Dobry content marketing jest jak dobry seks – 7 cech wspólnych

Bliskość, pożądanie i sprzyjające okoliczności. Obnażenie się ze swojej prawdziwej natury. Pasja wkładana w każdy element gry. Choć te słowa brzmią, jak wstęp do rasowego harlequina, w rzeczywistości odnoszą się do content marketingu. Co wspólnego ma z miłosnymi uniesieniami i dlaczego też może być seksi?
Ponad 3800 portali, 1800 influencerów, 60 dziennikarzy. Jedna platforma.
Załóż konto

Nie od dziś wiadomo, że seks sprzedaje. Choć nie zawsze wpisuje się w kategorię tematyczną marki bądź produktu, to z pewnością przynosi niebotyczny odzew na działania promocyjne. Oczywiście nie chodzi tu o wulgarne i wyuzdane panie, wyposażone w ekwipunek rodem z przydrożnego klubu męskich uciech cielesnych. Mowa o dobrym i stylowym seksie, który ma w sobie dozę tajemnicy i niejasności, który nie odkrywa od razu wszystkich kart i pozwala zawrócić w głowie niejednemu. Od lat wykorzystuje się go w reklamie i promocji. Dlaczego więc nie miałby znaleźć wspólnego języka z content marketingiem? Poddając się wichrom namiętności, możemy zauważyć wiele wspólnego między nimi. 

 

7 cech łączących dobry content marketing z dobrym seksem

Okazuje się, że dobry content marketing posiada wiele cech charakterystycznych dla dobrego seksu. Brzmi niedorzecznie? W takim razie warto przedstawić na to dowody. Twarde dowody.

1. Intymność

To ona sprawia, że w każdym momencie obcowania jest tylko nas dwoje. My i wartościowy partner, który swoją osobą wnosi coś do naszego życia. My i rzetelny blog firmowy, na którym ulubiona marka daje się poznać z tej nowej, całkowicie innej strony. Kuluarowa relacja, sprawiająca, że każdy czerpie dla siebie coś bezcennego. Informacje, wiedzę, inspiracje...

2. Atmosfera

To ona buduje napięcie i sprawia, że chce się w TO brnąć dalej. Działa na zmysły, uaktywnia to, co dotąd nieodkryte. Daje bodziec do dalszego spoufalenia. Jeśli jest odpowiednia, treści są w mig przyswajane, a duch, w jakim je stworzono, postrzegany jako wzorcowy.

3. Wzajemność

Dobry seks to taki, który jest pożądany przez obie strony. Podobnie jest z treściami content marketingowymi. Gdy są niebanalne i wartościowe, instynktownie zapraszają do bliższego zapoznania się i angażują do podjęcia działań. Stąd właśnie biorą się liczne komentarze na blogach korporacyjnych i na profilach w serwisach społecznościowych, wystawiane przez czytelników.

4. Obsesja

Gdy coś jest dobre, chcemy tego więcej, więcej i więcej. Mamy bzika na tym punkcie. Cały czas sprawdzamy aktywność marki w kanałach, w których istniej, bo nie możemy się doczekać, kiedy wreszcie przeczytamy coś nowego, co stworzyli jej przedstawiciele. Obsesja użytkownika to największy ukłon w stronę firmy, która komunikuje i działa w myśl strategii content marketingowej.

5. Rozmiar

Rozwiewając wszelkiego rodzaju wątpliwości, warto zapewnić, że rozmiar naprawdę nie ma znaczenia. Ani w seksie, ani w content marketingu. Nawet 140-znakowy wpis na Twitterze może wnieść o wiele więcej wartości niż elaborat na kilkanaście stron. W codziennej bieganinie naprawdę nie mamy czasu na uważne śledzenie bardzo długich treści, chociażby okazało się, że sporo wniosą do naszego życia.

6. Częstotliwość

Organ nieużywany powoli kurczy się i zanika. Podobnie jest z blogiem czy profilem firmy w mediach społecznościowych. Gdy nie wypracuje się jakiegoś wzorca, według którego ma się zamiar dodawać nowe treści, użytkownicy zaczną powoli rezygnować. Nie będą bowiem wiedzieli, kiedy mogą spodziewać się kolejnego wpisu, a to zaburzy ich prywatny rytm działania.

7. Wolność

Content marketing, to trochę taki seks bez zobowiązań, który jest tak dobry, że przeistacza się w stały, wierny związek. Treści dają wolny wybór. Albo ktoś chce je czytać, albo nie. Gdy czytelnik zobaczy, że nie jest do niczego zmuszany, a to, co prezentuje marka ma dla niego wartość dodaną, to o wiele chętniej postawi na lojalność i będzie do niej wracał.

 

Romans grupowy

Marketing treści to swego rodzaju akt grupowej namiętności. Nie jest zarezerwowany wyłącznie dla jednej, konkretnej osoby, choć umiejętnie wprowadzony potrafi zbudować poczucie intymności na stopie autor-czytelnik. Do blogów korporacyjnych i profili firmowych w social media dostęp ma niemal każdy, kto tylko zechce stać się częścią tej często bardzo intensywnej gry. Mało tego, każdy uczestnik może dodać coś od siebie, komentując, a także wyrażają swoją opinię w postaci aprobaty lub dezaprobaty. Wszystko wskazuje na to, że choć pozornie marketing treści nie ma nic wspólnego z seksem, w rzeczywistości łączy je wiele cech, które sprawiają, że nie sposób skończyć na małej dawce. W zasadzie to nawet nie ma takiej konieczności, bo skoro coś jest dobre, to naturalnym jest pragnienie doświadczania tego w coraz większym stopniu i z coraz większą częstotliwością. Content marketing potrafi być seksi, pod warunkiem, że marka stworzy mu do tego odpowiednie fundamenty. Wówczas relacja z użytkownikami będzie budowała się w sposób naturalny i nienachalny. Czy można chcieć czegoś więcej? Chyba nie.

Inspiracja: http://anthillonline.com/10-reasons-good-content-marketing-like-good-sex/

Tekst: Żaneta Głuchowska

infografika - 7 cech łączących dobry content marketing z dobrym seksem

Polecane artykuły
Kolor w Internecie
Barwy w Sieci – jak wykorzystać psychologię kolorów na swojej stronie

Badania wskazują, że od 62% do nawet 90% dokonywanych przez nas ocen produktu opiera się w dużej mierze na jego kolorze. W tych okolicznościach na decyzję o zastosowaniu konkretnej barwy nie powinno mieć wpływ wyłącznie dążenie do wyróżnienia się na tle konkurencji. Warto w sposób świadomy wpływać na nastrój i emocje naszych odbiorców. Dowiedz się jak to zrobić dzięki wykorzystaniu psychologii koloru.

Grafika wektorowa i jej zalety w Internecie. Darmowe wektory
Grafika wektorowa i jej zalety w Internecie

Wraz z popularyzacją formatu SVG wzrasta znaczenie grafiki wektorowej w Sieci. Wektory to już nie tylko fonty - stopniowo zaczynają odpowiadać one za coraz większą liczbę elementów wyświetlanych na naszych ekranach. Grafika wektorowa niewątpliwie oferuje wiele zalet, jednak wiąże się z koniecznością zrozumienia kilku podstawowych zasad. Poznaj wraz z nami tę mniej znaną stronę grafiki komputerowej.

Wasze komentarze (14)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • misiek33

    Tytuł artykułu od razu przyciąga wzrok - i o to chodzi :) a infografika genialna. carent-24.pl

    2016-05-05, 09:53
  • Karol Z

    Mi porównanie się podoba :) Oczywiście do wszystkiego trzeba podchodzić z dystansem. Fajnie przerzucone na infografikę. vertesdesign.pl

    2016-01-06, 01:27
  • Gopol

    Ja uważam, że porównanie ciekawe. Z tą częstotliwością to od razu kojarzą mi się wszelkie firmy, które coś usłyszały, że na FB można sie promować, któryś z pracowników "marketingu" założył profil i tyle... Czekali, czekali ale nic to nie dało. Tak dowiedli, że Facebook nie działa :) gopol.info

    2015-11-06, 20:30
  • Marek

    Zapomniano jeszcze o takim punkcie jak perwersja, albo pikanteria. Wiadomo, że monotonia zabija, trzeba zaskakiwać, aby rozpalać, zarówno w łóżku jak i w copywritingu. naszanauka.pl

    2015-10-30, 12:41
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2015-10-21, 15:43
  • sceptyk

    Jakie czasy, takie artykuły. Seks został spłycony, sprowadzony do rozładowania napięcia. W ogóle, że padło słowo INTYMNOŚĆ to jest fenomen. Porównanie Intymności z Marketingiem to już niezła fantazja autorska. Życzę sukcesów realizacji takich 'wizji' i łowieniu 'rybek'. myculinaryart33.wordpress.com

    2015-10-21, 10:47
  • Antoni

    To wszystko zależy dla jakiego czytelnika tworzymy content. Najważniejszą rzeczą jest zbadanie dogłębnie naszej grupy docelowej. Dopiero wtedy możemy tworzyć content, który to dla nich ma być ciekawy, który spowoduje jakieś reakcje. Wiadomo, że w branży specjalistycznej najważniejsza będzie jakość, profesjonalizm, dane, badania etc. Natomiast dla innych branż, gdzie odbiorcą są nastolatki to wtedy dopieramy inne narzędzia, jak video, zdjęcia czy gify. freshcore.pl

    2015-10-15, 14:24
  • anna

    A co poza "zasadą przyjemności"? Content marketing bez konwersyjnych zobowiązań? To by była prawdziwa przyjemność dla content marketerów!

    2015-10-13, 11:45
  • Magda

    nie podoba mi się takie porównanie. chyba, ze dla autora seks jest taki bylejaki, że postrzega go tylko przez pryzmat emocji. zatem współczuję. bardzo nieprofesjonalne i tanie podejście do tematu content.

    2015-10-13, 10:42
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2015-10-09, 15:58
  • Marta

    Parama to nie miejsce na 'marketing szeptany'... słabe, Whitepress.pl świetna infografika :)

    2015-10-08, 17:40
  • -- Zablokowany --

    Komentarz został zablokowany przez redakcję

    2015-10-08, 16:09
  • Pi314

    Należy pamiętać że CM to nie tylko teksty, ale zdjęcia, infografiki, video. I te najbardziej popularne są najkrótsze :-)
    Long form jest ok i jak już robimy teksty (szczególnie B2B) to ma swoje zalety.

    2015-10-08, 14:41
  • danielkot

    Skąd ten wniosek, że wielkość (tekstu) nie ma znaczenia? Bo w tym miejscu: http://buzzsumo.com/blog/long-form-content-improves-content-marketing-conclusion-7-recent-studies/ można przeczytać o czymś zgoła innym.

    " W codziennej bieganinie naprawdę nie mamy czasu na uważne śledzenie bardzo długich treści" - hm, to ciekawe, ja akurat mam, a zabiegany jestem jak każdy inny :) elivo.pl

    2015-10-08, 12:38