Tablica ogłoszeń, kampanie barterowe, multioferty - nowe funkcje w WhitePress Influencer
ARTYKUŁ JEST JUŻ NIEAKTUALNY
W odpowiedzi na Wasze prośby, cały czas doskonalimy moduł influencerski w WhitePress®. Od dziś influencerzy mogą zgłaszać swoje propozycje współpracy dzięki tablicy ogłoszeń. Dla reklamodawców mamy rozwiązanie umożliwiające prowadzenie kampanii barterowych!
1. Rozliczenie barterowe
Funkcja dla reklamodawców
Do tej pory w WhitePress® dopuszczaliśmy wyłącznie pieniężne rozliczenie kampanii. Nowa funkcja pozwala zaproponować influencerom współpracę w zamian za produkt - wystarczy w sekcji „Wybór influencerów i budżet” w briefie zaznaczyć dedykowanego checkboxa.
Przed przesłaniem briefa do inlfuencerów, redakcja WhitePress® dokona jego weryfikacji. Wartość produktu musi być adekwatna do zasięgu influencera. Dopuszczamy taką formę rozliczenia tylko w przypadku wyraźnych benefitów dla blogerów/vlogerów (wartościowego produktu, usługi, elementu prestiżu).
Jedynym kosztem przeprowadzenie kampanii barterowej jest opłata manipulacyjna dla WhitePress®. Domyślnie wynosi ona 50 zł netto, może jednak zostać zmieniona przez redakcję przed uruchomieniem kampanii - uzależnione jest to m.in od skali i rodzaju podejmowanych działań.
Funkcja dla influencerów
Propozycje współpracy barterowej będą wysyłane tylko do influencerów, którzy w swoim profilu zaznaczą, że dopuszczają taką formę rozliczenia. Uruchomienie tej funkcji możliwe jest poprzez odhaczenie checkboxa w sekcji „Rozliczenia barterowe” w zakładce „Dane ogólne”, w edycji profilu influncera.
Zaznaczenie powyższej opcji nie oznacza zgody na udział we wszystkich kamapaniach barterowych. Influencer każdorazowo może anulować otrzymaną propozycję, jeśli nie spełnia jego oczekiwań.
2. Tablica ogłoszeń
Funkcja dla reklamodawców
Mimo zaawansowanej wyszukiwarki WhitePress®, przy niestandardowych zapytaniach wybór influcerów to duże wyzwanie (np. influencer w wieku 20 lat, kierowca, przyszli nowożeńcy). Uruchomiliśmy więc opcję, dzięki której możecie dodać swojego briefa na tablicę ogłoszeń, a influencerzy spełniający wymagania sami mogą zgłosić się do udziału w kampanii i zaproponować swoją ofertę.
Dodanie briefa na tablicę ogłoszeń możliwe jest zarówno podczas jego tworzenia, jak i już po jego akceptacji. Wystarczy podczas uzupełniania briefa zaznaczyć checkboxa w sekcji „Tablica ogłoszeń” i uzupełnić budżet na kampanię oraz minimalne wymagania jakie muszą spełniać influencerzy.
Briefa w każdej chwili można usunąć z tablicy ogłoszeń.
Propozycje influencerów składane w odpowiedzi na briefa pojawiają się w zakładce „Oferty od influencerów”.
Funkcja dla influencerów
Nie musicie już biernie czekać na zapytania o współpracę. Korzystając z tablicy ogłoszeń możecie przeglądać briefy i proponować reklamodawcom swój udział w kampaniach. W dedykowanej zakładce „Tablica ogłoszeń” znajdziecie briefy, w których opisano szczegóły planowanych działań i oznaczono minimalne wymagania, jakie musi spełniać influencer, aby zgłosić swoją chęć udziału w kampanii.
Swoją ofertę możecie złożyć klikając w przycisk „Złóż ofertę”. W formularzu należy wpisać, jakie działania oferujecie reklamodawcy w ramach podanej przez was kwoty.
3. Multioferty
Funkcja dla influencerów
Jednoczesne zaproponowanie reklamodawcy kilku różnych opcji realizacji kampanii możliwe jest dzięki funkcji multioferty. Wystarczy, że przy składaniu oferty klikniecie przycisk „Dodaj alternatywną ofertę”. Dzięki temu możecie oddzielnie wycenić np. 1 wpis bez promocji w social media, cykl wpisów, wpis z promocją w social media itd. Reklamodawca sam wybierze, która opcja najbardziej mu odpowiada.
Funkcja dla reklamodawców
Influencer w odpowiedzi na Waszego briefa może zaproponować różne pakiety działań (np. 1 wpis bez promocji w social media, cykl wpisów, wpis z promocją w social media itd.). Po otrzymaniu propozycji sami wybierzcie, który pakiet cenowy najbardziej Wam odpowiada.