Liczy się skuteczność - wydawco zarabiaj więcej!

Oczekiwania reklamodawców zmieniają się. Jeszcze rok temu umieszczenie linka w artykule na poczytnym portalu było wystarczająco efektywne. Dziś okazuje się, że ważne są wszystkie czynniki publikacji artykułu - liczba odsłon, podlinkowanie wewnętrzne oraz wsparcie w social media. Wydawcy, którym zależy na większych zarobkach w WhitePress powinni starannie publikować i promować artykuły - szczególnie te dobre i ciekawe.

W tym tygodniu w platformie WhitePress umożliwiliśmy reklamodawcom wgląd w statystyki poczytności artykułów na danym portalu. Obok informacji o adresie, oglądalności sumarycznej, wskaźnikach SEO i cenie dodaliśmy gwiazdki. Obrazują one skuteczność wcześniejszych publikacji.

Wygląda to tak:

 

Teraz reklamodawcy będą wybierali portale, na których artykuły są czytane przez wiele osób.

Przy portalach i ofertach, które do tej pory nie zamieszczały publikacji z kodem śledzenia, nie widać gwiazdek - dla reklamodawcy skuteczność promocji na takich stronach jest nieznana.

Przy wyborze oferty liczy się już nie tylko cena (choć jak widać te oferty, które mają najlepszą realację ceny do parametrów są oznaczone jako "atrakcyjne"). Ważne jest to, w jaki sposób wydawca promuje artykuł. 

 

Co może zrobic wydawca żeby zwiększyć zarobki w platformie WhitePress

 

1. Pozwolić na wstawianie kodu śledzenie

Wstawianie kodu śledzenie nie obciąża serwera, nie powoduje też wycieku informacji. Aby zadeklarować możliwość wstawienia takiego kodu należy zmienić ustawienie w panelu [Moje portale -> Edytuj -> Struktura artykułu -> Kod Html].

 

W przypadku problemów z wstawianiem samego kodu warto przeczytać nasz poradnik:
https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/39/jak-umieszczac-kody-javascript-w-artykulach

 

2. Uzupełnić swoją ofertę o dodatkowe formy promocji

Oferta wydawcy to nie tylko publikacja artykułu. Może ona zawierać dodatkowe formy promocji związane z artykułem, takie jak:

  • podlinkowanie artykułu na stronie głównej przez określoną liczbę dni
  • podlinkowanie i promocja na Facebooku
  • podlinkowanie i promocja na Google+
  • inne formy promocji (np. wysylka maili z linkiem do artykułu)

Wszystkie te opcje są dostępne w panelu: Moje portale -> Edytuj -> Oferta.

 

3. Odmawiać publikacji artykułów o niskiej jakości

Jeżeli dostarczony artykuł jest niskiej jakości lub nie jest zgodny tematycznie z portalem wydawcy, to lepiej odmówić jego publikacji lub poprosić reklamodawcę o wprowadzenie modyfikacji. W wielu przypadkach można też samemu zmodyfikować artykuł.

Ważne, żeby artykuł był na tyle ciekawy i merytoryczny, żeby działał na korzyść obu stron - wydawcy i reklamodawcy.

 

4. Dbać o popularność publikacji

Wielu wydawców głęboko ukrywa artykuły sponsorowane lub content marketingowe. Są one bardzo słabo linkowane i promowane. W efekcie nie są oglądane ani nie przynoszą pożądanego efektu SEO.

W przypadku otrzymania dobrego artykułu wydawca powinien go promować - dobre treści są tego warte.

Jeśli wydawca od pewnego czasu ma uruchomiony kod śledzenia i dokonał publikacji, może on sprawdzić ile gwiazdek posiada jego portal i poszczególne oferty. Widać to na liście "Moje portale".

Po najechaniu myszką na gwiazki możemy zobaczyć ich dokładne znaczenie:

 

 

5. Poprawić cenę publikacji

Jeżeli wydawca nie ma zleceń może to oznaczać, że jego oferta jest po prostu za droga w stosunku do parametrów portalu. Reklamodawcy zwracają uwagę przede wszystkim na relację ceny do:

  • oglądalności całego portalu
  • atrakcyjności i tematyki portalu
  • jakości technicznej i merytorycznej
  • wskaźników SEO.

Wniosek: najlepiej rozwijać swój serwis, a cenę dostosować do jego aktualnej atrakcyjności dla reklamodawców.

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.
Administratorem danych osobowych jest WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, ul. Legionów 26/28, Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu marketingowym WhitePress sp. z o.o. oraz podmiotów zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Cel marketingowy partnerów handlowych WhitePress sp. z o.o. obejmuje m.in. informacje handlową o konferencjach i szkoleniach związanych z treściami publikowanymi w zakładce Baza Wiedzy.

Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest prawnie uzasadniony cel realizowany przez Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.
Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.