Platforma wspomagająca Influencer Marketing od WhitePress

Po dziewięciu miesiącach przygotowań WhitePress udostępnia nowatorską platformę do współpracy z blogerami i vlogerami. Na starcie agencje i klienci otrzymują dostęp do kilkuset zweryfikowanych i dokładnie opisanych profili influencerów oraz intuicyjny system do komunikacji, raportowania i rozliczania.

Dlaczego influencer marketing?

Współpraca z influencerami coraz częściej pojawia się w planach marketingowych firm. Influencer marketing, który bazuje na wpływie i zasięgach osób znanych w internecie jest skuteczniejszy niż jego branżowi bracia i często owocuje wysoką konwersją.

Ponad 53% odbiorców blogów i vlogów przyznaje, że kupiło produkt pod ich wpływem.

W czym tkwi sukces? Teksty blogerów wydają się bardziej autentyczne niż standardowa reklama. Żyła złota nie jest jednak w pełni wykorzystywana przez marki. Firmy często nie widzą gdzie szukać influencerów i jak się z nimi komunikować. Dodatkową bolączką są rozliczenia i mierzenie efektów kampanii influencer marketingowej.

WhitePress w oparciu o doświadczenie we współpracy z tysiącami wydawców portali internetowych i blogerami stworzyło platformę wspierającą influencer marketing. Nowy moduł powstał w odpowiedzi na potrzeby klientów i podtrzymuje dotychczasowe standardy platformy – szybkość działania i rozliczeń, automatyzację komunikacji, możliwość tworzenia wielu projektów na jednym koncie. Do nowej funkcji ma już dostęp ponad 3000 klientów korzystających do tej pory z platformy w zakresie content marketingu.

Najlepsza baza influencerów

WhitePress Influencer to przede wszystkim pieczołowicie tworzona baza blogów, vlogów i popularnych kont w social media z zaawansowanymi opcjami wyszukiwania. Każdy z profili zawiera dokładny opis, informacje o kanałach społecznościowych, zasięgi i oferty współpracy. Influencerzy mogą też przedstawić w platformie portfolio i efekty przeprowadzonych przez siebie kampanii, a niedługo w bazie pojawią się oceny wystawione przez klientów, którzy nawiązali współpracę z poszczególnymi blogerami i vlogerami.

Agencje i klienci w prosty sposób mogą sortować oferty zgodnie ze swoimi potrzebami – po zasięgach, posiadanych kanałach social media, cenie, branży itd. Każdy z profili jest weryfikowany przez redakcję WhitePress pod kątem wiarygodności statystyk i podanych informacji. Baza jest stale powiększana, a celem jest zgromadzenie 3000 influencerów.

Jak rozpocząć współpracę?

Rejestracja dla klientów i agencji: whitepress.pl/konto/rejestracja

Rejestracja dla influencerów: whitepress.pl/influencer

Kreator briefa kluczem do udanej współpracy

Precyzyjny brief to pierwszy, a zarazem najważniejszy krok do udanej współpracy z influencerem. W platformie WhitePress klient może skorzystać z dynamicznego kreatora briefa, w którym sprecyzuje swoje cele i opisze markę. Ciekawą opcją jest możliwość podziału kampanii na etapy, po których bloger lub vloger będzie informował o wykonanych działaniach.

Każdy brief jest sprawdzany przez redakcję, która kontaktuje się z klientem w celu uzupełnienia niezbędnych informacji. Zatwierdzona wersja trafia do wybranych influencerów. Każdy z nich może zapoznać się ze specyfiką produktu lub usługi oraz zaplanować kampanię zgodnie z oczekiwaniami klienta. To ogromne ułatwienie dla obu stron.

Złoty środek między elastycznością i formalnością

Twórcy platformy zadbali o interesy zarówno influencerów jak i klientów – agencji, dużych firm i mniejszych graczy. Obie strony mogą się komunikować przez dostępny w panelu czat z funkcją przesyłania grafik i multimediów. Komunikator pomaga uzgodnić szczegóły kampanii, a moduł negocjacyjny ustalić ostateczną cenę.

System na każdym etapie informuje o wykonanych operacjach, przypomina o terminach i wspiera rozliczenie kampanii. Umożliwia też pobranie kodu śledzącego, a tym samym analitykę i raportowanie działań. W najważniejszych momentach procesu, czyli przy zatwierdzaniu ostatecznej oferty, wykonaniu poszczególnych etapów kampanii i rozliczeniu system w intuicyjny sposób wspiera użytkowników. Na koncie zachowywane są ustalenia i komunikacja pomiędzy klientem i influencerem. Obie strony oceniają też współpracę pod kątem jakości, szybkości reakcji i komunikacji. Ułatwi to wybór osób do współpracy kolejnym użytkownikom.
 

„Największym wyzwaniem projektu była budowa komunikacji na linii influencer-klient” - mówi dr inż. Paweł Strykowski, CEO WhitePress - „połączenie elastyczności i formalności wymagało sporo wysiłku od projektantów i programistów.”


WhitePress planuje w 2017 roku przeprowadzić 1000 kampanii z blogerami i vlogerami oraz stworzyć bazę 2500 influencerów.Platforma jest odpowiedzią na potrzeby agencji i domów mediowych, dla których automatyzacja, szczegółowe raporty i obszerna baza są dużym ułatwieniem przy prowadzeniu dużych kampanii. Z drugiej strony jest kierowana również do mniejszych klientów i wspiera ich pierwsze kroki w influencer marketingu dzięki łatwemu dostępowi i zróżnicowanym ofertom.

Więcej informacji:

Firma WhitePress jest krajowym liderem w zakresie dystrybucji artykułów wśród polskich mediów elektronicznych oraz blogerów. W oparciu o platformę internetową i własne technologie pozwala wygodnie publikować, promować treści i badać ich popularność oraz zaangażowanie użytkowników. Z usług platformy korzysta kilka tysięcy klientów (głównie agencji), które publikują około 5000 artykułów miesięcznie.

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.