Koperty zostały rozdane czyli WhitePress na szkoleniu MaxRoy
W ostatniej aktualności zapowiadaliśmy naszą obecność na szkoleniu Inbound + Content Marketing, prowadzonym przez Barbarę Stawarz. Do Krakowa pojechaliśmy obalić mity, zyskać nową wiedzę i zapełnić wizytowniki. Czy nasze szare komórki wytrzymały ogromny zastrzyk informacji?
Dla kogo jest szkolenie content marketing + inbound marketing?
W szkoleniu wzięli udział pracownicy działów marketingu, wydawcy portali internetowych, dziennikarze, pracownicy agencji interaktywnych, specjaliści SEO i osoby zakładające własne firmy.
My zaufaliśmy zasadzie „co dwie głowy to nie jedna” i na szkoleniu organizowanym przez MayRoy reprezentowaliśmy WhitePress w 2-osobowym składzie. Obejmując patronat nad cyklem szkoleń SearchMarketingWeek, wręczyliśmy wszystkim uczestnikom bony z doładowaniami do wykorzystania w platformie WhitePress.
O czym?
„Content marketing stał się ostatnio bardzo modny i na wszystko mówimy content. Czy słusznie?” - to pytanie zadał jeden z uczestników na początku szkolenia. Nie trudno zgadnąć, że pierwszą częścią prezentacji było usystematyzowanie wiedzy na temat trendów w e-marketingu, a także odpowiedź na pytanie z czym się „je” content marketing.
Część teoretyczna obejmowała kilkanaście zagadnień, m.in.:
-
jak zachowuje się współczesny konsument
-
co łączy content marketing i SEO
-
co stanowi przewagę CM nad „starym marketingiem”
-
jak tworzyć skuteczne treści internetowe
-
jak budować content w e-mail marketingu
-
jak być odnalezionym w sieci (Inbound marketing)
-
z jakich narzędzi korzysta CM
-
jak budować strategię CM
Trochę praktyki
8 godzinny meeting z content marketingiem był nie tylko teoretycznym vademecum. Po przerwie kawowej mieliśmy okazję pogłówkować podczas warsztatów. Pod czujnym okiem prowadzącej tworzyliśmy:
- elementy strategii CM dla festiwalu muzycznego
- content do e-mail marketingu dla lokalnej kawiarni
- chwytliwe tytuły do artykułów internetowych.
Case study i dyskusje
Co zrobić aby stworzyć w społeczeństwie potrzebę mycia języka? Jaki odzew miał post Gilette z pytaniem „w jakim miejscu na ziemi najbardziej chciałbyś się ogolić”? W jaki sposób blogerzy promują oszczędzanie na emeryturę?
Żadna wiedza nie dociera do odbiorcy lepiej niż ta poparta dobrym przykładem. Prezentacja kampanii, które odniosły sukces, ale też tych nieudanych, była punktem kulminacyjnym programu. Oprócz case study światowych marek, na tapecie były też dotychczasowe działania CM każdego z uczestników. Dyskusje otwarte na szkoleniu kontynuowaliśmy także w przerwach i po zakończeniu szkolenia.
Co dalej?
Certyfikaty na biurkach, w telefonach nowe kontakty, a w głowach usystematyzowana wiedza. Pozostaje nam wcielić zdobyte informacje w naszą codzienną pracę. Już myślimy o udziale w kolejnych szkoleniach, które odbędą się m. in we Wrocławiu, Katowicach i Warszawie.
Tematy, opisy szkoleń i nazwiska prelegentów możecie znaleźć na stronie http://searchmarketingweek.com
Patrycja Górecka