Analiza i raportowanie ruchu

Załóż konto

Analityka i raportowanie



Statystyki oparte o autorską technologię WhitePress dają więcej informacji niż jakiekolwiek rozwiązanie udostępniane reklamodawcom na rynku. Wprowadzony moduł jest też narzędziem uwiarygadniającym działania promocyjne wydawców. Statystyki są dostępne dla opublikowanych artykułów i wpisów blogowych za darmo. Ich instalacja jest bardzo prosta dla wydawcy i łatwa do zlecenia dla reklamodawcy. Historia ruchu przechowywana jest przez wiele lat.

 
 

Bezpłatne i pełne statystyki

  • dostęp do modułu analitycznego nic nie kosztuje - statystyki są dołączane do opublikowanych artykułów
  • wszystkie statystyki są widoczne w jednym miejscu w atrakcyjnej formie
  • dane są publikowane na żywo wraz z pełną historią

Ocena zaangażowania czytelników

  • mierzenie realnego czasu przebywania użytkowników na stronie
  • dostęp do informacji o źródłach ruchu z podziałem na kraje, domeny, miejsca wywołania kodu śledzenia
  • atrakcyjna forma graficzna - eksport w XLS i PDF

Wiarygodność ruchu

  • analiza źródeł ruchu przez automatyczne systemy wykrywania spamu 
  • asynchroniczne wywołanie kodu nie opóźnia ładowania treści artykułu
  • odporność na duże przeciążenia i brak "footprint"

 

I. Szybki i wygodny dostęp do pełnych informacji o popularności artykułów

Przy każdym opublikowanym artykule w panelu wydawcy i reklamodawcy dostępna jest ikona "Statystyki". Historia publikacja jest łatwo dostępna - reklamodawca może mieć do niej wgląd w każdym momencie. Statystyki można pobrać w formacie XLS oraz PDF. Po jej kliknięciu zobaczymy statystyki podzielone na sekcje:
 

Odsłony i wizyty unikalne z podziałem na ruch z "desktop" i mobilnego. 


Wykres oglądalności artykułu w czasie - z możliwością skalowania oraz zmiany agregacji danych .


Wykres godzinowy - podział wizyt na określone godziny dnia.


Lista krajów z których pochodzi ruch wraz z językami przeglądarki.


Podział ruchu na "desktop" i "mobile", z rozbiciem na systemy operacyjne i przeglądarki.


Najbardziej popularne źródła ruchu - czyli źródła ruchu (adresy URL) z podziałem na domeny.

 

II. Realna analiza czasu przebywania użytkownika na stronie

Większość technologii dostępnych na rynku (np. Google Analytics) nie zawsze poprawnie zlicza czas przebywania użytkownika na wskazanym adresie URL. Przykładowo Google Analytics w domyślnej konfiguracji bierze pod uwagę różnicę pomiędzy momentem wejścia w artykuł i kliknięciem w kolejny adres URL w ramach danej domeny, na której zainstalowano kod śledzenia. 

Zachowanie użytkownika Google Analytics Statystyki WhitePress
Uzytkownik po wyjściu z artykułu zostaje w serwisie Działa poprawnie Działa poprawnie
Użytkownik zamyka przeglądarkę po przeczytaniu artykułu Działa niepoprawnie Działa poprawnie
Użytkownik po przeczytaniu artykułu przechodzi do innego serwisu Działa niepoprawnie  Działa poprawnie

*porównanie dotyczy domyślnej instalacji GA stosowanej przez większość portali i serwisów
 

W pewnych przypadkach powoduje to przekłamania - wystarczy, że użytkownik wyjdzie zupełnie ze strony (artykuł będzie ostatnią podstroną jaką oglądał w danym serwisie) lub po prostu zamknie przeglądarkę. W takich sytuacjach czas przebywania jest nieokreślony i uznawany jako odrzucenie.

W kodzie analitycznym WhitePress przeglądarka użytkownika co kilka sekund komunikuje się z serwerem statystyk i informuje, czy użytkownik dalej jest na stronie. W ten sposób zebrane dane są bardziej rzetelne!

Czas przebywania na stronie jest liczony także jeżeli po przeczytaniu artykułu osoba zamknie przeglądarkę lub zupełnie zmieni oglądany serwis.

 

III. Ocena wiarygodności i źródła ruchu

Istnieje mnóstwo sposobów ingerowania w statystyki popularności artykułu. Najczęściej firmy (wydawcy) dokonują zakupu ruchu niskiej jakości albo uruchamiają (podpinają) kod śledzenia w kilku lokalizacjach. W momencie udostępniania plików, np. z Google Analytics, nie widzimy tych informacji. Mało tego - systemy automatycznego nabijania ruchu potrafią mocno różnicować źródła ruchu i IP oraz rozkładać ruch w czasie.

WhitePress wdrożył dwa moduły alertowe dotyczące jakości ruchu:

  1. Moduł badający miejsce wywołania kodu śledzenia. Weryfikujemy poprawność zainstalowania kodu - np. liczbę adresów URL, z których kod jest wywołany, rozłożenie ruchu na tych adresach itd.
  2. Moduł sprawdzający źródła ruchu (referrer) - zbudowaliśmy i stale zwiększamy bazę systemów, które służą do automatycznego "nabijania" ruchu. W momencie kiedy system znajdzie się w naszej bazie, ruch z niego pochodzący nie jest zliczany lub jest specjalnie oznaczany dla reklamodawcy.


Każdy reklamodawca może sam dokonać analizy naturalności ruchu.  Udostępniliśmy w statystykach podgląd informacji dotyczących IP i adresów wywołania kodu śledzenia oraz IP źródła odwiedzin.

 

Kod śledzenia uruchamia się asynchronicznie i nie opóźnia szybkości ładowania się stron internetowych, na których został umieszczony. W module śledzenia ruchu WhitePress specjalny nacisk położony jest na bezpieczeństwo. Firma stworzyła kilkanaście wersji kodu, które nie posiadają charakterystycznych elementów (footprint/stamps) oraz wprowadziła rozwiązania serwerowe poprawiające wydajność, nawet przy bardzo dużym ruchu analitycznym.

WhitePress sp. z o.o.
43-300 Bielsko-Biała
ul. Legionów 26/28
NIP: 937-266-77-97
Konto: 45 1240 1170 1111 0010 5429 3648

redakcja@whitepress.pl
tel.: 33 470 30 48
Biuro otwarte PN-PT: 8.00-16.00
Top