dozę tajemnicy i niejasności, który nie odkrywa od razu wszystkich kart i pozwala zawrócić w głowie niejednemu. Od lat wykorzystuje się go w reklamie i promocji. Dlaczego więc nie miałby znaleźć wspólnego języka z content marketingiem? Poddając się wichrom namiętności, możemy zauważyć wiele wspólnego między nimi. 

 

7 cech łączących dobry content marketing z dobrym seksem

Okazuje się, że dobry content marketing posiada wiele cech charakterystycznych dla dobrego seksu. Brzmi niedorzecznie? W takim razie warto przedstawić na to dowody. Twarde dowody.

1. Intymność

To ona sprawia, że w każdym momencie obcowania jest tylko nas dwoje. My i wartościowy partner, który swoją osobą wnosi coś do naszego życia. My i rzetelny blog firmowy, na którym ulubiona marka daje się poznać z tej nowej, całkowicie innej strony. Kuluarowa relacja, sprawiająca, że każdy czerpie dla siebie coś bezcennego. Informacje, wiedzę, inspiracje...

2. Atmosfera

To ona buduje napięcie i sprawia, że chce się w TO brnąć dalej. Działa na zmysły, uaktywnia to, co dotąd nieodkryte. Daje bodziec do dalszego spoufalenia. Jeśli jest odpowiednia, treści są w mig przyswajane, a duch, w jakim je stworzono, postrzegany jako wzorcowy.

3. Wzajemność

Dobry seks to taki, który jest pożądany przez obie strony. Podobnie jest z treściami content marketingowymi. Gdy są niebanalne i wartościowe, instynktownie zapraszają do bliższego zapoznania się i angażują do podjęcia działań. Stąd właśnie biorą się liczne komentarze na blogach korporacyjnych i na profilach w serwisach społecznościowych, wystawiane przez czytelników.

4. Obsesja

Gdy coś jest dobre, chcemy tego więcej, więcej i więcej. Mamy bzika na tym punkcie. Cały czas sprawdzamy aktywność marki w kanałach, w których istniej, bo nie możemy się doczekać, kiedy wreszcie przeczytamy coś nowego, co stworzyli jej przedstawiciele. Obsesja użytkownika to największy ukłon w stronę firmy, która komunikuje i działa w myśl strategii content marketingowej.

5. Rozmiar

Rozwiewając wszelkiego rodzaju wątpliwości, warto zapewnić, że rozmiar naprawdę nie ma znaczenia. Ani w seksie, ani w content marketingu. Nawet 140-znakowy wpis na Twitterze może wnieść o wiele więcej wartości niż elaborat na kilkanaście stron. W codziennej bieganinie naprawdę nie mamy czasu na uważne śledzenie bardzo długich treści, chociażby okazało się, że sporo wniosą do naszego życia.

6. Częstotliwość

Organ nieużywany powoli kurczy się i zanika. Podobnie jest z blogiem czy profilem firmy w mediach społecznościowych. Gdy nie wypracuje się jakiegoś wzorca, według którego ma się zamiar dodawać nowe treści, użytkownicy zaczną powoli rezygnować. Nie będą bowiem wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się kolejnego wpisu, a to zaburzy ich prywatny rytm działania.

7. Wolność

Content marketing, to trochę taki seks bez zobowiązań, który jest tak dobry, że przeistacza się w stały, wierny związek. Treści dają wolny wybór. Albo ktoś chce je czytać, albo nie. Gdy czytelnik zobaczy, że nie jest do niczego zmuszany, a to, co prezentuje marka ma dla niego wartość dodaną, to o wiele chętniej postawi na lojalność i będzie do niej wracał.

 

Romans grupowy

Marketing treści to swego rodzaju akt grupowej namiętności. Nie jest zarezerwowany wyłącznie dla jednej, konkretnej osoby, choć umiejętnie wprowadzony potrafi zbudować poczucie intymności na stopie autor-czytelnik. Do blogów korporacyjnych i profili firmowych w social media dostęp ma niemal każdy, kto tylko zechce stać się częścią tej często bardzo intensywnej gry. Mało tego, każdy uczestnik może dodać coś od siebie, komentując, a także wyrażają swoją opinię w postaci aprobaty lub dezaprobaty. Wszystko wskazuje na to, że choć pozornie marketing treści nie ma nic wspólnego z seksem, w rzeczywistości łączy je wiele cech, które sprawiają, że nie sposób skończyć na małej dawce. W zasadzie to nawet nie ma takiej konieczności, bo skoro coś jest dobre, to naturalnym jest pragnienie doświadczania tego w coraz większym stopniu i z coraz większą częstotliwością. Content marketing potrafi być seksi, pod warunkiem, że marka stworzy mu do tego odpowiednie fundamenty. Wówczas relacja z użytkownikami będzie budowała się w sposób naturalny i nienachalny. Czy można chcieć czegoś więcej? Chyba nie.

Inspiracja: http://anthillonline.com/10-reasons-good-content-marketing-like-good-sex/

Tekst: Żaneta Głuchowska

infografika - 7 cech łączących dobry content marketing z dobrym seksem

Wasze komentarze (12)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Maisey

    Nie tak łatwo jest robić dobrą reklamę. Budowanie wizerunku firmy to skomplikowany, wieloetapowy proces, który nigdy się nie kończy. Dobra komunikacja w social media, pozostawanie w kontakcie z konsumentem, a przede wszystkim tworzenie wysokiej jakości przekazu - w formie reklam video, grafik, artykułów. Nad naszą kampanią czuwa na co dzień firma Orchidea Group - jedna z najlepszych agencji reklamowych na rynku! Świadczą bardzo wiele różnych usług - od tworzenia strategii po organizowanie imprez. :)

    2019-10-25, 12:56
  • misiek33

    Tytuł artykułu od razu przyciąga wzrok - i o to chodzi :) a infografika genialna.

    carent-24.pl

    2016-05-05, 09:53
  • Karol Z

    Mi porównanie się podoba :) Oczywiście do wszystkiego trzeba podchodzić z dystansem. Fajnie przerzucone na infografikę.

    vertesdesign.pl

    2016-01-06, 01:27
  • Gopol

    Ja uważam, że porównanie ciekawe. Z tą częstotliwością to od razu kojarzą mi się wszelkie firmy, które coś usłyszały, że na FB można sie promować, któryś z pracowników "marketingu" założył profil i tyle... Czekali, czekali ale nic to nie dało. Tak dowiedli, że Facebook nie działa :)

    gopol.info

    2015-11-06, 20:30
  • Marek

    Zapomniano jeszcze o takim punkcie jak perwersja, albo pikanteria. Wiadomo, że monotonia zabija, trzeba zaskakiwać, aby rozpalać, zarówno w łóżku jak i w copywritingu.

    naszanauka.pl

    2015-10-30, 12:41
  • sceptyk

    Jakie czasy, takie artykuły. Seks został spłycony, sprowadzony do rozładowania napięcia. W ogóle, że padło słowo INTYMNOŚĆ to jest fenomen. Porównanie Intymności z Marketingiem to już niezła fantazja autorska. Życzę sukcesów realizacji takich 'wizji' i łowieniu 'rybek'.

    myculinaryart33.wordpress.com

    2015-10-21, 10:47
  • Antoni

    To wszystko zależy dla jakiego czytelnika tworzymy content. Najważniejszą rzeczą jest zbadanie dogłębnie naszej grupy docelowej. Dopiero wtedy możemy tworzyć content, który to dla nich ma być ciekawy, który spowoduje jakieś reakcje. Wiadomo, że w branży specjalistycznej najważniejsza będzie jakość, profesjonalizm, dane, badania etc. Natomiast dla innych branż, gdzie odbiorcą są nastolatki to wtedy dopieramy inne narzędzia, jak video, zdjęcia czy gify.

    freshcore.pl

    2015-10-15, 14:24
  • anna

    A co poza "zasadą przyjemności"? Content marketing bez konwersyjnych zobowiązań? To by była prawdziwa przyjemność dla content marketerów!

    2015-10-13, 11:45
  • Magda

    nie podoba mi się takie porównanie. chyba, ze dla autora seks jest taki bylejaki, że postrzega go tylko przez pryzmat emocji. zatem współczuję. bardzo nieprofesjonalne i tanie podejście do tematu content.

    2015-10-13, 10:42
  • Marta

    Parama to nie miejsce na 'marketing szeptany'... słabe, Whitepress.pl świetna infografika :)

    2015-10-08, 17:40
  • Pi314

    Należy pamiętać że CM to nie tylko teksty, ale zdjęcia, infografiki, video. I te najbardziej popularne są najkrótsze :-)
    Long form jest ok i jak już robimy teksty (szczególnie B2B) to ma swoje zalety.

    2015-10-08, 14:41
  • danielkot

    Skąd ten wniosek, że wielkość (tekstu) nie ma znaczenia? Bo w tym miejscu: http://buzzsumo.com/blog/long-form-content-improves-content-marketing-conclusion-7-recent-studies/ można przeczytać o czymś zgoła innym.

    " W codziennej bieganinie naprawdę nie mamy czasu na uważne śledzenie bardzo długich treści" - hm, to ciekawe, ja akurat mam, a zabiegany jestem jak każdy inny :)

    elivo.pl

    2015-10-08, 12:38
Polecane artykuły
guest posting
Guest posting: Jak wykorzystać artykuły gościnne do budowania wizerunku i link buildingu?

Szukasz sposobu na zwiększenie widoczności w sieci i przyciągnięcie nowych odbiorców? A może chcesz wzmocnić wizerunek eksperta w branży lub zacząć go budować? Guest posting może być odpowiedzią na Twoje potrzeby! Nie tylko umożliwi Ci dotarcie do nowych grup odbiorców, ale także pomoże w budowaniu reputacji eksperta w twojej branży i zdobycie cennych linków. Sprawdź jak rozpocząć swoją przygodę z artykułami gościnnymi!

email marketing
Email marketing w pigułce. Jak stworzyć skuteczną kampanią mailingową?

Skuteczny email marketing kieruje trafny komunikat do odpowiednich osób we właściwym czasie. Dobrze skrojona strategia powinna odpowiadać potrzebom konsumentów i ich zmieniającym się zachowaniom. Z tego artykułu dowiesz się jak prowadzić działania email marketingowe w swoim biznesie w swojej firmie - od pozyskania bazy klientów po budowanie relacji z potencjalnymi klientami prowadzącymi do zakupu.

Siła Topic Cluster w pozycjonowaniu witryny - strategia planowania treści

Planowanie treści to kluczowy etap, który często decyduje o ich późniejszym sukcesie. Algorytmy wyszukiwarek nieustannie się zmieniają, jednak jedna rzecz pozostaje niezmienna. Topic clustery, które w kontekście SEO czy pozycjonowania publikowanych w sieci treści, odgrywają bardzo ważną rolę. Czym są, w jaki sposób je tworzyć i jak prawidłowo implementować je w tworzonych treściach - tego dowiesz się z tego artykułu.