Wykorzystaj potencjał SEO przy kampanii Content Marketingu

Wielu marketerów nie zdaje sobie sprawy, jaki potencjał SEO drzemie przy realizacji kampanii content marketingowych. Spróbuję w tym artykule przybliżyć kilka sposobów na to, aby nasza kampania miała przełożenie również na wyniki naturalne w wyszukiwarkach internetowych.
Dwudniowe szkolenie SEO & CM we Wrocławiu 27-28.11.2017 w cenie 776 zł.
Zapisz się

W założeniu kampania Content Marketingu ma niewiele wspólnego z SEO. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że taką kampanię możemy idealnie wykorzystać do działań związanych z promocją w wynikach wyszukiwania, czyli krótko mówiąc zdobywać dobre pozycje - czy to serwisu docelowego, czy konkretnych treści - a co za tym idzie generować wartościowy ruch unikalnych użytkowników.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że kampania Content Marketingu może mieć różne formy treści oraz ich dystrybucji. W obecnych realiach największe przełożenie na pozycje w wynikach wyszukiwania mają pełnowartościowe, unikalne artykuły, dlatego skupię się właśnie na tej formie treści, zakładając również, że dystrybuowane są one na zewnętrznych serwisach internetowych.

 

Optymalizacja SEO artykułów w Content Marketingu

Pierwszą podstawową czynnością przy przygotowaniu naszych artykułów powinna być ich optymalizacja SEO. Najważniejsze czynniki przy optymalizacji artykułów to:

• tytuł – w kodzie strony TITLE
• krótki opis – w kodzie strony META DESCRIPTION
• nagłówki – w kodzie strony znaczniki H
• intensywność oraz wyróżnienia ważnych słów kluczowych

W tym momencie chciałbym odesłać Was do mojej innej publikacji w serwisie Sprawny Marketing - http://sprawnymarketing.pl/seo-w-content-marketingu/. Znajdziecie tam konkretne wskazówki jak optymalizować nie tylko artykuły, ale również obrazy czy filmiki.

 

Jak zdobywać dobre pozycje przy kampanii Content Marketingu?

Zakładając, że optymalizacja naszych artykułów wykonana została prawidłowo i nie da się z nich “wycisnąć” więcej, możemy przystąpić do realizacji naszego celu (oczywiście SEO), czyli generowaniu ruchu z wyników naturalnych Google, czyli zdobywaniu dobrych pozycji.

I teraz możliwe, że narażę się swoją tezą kilku osobom (mam wrażenie, że szczególnie tym poza branżą SEO) - największy wpływ na pozycję w wynikach naturalnych Google mają linki przychodzące. Oczywiście, bardzo ważna jest treść, optymalizacja, czy staż serwisu w sieci - co tak naprawdę wiążę się często z ilością linków przychodzących - ale generalnie bez odnośników przychodzących nie da się zdobyć dobrych pozycji w wynikach naturalnych wyszukiwania w przypadku konkurencyjnych branż.

Tak więc aby zdobywać dobre pozycje naszych konkretnych publikacji lub reklamowanego w nich serwisu potrzebujemy linków zewnętrznych. Warto tu podkreślić, że liczy się ich jakość, czyli odnośniki z wartościowych serwisów, a nie ich ilość. Kilka pomysłów skąd takie linki pozyskiwać opisuję poniżej, a podzieliłem je na 2 rodzaje:

1. Linki wychodzące z publikacji

linki do serwisu docelowego - zadbajmy o linki “dofollow” do naszego reklamowanego serwisu - linki “nofollow” nie przekazują bezpośredniej “mocy” SEO, wiec nie przekładają się na lepsze pozycje. Dobierajmy odpowiednie anchory linków - unikajmy anchorów typu “money keywords”, które mogą nam bardzo szybko zaszkodzić w postaci filtrów od Google. Zalecane są raczej anchory “brandowe” lub ewentualnie dla tych bardziej odważnych “półbrandowe”, np. firma transportowa XYZ.pl

linki do naszych innych publikacji - wykorzystaj publikację do linkowania wcześniejszych publikacji. Dzięki temu nie tylko przekazujemy “moc” SEO dla poprzedniego artykułu, ale również dodatkowy ruch. Dla tych bardziej spostrzegawczych, przykład macie nawet w tym artykule :).

2. Linki z zewnętrznych źródeł

fora dyskusyjne - udzielaj się na branżowych/tematycznych forach dyskusyjnych, gdzie umieszczać będziesz odesłania do swoich publikacji. Trzeba tu jednak pamiętać, aby były to naturalnie wplecione linki, a nie nachalne i niewspółgrające z resztą tematu na forum.

komentarze - komentuj inne zewnętrzne publikacje lub wpisy blogerów, gdzie odnosisz się w nich do publikacji.

social media - mimo, że linki te mają przeważnie atrybut “nofollow”, warto jest umieszczać linki do publikacji na profilach społecznościowych. Możemy w ten sposób zdobyć dużo bardzo wartościowych linków naturalnych od innych użytkowników, którzy mogą się nimi dzielić np. na swoich blogach.

zaplecze tematyczne - oczywiście jeżeli takie zaplecze posiadamy. Może w niektórych przypadkach warto nawet pomyśleć o utworzeniu dedykowanego zaplecza?

 

Efekty SEO

Dobrze opracowana i przeprowadzona strategia linkowania w kampanii Content Marketingu może dawać naprawdę zadowalające efekty SEO. Poniżej przedstawiam przykładowe screeny ze statysytyk dla jednego z serwisów gdzie bardzo przybliżona strategia SEO była wdrażana przy okazji kampanii Content Marketingu. Co warte podkreślenia, efekty te są do dnia dzisiejszego dość stabilne i można chyba zaryzykować, że dość bezpieczne.


Screen z ilości wejść tylko z wyników naturalnych Google (na przestrzeni 1 roku)

 


Screen z przykładowych słów kluczowych z wejściami z wyników naturalnych Google (ten sam okres)

Screeny dotyczą oczywiście tylko strony docelowej. Kluczowy wpływ na pozycję i zdobywany przez to ruch miały publikację, które były odpowiednio linkowane - czy to między sobą, czy z zewnętrznych źródeł. Pytanie: czy warto wykorzystać potencjał SEO przy kampanii Content Marketingu? - pozostawiam otwarte dla każdego z Was.

 

Wasze komentarze (11)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Łukasz

    Zgadzam się z przedmówcą, dużo osób myśli że strona zacznie być na najwyższych miejscach w ciągu miesiąca. rampa.org

    2017-06-18, 18:23
  • Piotr

    Bardzo dobry artykuł. "Content is the king" - tak to prawda, tylko często content marketing jest drogim rozwiązaniem, może nie tyle drogim, co po prostu przewyższającym budżety klientów. solveit.pl

    2016-10-28, 09:08
  • adwave

    Świetny artykuł. Content is the king :) adwave.eu

    2016-04-04, 17:04
  • Ola

    Połączenie SEO z content marketingiem może zrobić na prawdę dużo dobrego, jednak wymaga to czasu. Jak już wcześniej wspomniano - klienci nie lubią czekach, chcą zobaczyć efekty ich inwestycji od razu, co jest nie lada wyzwaniem w tym przypadku. Polecam także inny artykuł na ten temat http://alterweb.pl/-content-marketing-i-seo-sprzymierzency-czy-rywale. alterweb.pl

    2016-01-22, 11:14
  • kuba

    Zeczywiście piękny pokaz dla każdego nadgorliwego klienta. Udowadnia to że wyników nie osiągniemy po 7 dniach. praktycznyebiznes.pl

    2015-08-12, 00:50
  • Bartek

    No nie ma co ukrywać, klient płaci za usługę - chce mieć szybki efekt i zwrot kosztów. No i ludzie są dość niecierpliwi i wszystko by chcieli mieć od razu podane na talerzu, a w tej dziedzinie nie jest to łatwy cel. mobiletry.com

    2015-06-22, 16:15
  • Bartek

    Edukacja klientów to także proces ciągły, podobnie jak działania SEO : ) Więc nie można mieć pretensji do klientów, że nie łapią w mig tego co się im przedstawia. Zwłaszcza, że na rynek wchodzą nowi właściciele firm i biznesów więc edukacja nie polega na indoktrynowaniu obecnych klientów ale całego rynku wraz z jego zmieniającą się strukturą. seoecommerce.pl

    2015-05-04, 13:22
  • Anonimowa

    Niestety wiele osób nie przyzwyczaiło się do długofalowości działań SEO, doprowadzając speców do presji. Ale prawda jest taka, że fachowiec jest w stanie udowodnić, chociaż przykładowymi danymi, czym kończą się szybkie działania SEO. Druga sprawa,że dla małych firm CM jest niestety drogi. I tak jest się między młotem a kowadłem. makolab.pl

    2015-04-28, 09:55
  • Przemek

    CM+SEO ma duży potencjał z tym że nie każdą firmę stać na takie działania, dodatkowo dużo osób chce mieć natychmiastowy zwrot z inwestycji więc są bardziej skłonni do inwestycji w PPC niż CM. businessweb.pl

    2015-04-27, 04:21
  • Marek

    zgred masz chyba jakieś złe doświadczenia z FastFoodami :), seolution.com.pl

    2015-04-26, 20:23
  • Zgred

    I to jest bardzo dobry screen i podpis pod nim - wynik na przestrzeni 1 roku !!! TO "jednego roku" powinno być wyryte, żeby klienci zrozumieli, że "efekt" będzie po długim czasie i że CM+SEO to nie fast food. seo.zgred.pl

    2015-04-24, 17:52
Polecane artykuły
Audyt SEO - wyprzedź konkurencję!
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z

Postaraliśmy się zebrać wszystkie istotne informacje na temat audytów SEO. Zobacz co to jest audyt seo, kiedy go wykonać i czego po nim się spodziewać. Zobacz także nasz gotowy audyt SEO dla portalu weselnego oraz e-book który pozwoli Ci samodzielnie przygotować darmowy audyt SEO.

Analiza konkurencji
Analiza konkurencji - jak zacząć badać naszą konkurencję?

Monitorujesz swoją stronę? Analizujesz zyski, straty czy też zwrot z inwestycji? A czy robisz podobne rzeczy ze swoją konkurencją? Czy monitorujesz ich zachowanie? Czy wyszukujesz możliwości i szanse jakie daje Ci Twoja konkurencja? Zacznij to robić najlepiej już teraz! Zobacz nasz krótki poradnik na temat tego jak może wyglądać analiza konkurencji!