Artykuły sponsorowane dostępne!

Uruchomiliśmy pełną funkcjonalność platformy WhitePress. Od dzisiaj można zamawiać publikację artykułów płatnych, czyli sponsorowanych. Pojęcie artykułu "płatnego"  jest oczywiste. Jednak sposoby pisania i forma artykułu sponsorowanego mogą być bardzo różne. Poniżej omawiamy dobre praktyki tego sposobu promocji i przedstawiamy możliwości platformy.

Artykuł płatny to taki, za którego publikację płaci Reklamodawca, a Wydawca otrzymuje wynagrodzenie. Może on być reklamą firmy, elementem public relations, sposobem na promocję lub miejscem gdzie dodajemy link pozycjonujący. Może też realizować wszystkie te funkcje jednocześnie.

Jaką formę może mieć artykuł sponsorowany?

Minęły już czasy, kiedy każdy zamówiony artykuł był tekstem nachalnie reklamującym firmę, markę, produkt lub usługę. Okazało się, że takie artykuły nie są chętnie czytane przez internautów. Zamawiając u naszych dziennikarzy przygotowanie artykułu mamy 3 opcje:
 


Artykułów w formie reklamy - to tekst promujący nowy produkt, firmę, usługę w sposób bezpośredni. Większość osób tak rozumie  właśnie pojęcie "artykułu sponsorowanego".

Artykuł tematyczny z nawiązaniem do reklamodawcy - to tekst omawiający jakieś zagadnienie z nawiązaniem do firmy, usługi, strony internetowej. Takie nawiązanie powinno być nienachalne i logiczne.

Artykuł tematyczny ekspercki to tekst bardzo wartościowy opisujący wybrane zagadnienie. Autorem tekstu jest reklamodawca, co jest np. zaznaczone pod artykułem lub w treści (np. cytowanie, wywiad).

Każda z tych form jest dopuszczalna, każda może zawierać link do strony. Wybór formy pozostawiamy Reklamodawcom.

Artykuł sponsorowany może zawierać linki. Zasadniczo nic nie stoi na przeszkodzie z punktu widzenia Wydawcy, żeby te linki miały status "dofollow". To reklamodawca podejmuje taką decyzję.

 

Odmowa publikacji

Wydawca może odmówić publikacji artykułu sponsorowanego. Powodów jest wiele:

  • niski poziom merytoryczny artykułu, brak spójności, sensu tekstu
  • błędy stylistyczne, ortograficzne, językowe i inne
  • tekst niepasujący tematycznie do portalu
  • tekst naruszający prawo polskie
  • artykuł reklamujący konkurencję lub w inny sposób uderzający w interesy Wydawcy.

W przypadku odmowy publikacji reklamodawca otrzymuje natychmiast pełny zwrot środków i jest o tym informowany.

 

Baza artykułów

Zanim reklamodawca dokona zamówienia publikacji może przygotować bazę tekstów sponsorowanych. Dokonuje tego na dwa sposoby. Albo dodaje artykuły sam, albo zleca to dziennikarzom WhitePress.

Wykorzystywane są do tego dwa przyciski:

Jeżeli to dziennikarz WhitePress przygotowuje tekst, gotowy artykuł podlega weryfikacji przez reklamodawcę. Na tym etapie reklamodawca może poprawiać tekst lub poprosić dziennikarza o wniesienie odpowiednich poprawek.

Artykuł, który ma status "Szkic" nie może być opublikowany. Aby tekst został wysłany do redakcji WhitePress, gdzie zostanie ostatecznie zaakceptowany lub odrzucony należy nacisnąć klawisz "Zatwierdź".

Artykuł zatwierdzony przez redakcję WhitePress ma status "Gotowy do publikacji". Taki artykuł można wykorzytać w procesie zamawiania publikacji. Artykuły mogą oczekiwać na publikację, być w trakcie publikacji lub być opublikowane. Obrazują to 3 duże przyciski dostępne w panelu dla Reklamodawcy:

 

Proces zamawiania

Bez względu na to, czy mamy wcześniej przygotowane artykuły, czy nie, możemy zamówić publikację artykułów sponsorowanych. W jednym procesie możemy zamówić dowolną liczbę publikacji związanych z  serwisem, który chcemy promować.

Realizujemy to przez kliknięcie w przycisk:

Następnie wybieramy serwis, którego będzie dotyczyło zamówienie.

Pojawia się wtedy lista dostępnych portali (wszystkie lub z odpowiednim filtrem). Wygląda ona tak:

 

Naszym zadaniem jest wybranie portalu, oferty oraz artykułu, który ma być przypisany do danej publikacji. Na początku nie widzimy adresów portali. Mamy do dyspozycji 10 odsłon, ktore warto dobrze gospodarować. Po każdej publikacji system dodaje kolejnych 10 odsłon.

Obok każdego portalu podane są różne parametry. Warto zwrócić uwagę na opis, uwagi, parametry seo, oglądalność.

Aby wybrać portal należy kliknąć w przycisk "Zobacz oferty", wybrać ofertę, a następnie sposób doboru artykułu. Mamy tutaj 4 możliwości:

  • możemy skorzystać z artykułu, który wcześniej przygotowaliśmy
  • możemy zadeklarować, że artykuł dodamy później
  • możemy zamówić publikację artykułu u dziennikarzy WhitePress
  • możemy spotkać się z oferta, w której Wydawca sam przygotuje artykuł.

Z danego portalu możemy wybrać tylko jedną ofertę i publikację w danym zamówieniu. Każdy nasz wybór powoduje, że publikacja dodawana jest do koszyka publikacji. Wydane śródki widnieją w górnej części ekranu:

Po kliknięciu w "Zamów publikację" widzimy nasze zamówienie. Możemy jeszcze go poprawić, uzupełnić wytyczne do tekstu i dokonać ostatecznego zamówienia (płatności).

 

Od tego momentu wiele rzeczy będzie się działo za Nas. Ale nie wszystko. Jeżeli stwierdziliśmy, że artykuł dodamy sami, to taki "pusty" tekst pojawiał się na liście "Artykułów" - trzeba go uzupełnić. Jeżeli system będzie wymagał akceptacji treści artykułu lub publikacji., będziemy także informowani mailem oraz komunikatem w panelu.

Życzemy dobrych publikacji - które dają ruch i wysoką pozycję w wyszukiwarkach!

Zobacz także
Wasze komentarze (2)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • WhitePress

    Od wszystkich Wydawców mamy pliki z oglądalnością stron internetowych. Oczywiście jest taka możliwość, że ktoś spreparował ruch. Naszą działalność opieramy jednak na zaufaniu

    2014-02-22, 14:17
  • Igor

    Czy dane odnośnie ruchu sa wiarygodne?
    Np serwis carpatiabiznes.pl ma alexa 14 tys i wg Was jego ruch miesięczny to ponad 150 tys.

    Mam wątpliwości.

    2014-02-20, 20:25