Eksperckie artykuły gościnne czyli nowa definicja i postać artykułów eksperckich

Bardziej naturalne odnośniki i brak schematów. Takie cechy zyskują artykuły eksperckie, a w zasadzie "eksperckie artykuły gościnne", bo taką ich nazwę będziemy stosowali od nowym roku. Zmiana nazewnictwa to także zapowiedź nowych form treści, jakie wprowadzimy w roku 2015 w WhitePress.

Działanie eksperckich artykułów gościnnych (wcześniej artykułów eksperckich) jest proste i idealnie wpisuje się w założenia idei content marketingu:

  1. reklamodawca opracowuje lub zamawia wysokiej jakości tekst ekspercki (np. poradnikowy), artykuł ten ma charakter niekomercyjny, obiektywny, ale może zawierać odniesienie do reklamodawcy
  2. reklamodawca określa minimalne wymagania wobec portalu, który może pobrać i opublikować artykuł
  3. artykuł trafia na giełdę artykułów eksperckich (teraz eksperckich gościnnych), gdzie artykuł może pobrać tylko jeden wydawca i go opublikować

Wydawca zyskuje dobrej jakości treści, reklamodawca realizuje strategię content marketingową, ale nie zarabia na publikacji.

 

Eksperckie artykuły gościnne - co się zmieniło?

Do 31.12.2014 autor artykułu (reklamodawca) mógł podpisać się tylko pod artykułem. Zwykle taki podpis wygląd np. w ten sposób:

Artykuł został opracowany przez Jana Kowalskiego z firmy Nazwafirmy.pl.

Od tego roku dopuszczamy więcej naturalnych sposobów odnoszenia się do autora, eksperta lub rozmówcy. Mogą to być jak wsześniej podpis w stopce artykułu, ale także:

  • wypowiedź - czyli nawiązanie do eksperta w treści artykułu np. "powiedział Pan Jan Kowalski z firmy Nazwafirmy.pl"
  • odnośnik do innego artykułu, określenie źródła wiedzy, gdzie rozszerzone jest pojęcie, zagadnienie, dokładniejszy opis np. "na podstawie artykułu jak tworzyć opisy na portalu onet.pl"
  • wylistowanie kilku przykładów z różnych miejsc z obiektywnymi odnośnikami np. "takimi platformami jest Whitepress, NextContent lub RankSeller"
  • źródła grafiki, filmu, zdjęcia np. "zdjęcie ze strony fotograf-wesele.pl".
     

Odnośniki mogą być linkami dofollow i nofollow.  Jednocześnie zakładamy, że:

  • w artykule znajduje się tylko jeden odnośnik do reklamodawcy
  • odnośnik musi być w 100% naturalny, niepoduszczalne są linki exact match, zdecydowanie powinny to być adresy url lub linki brandowe
  • zachowany musi być wysoki poziom merytoryczny artykułu.

 

Dlaczego nowa nazwa to "eksperckie artykuły gościnne"

Poprzednia nazwa w dobry sposób oddawała merytoryczny wysoki poziom tej grupy artykułów. Jednak należy zwrócić uwagę, że kampanie content marketingowe także oparte są o płatną dystrybucję treści i często realizowane w formie artykułów eksperckich.

Natomiast ten moduł ma charakter bezpłatny (wydawcy nie zarabiają, jedynie pobierana jest opłata manipulacyjna).

Tak więc artykuły eksperckie mogą być publikowane jako:

  • bezpłatne eksperckie artykuły gościnne
    oraz
  • płatne artykuły (inny moduł w naszej platformie).

Z drugiej strony forma publikowania artykułów (bo są atrakcyjne) przypomina po prostu artykuły gościnne. I tak często też był opisywany przez różnych blogerów np. WhitePress, czyli dobre miejsce do publikowania wpisów gościnnych.

W 2015 roku będziemy w platformie wprowadzali nowe formy treści, chcemy też przy okazji uporządkować stosowane nazewnictwo.

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.