WhitePress® dostarcza wartościowe dane o influencerach dzięki integracji z platformami Facebook, YouTube i Instagram

Platforma WhitePress® wspomagająca kampanie z influencerami została zintegrowana z portalami społecznościowymi Facebook, YouTube i Instagram. Od teraz oferuje reklamodawcom wgląd w statystyki influencerów oraz wykresy pozwalające wychwycić istotne trendy.
 

statystyki inflencerów w WhitePress

Na skuteczność kampanii z influencerami wpływa wiele czynników – jednym z nich jest dobór odpowiednich twórców. Jako marketerzy często działamy intuicyjnie, kierując się opinią branżową, stereotypami lub tylko podstawowymi wskaźnikami dostępnymi w Internecie.
 

Lepsze informacje to lepszy wybór influencera

Niejednokrotnie dopiero przy tworzeniu raportów dla zakończonej kampanii okazuje się, że wybrany przez nas bloger nie cieszy się już popularnością, a grupa docelowa ulubionego youtubera zupełnie różni się od naszych wyobrażeń. Jeszcze gorzej jest, gdy po reakcjach na sponsorowany przez nas post orientujemy się, że większość followersów wybranego instagramowicza pochodzi z poza Polski, a nawet Europy. 

Pośrednictwo przy realizacji kilkuset kampanii pozwoliło redakcji WhitePress® na zebranie dużego doświadczenia. Celem platformy jest wspomaganie efektywnych działań, w tym dostarczenie informacji mających za zadanie optymalizować dobór influencerów.

Naszym zadaniem, jako twórców platformy, jest przede wszystkim oszczędność czasu stron transakcji – mówi Paweł Strykowski, CEO WhitePress® – dlatego poprzez API na bieżąco zbieramy informacje o influencerach, a potem pokazujemy je reklamodawcom w atrakcyjnej formie.

Jednym z punktów kluczowych w działaniach influencer marketingowych jest z pewnością znalezienie odpowiednich twórców – od tego często zależy powodzenie kampanii reklamowej. Współpraca z właściwymi influencerami wpływa nie tylko na wiarygodność przekazu, ale również na to, czy dotrze on do interesującej nas grupy docelowej. Pełne i rzetelne dane dotyczące zasięgów twórców i charakterystyki ich odbiorców powinny być zatem podstawą naszych wyborów i punktem wyjścia do opracowania spójnej koncepcji działań.
 

Integracja poprzez API

Programiści WhitePress® stworzyli mechanizm pozwalający na pobieranie najważniejszych statystyk influencerów bezpośrednio z ich kont na portalach Facebook, YouTube oraz Instagram. Zakres uzyskanych informacji różni się w zależności od platformy i rodzaju konta – najszersze i najdokładniejsze dane udostępnia Instagram, zwłaszcza dla profili biznesowych.

Oprogramowanie WhitePress® daje dostęp do statystyki kont społecznościowych influencerów w jednym miejscu, oferując reklamodawcom komplet wartościowych informacji. Dostęp ten uzyskują oni już na etapie przeglądania bazy influencerów, gdzie adresy setek blogów, kanałów na YouTube i kont na Instagramie odpowiednio otagowano i skategoryzowano. W tym miejscu system generuje wspomniane statystyki dla podpiętych do profilu twórcy kanałów w social media.
 

Dane demograficzne

Informacje, które udostępnia Instagram, dają sposobność śledzenia – poza płcią odbiorców i ich wiekiem – także kraju pochodzenia followersów. Dla firm i marek chcących realizować kampanie influencer marketingowe z udziałem instagramowiczów takie dane mają kolosalne znaczenie. Umożliwiają one bowiem zweryfikowanie źródła pochodzenia ruchu na danym koncie, pozwalają dobrać do współpracy profile wiarygodne i wykluczyć te, których większość fanów pochodzi z Turcji, Indii lub po prostu z Allegro.


Statystyki profilu z naturalnymi wskaźnikami demograficznymi
 


Przykładowe „podejrzane” dane demograficzne
 

Trendy i średnia aktywność

Automatyczna analiza danych pozwala sprawdzić średnią aktywność widzów na kanale influencera. Dzięki temu możemy uniknąć sytuacji, w której sugerując się jednym popularnym wpisem, nawiążemy współpracę z nieodpowiednim blogerem lub vlogerem.


Przykład informacji dotyczącej aktywności influencera (profil YouTube)
 

Większość statystyk m.in. z Facebooka jest przedstawiona w formie graficznej, a analiza wykresów umożliwia wychwycenie pewnych trendów w zachowaniu fanów – ich regularnego przyrostu bądź spadku. Pozwala to uniknąć nawiązania współpracy z influencerem, który z miesiąca na miesiąc traci popularność.


Przykład wykresu z negatywnym trendem liczby interakcji na profilu influencera
 

Kompletne i wiarygodne dane o influencerach pozwalają nam podjąć decyzję, z którymi twórcami powinniśmy nawiązać współpracę. Mechanizm opracowany przez WhitePress® daje możliwość nie tylko przeglądania suchych statystyk, ale pozwala osadzić je w odpowiednim kontekście i analizować na przestrzeni miesięcy, co daje szansę na wyciągnięcie odpowiednich wniosków będących podstawą do przygotowania efektywnej kampanii influencer marketingowej.
 

O WhitePress®

WhitePress® jest platformą wspomagającą kampanie content i influencer marketingowe. Oferuje wygodny i zautomatyzowany proces zamawiania oraz realizacji działań. Z usług WhitePress® korzystają tysiące aktywnych klientów, w tym agencje interaktywne, domy mediowe, duże i średnie firmy. Sprawna realizacja usług jest możliwa dzięki współpracy z wydawcami 4000 portali i ponad 4200 influencerami.

Rejestracja w platformie: whitepress.pl/konto/rejestracja

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.