Wykorzystaj potencjał SEO przy kampanii Content Marketingu

Zaktualizowano: 2015-04-24
SEO w Kampanii Content Marketingowej
Wielu marketerów nie zdaje sobie sprawy, jaki potencjał SEO drzemie przy realizacji kampanii content marketingowych. Spróbuję w tym artykule przybliżyć kilka sposobów na to, aby nasza kampania miała przełożenie również na wyniki naturalne w wyszukiwarkach internetowych.
Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

W założeniu kampania Content Marketingu ma niewiele wspólnego z SEO. Jednak niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że taką kampanię możemy idealnie wykorzystać do działań związanych z promocją w wynikach wyszukiwania, czyli krótko mówiąc zdobywać dobre pozycje - czy to serwisu docelowego, czy konkretnych treści - a co za tym idzie generować wartościowy ruch unikalnych użytkowników.

Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że kampania Content Marketingu może mieć różne formy treści oraz ich dystrybucji. W obecnych realiach największe przełożenie na pozycje w wynikach wyszukiwania mają pełnowartościowe, unikalne artykuły, dlatego skupię się właśnie na tej formie treści, zakładając również, że dystrybuowane są one na zewnętrznych serwisach internetowych.

 

Optymalizacja SEO artykułów w Content Marketingu

Pierwszą podstawową czynnością przy przygotowaniu naszych artykułów powinna być ich optymalizacja SEO. Najważniejsze czynniki przy optymalizacji artykułów to:

• tytuł – w kodzie strony TITLE
• krótki opis – w kodzie strony META DESCRIPTION
• nagłówki – w kodzie strony znaczniki H
• intensywność oraz wyróżnienia ważnych słów kluczowych

W tym momencie chciałbym odesłać Was do mojej innej publikacji w serwisie Sprawny Marketing - http://sprawnymarketing.pl/seo-w-content-marketingu/. Znajdziecie tam konkretne wskazówki jak optymalizować nie tylko artykuły, ale również obrazy czy filmiki.

 

Jak zdobywać dobre pozycje przy kampanii Content Marketingu?

Zakładając, że optymalizacja naszych artykułów wykonana została prawidłowo i nie da się z nich “wycisnąć” więcej, możemy przystąpić do realizacji naszego celu (oczywiście SEO), czyli generowaniu ruchu z wyników naturalnych Google, czyli zdobywaniu dobrych pozycji.

I teraz możliwe, że narażę się swoją tezą kilku osobom (mam wrażenie, że szczególnie tym poza branżą SEO) - największy wpływ na pozycję w wynikach naturalnych Google mają linki przychodzące. Oczywiście, bardzo ważna jest treść, optymalizacja, czy staż serwisu w sieci - co tak naprawdę wiążę się często z ilością linków przychodzących - ale generalnie bez odnośników przychodzących nie da się zdobyć dobrych pozycji w wynikach naturalnych wyszukiwania w przypadku konkurencyjnych branż.

Tak więc aby zdobywać dobre pozycje naszych konkretnych publikacji lub reklamowanego w nich serwisu potrzebujemy linków zewnętrznych. Warto tu podkreślić, że liczy się ich jakość, czyli odnośniki z wartościowych serwisów, a nie ich ilość. Kilka pomysłów skąd takie linki pozyskiwać opisuję poniżej, a podzieliłem je na 2 rodzaje:

1. Linki wychodzące z publikacji

linki do serwisu docelowego - zadbajmy o linki “dofollow” do naszego reklamowanego serwisu - linki “nofollow” nie przekazują bezpośredniej “mocy” SEO, wiec nie przekładają się na lepsze pozycje. Dobierajmy odpowiednie anchory linków - unikajmy anchorów typu “money keywords”, które mogą nam bardzo szybko zaszkodzić w postaci filtrów od Google. Zalecane są raczej anchory “brandowe” lub ewentualnie dla tych bardziej odważnych “półbrandowe”, np. firma transportowa XYZ.pl

linki do naszych innych publikacji - wykorzystaj publikację do linkowania wcześniejszych publikacji. Dzięki temu nie tylko przekazujemy “moc” SEO dla poprzedniego artykułu, ale również dodatkowy ruch. Dla tych bardziej spostrzegawczych, przykład macie nawet w tym artykule :).

2. Linki z zewnętrznych źródeł

fora dyskusyjne - udzielaj się na branżowych/tematycznych forach dyskusyjnych, gdzie umieszczać będziesz odesłania do swoich publikacji. Trzeba tu jednak pamiętać, aby były to naturalnie wplecione linki, a nie nachalne i niewspółgrające z resztą tematu na forum.

komentarze - komentuj inne zewnętrzne publikacje lub wpisy blogerów, gdzie odnosisz się w nich do publikacji.

social media - mimo, że linki te mają przeważnie atrybut “nofollow”, warto jest umieszczać linki do publikacji na profilach społecznościowych. Możemy w ten sposób zdobyć dużo bardzo wartościowych linków naturalnych od innych użytkowników, którzy mogą się nimi dzielić np. na swoich blogach.

zaplecze tematyczne - oczywiście jeżeli takie zaplecze posiadamy. Może w niektórych przypadkach warto nawet pomyśleć o utworzeniu dedykowanego zaplecza?

 

Efekty SEO

Dobrze opracowana i przeprowadzona strategia linkowania w kampanii Content Marketingu może dawać naprawdę zadowalające efekty SEO. Poniżej przedstawiam przykładowe screeny ze statysytyk dla jednego z serwisów gdzie bardzo przybliżona strategia SEO była wdrażana przy okazji kampanii Content Marketingu. Co warte podkreślenia, efekty te są do dnia dzisiejszego dość stabilne i można chyba zaryzykować, że dość bezpieczne.


Screen z ilości wejść tylko z wyników naturalnych Google (na przestrzeni 1 roku)

 


Screen z przykładowych słów kluczowych z wejściami z wyników naturalnych Google (ten sam okres)

Screeny dotyczą oczywiście tylko strony docelowej. Kluczowy wpływ na pozycję i zdobywany przez to ruch miały publikację, które były odpowiednio linkowane - czy to między sobą, czy z zewnętrznych źródeł. Pytanie: czy warto wykorzystać potencjał SEO przy kampanii Content Marketingu? - pozostawiam otwarte dla każdego z Was.

 

Wasze komentarze (12)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Adam

    Nie ma jak to unikalny content

    prawo-mieszkaniowe.info

    2018-02-05, 21:37
  • Łukasz

    Zgadzam się z przedmówcą, dużo osób myśli że strona zacznie być na najwyższych miejscach w ciągu miesiąca.

    rampa.org

    2017-06-18, 18:23
  • Piotr

    Bardzo dobry artykuł. "Content is the king" - tak to prawda, tylko często content marketing jest drogim rozwiązaniem, może nie tyle drogim, co po prostu przewyższającym budżety klientów.

    solveit.pl

    2016-10-28, 09:08
  • adwave

    Świetny artykuł. Content is the king :)

    adwave.eu

    2016-04-04, 17:04
  • Ola

    Połączenie SEO z content marketingiem może zrobić na prawdę dużo dobrego, jednak wymaga to czasu. Jak już wcześniej wspomniano - klienci nie lubią czekach, chcą zobaczyć efekty ich inwestycji od razu, co jest nie lada wyzwaniem w tym przypadku. Polecam także inny artykuł na ten temat http://alterweb.pl/-content-marketing-i-seo-sprzymierzency-czy-rywale.

    alterweb.pl

    2016-01-22, 11:14
  • kuba

    Zeczywiście piękny pokaz dla każdego nadgorliwego klienta. Udowadnia to że wyników nie osiągniemy po 7 dniach.

    praktycznyebiznes.pl

    2015-08-12, 00:50
  • Bartek

    No nie ma co ukrywać, klient płaci za usługę - chce mieć szybki efekt i zwrot kosztów. No i ludzie są dość niecierpliwi i wszystko by chcieli mieć od razu podane na talerzu, a w tej dziedzinie nie jest to łatwy cel.

    mobiletry.com

    2015-06-22, 16:15
  • Bartek

    Edukacja klientów to także proces ciągły, podobnie jak działania SEO : ) Więc nie można mieć pretensji do klientów, że nie łapią w mig tego co się im przedstawia. Zwłaszcza, że na rynek wchodzą nowi właściciele firm i biznesów więc edukacja nie polega na indoktrynowaniu obecnych klientów ale całego rynku wraz z jego zmieniającą się strukturą.

    seoecommerce.pl

    2015-05-04, 13:22
  • Anonimowa

    Niestety wiele osób nie przyzwyczaiło się do długofalowości działań SEO, doprowadzając speców do presji. Ale prawda jest taka, że fachowiec jest w stanie udowodnić, chociaż przykładowymi danymi, czym kończą się szybkie działania SEO. Druga sprawa,że dla małych firm CM jest niestety drogi. I tak jest się między młotem a kowadłem.

    makolab.pl

    2015-04-28, 09:55
  • Przemek

    CM+SEO ma duży potencjał z tym że nie każdą firmę stać na takie działania, dodatkowo dużo osób chce mieć natychmiastowy zwrot z inwestycji więc są bardziej skłonni do inwestycji w PPC niż CM.

    businessweb.pl

    2015-04-27, 04:21
  • Marek

    zgred masz chyba jakieś złe doświadczenia z FastFoodami :),

    seolution.com.pl

    2015-04-26, 20:23
  • Zgred

    I to jest bardzo dobry screen i podpis pod nim - wynik na przestrzeni 1 roku !!! TO "jednego roku" powinno być wyryte, żeby klienci zrozumieli, że "efekt" będzie po długim czasie i że CM+SEO to nie fast food.

    seo.zgred.pl

    2015-04-24, 17:52
Polecane artykuły
Audyt SEO
Audyt SEO - optymalizacja strony od A do Z. Na czym polega audyt SEO?

Audyt SEO to proces oceny strony internetowej, mający na celu zidentyfikowanie obszarów wymagających optymalizacji dla lepszego pozycjonowania w wynikach wyszukiwania. Na czym polega analiza strony internetowej i jakie aspekty należy wziąć pod uwagę? Z naszego artykułu dowiesz się jak przeprowadzić skuteczny audyt, jaki moment jest najlepszy, aby się na niego zdecydować, oraz poznasz najlepsze praktyki dotyczące analizy witryny.

narzedzia-seo
Najlepsze narzędzia SEO: Przegląd darmowych i płatnych platform, które warto znać

Narzędzia SEO stanowią niezbędny zestaw instrumentów do skutecznego pozycjonowania witryn pod kątem wyszukiwarek internetowych. Dostarczają wielu niezbędnych danych dotyczących naszej strony, dają wgląd do strategii konkurencji oraz informują o efektach podejmowanych przez nas działań. Usprawniają codzienną pracę specjalistów SEO i pomagają w podejmowaniu decyzji, które mają na celu skuteczne pozycjonowanie. W tym artykule znajdziesz listę najlepszych płatnych i darmowych narzędzi SEO!

SEO copywriting
SEO copywriting – poradnik dla początkujących

SEO copywriting to sztuka tworzenia treści dostosowanych do potrzeb wyszukiwarek i użytkowników. Rozwój technologii i zmieniające się algorytmy sprawiają, że copywriterzy muszą nieustannie doskonalić swoje umiejętności. W tym artykule przyjrzymy się najważniejszym zasadom SEO copywritingu, przedstawimy wskazówki jak tworzyć treści pod SEO oraz z jakich narzędzi powinni korzystać copywriterzy!