WhitePress 2.0 czyli skuteczny i międzynarodowy content marketing

Projektowanie nowej wersji platformy WhitePress® trwało 14 miesięcy. Zaczęliśmy od rozmów z klientami i wydawcami, analizowaliśmy zachowania użytkowników i poprosiliśmy o pomoc zewnętrzną firmę specjalizującą się w UX. Zrobiliśmy listę 300 pomysłów i usprawnień, z których ponad 200 wdrożyliśmy. Nowy WhitePress® może obsługiwać wiele walut, języków i krajów. Tak – jesteśmy bardzo podekscytowani!

Odnowiona platforma whitepress

Już w październiku rozpoczeliśmy przełączanie kont użytkowników na nową wersję platformy. Nowa odsłona WhitePress® dotyczy modułu wydawców oraz reklamodawców w zakresie artykułów gościnnych, płatnych oraz promocji treści. Nowy moduł influencer marketingu oraz biur prasowych zostanie wdrożony w lutym 2019 roku.
 

Dlaczego stworzyliśmy nową wersję WhitePress®?

  • Chcemy, by platforma była łatwiejsza w obsłudze i bardziej estetyczna
    WhitePress® ma już 4 lata. Ten okres to nie tylko realizacja usług, ale też 48 miesięcy wprowadzania ciągłych zmian, usprawnień i poprawek, które przez pierwsze 2 lata były realizowane przez jednego programistę. Jednak już od początku 2017 roku wiedzieliśmy, że nasz system nie wygląda zbyt nowocześnie oraz mógłby być wygodniejszy. Wielu z was zgłaszało nam swoje uwagi, za które bardzo dziękujemy. Naszym podstawowym celem jest oczywiście poprawa użyteczności serwisu.
  • Wprowadziliśmy nowe funkcje i usługi dla użytkowników
    Gdy buduje się coś od nowa, pojawia się wielka energia. Ona, w połączeniu z ekscytacją i kreatywnością, pozwala tworzyć innowacyjne rozwiązania, ulepszać znane funkcje i dopieszczać każdy szczegół. Te 14 miesięcy tworzenia było dla naszego zespołu dużym wysiłkiem, ale też chwilami niesamowitej kreatywności, twórczych sporów i szukania rozwiązań dla pozornie szalonych pomysłów. Mamy nadzieję, że spodoba się użytkownikom tak bardzo jak nam.
  • Ruszamy na podbój świata!
    Już w listopadzie WhitePress® będzie można oglądać w 4 nowych językach (angielski, niemiecki, słowacki i czeski), a każdą transakcję przeprowadzać w wybranej walucie. Tłumacze już kończą swoje prace. Następny krok to intensywne działania w celu pozyskania wartościowych wydawców w wybranych krajach europejskich. Platforma daje także możliwość tworzenia zagranicznych oddziałów (firm-córek).
     

Co się zmieniło dla polskich użytkowników?

1. Nowa szata graficzna, responsywność i nawigacja

Nie ukrywamy, że to może być największe wyzwanie dla użytkowników platformy. Całkowicie zmieniliśmy sposób poruszania się po platformie i wprowadziliśmy pełne menu boczne. Zmiany w stosunku do starego widoku są naprawdę duże. Dlaczego?

Podczas planowania zmian przyjrzeliśmy się najnowszym trendom światowym, ale przede wszystkim postawiliśmy na doświadczenia użytkowników. W tym celu poprosiliśmy 10 osób, które wcześniej nie miały kontaktu z platformą, o wykonanie różnych funkcji w starej wersji. Nagrywaliśmy ich działania, reakcje, a nawet mimikę. Na tej podstawie zidentyfikowaliśmy największe słabości systemu i zrobiliśmy wszystko, żeby je wykluczyć. Każdy komunikat został poprawiony tak, by słownictwo było ujednolicone, a przekaz był jak najbardziej czytelny.

Nowa wersja platformy dostosowuje się do szerokości ekranu użytkownika, bez problemu można z niej korzystać zarówno na małym, jak i bardzo dużym ekranie. Uważamy też, że jednoznaczne i konsekwentnie stosowane style przycisków, napisów, tabel i pól edycyjnych powinny przypaść do gustu użytkownikom.

widok nowego panelu użytkownika platformy whitepress
 

2. Lista „Do zrobienia" i szybkie przekierowanie

Ta funkcja jest jedną z tych, z których jesteśmy najbardziej dumni. Po zalogowaniu użytkownika pierwszym ekranem jaki się pojawia jest lista „Do zrobienia". Jest ona widoczna zarówno dla reklamodawcy, jak i wydawcy. Jakie realne wartości wnosi w wygodę użytkowania platformy? Już nie trzeba przeklikiwać wszystkich okienek, żeby zatwierdzić publikację, wysłać statystyki czy zapłacić za usługę. System będzie pamiętał za nas, że zbliża się czas publikacji zleconego artykułu, klient czeka na przesłanie statystyk publikacji lub modyfikację treści, wydawca czeka na zatwierdzenie wykonanej publikacji, a copywriter na akceptację przygotowanego artykułu. Lista sortuje nasze działania od najbardziej pilnych, by zminimalizować ilość opóźnień po stronie wszystkich użytkowników.

Przycisk „Wykonaj" widoczny przy każdym komunikacie zaprowadzi nas prosto do miejsca w platformie, gdzie możemy wykonać oczekiwaną czynność.

lista rzeczy do zrobienia w nowym panelu użytkownika platformy whitepress
 

3. Nowe treści od WhitePress® i zmiana podejścia do artykułów

Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, chcących zamawiać inne rodzaje treści niż obecnie dostępne – dlatego w nowej odsłonie platformy możemy zamawiać nie tylko artykuły i infografiki. Od teraz mamy możliwość zamówienia dowolnej treści w 3 kategoriach jakościowych.

zamawianie treści w nowym panelu użytkownika platformy whitepress
 

Wycena treści dotyczy 1000 znaków ze spacjami i przykładowo mogą to być:

  • opisy produktów
  • treści na stronę internetową
  • masowe teksty SEO
  • specjalistyczne opracowania.

Co ważne, w WhitePress® 2.0 wszystkie niewykorzystane artykuły, infografiki i treści są dostępne w jednym miejscu. To również zmiana, na którą wpływ miały liczne pytania i prośby naszych klientów. Oczywiście wszystkie treści dostępne w module „Opracowanie treści" dają nam pełną możliwość podglądu, filtrowania, edycji i publikacji.
 

4. Natychmiastowe zatwierdzanie artykułów do publikacji

Do teraz każdy artykuł publikowany za pośrednictwem platformy, zarówno płatny, jak i gościnny, był przeglądany przez redakcję WhitePress® i ręcznie weryfikowany poprzez CopyScape (nasz system jest zintegrowany z tą platformą). W ocenie naszych użytkowników był to problem, bo weryfikacja wstrzymywała proces publikacji. Wiele osób korzysta z platformy wieczorem i weekendami, gdy czas oczekiwania na weryfikację wynosił do kilku godzin (redakcja WhitePress® pełniła dyżury przy weryfikacji artykułów). Od teraz, jeżeli dodany tekst przejdzie test unikalności w CopyScape, jest natychmiast dostępny do publikacji. W przypadku artykułów gościnnych weryfikację nadal będzie wykonywać redakcja ze względu na wymogi publikacji – link tylko w stopce i brak treści reklamowych artykułu.
 

5. Informacje analityczne, raporty i filtry w formie graficznej

Poszliśmy na całość: w WhitePress® 2.0 wszystkie dane, które warto było przedstawić w formie graficznej, są dostępne w postacji raportów i tabel. Od teraz możemy przeglądać nasze wydatki, zarobki, trendy w publikacji i wskaźniki w formie wykresów. Wykresy są interaktywne, a użytkownicy mogą nie tylko korzystać z nich przy planowaniu działań, ale też wykorzystywać w raportach dla klientów i przełożonych. Poniżej kilka przykładów:

dane przedstawione graficznie w nowym panelu użytkownika platformy whitepress
 

6. Wskaźnik trwałości publikacji

Dzięki rozmowom z naszymi reklamodawcami wiemy, że to jedna z najbardziej oczekiwanych informacji o portalach. Dlatego na podstawie pełnej historii publikacji, jakie zostały zlecone przez platformę, WhitePress® 2.0 jest w stanie ocenić przez jaki okres dany portal publikuje artykuły bez żadnej ingerencji (usunięcie publikacji, linka w treści czy zmiana jego atrybutu na nofollow). Oczywiście im więcej publikacji danego wydawcy w systemie, tym dokładniejsza jest informacja. Wskaźnik jest dostępny na liście wydawców oraz w formie wykresu w podglądzie szczegółów portalu i osobno każdej oferty.

 

Przypadek pierwszy: Wykres dla portalu, w którym wyraźnie artykuły znikają z czasem

 

Przypadek drugi: Wykres dla portalu, który dość często "gubi" publikacje.

 


Przypadek 3: Wykres dla portalu, który utrzymuje publikacje bez naruszeń przez 3 lata.

 

7. Skrócona ścieżka zamawiania treści podczas wyboru portalu

W nowej wersji platformy reklamodawca nie musi już wcześniej dodawać treści artykułu lub wybierać opcję „dodam później". Dokładnie w momencie wyboru oferty portalu może zamieścić własny tekst lub zamówić jego opracowanie przez dziennikarzy WhitePress®. Dzięki temu proces zamawiania publikacji będzie dla użytkowników o wiele szybszy.

dodawanie treści przy wyborze portalu w nowym panelu użytkownika platformy whitepress
 

8. Nowy widok kasy i powiadomień

Od teraz wszystkie dane dotyczące bieżącego stanu środków, operacji kasowych i powiadomień są dużo czytelniejsze. Nie ma wątpliwości, czy dana kwota to brutto czy netto. Dodatkowo uporządkowaliśmy wszystkie historyczne operacje i umożliwiamy jeszcze sprawniejsze ich filtrowanie oraz sortowanie.

podgląd wpłat i wypłat z konta w nowym panelu użytkownika platformy whitepress

Wszystkie operacje podawane są w kwotach netto i brutto
 

zaawansowane opcje filtrowania operacji finansowych w nowym panelu użytkownika platformy whitepress

Możemy przeglądać historyczne operacje stosując zaawansowane filtry
 

9. Definiowana lista portali i lepsza wyszukiwarka

Wiemy, że okno przeglądu listy portali i ich ofert to najważniejsze miejsce w platformie. Dlatego bardzo ważna była dla nas wygoda naszych użytkowników. Posłuchaliśmy próśb i rad reklamodawców i wprowadziliśmy dogodne dla nich usprawnienia:

  • inny układ i nowe filtry

    zaawansowane opcje filtrowania portali w nowym panelu użytkownika platformy whitepress
     
  • możliwość definiowana kolumn, jakie widzimy na liście

    personalizacja kolumn w nowym panelu użytkownika platformy whitepress
     
  • stały podgląd koszyka podczas kompletowania zamówienia

    podgląd koszyka podczas wyboru portali w nowym panelu użytkownika platformy whitepress
     
  • wszystkie szczegóły portalu dostępne w jednym miejscu (po kliknięciu w nazwę portalu)

    szczegóły portali w nowym panelu użytkownika platformy whitepress

 

10. Dostęp do rynków zagranicznych

Kolejne miesiące i lata to dla WhitePress® ogromny wysiłek związany z wejściem na rynki zagraniczne. Nie chodzi nam o zwykłe pozyskanie wydawców w kolejnych krajach. Mierzymy wysoko: mamy ambicje wypracować pozycję lidera dystrybucji treści, tak jak w Polsce. To oznacza dla nas tworzenie spółek zależnych i duże nakłady inwestycyjne, a dla naszych klientów z Polski wygodę i ułatwienie codziennej pracy.

Nasza platforma została tak opracowana, że może realizować działania zagraniczne w imieniu wielu spółek, dając dostęp do portali z innych rynków. Oznacza to, że w ramach jednego konta będzie można zamawiać publikacje w wielu krajach, walutach i językach. Już w listopadzie WhitePress® będzie dostępny w wielu językach oraz umożliwi podgląd transakcji w walutach innych niż złotówki. Jest to ważna zmiana ze względu na wygodę naszych klientów zagranicznych, którzy korzystając z platformy do tej pory musieli używać translatora i przelicznika walut.

 

 

Mamy nadzieję, że zmiany i nowe udogodnienia będą spełnieniem próśb jak największej liczby naszych użytkowników. Dziękujemy za wszystkie dotychczas wniesione uwagi i pomysły przesyłane mailowo i sygnalizowane podczas codziennych rozmów telefonicznych. Każdy głos był dla nas ważny i został przeanalizowany przez osoby decyzyjne. Chcemy, by WhitePress® 2.0 maksymalnie ułatwiał pracę wszystkim użytkownikom, którzy tworzą to miejsce: wydawcom małych i dużych portali, blogerom, agencjom mediowym, marketerom, pozycjonerom i właścicielom lokalnych biznesów. Jeżeli możemy Wam pomóc, jesteśmy do dyspozycji pod mailem: redakcja@whitepress.pl.

Zobacz także
Wasze komentarze (15)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Bartłomiej Dwornik

    @Anna
    Wiem, dlatego za każdym razem pytam :) I dzięki dla Whitepress za pomoc!

    reporterzy.info

    2018-11-07, 21:07
  • WhitePress - Paweł

    @Marcin - ciekawy pomysł - przemyślimy go :-)

    whitepress.pl

    2018-11-06, 11:41
  • WhitePress - Paweł

    @Paweł - to jest opisane tutaj: https://www.whitepress.pl/aktualnosci/88/wymagania-dotyczace-publikacji-zwiazanych-z-reklama-zakladow-bukmacherskich

    whitepress.pl

    2018-11-06, 11:40
  • Paweł

    Kiedy będzie możliwość reklamowania zakładów sportowych u Was, tak jak to jest dozwolone w ustawie hazardowej?

    najlepsibukmacherzy.pl

    2018-11-06, 11:18
  • Anna

    @Bartłomiej, to reklamodawcy decydują, czy chcą podać nazwisko eksperta w artykule.

    2018-11-06, 07:29
  • Marcin

    Zmiany oczywiście na plus. Natomiast brakuje mi w Whitepress czegoś takiego, jak widget-skrypt sprzedażowy, który każdy wydawca mógłby pobrać z Whitepress i umieścić go na swojej stronie czy blogu, powiedzmy w dziale "współpraca".
    Czytelnik (klient, reklamodawca) po wejściu do zakładki "współpraca" mógłby zamówić artykuł na tej stronie poprzez widget, który przekierowywałby go do zakładki sprzedażowej w Whitepress.

    Myślę, że mogłaby to być fajna opcja dla małych wydawców i bloggerów, którzy wolą sprawy płatności, rachunków itp., powierzyć pośrednikowi. Mogłoby to też zwiększyć sprzedaż na platformie Whitepress.

    2018-11-05, 22:52
  • Bartłomiej Dwornik

    Dobry wieczór,
    trzymam kciuki za nową wersję! Z ciekawości zapytam, czy gościnne artykuły eksperckie będą miały teraz podanego autora? Anonimowy ekspert niestety boli :)

    Reporterzy.info

    2018-11-05, 21:13
  • Wojciech Pietrzak

    Wszystko fajnie.. tylko czemu panelu edycji do wgrywania tekstów nie ma lepszego? Muscie mieć solidny argument :)

    Swego czasu wgrywałem sporo artykułów i naprawde było to czasochłonne by stylizować wszystko poprzez panel wizualny, a z docsa generuje wszystko do html i perfekcyjnie działa takie rozwiązanie.

    wojciechpietrzak.com.pl

    2018-11-05, 18:21
  • Paweł Strykowski

    Try here: http://prntscr.com/lem3wd

    2018-11-05, 14:40
  • Anna

    @Marek
    main menu --> "moje konto" --> "język platformy".

    2018-11-05, 14:40
  • Marek

    Great news. Where can I switch the language into English?

    coolfinance.pl

    2018-11-05, 14:30
  • Damian

    Prezentuje się to na pierwszy rzut oka super, brawo!

    2018-11-05, 11:39
  • Marcin ITIQ

    Super że się rozwijacie, łatwiej będzie was polecać = więcej $ można zarobić :D

    itiq.pl

    2018-10-16, 14:47
  • WhitePress

    Wszystkie dane zostają, nic się nie zgubi.

    2018-10-16, 14:40
  • Michał

    Czy dane z programu partnerskiego zostaną przeniesione, czy wszystko wyzerujecie? ;)

    2018-10-16, 13:09