Statystyki popularności i zaangażowania czytelników - nowy moduł w WhitePress!

9 mar 2016

WhitePress udostępnia nowy moduł analizujący popularność artykułów i zaangażowania czytelników. Atrakcyjne statystyki oparte o autorską technologię dają więcej informacji niż jakiekolwiek rozwiązanie udostępniane reklamodawcom na rynku. Wprowadzony moduł uwiarygadnia działania promocyjne wydawców.

Zakupiliśmy dedykowane serwery, stworzyliśmy algorytymy optymalizujące wydajność i dbające o bezpieczeństwo. Wprowadziliśmy mechanizmy wykluczające kupiony i nienaturalny ruch. Wszystko po to, żeby WhitePress oferował najlepsze i najbardziej wiarygodne statystyki popularności artykułów. Są one w pełni dostępne dla każdego artykułu opublikowanego od dzisiaj przy którym został dołączony nasz kod śledzenia.

Po pierwsze: wszystkie informacje w jednym miejscu

W panelu reklamodawcy przy każdym opublikowanym artykule pojawiła się ikona "Statystyki". Po jej kliknięciu zobaczymy statystyki podzielone na sekcje:

  • informacje ogólne - tam zobaczymy link do artykułu, koszty jego stworzenia i publikacji. 
  • odsłony i wizyty unikalne z podziałem na ruch z "desktop" i mobilnego. Uwaga: po lewej stronie system pokazuje liczbę wszystkich zliczonych odsłon i wizyt. Także zanim system zaczął zliczać dokładniejsze informacje.

Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

  • wykres oglądalności artykułu w czasie - z możliwością skalowania oraz zmiany agregacji danych (dzienna, tygodniowa lub miesięczna)

  • wykres godzinowy - podział wizyt na określone godziny dnia

  • lista krajów z których pochodzi ruch wraz z językami przeglądarki

  • podział ruchu na "desktop" i "mobile"  z rozbiciem na systemy operacyjne i przeglądarki

  • najbardziej popularne źródła ruchu - czyli źródła ruchu (adresy URL) z podziałem na domeny, z możliwością podglądu dokładnego podziału wewnątrz domeny

Powyższe statystyki można pobrać w formacie XLS, a niebawem w formacie PDF.

Po drugie: realna analiza czasu przebywania użytkownika na stronie

Większość technologii dostępnych na rynku (np. Google Analytics) nie zawsze poprawnie zlicza czas przebywania użytkownika na wskazanym adresie URL. Przykładowo GA w domyślnej konfiguracji bierze pod uwagę różnicę pomiędzy momentem wejścia w artykuł  i kliknięcie w kolejny adres URL w ramach danej domeny, gdzie jest zainstalowany kod śledzenia. W pewnych przypadkach powoduje to przekłamania - wystarczy, że użytkownik wyjdzie zupełnie ze strony (artykuł będzie ostatnią podstroną jaką oglądał w danym serwisie) lub po prostu zamknie przeglądarkę. W takich sytuacjach czas przebywania jest nieokreślony i jest uznawany jako odrzucenie.



*porównanie dotyczy domyślnej instalacji GA stosowanej przez większość portali i serwisów
 

Przeglądarka użytkownika co kilka sekund komunikuje się z serwerem statystyk i informuje, czy użytkownik dalej jest na stronie. W ten sposób zebrane dane są bardziej rzetelne! Liczony jest czas przebywania na stronie także jeżeli po przeczytaniu artykułu osoba zamknie przeglądarkę lub zupełnie zmieni oglądany serwis.

Po trzecie: obiektywność i wiarygodność

Istnieje mnóstwo sposobów ingerowania w statystyki popularności artykułu. Najczęściej firmy (wydawcy) dokonują zakupu ruchu niskiej jakości lub bez jakości, albo uruchamiają (podpinają) kod śledzenia w kilku lokalizacjach. W momencie udostępniania plików z np. Google Analytics nie widzimy tych informacji. Mało tego - systemy automatycznego nabijania ruchu potrafią mocno różnicować źródła ruchu, IP, rozkładać ruch w czasie.

WhitePress wprowadza dwa moduły alertowe dotyczące jakości ruchu:

  1. Moduł badający miejsce wywołania kodu śledzenia. Weryfikujemy poprawność zainstalowania kodu - np. liczbę adresów URL, z których kod jest wywołany - rozłożenie ruchu na tych adresach, itd.
  2. Moduł sprawdzający źródła ruchu (referrer) - zbudowaliśmy i stale zwiększamy bazę systemów, które służą do automatycznego "nabijania" ruchu. W momencie kiedy system znajdzie się w naszej bazie ruch z niego nie jest zliczany lub jest specjalnie oznaczany dla reklamodawcy.
     

Każdy reklamodawca może sam dokonać analizy naturalności ruchu. Udostępniliśmy w statystykach podgląd informacji dotyczących IP i adresów wywołania kodu śledzenia oraz IP źródła odwiedzin.

Redakcja WhitePress będzie weryfikowała wskaźnik popularnosci publikacji w portalach (tzw "gwiazdki"). W przyszłości ten wskaźnik będzie oparty tylko o nowy kod śledzenia.

Po czwarte: bezpieczeństwo i promocja wydawców

Wdrażając nowy moduł śledzenia ruchu firma WhitePress zadbała także o jego bezpieczeństwo. Stworzyliśmy kilkanaście nowych wersji kodu, które nie posiadają charakterystycznych elementów (footprint / stamps) oraz wprowadziliśmy specjalne rozwiązania serwerowe poprawiające wydajność, nawet przy bardzo dużym ruchu analitycznym.

Kod śledzenia uruchamia się asynchronicznie i nie opóźnia szybkości ładowania się stron internetowych, na których został umieszczony.

W platformie promowane są oferty portali, które zamieszczają kod śledzenia WhitePress. Na dzisiaj kod śledzenia implementuje ponad 65% portali i blogów. Redakcja WhitePress będzie dążyła do przekonania wszystkich wydawców do instalacji kodu przy wybranych artykułach. Duża część klientów uzależnia publikację od możliwości śledzenia jej popularności w dokładny i wiarygodny sposób.

Zobacz także
Wasze komentarze (16)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • WhitePress

    @Paweł dla nas najważniejszą rzeczą w tym momencie jest wyrównanie szans Wydawców i maksymalizacja realności danych, które przedstawia nasz kod śledzenia. Dzięki nowemu systemowi mierzenia statystyk wiemy "wszystko" co się dzieje z opublikowanym artykułem przez klienta. Dodatkowo wprowadziliśmy system mierzenia "anomalii", która wychwytuje kody, które w jakikolwiek sposób zakłamują dane.
    Jeśli chodzi o promocje dodatkową artykułu - jak najbardziej jest taka możliwość. Są oferty Wydawców z budżetem reklamowym na Facebook'a czy inny rodzaj promocji. Dla nas najważniejsze jest to żeby ta dodatkowo promocja nie była niskiej jakości: np. za pomocą ruchu przelotowego z innych krajów czy serwerów proxy.

    2016-03-17, 11:54
  • Paweł

    Wspieranie portali, które oferują prawdziwy ruch na artykułach jest jak najbardziej słuszne. Często 100 odsłon artykułu może być więcej warte niż 1000.
    Chyba jako wydawcy zgodzimy się, że istnieje kilkanaście technik, którymi można nabijać słupki statystyk (większość z nich do uczciwych nie należy).
    Jednak nie demonizowałbym do końca pozyskiwania ruchu np. uruchamiania kampanii adwords dla dobrych i merytorycznych artykułów. Jeśli tekst, nawet sponsorowany, napisany jest dobrze, ciekawie. To kampania linków sponsorowanych dla takiego artykułu przynosi same korzyści (rzeczywiste i prawdziwe czytelnictwo, często skorzystanie z linku w artykule itd.).
    Również chciałbym zauważyć, że w przypadku artykułów sponsorowanych ważna jest również świadomość osób przygotowujących teksty do publikacji. Artykuł, słaby merytorycznie, przegadany, niedostosowany do słów kluczowych, które mają ułatwić jego odnalezienie w gąszczu podobnych publikacji i, co ponownie podkreślę, napisany w sposób, który zadowala prezesa firmy zlecającej publikację - dla czytelnika natomiast nuuuuudny, niestety będzie miał słabe statystyki. Tu przydałby się również moduł doradzający dla zleceniodawców :)))))

    Popieram również zniesienie informacji o PR - myślę, że nad sprawą nie ma co debatować, tylko po prostu wdrożyć wraz z kampanią informacyjną dla obu stron - wydawców i ich klientów.

    nf.pl

    2016-03-17, 10:09
  • Łukasz

    No to teraz nie pozostaje nic innego jak wypróbować i sprawdzić te nowe statystyki :) wyglądają nieźle, więc ciekaw jestem czy równie dobrze będą spełniać swoje zadanie.

    grupataka.pl

    2016-03-10, 10:42
  • Marcin Gajewski

    @WhitePress - biorąc pod uwagę, że PR wyleciał z webmastertools w 2009 roku a ostatnia aktualizacja była chyba w 2013 to już całkiem długo myślicie ;)

    kb.pl

    2016-03-09, 19:31
  • WhitePress

    Marcin Kamiński: to jest sporny temat, dlatego też w przypadku listy IP komputerów z których było najwięcej odsłon artykułu daliśmy w formie ukrytej np. 213.12.xx.xxx

    2016-03-09, 18:56
  • WhitePress

    Jola - tak Wydawca po publikacji artykułu na stornie z kodem śledzenia będzie miał wgląd w jego statystyki.

    2016-03-09, 18:37
  • Jola

    Czy wydawca też będzie miał wgląd do statystyk? Co musi zrobić wydawca, by zaimplementował je u siebie?

    2016-03-09, 18:15
  • Marcin Kamiński

    Czy IP jest daną osobową? Można je publikować?

    marcinkaminski.pl

    2016-03-09, 16:35
  • Mariusz

    Super, wspaniała wiadomość

    adjustmarketing.pl

    2016-03-09, 16:11
  • WhitePress

    Informacje w postacie "gwiazdek" zostaną zaktualizowane za około 3 miesiące na podstawie już nowych statystyk. Wydawcy, którzy będą stosowali nienaturalny ruch będą mieli zerowane informacje o historycznym ruchu.
    Co do PageRank - to cały czas myślimy :-) Teoretycznie za niedługo nie będzie już weryfikowalny. Może to będzie ten moment kiedy z niego zrezygnujemy.

    2016-03-09, 16:10
  • WhitePress

    Kodów śledzących nie trzeba zmieniać. Zmienia się tylko zakres zbieranych danych po naszej stronie.

    2016-03-09, 16:03
  • Sebastian

    Czy będziecie w stanie z technicznego punktu widzenia opisać na jakiej zasadzie działa Wasz autorski moduł? Czy będzie wymagana dodatkowa implementacja kodów śledzenia dla kazdego artykułu? Dajcie znać :)

    2016-03-09, 15:54
  • Marcin

    Wygląda zacnie. Miejmy nadzieję, że będzie tak dobrze działał jak wygląda

    technet-media.pl

    2016-03-09, 15:33
  • Marcin Gajewski

    Dobry ruch, może w końcu jakość zwycięży z jej brakiem. Popieram i z chęcią też przyjrzę się statystykom :) Warto pomyśleć jeszcze nad pokazywaniem na liście z ofertami dokładnego średniego ruchu z artykułów zamieszczonych na danym portalu (5 gwiazdek oznacza zarówno 1001 wizyt jak i 5000 wizyt) i średniego czasu.

    Jeszcze tylko usuńcie info o Page Ranku, który nie jest aktualizowany przez Google od dobrych 2-3 lat. Nowe strony nawet bardzo dobrej jakości (jak nasze Kalkulatory Budowlane) mają parametr z czasów, gdy pod domeną była tylko zaślepka. Mam wrażenie, że PR jest na WhitePress tylko z uwagi na "specjalistów" od SEO, którzy mają wiedzę o pozycjonowaniu sprzed dobrych 5 lat. Albo idziemy w jakość, albo nie :)

    kb.pl

    2016-03-09, 15:30
  • WhitePress

    Tak - jeszcze dzisiaj będą mieli taki podgląd w swoim panelu.

    2016-03-09, 15:15
  • Sebastian

    Czy wydawcy, w celu poprawy swoich działań, będą mieli możliwość podglądu statystyk?

    2016-03-09, 15:07