Jak się robi content marketing? WhitePress na szkoleniu CM & SEO

25 lis 2015

Kolejnym przystankiem na mapie szkoleniowej WhitePress został Wrocław. Do stolicy Dolnego Śląska przyjechali nie tylko pobliscy przedsiębiorcy, ale również marketerzy, piarowcy oraz specjaliści SEO z całej Polski. Szkolenie organizowane przez MaxRoy dotyczyło SEO i Content Marketingu i było prowadzone przez autorytety z tych dziedzin, czyli Bartosza Berlickiego oraz Cezarego Lecha. 2 dni nauki, litry wypitej kawy, burza myśli, niekończące się dyskusje i nieograniczone pokłady informacji przyniosły dużo praktycznej wiedzy, którą chcemy się z Wami podzielić.

 

szkolenia sprawny

Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

Czym jest CONTENT MARKETING?

Walka o ruch

Pierwszego dnia szkolenia dowiedzieliśmy się, jaki jest nadrzędny cel wszystkich działań e-marketingowych i w jaki sposób dywersyfikować źródła ruchu. Dużym zaskoczeniem dla wszystkich uczestników był fakt, że przeciętny internauta spędza tylko 5% czasu na stronach wyszukiwarek, a aż 47% czasu na stronach z wartościową treścią.

Długie kliknięcie

Przydatną wskazówką była podpowiedź co zrobić, aby odbiorca poświęcił swój czas na czytanie, przeglądanie i angażowanie się w treści dostępne na stronie, czyli po prostu został na niej dłużej.

Marketing treści kontra reklama natywna

Wielu uczestników wzięło udział w dyskusji na temat tego, co oznacza najbardziej modne słowo tego stulecia, czyli „Content Marketing” i dlaczego w tak wielu przypadkach jest nadużywane i mylone z reklamą natywną. Najbardziej trafne określenia na CM to wartościowe/użyteczne/atrakcyjne treści, które służą odbiorcy. Natomiast dobra reklama natywna nie krzyczy „kup”, tylko skłania użytkownika do samodzielnego nabycia produktu.

Inbound marketing

Marketing przychodzący, bo tak nazywa się potocznie inbound marketing, był sporą zagwozdką dla większości uczestników. W skrócie są to wszelkie działania marketingowe, które umożliwiają odbiorcy odnalezienie nadawcy danego przekazu.

 

STRATEGIA CONTENT MARKETINGOWA – tworzenie i dystrybucja treści

Tuż po przerwie obiadowej, kiedy już wszyscy lepiej się poznali, dowiedzieliśmy się, jak tworzyć poprawnie treści. Czy content powinien być długi czy krótki? Jak ważny jest wcześniejszy research tematów i słów kluczowych? Dlaczego przygotowanie persony jest tak istotne? Na te i inne pytanie szukaliśmy odpowiedzi wraz z prowadzącym.

Poznaliśmy przydatne narzędzia do researchu rynku, z których bezpłatnie mogliśmy korzystać podczas szkolenia. Możemy do nich zaliczyć:

  • Buzzsumo
  • Ahrefs
  • Ubersuggest
  • SimillarWebPRO • SEMSTORM
  • Answerthepublic.com
  • Ideas.ContentForest.com

Jeśli już jesteśmy zadowoleni z contentu i chcemy go publikować „na zewnątrz”, warto skorzystać z dedykowanych platform:

  • NATEMAT.PL
  • MEDIUM
  • WhitePress

Bardzo ważne jest regularne obserwowanie i analiza treści zamieszczonych w sieci. Do tego typu monitoringu służą wymienione niżej narzędzia, które ze szczególną starannością zostały omówione przez prowadzącego.

Narzędzia do monitorowania mediów:

  • Sotrender
  • Brand24
  • Sentione
  • Ahrefs
  • Google.pl/trends

Pierwszy dzień szkolenia zakończył się burzą mózgów na temat celów Content Marketingu. Całą grupą pod czujnym okiem prowadzącego stworzyliśmy listę najważniejszych z nich:

  • Wywoływanie intencji wyszukiwawczych
  • Przyrost followersów w SM 
  • Powiększenie listy mailingowej
  • Powiększenie list remarketingowych
  • Wzrost ilości wejść bezpośrednich
  • Wzrost ruchu polecającego – referall
  • Wzrost ruchu z SM

 

SEO i LINK BUILDING - dzień drugi szkolenia

Drugi dzień szkolenia to zupełnie inny zakres tematyczny. Wraz z nową grupą zgłębialiśmy zagadnienia dotyczące:

  • optymalizacji SEO 
  • responsywności stron
  • tworzenia słów kluczowych
  • zdobywania linków

Prowadzący Bartosz Berliński tłumaczył, jak wartościować treści na stronie, jak poprawnie tworzyć tytuł i opis strony oraz dlaczego tak ważne jest używanie encji html.

Duża część szkolenia poświęcona była linkowaniu wewnętrznemu, zewnętrznemu, przyjaznym adresom URL oraz indeksacji witryny. Wywiązała się dyskusja na temat link buildingu i dywersyfikacji źródeł linków. Cała grupa jednomyślnie stwierdziła, że najbardziej wartościowe linki to takie, które najtrudniej zdobyć.

Ostatnia część szkolenia poświęcona została na panel dyskusyjny, w którym każdy z uczestników zadawał nurtujące go pytania. 8-godzinny zastrzyk wiedzy zakończył się oficjalnym uściśnięciem ręki prowadzącego, gratulacjami oraz certyfikatem.

Szkolenia z reklamy w internecie maxroy.com odbywają się w 5 polskich miastach - Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Warszawie i Poznianiu. Pełny hormonogram oraz tematyka szkoleń znajduje się tutaj:  sprawnymarketing.pl/szkolenia

Autor: Monika Karolczyk

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.